Ziet dit IDE rounden er goed uit?

Pagina: 1
Acties:
  • 189 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• F0kke
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-07-2025
Kunnen jullie ff naar het onderstaande plaatje kijken en zeggen wat jullie ervan vinden? Ik wil dus mijn IDE kabels rounden zodat de warme lucht betere doorvoering heeft door mijn windtunnel :) Maare ik heb dus niet mijn kabeltjes los gesneden van elkaar maar de IDE kabel opgevouwen. Levert dit problemen op bij de prestaties of kan ik het gewoon zo gaan gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.lingeman/fokke/ride1.JPG

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Jawel dat ziet er wel goed uit.

Ik denk trouwens ook niet dat het gaat storen ofzo want ik bouw de hele dag computers en we moeten die kabels ook allemaal netjes opvouwen en geen problemen mee gehad :)

Alle proemn in n drek

• F0kke
ook geen probleem met de ATA100 kabels?

Verwijderd

edit: oeps

Verwijderd

Neen. Het is pas als je begint te snijden dat je rekening moet houden met (on)geaarde draden.

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Nopez we gebruiken alleen maar ATA 100 kabels, die oude worden alleen nog maar gebruikt voor CD-Rom spelers.

Alle proemn in n drek

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Op dinsdag 06 februari 2001 19:22 schreef Subwoofer het volgende:
Neen. Het is pas als je begint te snijden dat je rekening moet houden met (on)geaarde draden.
Ehh, ik wou m'n kabels ook ronden maar door te snijden, zat op virtual hideout te kijken, maar die maken ALLE draadjes appart los, dit geeft, volgens hun, geen problemen.

Mijn vraag nu dus, als je stripjes snijdt, per hoeveel dan? per 4 of 5 ofzo?

• F0kke
Nou heren het werkt prima, nauwelijks een scoreverschil in Sisoft Sandra. Zie de foto hieronder, scheelt een hoop oppervlakkige ruimte! Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~w.lingeman/fokke/ride2.JPG

• Pizzaman
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Keurig

Verwijderd

Dat ziet er keurig keurig uit, ik neem aan dat je die rounders, of kabelhouders, gewoon kan halen bij compu/electrozaak ?

Verwijderd

Heb mijn 100 kabels ook gewoon gesneden geen prob, zelfs paar draadjes blood plakbandje er om heen en klaar :P
ze werken nog steeds prima; wat je moet doen is een klein sneetje maken je nagel daar tussen doen en dan gewoon los trekken...

Verwijderd

ja hoezo zou je moeten opletten met die kabels ???? ze zitten toch in een plastic omhulsel

• SaURoN
  • Niet online
Nice gedaan man :)
Ik denk dat ik het ook maar zo ga doen

Verwijderd

Hoe heet nou dat wit/doorzichtige spul wat je ervoor hebt gebruikt?

Heel erg mooi gedaan!! *D

Verwijderd

Leuk gedaan.
Maar scheelt het nu ook in Airflow en temperatuur??

Verwijderd

Ja, idd... Hoe heet dat spul nou? En waar kan je het halen? Ik wil het ook!! :)

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 06 februari 2001 20:55 schreef The_Witchfynder het volgende:
Ja, idd... Hoe heet dat spul nou? En waar kan je het halen? Ik wil het ook!! :)
bij de gewone electro boer. ik heb ze ook en ze kosten ong. fl 2,50 p.stuk

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• powerman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-08 16:03
dat spul heet spirap ik heb het namelijk ook gebruikt om muh ide kabels te rounden.

hier een url http://www.elfa.se/elfa/produkter/se/17/176880.htm

ASUS P4C-E deluxe, Pentium 4 3 ghz, 2x Corsair 512 mb DDR PC3700, Hercules ati radeon 9800xt, 4x Western Digital S-ATA 250Gb 7200rpm (raid 5), 2x IBM 30 gb

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
als je dit keurig noemt dat wil ik je kast wel eens zien heb nog nooit zo'n wirwar van vnl voedings draden gezien.ooit van tyrap's gehoord moet je eens gebruiken staat een heel stuk netter.

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Ziet er goed uit!

Ik zou alleen nog met een tierap vast maken aan de einden.

• F0kke
Sorrie dat ik zo laat ben met reageren. Het spul wat ik gerbuikt heb heet "Spiral Wrapping Plastic" Je kunt het inderdaad gewoon bij de electroboer halen, het wordt voornamelijk gebruikt om kabels bij elkaar te houden... Het scheelt me om precies te zijn 3 graden system temp. Hij is 21 graden als ik niks doe met de pc. Volgens mij heeft het rounden echt wel zin, want de hete lucht kan er nu makkelijker langs en dus makkelijker bij de fans komen. Ik had dit echt al veel eerder moeten doen :).

Verwijderd

Spiral Wrapping Plastic, Spirap, 2,50 per stuk... ok, thnx.. hmmz... nu nog een electroboer vinden... life hasn't been the same since Conrad left! ;(

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
DIt is zeker handig, ik heb het ook bij mijn IDE kabels gedaan maar dan gewoon met tape.

Ik moet het ook maar bij mijn ATA-100 kabels doen want die hangen precies voor mijn 120 mm intake fan, dus dat belemmert ze airflow.

Alleen durf ik minder goed die dunne ATA-100 kabels te snijden dan de dikkere ATA-33 kabels. Dan maar vouwen :)

• F0kke
Op woensdag 07 februari 2001 14:30 schreef Rico-Burn het volgende:
DIt is zeker handig, ik heb het ook bij mijn IDE kabels gedaan maar dan gewoon met tape.

Ik moet het ook maar bij mijn ATA-100 kabels doen want die hangen precies voor mijn 120 mm intake fan, dus dat belemmert ze airflow.

Alleen durf ik minder goed die dunne ATA-100 kabels te snijden dan de dikkere ATA-33 kabels. Dan maar vouwen :)
Ik zou inderdaad gewoon gaan vouwen, heb ik ook gedaan en je houd de kabels dus wel in redelijke staat. Werkt prima zo.

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Evil fox waar haal dat roundspul...

ziet er wel gelikt uit

• F0kke
Ik heb het bij Eilander in Ede gehaald. ik geloof 10 meter voor 13 piek. maar het is ook te krijgen bij elke andere electroboer denk ik.

• F0kke
Op dinsdag 06 februari 2001 21:19 schreef monterey het volgende:
als je dit keurig noemt dat wil ik je kast wel eens zien heb nog nooit zo'n wirwar van vnl voedings draden gezien.ooit van tyrap's gehoord moet je eens gebruiken staat een heel stuk netter.
Was ik al van plan, maar ik had geen tieraps meer in huis.

Verwijderd

Nice!>:)

Verwijderd

spyrap <> tyrap

LOL:?

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ben vandaag ook naar 5 electronica winkels geweest. Vier daarvan hadden het helemaal niet, en die ene vroeg er Fl. 7,50- per meter voor......beetje dure grap....

Iemand een id. waar te kopen in Nederland.

• _Cyber_
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:22
De mijne bestaan nu ook uit allemaal losse draadje, Check http://crash.to/cyber's_page

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 19:56

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Op donderdag 08 februari 2001 00:06 schreef _Cyber_ het volgende:
De mijne bestaan nu ook uit allemaal losse draadje, Check http://crash.to/cyber's_page
url werkt niet...

Cogito Ergo Credo

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:41

Wildfire

Joy to the world!

Met mijn @Home proxy aan werkt die URL wel... maar met mijn @Home proxy aan werken de links op die site weer niet, krijg dan de foutmelding "403 Forbidden"...

Raar.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• F0kke
Op woensdag 07 februari 2001 22:36 schreef Bulldog het volgende:
Ben vandaag ook naar 5 electronica winkels geweest. Vier daarvan hadden het helemaal niet, en die ene vroeg er Fl. 7,50- per meter voor......beetje dure grap....

Iemand een id. waar te kopen in Nederland.
Eijlander in Ede
Pagina: 1