[HTPC] Hulp bij samenstellen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.966 views sinds 30-01-2008

• Crackh34d
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-12-2025
Beste GoT-ers,

Ik ben van plan een HTPC samen te stellen, maar ik blijf toch met een paar vragen zitten.

Ik heb dit al bij salland samengesteld:

Antec Behuizing NSK2400 Zwart, Zilver, 380 Watt, 2 X 120 Mm € 73,95
Samsung SH-D163A 16 X, 48 X, SATA, OEM, Zwart € 15,96
Corsair TWIN2X 1024-5400C4 1024 MB, PC5400, 675 MHz, 4, Non-ECC, Kit Of 2 € 41,18
Samsung SpinPoint T166 500 GB, 7200 Rpm, 16 MB, S-ATA II/300 € 83,18
Asus Moederbord M2A-VM HDMI € 53,78
AMD CPU Athlon 64 X2 BE-2350 2.10 GHz, 1000 MHz, 2x 512kB , Boxed € 67,23

Te Betalen € 407,97

Het doel van de HTPC is vloeiend films afspelen vanaf DVD, Harde schijf en netwerk en TV opnemen. Verder heb ik nu via @home een digitale ontvanger met zo'n smartcard, en deze is aangesloten met een composietkabel, wat een beetje zonde is voor men 42 inch 1080p LCD scherm. Daarom vroeg ik me af of ik van mijn HTPC niet ook een digitale ontvanger kan maken, maar hiervan heb ik geen kaas gegeten.

Voor nu zal het afspelen van films vooral DVD's en SDTV DivXjes zijn, maar in de toekomst wil ik ipv de DVD-drive er een Blu-ray/HD-DVD drive in zetten. De makers van het moederbord beweren dat de onboard GPU dit aankan, maar ik lees vaker dat het toch nog hapert. Toch kies ik denk ik voor nu dit moederbord met HDMI, en zodra Blu-ray/HD-DVD in huis komt prik ik er wel een AMD 2xxx met UVD in als het nodig is.

Verder ben ik er nog niet uit of ik Linux+MythTV of Windows MCE ga gebruiken. Ik heb een redelijke linux-ervaring. Eerst eens uitzoeken of deze hardware lekker loopt op linux, aangezien AMD/Ati meestal niet de beste linux-support heeft. Scheelt me wel weer een Windows licentie. Hier kom ik later nog wel op terug.

Tenslotte komt de HTPC achter de bank te staan, ivm de huidige woonkameropstelling. Hij wordt analoog aangesloten op een Bose 321 systeem en via DVI of HDMI op de HDTV. De DVI/HDMI kabel moet dan wel onder door de kruipruimte, het gat ligt er al. Daarom vroeg ik me af of het raadzaam is om de DVI/HDMI kabel door te knippen en later weer aan elkaar te solderen met een pin layout. Ik heb wel enige soldeerervaring. Tips?

Kort samengevat zijn mijn vragen:

- Verbeteringen aan deze configuratie? Opmerkingen/tips
- Kan ik van mijn HTPC een digitale ontvanger maken, zoja, welke kaart raden jullie me aan?
- DVI/HDMI kabel doorknippen en solderen mogelijk?

Overige op- of aanmerkingen zijn natuurlijk ook welkom!

Alvast Bedankt

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:53

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Crackh34d helaas mogen zulke topics niet meer, ik raad je aan om een paar configuraties door te kijken van de bbg van maart(is wel een oude) en Nieuwe stille HTPC die op de toekomst is voorbereid en natuurlijk google :D. Ik wens je veel geluk en plezier :D

[ Voor 12% gewijzigd door XTREEMRaGE op 13-08-2007 11:25 ]

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Of je gaat gewoon naar hardware.info, want die BBG zou ik ook niet meer vertrouwen.

Verwijderd

Crackh34d schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 19:22:
- Kan ik van mijn HTPC een digitale ontvanger maken, zoja, welke kaart raden jullie me aan?
Zie deze link(s)'.

Niet om te spammen, hoor. Het gaat me niet om die specifieke shop, maar om de producten (ook deze dus) uit de link. Shop around en Google ze :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2007 12:20 ]

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Alleen werken die niet icm met MCE, alleen DVB-T (en DVB-S??)

[ Voor 22% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 13-08-2007 12:26 ]

Verwijderd

SOEPSTENGEL13 schreef op maandag 13 augustus 2007 @ 12:25:
Alleen werken die niet icm met MCE, alleen DVB-T (en DVB-S??)
Das idd. waar :) ! Mediaportal zou daarentegen goed samengaan met Twinhan producten, heb ik begrepen.

Verwijderd

Weekje weggeweest, maar toch zeer hulpvolle reacties!

Zo'n smartcard-interface heet dus een CI :P , maakt het zoeken wel makkelijker.

Die Twinhan ziet er idd goed uit, ontvangt tot 1080i, heeft teletext (las wel ergens dat dit niet in alle regio's het geval is, weet iemand of @Home in limburg dit ondersteunt?), en is 'slechts' 129 euro.

Mediaportal heb ik ook even mee gespeeld en het bevalt me wel! Project Mayhem III laat me aan men oude Xbox met XBMC denken :)

Ik wil eigenlijk bij salland bestellen wegens goede ervaringen, maar daar hebben ze de Twinhan niet. Weet iemand anders een goede webshop waar de Twinhan en de bovenstaande hardware verkocht wordt? De twinhan staat niet in de PW :(

EDIT: Weet iemand hoe snel het zappen gaat met de Twinhan+Mediaportal? Ik kan er niet echt iets over vinden

EDIT2:

Dit staat tussen de specs: Designed-in common interface for pay TV reception -- You need extra CAM & subscribed smart card for pay TV reception.

Een smartcard heb ik dus, en ik dacht dat de CAM in de Twinhan zat? Zo ziet het er ook op de foto naar uit. Wiki CAM

EDIT3: Een CAM module is dus wat je in de CI slot steekt en in de CAM module steek je dus de smartcard. :+

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2007 13:06 ]

• rsvmark
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-01 13:02
Ikzelf ga ongeveer voor hetzelfde systeem als jij (alleen de kast is de fusion van antec en ik neem 2 GB intern).
Over een tijdje wilde ik een floppdtv erin zetten voor digitale tv van casema, volgens mij moet dat gaan werken onder media center of vista!
Zie hier:
http://www.digital-everywhere.com/cms/en/index.php
en hier:
http://www.firedtv.nl/main/index.php

[ Voor 31% gewijzigd door rsvmark op 19-08-2007 00:06 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:11

Thandor

SilverStreak

Dit soort topics zijn eigenlijk niet de bedoeling in CSL. Zie daarvoor Wat is er nu anders in CSL? en CSL Beleid :). Deze gaat dus op slot.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.