Toon posts:

8800 GTS probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie kan me helpen met het volgende probleem?

Gister mijn nieuwe configuratie in elkaar gezet, windows geinstalleerd en de nieuwste forceware gedownload.( 162.18 voor XP)
Daarna gelijk FEAR en Far cry geinstalleerd, maar tijdens het spelen van deze twee games krijg ik na ongeveer 10 minuten heel kort een blauw scherm met daarin nv4displ (error), waarna de pc opnieuw opstart.
De temperatuur van mijn CPU/Mobo en grafische kaart zijn gewoon normaal:

CPU: 24 graden
Mobo: 40 graden
Grafische kaart: 70-72 graden

Ik heb al de forceware vanaf de driver cd geprobeert, maar dit geeft geen verschil.

Mijn configuratie ziet er als volgt uit:

Intel E6750 met Arctic freezer pro
2 GB DDR2-800 GEIL 4-4-4-12
300 GB Maxtor 16 cache sata
Sparkle 8800 GTS 320mb
Asus P5K SE
OCZ StealthXstream 600Watt voeding
3 casefans

Ik hoop dat er iemand is die mij hiermee kan helpen.

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
- Probeer ook eens oudere drive versies
- Probeer nog eens wat meer 3D-programma's (bv 3Dmark).
- Copypaste de gehele foutmelding eens ipv alleen het kleine stukje.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik ga nu een oudere forceware proberen, ik zal laten weten of dat uitmaakt.
De score tijdens 3D mark is met de nieuwste driver: 8895, das volgens mij best netjes.
De foutmelding kan ik niet copieren omdat het blauwe beeld voor 1 seconde is te zien en dan start de pc automatisch opnieuw op.

Verwijderd

kalizec schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:26:

- Copypaste de gehele foutmelding eens ipv alleen het kleine stukje.
Hoe kan je nu een blauwscherm copypaste ? :s
En probeer eens een versie instalatie van windows xp of vista...... ;)

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 00:23
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:35:
Oke ik ga nu een oudere forceware proberen, ik zal laten weten of dat uitmaakt.
De score tijdens 3D mark is met de nieuwste driver: 8895, das volgens mij best netjes.
De foutmelding kan ik niet copieren omdat het blauwe beeld voor 1 seconde is te zien en dan start de pc automatisch opnieuw op.
Je kunt een reboot na een blauw scherm uit zetten. Het staat standaard aan en daarmee is het nogal moeilijk over te schrijven. Dus even die reboot uitzetten.
Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 16:36:
Hoe kan je nu een blauwscherm copypaste ? :s
En probeer eens een versie instalatie van windows xp of vista...... ;)
Niet letterlijk bedoeld, maar bedoeld als, neem de hele foutmelding eens over en niet alleen 5%.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 14:59

Sebazzz

3dp

Verander dat dan in Systeem -> Geavanceerd -> Opstart- en herstelinstellingen hè ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1218723

Probeer dit eens, te vinden met vriend Google.

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

Verwijderd

Topicstarter
Nu heb ik forceware 97.92, waarbij FEAR gewoon perfect loopt, lichte perfomance verlies merkbaar, maar hij reboot niet meer. Bij het spelen van Farcry loopt hij nog steeds na 10-15 minuten vast,maar dan gaat hij terug naar windows.

Als ik naar de link van Flame17 ga dan zie ik dat ik al twee onderdelen van de "oplossing" niet kan uitvoeren:

Indien je een VIA chipset hebt bij een wat nieuwer moederbord, download dan de laatste VIA Hyperion drivers van de website, gebruik NIET de 4 in 1 drivers van de website of van de Chipset-cd.
Download daarnaast de laatste bios-update voor je moederbord, installeer deze (stel hierna opnieuw je bios in of laat hem op standaard staan, wat jij wil)

Ik heb geen via chipset en ik heb al de nieuwste bios, maar ik kan wellicht de nieuwste WHQL drivers proberen met ntune.

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van forceware 162.18 en nforce kan ik de GPU ventilator niet apart instellen, iemand anders hiervoor een oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een oplossing? Ik heb trouwens nog een run gedaan met 3d mark en kwam uit op 8909 punten.
Pagina: 1