Toon posts:

GF 8800 GTS (640mb) en nv4_disp.dll error..hoe?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.845 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren waren onze nieuwe PC eindelijk binnen. Meteen gaan gamen om vervolgens bij zoiets grafisch zeer heavy als Wow tegen een nv4_disp.dll error aan te lopen. Of juist helemaal geen blauw scherm maar simpelweg wordt de pc opnieuw opgestart.

Ik wil nu dus van de standaard drivers af en de 158.22 Forceware drivers installeren. Vroeger ik dan naar Configuratiescherm/Software om daar de drivers de deinstalleren echter zie ik hier nu twee zaken die met NVIDIA te maken hebben namelijk: NVIDIA drivers en NVIDIA Forceware network manager. Achter de NVIDIA drivers staats niets wat aangeeft hoe groot het is en wanneer ze zijn aangemaakt.
Welke moet ik nu deinstalleren?

Ik ben wat angstiger dan normaal omdat NVIDIA ook te maken heeft met m'n RAid5 opstelling etc...
Ik beschik overigens over dit systeem: http://www.hardware.info/pcadvice/bpifa5tpag/viewconfig/

Op m'n eigen systeem loopt alles overigens vlekkeloos op grafisch gebied....gewoon software installeren is weer een ander verhaal..daar krijg ik RAID: Toegangsfout op..maar das een ander topic.

Alvast bedankt.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Download de nieuwe drivers en installeer ze, als je al Nvidia drivers op je systeem hebt (die wellicht ook met je chipset te maken hebben) maakt het niet, dan worden ze ge-update.

Verwijderd

Topicstarter
Mja..ik ben altijd geleerd om eerst de oude drivers te deinstalleren, opnieuw op te starten en vervolgens de nieuwe te installeren.
Ik ben dus bang dat ik de verkeerde nvidia drivers wegknikker die met de instellingen van m'n Raid te maken hebben.

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-07 16:10

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

De nvidia (videokaart) drivers deinstallen zich iig zelf bij een nieuwe versie

Computer Specs

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 23:04
Vroeger kon je volgens mij aanvinken welke onderdelen je wilde deïnstalleren, dus bv alleen videokaartdrivers. Ik heb geen idee of dat nog zo is maar dat zou kunnen verklaren waarom er maar één driver in je softwarelijst staat.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks all...net geinstalleerd. Ik krijg nu alleen maar BSOD met de melding Memory management. Ik wou dat ik een memtest kon runnen maar ik heb geen diskette station meer.

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 17:35
Dat kan je ook wel op cd zetten voor zover ik weet hoor..

Leave only footprints, take only memories

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:03:
Thanks all...net geinstalleerd. Ik krijg nu alleen maar BSOD met de melding Memory management. Ik wou dat ik een memtest kon runnen maar ik heb geen diskette station meer.
Memory Diagnostics Tool draaien*, en dan de extended versie? :)

Ik weet niet hoe je er het snelste komt, ik ga via help (F1), typ memory in, en dan "How do I know if my computer has a memory problem?" (de 3e)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:10:
[...]
Memory Diagnostics Tool draaien*, en dan de extended versie? :)

Ik weet niet hoe je er het snelste komt, ik ga via help (F1), typ memory in, en dan "How do I know if my computer has a memory problem?" (de 3e)
Die is alleen voor Vista toch? Als je instelt dat je een OS-selection-menu wilt bij booten staat ie er tussen.

Memtest kan je ook van CD draaien.

Verwijderd

Topicstarter
thanks

• anandus
  • Niet online
TweakerNummer schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:40:
[...]

Die is alleen voor Vista toch? Als je instelt dat je een OS-selection-menu wilt bij booten staat ie er tussen.

Memtest kan je ook van CD draaien.
Ja, Vista, er werd geen besturingssysteem genoemd, dus ben ik maar van Vista uitgegaan :)
Memtest kan je idd ook van cd draaien :)

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-11-2025
ubuntu live cd heeft een memtest erop zitten!

BUH

• anandus
  • Niet online
Aapiethaaap schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:43:
ubuntu live cd heeft een memtest erop zitten!
Vele live-cd's hebben dat, ik geloof dat memtest gedownload kan worden als een .iso voor op cd :)
daarnaast kan je altijd zoiets als Ultimate Boot CD of Knoppix gebruiken :)

• KatirZan
  • Laatst online: 09-07 14:40

KatirZan

Wandelende orgaanzak

zo'n zelfde probleem gehad met een 8500 en een 8600 gt. beide met hetzelfde op kunnen lossen, lees mijn topic even door (laatste reply in dat topic is je oplossing)

KatirZan in "BSOD problemen nieuw systeem"

Wabbawabbawabbawabba

• anandus
  • Niet online
KatirZan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:50:
zo'n zelfde probleem gehad met een 8500 en een 8600 gt. beide met hetzelfde op kunnen lossen, lees mijn topic even door (laatste reply in dat topic is je oplossing)

KatirZan in "BSOD problemen nieuw systeem"
Voor de luiaards quote ik jou lekker :P
Maar ik moet wel zeggen: :o
Je moet er maar achter komen!
KatirZan schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 19:31:
Probleem opgelost, hierbij de oplossing voor mensen die met dezelfde problemen zitten :

Indien je een VIA chipset hebt bij een wat nieuwer moederbord, download dan de laatste VIA Hyperion drivers van de website, gebruik NIET de 4 in 1 drivers van de website of van de Chipset-cd.
Download daarnaast de laatste bios-update voor je moederbord, installeer deze (stel hierna opnieuw je bios in of laat hem op standaard staan, wat jij wil)
Download de laatste WHQL drivers van de website van je videokaart chipset (in mijn geval NVidia) en download daarnaast NVidia nTune (indien NVidia chipset).

Installeer deze in dezelfde volgorde. Nadat dit gebeurt is, activeer nTune in je NVidia Control Panel. (accepteer de gebruikersovereenkomst!!!)
Ga hierna naar het onderdeel Prestatie en kies voor GPU-instellingen. Scroll naar beneden in het rechter scherm en schakel je GPU ventilator op Rechtstreekse ventilatorregeling. Zet daarna de slider daaronder op 100% en druk op toepassen. Hierna moet je dit ws. nogmaals doen, maar dat werkt hetzelfde :P

Het probleem wordt dus veroorzaakt door de chipset drivers van je moederbord EN je bios. Hiernaast geven de drivers van NVidia een probleem op nv4_disp.dll (loop error melding), dit komt door de automatische ventilator regeling, welke standaard ingeschakeld staat.

• TweakerNummer
  • Niet online
anandus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 22:52:
[...]
Voor de luiaards quote ik jou lekker :P
Maar ik moet wel zeggen: :o
Je moet er maar achter komen!

[...]
Ik had ook een BSOD probleem met een 8600 GT met als foutmelding nv4_disp.dll, maar er zat geen ventilator op de 8600 GT :X

Overigens vind ik je aanwijzingen een beetje vreemd. Download niet de 4-in-1 van de website, download de Hyperion van de website. Hyperion is de 4-in-1 drivers.

En nog even dit (voor de VIA Hyperion 4-in-1 drivers):
Please note that there is a known issue with audio and/or video playback and the V-RAID driver v5.40A which is contained in this package. Not all users experience this issue. The issue has been be fixed in the next release of the V-RAID drivers, v5.50b. v5.50b of the V-RAID drivers will be included in the next version of the Hyperion Pro drivers.
Je kan versie 5.50b apart downloaden van de website.

[ Voor 47% gewijzigd door TweakerNummer op 12-05-2007 23:11 ]

Pagina: 1