Toon posts:

ATI vista drivers - na installatie niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb zojuist vista op mijn pc geinstalleerd (64-bit),
In eerste instantie de laatste vista drivers gedownload van de ati site, maar bij de installatie gaf deze aan de INF bestanden niet te kunnen vinden, ook als ik via apparaat beheer het apparaat handmatig probeer te installeren dmv windows naar de INF toe te wijzen, lukt het niet en geeft windows aan de benodigde drivers niet te kunnen vinden.

Toen ben ik terug gestapt op de drivers van 25 juni. Deze bleeft tijdens de installatie hangen bij de installatie van de display drivers (bleef deze ong 10 minuten installeren nadat ik hem afgesloten heb).
Als ik bij deze drivers windows laat zoeken via apparaat beheer, geeft deze aan de drivers succesvol geinstalleerd te hebben, en zegt dat ik moet rebooten.

Als ik reboot, krijg ik het bootvenster van vista (met het balkje, niet diegene met het logo) daarna zie blijft hij op een zwart beeld hangen.

Weet iemand wat ik hier tegen kan doen/heeft iemand hetzelfde probleem/weet iemand of de omega drivers ook in de maak voor vista zijn (daarmee had ik ook geen problemen in XP in tegenstelling tot de ATI drivers)

alvast bedankt,
Groeten Roland

p.s. mijn specs

AMD Athlon 64 3500+ @2,4 (ook al geprobeerd zonder overclocken.. geen resultaat)
1 gig corsair 3200
x1950 pro agp (256 mb)
asus a8v deluxe mobo

Verwijderd

Blijft het beeldscherm lampje nog wel groen, of gaat deze in 'slaapstand' (vaak oranje of knipperend display)

Wat heb je in de bios staan betreffende de video adapter?

En kan je niet via onboard video (stekker van beeldscherm even verwisselen) nog wel in Windows komen?

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Het lampje blijft groen en het blijft ook op een zegmaar actief scherm staan, het word niet helemaal zwart (dus lcd word iig niet uitgezet)

Ik heb geen onboard videokaart, maar ik kan, dmv in safe mode te starten, de drivers te uninstallen, gewoon wel weer in vista booten, maar dan heb ik echt 0 performance voor me graphics

groet..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:31:
Hey,

Het lampje blijft groen en het blijft ook op een zegmaar actief scherm staan, het word niet helemaal zwart (dus lcd word iig niet uitgezet)

Ik heb geen onboard videokaart, maar ik kan, dmv in safe mode te starten, de drivers te uninstallen, gewoon wel weer in vista booten, maar dan heb ik echt 0 performance voor me graphics

groet..
Hij krijgt het signal dus wel binnen maar geeft niks weer.. Heel erg flauw, maar zit de stekker van de monitor wel in de juiste aansluiting? Je heb twaarschijnlijk wel gewoon een onboard grafische kaart via je moederbord?

ps. alles werkte in XP wel?

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb geen onboard grafische kaart via me moederbord

en ik zal dat andere eens proberen, maar is het niet zo dat er dan ook geen signaal is?

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-07 08:22
Weet jij zeker dat jij de juiste drivers hebt gebruikt want ik zie op de ATI webpagina dat ze voor elk type kaart een andere driver gebruiken.

Heb jij deze al geprobeerd? (de link komt rechtstreeks van de ATI/AMD pagina)

ATI 1950 PRO 64 bit Vista drivers

Verwijderd

Topicstarter
k heb ze geprobeerd... uiteraard :)
die werken niet, de oudere versie's werken ook niet,

Is het het proberen waard om te kijken wat de omega drivers doen? (of ga ik daar heel veel mee verkloten?)

Verwijderd

Topicstarter
Kan het een conflict zijn tussen mijn moederboard en grafische kaart oid (of iig iets hardware matigs)

dit omdat de ati drivers ook nooit hebben gewerkt in XP

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2007 14:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Topicstarter
probleem opgelost.. weet terug naar xp :)
mag slotje op

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 13:44

Whizzer

Flappie!

Volgens mij ben je niet uniek met dit probleem, ik heb last van ongeveer hetzelfde:

x1950gt onder Vista wil niet...

Ook ik heb wel een keer een zwart scherm gezien, maar voor de rest komen er me veel dingen bekend voor... (lees: slechte performance). Blijkt toch iets niet lekker met die kaart i.c.m Vista en wellicht Asus moederborden....

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

Pagina: 1