x1950gt onder Vista wil niet...

Pagina: 1
Acties:

• Whizzer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-07 13:44
*Zucht* :(

Gisteren toch maar eens besloten om met Vista aan de gang te gaan. M'n Radeon 9000 valt onder de categorie "antiek", dus eens uitkijken naar een nieuwe. Na een korte zoektocht is dat dus een X1950GT (AGP) geworden van Sapphire. Ding in m'n Asus P4S8X moederbord gestopt en gaan!!!!

Installatie van Vista gaat goed, maar natuurlijk (???) daarna de standaard VGA controller. Drivers gezocht (Catalyst 7.7 drivers), geinstalleerd en niets.... Ja, Vista ziet in apparaatbeheer wel dat het een X1950 is, maar met een geel uitroepteken met de melding "Apparaat werkt niet goed". Tja, dat viel mij inmiddels ook op.

Uninstall gedaan van de drivers en de Catalyst 7.3 drivers geprobeerd omdat dit de eerste drivers onder Vista zouden zijn geweest welke ook de X1950GT zouden ondersteunen. Helaas... Nog steeds hetzelfde probleem.

Lopen speuren op het Internet, maar je verzuipt in de oude artikelen ten tijde dat er nog geen vista drivers waren voor deze kaart (dus voor Catalyst 7.3)

Heeft iemand enig idee waardoor dit de mist in loopt?

[ Voor 8% gewijzigd door Whizzer op 09-08-2007 19:26 ]

Ik ben geweldig.. en bescheiden! En dat siert me...

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chipsetdrivers ook geinstalleerd?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Ik denk toewijzing aan je IRQ's :)

Heb je er een apparaat teveel in zitten wat je niet gebruikt? Trek die er dan uit en disable desnoods de dingen in je Bios :)

Normaal moet zoiets wel werken onder vista, eventueel je AGP-drivers installeren.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

IRQ geneuzel heb ik sinds 1996 niet meer gehad ;) Lijkt me vrij sterk dat het daar aan zou liggen. IRQ sharing is veel flexibeler geworden met de nieuwste mobo's

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Whizzer
@gambieter: Ik neem aan dat je van het moederbord bedoeld? Die heb in niet geinstalleerd... Drivers alleen voor XP en al oud. Daarbij herkent Vista daar alles wel goed.

@lism: In de PC zit naast de AGP poort alleen nog een geluidskaart (ook antieke Hercules Fortissimo 7.1) in een PCI slot. Die werkt gewoon goed

@ToFast: Ga ik zo proberen!

@Gunner: Agree!

Verwijderd

vista x86 of x64?

• Whizzer
x86

• Whizzer
hmmm... Zojuist nog eens puur met de drivers van de bijgeleverde CD gedaan... Da's driver versie 8.33 en geeft geen uitroeptkentje meer. Maar helaas, geen dual-head (wat ik wel gebruik) en het Ati Control Panel is volgens Vista niet compatible. Dat blijkt ook, want ik kan geen instellingen veranderen...

8.40 hing de eerste keer met installeren (upgrade vanaf 8.33)
2de keer liep wel door, maar resultaat hetzelfde...

Het Catalyst Control Center (waar CCC voor staat gok ik?) wil niet starten... melding dat het geen drivers voor de ati grafisch kaart is geinstalleerd... :? En dat terwijl windows zelf zegt dat in ieder geval 8.4 geinstalleerd is (hoewel niet goed werkend)

*zucht*

Gezien het feit dat het met oudere niet gecertificeerde drivers "wel" werkt (die van de CD), lees: geen uitroepteken bij apparaatbeheer, doet mij vermoeden dat het de voeding van de PC niet zal zijn wat dit probleem veroorzaakt, maar puur een technisch geneuzel?

[ Voor 44% gewijzigd door Whizzer op 09-08-2007 22:29 ]

• Whizzer
Sapphire heb ik inmiddels ook een mail gestuurd... Het "geweldige" antwoord was dat met een week of 2 een nieuwe driver voor Vista uit zal komen welke *hopelijk* veel problemen op zal lossen... Ik neem aan dat dat de 8.40 final zal zijn van welke door ToFast ook al is aangekaart???

* Whizzer vind het wel humor dat de Consumentenbond ook al aan het zeuren is over Vista...

Pagina: 1