Toon posts:

PC Upgrade

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik ben hier nieuw maar laat ik hier meteen maar met de deur in huis vallen;

Ik heb laatst een aardige computer gekocht die nu dienst doet als internet / game-pc, maar ik heb twee oude pc's die ik allebei zou kunnen gebruiken om er één redelijk snelle pc van te maken. Ik heb niets aan een high-end graphicsmonster en mijn budget is heel beperkt.

Intel Celeron Processor, kloksnelheid 1.4 GHz
128 MB SyncDRAM werkgeheugen
20 GB UltraDMA Harde schijf
16X DVD-ROM drive
24X CD-RW drive
4x USB poort
Windows XP Home Edition

Tweede computer (onbekend, gemaakt door een oom), 3 jaar oud:
AMD Duron processor, kloksnelheid, ik geloof 1.9 GHz (overclocked)
192 MB DDR2 werkgeheugen
2 x harde schijf van 5 GB (!!)
40X max CD drive (??)
Kapotte of niet-geïnstalleerde CD-RW drive
4x USB poort
Windows XP Professional Edition

Ik ben van plan om de tweede computer te upgraden (aangezien die sneller is als de eerste), door 1 harde schijf te vervangen door de 20 GB versie van de eerste pc OF een externe harde aanschaffen. Daarnaast wil ik 512 MB DDR2 bijkopen en de 24X CD-RW drive van de eerste computer in de tweede plaatsen.

Nu heb ik een paar vraagjes:
1. Is dit de beste optie?
2. Het werkgeheugen (DDR2), is dat als het ware plug&play.. in het moederboard pluggen en klaar is keesch?
3. Als ik een externe harde schijf koop gaat dat ten koste van een USB poort, en daar heb ik er al zo weinig van. Als ik de harde schijf van de eerste naar de tweede pc zet moet ik die troep in het moederbord verwisselen en eventuele drivers installeren die er zeer waarschijnlijk niet meer zijn. Wat is handiger? Gewoon zo'n 4 USB-poorten-ding kopen bij de dixons dan maar?

Dat waren de vraagjes tot nu toe.. ik hoop dat jullie me kunnen helpen. ;)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:45

Thandor

SilverStreak

Wat is er nu anders in CSL? en CSL Beleid.
Enige tijd geleden hebben we de standaard 'welke moet ik nemen?'-topics de deur uit gedaan. Dit soort upgrade topics vallen daar ook onder en derhalve gaat het topic op slot. We hebben voorlopig nog wel Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14. Let wel op dat het daar ook niet de bedoeling is om een lijstje neer te plempen ;).

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.