Toon posts:

Probleem Opstarten (vervolg)

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
In een vorig topic had ik al gezegd dat men pc boote maar windows niet wilde opstarte en terug herbegon (postscreen, booten, ..)

Er werd me aangeraden eens XP te installeren.
Ik wil dit doen, ik kom bij partitie waar ik het op wil zetten. En daar stond alleen C:/ (grootte: 130GB)
Nu mijn HDD is een seagate van 320GB !
Ik vond dit dus al raar maar heb het toch geformateerd en xp hierop proberen installeren.
Als alles was overgezet vroeg het mij om te herstarten (hij dee dit vanzelf). Maar na hij geherstart was kwam ik weer in het scherm om windows xp te installeren ? :s
Dat heb ik dan ook opgegeven en wou nog is vista proberen.
Ik boot van die DvD kan alles kiezen maar bij Harde schijf loopt het mis. Er staat er geen !
Klik ik dan browse om drivers in te laden zie ik wel mijn C: partitie staan maar die is read only :s en ik zie ook een X: partitie met windows bestanden in.

Ik ben echt ten einde raad, die opstart en hangensticky helpt ook al niet :s

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 23:14:
In een vorig topic had ik al gezegd dat men pc boote maar windows niet wilde opstarte en terug herbegon (postscreen, booten, ..)

Er werd me aangeraden eens XP te installeren.
Ik wil dit doen, ik kom bij partitie waar ik het op wil zetten. En daar stond alleen C:/ (grootte: 130GB)
Nu mijn HDD is een seagate van 320GB !
XP CD zonder Servicepacks zeker? :)
Dat heb ik dan ook opgegeven en wou nog is vista proberen.
Ik boot van die DvD kan alles kiezen maar bij Harde schijf loopt het mis. Er staat er geen !
Klik ik dan browse om drivers in te laden zie ik wel mijn C: partitie staan maar die is read only en ik zie ook een X: partitie met windows bestanden in.
Die X: is je DVD, of liever gezegd, de WindowsPE omgeving waarmee je Vista installatie gestart wordt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem OM FAQ / Beleid dit stukje eens door. Waarschijnlijk heb je gewoon een te oude versie van xP die niet fatsoenlijk overweg kan met grote disks. Maak gewoon een partitie aan die kleiner is dan die 128GB en probeer het daar op te isntalleren. 10GB is al meer dan genoeg, zeker om maar even te proberen :P

Verwijderd

Topicstarter
In de bios zie ik de schijf nog wel als 320GB. (alles ok dus)
Maar bij de vista installatie staan men partities er niet meer bij, niet eens de schijf.
Hoe los ik dit op ?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 11:08:
In de bios zie ik de schijf nog wel als 320GB. (alles ok dus)
Maar bij de vista installatie staan men partities er niet meer bij, niet eens de schijf.
Hoe los ik dit op ?
Misschien dat de schijf aan een controller hangt waar geen drivers voor zijn ingebakken. Welke controller gebruik je voor die hdd?

Verwijderd

Topicstarter
Volgens boekje van Mobo (gigabyte P35-DS3) heb ik 2 opties een paars (controlled bij gigabyte sata2) & 2 gele/oranje (controlled bij intel ICH8)

Men dvd-drive en men HDD zitten allebei in een gele/oranje.
Maar eerst zag vista ze wel zitten en kon ik het er ook op installeren. Ik kon zelfs in vista komen ! Maar na herstarten wou hij er niet meer in. En nu zie ik zelf (door die xp) geen Harde schijf meer tijdens de vista installatie.

Verwijderd

Topicstarter
Heb met seatools HDD terug kunnen formateren (zero fill).
Vista terug geïnstalled en nu wil hij wel heropstarten enzo maar hij wil niets doen als ik op de startknop druk.
Ik heb ook die memory diagnostic tools laten lopen en die vond geen fouten.

Kan ik hieruit besluiten dat er niets mis is met mijn computer en gewoon dat DVDtje met vista op kapot is ?

Verwijderd

Topicstarter
Bump..

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Wees eens niet zo asociaal :/

Het is niet de bedoeling om <24u te schoppen, laat staan 3x in 6u tijd. Daarmee heb je sowieso al een slotje verdiend.

Los daarvan, lees PMG Beleid even. Kijk naar de eisen die we stellen aan een topicstart. Kijk naar jouw topicstart. Zoek de verschillen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.