Toon posts:

Krijg inet niet geinstalleerd

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey,ik probeer nu internet te installeeren om men andere pc

Maar echt werkt het niet, wanneer ik de kabel aansluit staat er bij netwerkverbindingen gewoon niets

De netwerkdrivers vind ik ook nietmeer, hoe vind je de netwerkkaart van je pc? dan kan ik de drivers hier downloaden en dan overzetten :)

Ik weet dat dit heel noob is, maar ik heb echt al proberen te googlen enzo

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat valt er aan internet te 'installeren'?

Begin eerst maar eens me meer info te geven, want wij kunnen niet ruiken wat voor PC jij hebt met wat voor specs en wel OS enzo.... -O-

Staat je NIC wel geinstalleerd in je Device manager?

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 11-08-2007 14:39 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 14:41
Misschien is het handig om iets meer informatie te posten. Is het een on-board netwerk card of niet? Wat voor merk is het. Staat de netwerkadapter nog wel bij apparaatbeheer erbij en zo ja, met of zonder uitroepteken / kruis er doorheen?

• 2dope
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-03 07:26
Gunner schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:38:

Begin eerst maar eens me meer info te geven, want wij kunnen niet ruiken wat voor PC jij hebt met wat voor specs en wel OS enzo.... -O-

Waarom gebruik je "NIC" ipv Netwerkkaart? En "Device manager" ipv Apparaatbeheer? Ten eerste niet echt logisch en ten tweede lijkt het me duidelijk dat de topicstarter niet echt héél erg thuis is in dit gebied.

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15-03 00:35
Gunner schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:38:

offtopic:
[hk]Hij bedoeld waarschijnlijk de backup van het internet. Wel een pokkewerk om die te installeren. Die set bestaat uit een paar miljoen DVD's. Misschien is z'n probleem wel de ruimte op z'n HDD ?
[/hk]

Paar vragen
  • Heb je een onboard netwerkkaart?
  • Welk moederbord heb je
Daarmee kan er al het 1 en ander uitgevogeld worden, bv welke drivers je moet installeren

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

2dope schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 14:43:
Waarom gebruik je "NIC" ipv Netwerkkaart? En "Device manager" ipv Apparaatbeheer? Ten eerste niet echt logisch en ten tweede lijkt het me duidelijk dat de topicstarter niet echt héél erg thuis is in dit gebied.
Kom op he, dit is tweakers. Ik, en menig ander, verwacht wel wat niveau van de gebruikers hier. Ik verwacht dat je die termen wel kent.

En in het bedrijfsleven ben ik nog nooit Nederlandse versies van OS'en tegengekomen.

En ik vind Engelstalige Operating Sytems dan ook veel prettiger. Het is veel makkelijker Googlen als je problemen moet oplossen want met Engelse foutmeldingen zijn er veel meer en sneller oplossingen te vinden.

Duidelijk nu? Of ga je de beheerders van GoT ook even op de vingers tikken dat er Engelse termen boven aan de pagina staan zoals FAQ, Search, Active Topics, Bookmarks en Logout. Wees dan wel consequent in je kritiek of laat het achterwege.

Overigens had je ook ontopic kunnen reageren door de Topicstarter (onderwerp beginner, voor als je dat niet begreep) in plaats van niet inhoudelijk mijn wel ontopic post onderuit te halen.

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 11-08-2007 14:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tis int nederlands

Ik ben redelijk ok in pc's, gewoon het internet lijkt me nooit te lukken en moet ik dus echt als noob behandeld worden

de pc is momenteel niet aangesloten, ik sluit hem zo aan

Bedankt voor alle hulp en non flame alvast :)

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Verwijderd schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:06:
En moet ik dus echt als noob behandeld worden
Leuk voor je, maar GoT is een forum voor de bovengemiddelde computergebruiker, en derhalve verwachten we wel wat kennis. Of op z'n minst wat inzet, je hebt nog steeds geen relevante gegevens gepost, dus ik vraag me af wat nu werkelijk het probleem is als je ons niet van die gegevens voorzien.

Zie bv ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ of het Algemeen Beleid waar het volgende staat;
GoT is géén helpdesk waar je al je huis-, tuin-, en keukenprobleempjes kwijt kunt, maar een forum voor en door de serieuze enthousiasteling. We verwachten dat je zelf moeite doet voordat je bij ons aanklopt, je dit in je topicstart duidelijk laat merken en dat je respect toont voor de andere gebruikers en het forum. Doe dus zelf onderzoek en laat duidelijk merken dat je dat gedaan hebt. Lijkt Gathering of Tweakers je te hoog gegrepen, dan is BeginnersWeb een mooi en goed alternatief.
Dat je OS Nederlands is lijkt me niet echt relevant voor het probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 11-08-2007 15:11 ]

• Lilacrazor
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-02 14:41
Gunner schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 15:10:
[...]

Leuk voor je, maar GoT is een forum voor de bovengemiddelde computergebruiker, en derhalve verwachten we wel wat kennis. Of op z'n minst wat inzet, je hebt nog steeds geen relevante gegevens gepost, dus ik vraag me af wat nu werkelijk het probleem is als je ons niet van die gegevens voorzien.

Zie bv ook de Registratievoorwaarden / korte FAQ of het Algemeen Beleid waar het volgende staat;

[...]

Dat je OS Nederlands is lijkt me niet echt relevant voor het probleem.
Ben het helemaal met je eens. Ook voldoet dit topic totaal niet aan de Policy mbt nieuw topic openen. Veel te weinig informatie, wat heb je zelf gedaan etc.. We willen je best helpen maar dan verwachten we natuurlijk wel wat inzet en informatie van jou kant uit.

Verwijderd

Topicstarter
Intel Pentium 4 630, 3000 MHz (15 x 200)
Asus P5P800 (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, Gigabit LAN)
Intel Springdale i865PE
1024 MB (PC3200 DDR SDRAM)
Netwerkkaart Marvell Yukon 88E8001/8003/8010 PCI Gigabit Ethernet Controller (192.168.0.111)

Verwijderd

Misschien lees ik dit topic niet goed, maar je hebt nu de specs van je PC gegeven, maar om wat voor internet gaat het? Heb je kabel/ ADSL en wat voor modem e.d.?

Maar ik ben bang voor je dat hier een slotje op komt en je misschien beter de helpdesk van je internetprovider kunt gaan bellen als je er niet verder uitkomt met hulp die je hier of verder op internet vind.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2007 19:52 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-03 08:49

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie genoemde tips, het topic op deze manier is gedoemd tot flames uit te lopen.

Als je denkt dat je volgens de policy een topic kan starten, kun je dat doen.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.