Cyrix cpu en intern modem

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B.A. Baracus
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Okee, als je een cyrix cpu hebt hoef je geen interne analoge modem in je systeem te gooien, maar hoe zit dat met interne ISDN-modems?
Iemand ervaring?

Verwijderd

uh? hoezo geen modems aan je compu hangen? prik je de telefoonkabel direct in de cpu ofzo?

ik heb gelukkig geen ervaring met cyrix cpu's

• B.A. Baracus
  • Niet online
Ik bedoel natuurlijk dat je het dan niet eens hoeft te proberen, omdat cyrix+intern modem= :r

Verwijderd

Alle interne modems die momenteel te koop zijn gebruiken de CPU van de computer in meer of in mindere maten. Minimale eisen zijn toch wel Intel PI-233MMX, een Cyrix zal dan ook het allemaal niet bij kunnen benen...

Wat wel kan is natuurlijk een ISA 56K6 modem, die belasten de processor nauwelijks (Uiteraard moet dit weer geen ISA HSP modem zijn want die belasten weer wel de CPU van de computer).
Een extern modem werkt WEL ALTIJD ! Kan zelfs nog op een 386 computer maar liefst wel een snelle com-poort anders haal je nooit die 56K6 snelheid...

• B.A. Baracus
  • Niet online
Ik heb wel een 56k'tje in mijn oude p133 zonder mmx aan de praat gehad, maar cyrix cpu wordt door de software v/d modem niet als pentium proc of gelijkwaardig herkend, en dus bestempeld als 486 ofzo.
Ik kan dus een externe modem halen voor die cyrix PR233, maar externe isdn is al gauw 300 piek. Intern is 90 piek. Vandaar mijn vraag of iemand een interne isdn-modem in een cyrix PR233 aan de praat heeft gehad.

Verwijderd

Extern modem 56K6 kost zo'n 130,00
En een intern ISDN kaart moet in de Cx233 geen probleem opleveren. Dus koop een intern ISDN-kaart voor 75,00 bij Norrod computers ( http://www.norrod.com ) en mocht het niet werken dat breng je hem binnen 8 dagen weer terug...

• Mr. B.
  • Niet online
ISDN-modems
[miereneuk mode]
Een ISDN-adapter is geen modem. :P
[/miereneuk mode]

StatBar.nl - @GoT

Het verschil tussen theorie en praktijk is in de praktijk altijd veel groter dan in theorie.

Verwijderd

Klopt, heb je mij in ieder geval niet horen zeggen :)
Pagina: 1