schijfruimte

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

• Alphons
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09-06-2025
Mijn laptop geeft de melding dat er onvoldoende schijfruimte is, maar dat kán eenvoudigweg niet het geval zijn. Kent iemand deze foute foutmelding, en wat is er aan te doen?

• Nick
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:27
Pagefile vergroten van windows.
CCleaner uitvoeren en dingen verwijderen...

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Kijk even wat er op je schijven staat en kijk waarom die die foutmelding geeft.... ?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Lekker duidelijk weer... hmm ziet er een stuk onaardiger uit dan ik bedoel.

Hoeveel schijfruimte is dan dan vrij,als ie dat roept?
Som even een lijstje op met al je schijven, als je er meerdere hebt.

[ Voor 21% gewijzigd door remco_k op 10-08-2007 20:01 ]

Alles kan stuk.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat is geen foutmelding, eerder een waarschuwing dat er niet genoeg schijfruimte meer over is. Je kan dus schijfruimte vrijmaken of die melding uitschakelen. Er is dan nog wel wat schijfruimte vrij, echter die melding wordt alleen gegeven als er nog maar x-aantal megabyte ruimte over is. Wat je kan doen staat allemaal beschreven in How the System Restore Tool Handles Hard-Disk Space Usage.

• Alphons
Morgen weet ik meer. Mijn laptop ligt nog elders, zo blijkt nu. 1 ding weet ik wel, er is meer dan voldoende ruimte, dus de melding is wazig...Hoe vergroot ik een pagefile?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-01 18:26
Tijd voor scandisk?

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:23

DataGhost

iPL dev

Door het vergroten van je pagefile houd je alleen maar minder ruimte over, ik snap ook niet helemaal waarom die opmerking gemaakt werd. Verder ben je wel een beetje wazig met je omschrijving, hoe groot is je schijf en hoeveel ruimte is daar nog precies op vrij? Je kan namelijk een boel ruimte onwetend in gebruik hebben voor bijvoorbeeld tijdelijke (internet) bestanden, systeemherstel en de prullenbak.

• Alphons
Welnu, morgen zal ik jullie wederom lastigvallen, zoals gezegd. In ieder geval alvast dank.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Prima, maar doe dat dan in een nieuw topic met een uitgebreidere topicstart dan je huidige.

We verwachten hier wel dat je bijvoorbeeld zelf in de Windows Clients - FAQ op zoekt of daar geen oplossing voor je probleem staat, en dat je je topic van voldoende informatie voorziet ( zie de Windows Clients - Policy ).
Zo is het gebruikelijk de Windows versie in je titel te zetten , en die mag ook best wat duidelijker zijn dan één woord ;)

Probeer het dus even opnieuw op de goede manier als je je laptop weer voor je neus hebt, dat werkt een stuk makkelijker :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.