Toon posts:

Geheugentypes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben van plan om zeer binnenkort wat geheugen bij te kopen op ebay. Maar ik ben niet echt een geheugenkenner, en daarom ben ik niet zeker of het geheugen wel zal passen in mijn computer. Via CPU-Z ben ik te weten gekomen dat er nu in onze computer DDR-geheugen zit en het type is PC2700(166Mhz).
Ik ben van plan dit te kopen:

1x DDR RAM 256 MB 400 MHz 184-pins non-ECC 2.6V, te zien op http://cgi.benl.ebay.be/1...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Gaat dit passen in mijn computer?En hebben die types evenveel pins?

Alvast bedankt!
Koen

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Lees de PMG FAQ. GoT is geen helpdesk.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Een sneller geheugen past ook (bijv pc3200), al draait hij dan op pc2700 snelheid (er vanuit gaande dat je moederbord deze snelheid als max heeft).
De prijzen in de winkel zijn niet veel hoger, zie:
http://tweakers.net/price...Field=prijs&orderSort=asc

☻/
/▌
/ \

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-05 04:03
je oude geheugen is veel langzamer, en om het alle 2 werkend te krijgen zul je je nieuwe geheugen op de oude snelheden moeten draaien. ook moet je even kijken of je moederbord 400mhz DDR ondersteund. (handleiding, google)
passen doet het zeker wel, compatibiliteit is met die oude onderdelen soms een probleem. kom je nou problemen tegen, geef je moederbord dan eens een biosupdate.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Mr Alfabet schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 10:47:
je oude geheugen is veel langzamer, en om het alle 2 werkend te krijgen zul je je nieuwe geheugen op de oude snelheden moeten draaien. ook moet je even kijken of je moederbord 400mhz DDR ondersteund. (handleiding, google)
passen doet het zeker wel, compatibiliteit is met die oude onderdelen soms een probleem. kom je nou problemen tegen, geef je moederbord dan eens een biosupdate.
Meestal staan snellere geheugens sowieso niet in de handleiding van het moederbord (welke langzamere geheugens hij support wel). Het geheugen moet zelf instaat zijn om langzamer te werken (aan te sturen zijn).

☻/
/▌
/ \