MacBook VS. MacBook Pro

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008

• WinningLOSER
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-01-2022
Ik ben zelf nog een beetje nieuw in het Apple-wereldje, ik heb wel af en toe op Macs gewerkt, maar zelf alleen maar Windows-systemen gehad. Ik vind het nu toch echt wel tijd om over te stappen op de Mac, maar weet niet goed wat ik moet kiezen.. Ik wil in ieder geval een notebook, maar weet niet of ik voor de normale of de MacBook Pro moet gaan. Daarom aan jullie mijn vraag:

Wat zijn de belangrijkste/grootste verschillende tussen de MacBook en de Macbook Pro? (Behalve dan het verschil 13" - 15/17")

Waar ik de MacBook vooral voor zou gebruiken is uiteraard gewoon internet, msn & office, maar ook Photoshop, Flash, Premiere Pro/Final Cut en dergelijke programma's, maar niet super intensief. Is het voor mij dan de moeite waard om honderden euro's extra uit te geven voor een Pro? En merk ik dan zo veel verschil? Uiteraard zal ik bij een gewone MacBook wel kiezen voor de 2GB werkgeheugen..

Alvast bedankt voor jullie antwoorden :)

Oh en een tweede: Is het slim om tot oktober te wachten voor Leopard of kan je dat goedkoop upgraden?

[ Voor 5% gewijzigd door WinningLOSER op 09-08-2007 23:13 ]

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
WinningLOSER schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 23:07:
Wat zijn de belangrijkste/grootste verschillende tussen de MacBook en de Macbook Pro?
De prijs, de videokaart en de looks.
Als nr 2 of nr 3 belangrijk voor je is, zul je nr 1 moeten slikken.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• GuntherS
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-02 20:54
Deze vraag is hier al wel vaker voorbij gekomen maar het is inderdaad een beetje uitkijken voor wat je wel degelijk nodig zal hebben.

Een groot verschil qua performance zit vooral in de grafische kaart. Een MacBook is uitgerust met een Intel GMA-chipset terwijl een MacBook Pro is uitgerust met een NVIDIA GeForce 8600M GT. Qua grafische kracht is een MacBook Pro dus echt wel stukken beter. De vraag is dan of je echt behoefte hebt aan deze grafische kaart want voor het niet-intensieve Photoshop-werk kan je ook terecht bij een MacBook en natuurlijk ook voor al die andere dingen die je daar aangaf. En al zeker met 2GB geheugen aan boord :)

Verwijderd

ik denk dat je hier - een hoop van - je antwoorden kan vinden; Klik!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Pas geleden is er een topic over precies hetzelfde onderwerp geopend: Macbook of Macbook pro

Daarnaast is het product aanbod van Apple niet dusdanig complex dat de machines moeilijk met elkaar te vergelijken zijn. Als je de specificaties naast elkaar legt, dan is er al heel snel te vinden wat precies de verschillen. Uiteindelijk kan alleen jij bepalen of het verschil groot genoeg is om het prijsverschil te rechtvaardigen.

Lees dus het vorige topic door, lees reviews en als je er dan niet uitkomt, open dan een nieuw topic waarin je duidelijk uitlegt waar je vastloopt :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Dit topic is gesloten.