Verschillende temperaturen gelezen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• nickb90
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17-05 11:35
Hallo allemaal !

Hardware overzicht:
Intel core 2 duo E6600
Asus P5B

Ik zit erover te denken een nieuwe koeler te kopen omdat de software van ASUS aangeeft dan mijn CPU idle 50 graden is en strest 57 graden... nu heb ik al bij 2 verschillende programma's gehad dat die mijn CPU op een veel lagere temperatuur zetten.. nu bijvoorbeeld weer met het programma "Thermal Analysis Tool" die geeft aan dat mijn CPU 48 graden is, en software van ASUS geeft aan dat mijn CPU 57 graden is..

Welke moet ik nu geloven..??? want als mijn CPU stressed 48 graden is, hoef ik geen nieuwe koeler te kopen.. want men kamer is zo'n 21 graden..

Graag hoor ik jullie advies..

Nick

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik zou zeker eens in het BIOS kijken want dat zou in principe de juiste waardes moeten aangeven.

Alle software maakt gebruik van dezelfde sensors en de verschillen onstaan dan door de software die gebruikt wordt. Het zal nooit zo zijn dat al die programma's dezelfde cijfers tonen.

Bij mij geeft Everest goede cijfers die vergelijkbaar zijn met wat de ASUS-info aangeeft. Heb dezelfde configuratie als basis en ik lees uit MB 39 gr. CPU 37 gr.

ARME AOW’er

• kalizec
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-05 13:27
Inderdaad, even de BIOS in om de waardes te checken.
Ook even controleren en hier vermelden wat de gemeten temperatuur in de kast is.

Core i5-3570K/ASRock Z75 Pro3/Gigabyte Radeon HD7850/Corsair XMS3 2x4GB/OCZ Vertex2 64GB/3x640GB WD Black/24" B2403WS Iiyama x2/Nec 7200S

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Lees PMG FAQ nog eens door - er staat een en ander in over uitlezen.

FAQ is niet voor niets een FAQ :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.