USB --> IrDa werkt niet met XP

Pagina: 1
Acties:
  • 717 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 17:11
Ik heb een conceptronics CIR4U usb tot IrDa convertor.
Het apparaat is geinstalleerd en wordt onder app. beheer gezien als een sigmatel adapter (zoals het hoort).

Nu heeft het apparaat een paar x (na veel gekloot) kunnen communiceren met mijn Polar hartslagmeter maar nu lukt het niet meer.

Wanneer ik de adapter aansluit dan krijg ik gewoon het icoontje "hardware veilig verwijderen" alles lijkt dus goed. Mijn Polar springt automatisch in de communicatiestand, wat aangeeft dat hij de IrDa adapter ziet.
Er wordt echter geen verbinding gemaakt door mijn windows XP??
Eerder kreeg ik in mijn taakbalk het "infrarood" icoontje te zien waarbij aangegeven werd dat er een verbinding tot stand is gebracht, nu komt dit icoontje niet.
Als ik mijn Polar uit de communicatie haal en weer voor de adapter leg dan springt hij weer automatisch op communicatie en wilt gaan verzenden....het zou dus moeten werken...

Heb de nieuwste drivers geinstalleerd.
Waar kan het aan liggen?

• smoken
Iemand....help....plz....

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:08
polar heeft een apart soort irda (stond in een ander topic) waardoor het nooit helemaal lekker gaat werken, maarja kheb koorst dus nu geen zin om voor je te gaan zoeken, srry ;)

Heel veel lurken, heel weinig posten..

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik gok dat jij een driver nodig hebt die een Seriële infrarood verbinding maakt.

Toevallig heb ik die voor je in de aanbieding: [IrDA] Computer bedienen met afstandsbediening toch mogelijk

Als je gewoon alleen de driver aanmaakt/installeert, en het hele afstandsbediening verhaal negeert, moet het wel goedkomen denk ik.

Het is namelijk zo dat die Polar hartslagmeter een ander infrarood protocol gebruikt als je PC. Je Polar hartslagmeter gebruikt het protocol die hetzelfde is als die van een afstandsbediening van een TV. Je PC gebruikt het IrDa protocol, wat word gebruikt met telefoons, andere PC's, en laptops.

• smoken
Dank voor bovenstaande reactie's en voor de link.
Ik zal het eens gaan uitproberen.

Maar als het goed is werkt deze Polar gewoon met het normale IrDa protocol.
Op de website staat namelijk dat er third party IrDa devices worden ondersteund.
Mijn Polar is van het model RS400SD, eerdere modellen ondersteunen inderdaad alleen de Polar interface.

Zou ook raar zijn dat het een ander soort IrDa is, aangezien het een keertje of 15 gewerkt heeft.....of zie ik dat verkeerd?

• smoken
Het probleem zit hem niet in drivers/IrDa varianten.
Het probleem zit hem erin dat mijn bluetooth verbinding (COM 6) net als de USB stick gebruik maakt van "Locatie 0".

Hoe kan ik zoiets aanpassen??
Pagina: 1