Toon posts:

Ervaring gevraagd, Quad en Duo proccesor, Asus / Gigabyte

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat denken jullie van de volgende configuratie, Meer info: Vista 64 bits. Office pakketten, Photoschop. Twee TFT schermen aan te sluiten aan een video- kaart . Betrouwbaar en snel! Belangrijk is ook nog dat Raid 0 en Raid 1 snel is en feiloos zijn werk doet.

Ik heb het forum doorgelezen, veel met google gesurft maar zouden jullie je ervaringen met me willen delen zodat ik een goede keuze kan maken?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. De info op het forum en die ik met google gelezen heb heeft me aan het denken gezet over volgende twee combinaties waarin, mijn inziens, de twijfels vooral zitten in de Quad en Duo proccesor met een keuze van het moederbord. Wat is jullie ervaring over beide mogelijkheden?

Ben altijd goed te vreden geweest over Asus maar nu heb ik gelezen dat het bord nogal warm wordt en eeerlijk gezegt die wifi wil ik helemaal niet. Tja..... Misschien een ander Asus P5?

moederbord: Gigabyte P35-DQ6, S775, iP35, ATX
of proccesor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz,1066MHz,S775, Box
of proccesor: Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz, 1333MHz, S775, Box
geheugen: Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-6400
video-kaart: Asus EN8600 GT Silent 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe

moederbord: Asus P5K Deluxe WiFi, S775, iP35, 4xDDR2, ATX
of proccesor: Intel Core 2 Quad Q6600 2.40GHz,1066MHz,S775, Box
of proccesor: Intel Core 2 Duo E6850 3.00GHz, 1333MHz, S775, Box
geheugen: 2x Kingston DChannel 2GB Kit, 2x1GB DDR2 PC2-6400
video-kaart: Asus EN8600 GT Silent 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

In principe heb je aan een C2D E6850 voor office en PS genoeg. Maar als je een blik werpt op de toekomst en ziet dat de prijs van een quad core vergeleken met een dual core niet zo veel verschilt, het misschien toch verstandiger is om een quad core te nemen; hoewel ik niet precies weet wat je nog meer doet, want voor simpele office akties heb je aan een celeronnetje al genoeg :P

Verder kan ik je het Gigabyte mobo zeker aanraden, ik heb hier een P35-DS4 en de DQ6 is een tikkie beter om het zo maar te zeggen en zal dus zeker niet onderdoen aan je verwachtingen. :)

De ASUS wilde ik ook nemen in het begin, maar aangezien deze loeiheet worden en ook meer stroom zuipen heb ik voor een Gigabyte gekozen. :) Tot nu toe werkt alles perfect.

Zie mijn systeem in m'n sig btw.

Goedkoop bellen via VoIP

Verwijderd

Qua cpu: zou ik gaan voor de Q6600 als de keuze moet vallen tussen die 2.
Asus vs Gigabyte: Heb alleen ervaring met de Gigabyte P35-DS4 en niet echt iets op aan te merken. Fijn bordje. Quasi hetzelfde als de DQ6 buiten een paar accessoires.

Gebruik je de kracht van de 8600GT wel als je niet gamed?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 21:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:17:
Qua cpu: zou ik gaan voor de Q6600 als de keuze moet vallen tussen die 2.
Asus vs Gigabyte: Heb alleen ervaring met de Gigabyte P35-DS4 en niet echt iets op aan te merken. Fijn bordje. Quasi hetzelfde als de DQ6 buiten een paar accessoires.

Gebruik je de kracht van de 8600GT wel als je niet gamed?
"Video-kaart: Asus EN8600 GT Silent 512MB, 2xDVI, HDTVo, PCIe"
Mijn keuze is hier, kan nog veranderen, opgevallen omdat het een passieve koeling heeft en 512MB. Bedoeling is om twee schermen er aan te hangen. Eentje 15" voor de TV-kaart (Hauppauge PVR-500 MCE) en het andere scherm 19" is mijn werkscherm. Pc staat de gehele dag aan en wordt ook de gehele dag gebruikt.

Opm: de kast wordt een CM Cosmos 1000. Voor stilte en koeling. Misschien wel geen passieve gekoelde video-kaart nodig.

Verwijderd

neem de Antec nsk6000;

goedkoper, geweldige inbouw en airflow.

Heb overigens sinds 3 weken een Gigabtye mobo (p35) , 6750 en MSI 8600GT (silent) aan het werk staan. Lekkere combo.

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

De nieuwe Radeon 2600 serie is ook een leuk kaartje, die kan veel beter met beeld-materiaal om dan de Nividia's.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Dit is een typische 'Welke zal ik nemen?'-vraag. Zie de policy over dergelijke vragen: PMG FAQ en Wat is er nu anders in CSL? :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.