PC Boot niet na BIOS-flash (gigabyte 965P-DS3)

Pagina: 1
Acties:
  • 265 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kuwerti
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-05 09:34
Hallo,

Ik heb een gigabyte 965p-ds3 moederboard. Vanavond eens mijn bios geupgrade van F08 naar F12.
Het updaten (via bios-Q-flash utility) verliep prima. Aan het einde krijg je de vraag "Are you sure to reset" hier JA (continue) op geantwoord. Pc reboot, maar scherm bleef zwart. PC geeft continu korte beepjes achter elkaar.

Heb al mijn bios-batterij eruit gehaald (10 minuten), en ook mijn clear-cmos pinnetjes doorverbonden. Ik blijf echter het probleem houden. Iemand enig idee hoe ik weer op kan starten. (evt met standaard bios) ?? Of is de pc nu echt 'stuk' |:(

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem PMG FAQ eens door. Waarschijnlijk is het flashen niet verlopen zoals het moet. Als ik me niet vergis heeft dit bordje geen dualbios, dus booten met de standaard (backup) bios gaat dan niet lukken.

• kuwerti
SOW!!: die is snel met antwoorden _/-\o_

Ik zal dit eens doornemen. thanks!!!!

Is er een mogelijkheid dat ik de bios echt gesloopt heb, of is het op een normale manier te fixen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kuwerti schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:46:
SOW!!: die is snel met antwoorden _/-\o_

Ik zal dit eens doornemen. thanks!!!!

Is er een mogelijkheid dat ik de bios echt gesloopt heb, of is het op een normale manier te fixen?
Snel? duurde zeker 2 minuten :P

Het rottige is dat je plank geen losse bioschip heeft, dus een hotflash kun je niet prboeren. Er bestaat zeker de mogelijkheid dat je het gesloopt hebt, maar je kunt de truuks uit de FAQ nog proberen.

• kuwerti
Terw_Dan schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 23:00:
[...]

Snel? duurde zeker 2 minuten :P

Het rottige is dat je plank geen losse bioschip heeft, dus een hotflash kun je niet prboeren. Er bestaat zeker de mogelijkheid dat je het gesloopt hebt, maar je kunt de truuks uit de FAQ nog proberen.
2 minuten, dat valt inderdaad wat tegen. ;) . Ik heb geen 'losse' bioschip.. Stel nu dat de tips uit de faq niet werken (kan ik nu, vanaf mijn werk ff niet testen) hoe kan ik hem dan opnieuw (laten) programmeren?? Moet ik dan met de soldeerbout aan de slag?? Moet ik het complete MOBO opsturen naar de herprogrammeur??

Je zit het, ik heb er niet veel verstand van :|

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kuwerti schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 06:46:
[...]

2 minuten, dat valt inderdaad wat tegen. ;) . Ik heb geen 'losse' bioschip.. Stel nu dat de tips uit de faq niet werken (kan ik nu, vanaf mijn werk ff niet testen) hoe kan ik hem dan opnieuw (laten) programmeren?? Moet ik dan met de soldeerbout aan de slag?? Moet ik het complete MOBO opsturen naar de herprogrammeur??

Je zit het, ik heb er niet veel verstand van :|
Als je hem niet meer aan de praat krijgt is de enige oplossing RMAen. Lossolderen is niet echt een mogelijkheid, tenzij je heel goed met de soldeerbout overweg kan.

• kuwerti
Terw_Dan schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:53:
[...]

Als je hem niet meer aan de praat krijgt is de enige oplossing RMAen. Lossolderen is niet echt een mogelijkheid, tenzij je heel goed met de soldeerbout overweg kan.
Als ik het goed gelezen heb is RMAen het terugsturen van het moederboard naar de leverancier en het onder garantie laten vallen?

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40
kuwerti schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 07:58:
[...]

Als ik het goed gelezen heb is RMAen het terugsturen van het moederboard naar de leverancier en het onder garantie laten vallen?
Ja dat is RMA'en en het beste is dat je gewoon moet doen alsof je stom bent en anders uitleggen dat je echt die biosupdate nodig had vanwege een bug of iets dergelijks. De leverancier zal bij ontvangst willen weten wat eraan scheelt voordat hij het bordje doorstuurt.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 08-08-2007 08:04 ]

• kuwerti
Miki schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 08:02:
[...]

Ja dat is RMA'en en het beste is dat je gewoon moet doen alsof je stom bent en anders uitleggen dat je echt die biosupdate nodig had vanwege een bug of iets dergelijks. De leverancier zal bij ontvangst willen weten wat eraan scheelt voordat hij het bordje doorstuurt.
Moet je je echt van de domme houden? (dat gaat trouwens wel lukken hoor 8)7 )
Ik heb met de officiele gigabyte-tool mijn bios geflashed naar de laatste versie.
pc startte niet meer op. batterij ui mobo gehaald en cmos-reset contactjes doorverbondne zoals in de handleiding staat. m.i. heb ik niets fout gedaan O-) ik houd jullie op de hoogte van de voortgang. voor nu THANKS! _/-\o_

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:40
kuwerti schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 09:10:
[...]

Moet je je echt van de domme houden? (dat gaat trouwens wel lukken hoor 8)7 )
Ik heb met de officiele gigabyte-tool mijn bios geflashed naar de laatste versie.
pc startte niet meer op. batterij ui mobo gehaald en cmos-reset contactjes doorverbondne zoals in de handleiding staat. m.i. heb ik niets fout gedaan O-) ik houd jullie op de hoogte van de voortgang. voor nu THANKS! _/-\o_
Meestal valt een bios-flash namelijk niet onder de garantie of winkeliers/leveranciers gaan moeilijk doen vanwege het "zelf toe brengen van de schade". Je van de domme houden werkt dan vaak het beste.

• kuwerti
nou, die diskettes zijn geen succes. Bij het opstarten hoor ik een lange piep (2 seconden) en dan oneindig veel korte piepjes (zeg 5 per seconde)

Vraag: ik heb zowel de mobo-batterij eruit gehaald (erase cmos) ALS de cmos contactjes kortgesloten (clear cmos op mobo) kan ik een bios op die manier 'slopen' ??

:?

Verwijderd

BIOS handleidingen staan meestal online. Als het een Dual BIOS was zou deze zichzelf misschien herstellen.

[ Voor 147% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2017 16:06 ]

• kuwerti
De beep-error codes uit het boekje zegt:

continuous short beeps: Power Error

Tja, daar kan ik niet veel mee. Het probleem is echt ontstaan NA flashen van de bios. verder NIETS aangepast aan hardware of instellingen. De error moet door de bios-flash komen.

Ik heb nu de batterij er naast liggen. Volgens het boekje moet dat 1 minuut, maar ik zal het een uurtje laten liggen.

Ga ondertussen eens verder zoeken op het grote web.....

• kuwerti
Nou, die batterij er een uur naast laten liggen heeft niets geholpen. EVenals mijn zoektocht op het net. Mijn diskette station springt trouwens niet aan wanneer ik de pc aanzet. Daarom gaat het flashen niet lukken. Iemand nog een ideetje?

Heb de flash-bios site (http://www.flashbios.org) al gemeiled met de vraag of ze mijn bios kunnen herprogrammeren. kijken of dat wat wordt :-)

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kuwerti schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:53:
Nou, die batterij er een uur naast laten liggen heeft niets geholpen. EVenals mijn zoektocht op het net. Mijn diskette station springt trouwens niet aan wanneer ik de pc aanzet. Daarom gaat het flashen niet lukken. Iemand nog een ideetje?
Wat je ook moet doen is als je de batterij eruit hebt de pinnetjes kortsluiten. Dan hoef je ook geen eeuwigheid te wachten :)

• kuwerti
Batterij er ruim een uur uit gehad. pinnetjes van batterijcontact kortgesloten. geen resultaat.
Ook geheugen, grafische kaart eruit getrokken. Ook geen resultaat. ik krijg dan direct allemaal korte piepjes.

Weten jullie of het sowiso mogelijk is dit bios door een bedrijf te laten flashen??
Moet ik het dan los solderen of moet ik het hele mobo opsturen??

Bedankt trouwens voor alle hulp/tips _/-\o_

Verwijderd

Als het goed is kun je je moederbord gewoon RMA sturen; doe navraag bij de winkel waar je 'm gekocht hebt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2016 19:47 ]

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-05 20:07

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

kuwerti schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:34:
Batterij er ruim een uur uit gehad. pinnetjes van batterijcontact kortgesloten.
lol je moet niet je puntjes van de batterij kortsluiten, maar je CMOSRESET.
Dit zit ergens op je mobo (goed zoeken en je vind hem wel, meestal in de buurt van de batterij)

of begrijp ik het nou helemaal verkeerd wat je doet ?

[ Voor 7% gewijzigd door CrankyGamerOG op 08-08-2007 21:39 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• kuwerti
CrankyGamerOG schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:38:
[...]

lol je moet niet je puntjes van de batterij kortsluiten, maar je CMOSRESET.
Dit zit ergens op je mobo (goed zoeken en je vind hem wel, meestal in de buurt van de batterij)

of begrijp ik het nou helemaal verkeerd wat je doet ?

• kuwerti
Ik heb zowel de batterij-pinnetjes doorverbonden als de clear-cmos pinnetjes. Nog steeds geen resultaat.

Ook heb ik geheugen en andere overbodige onderdelen (HD's etc) verwijder. ook zonder resultaat.
Andere vraag: ik wil het MBO naar www.flashbios.org gaan sturen. Echter de bios zit vastgesoldeerd op het moederboard. Weet iemand of dan ook een biosflash mogelijk is? heb ze ook al gemailed, maar geen idee hoe snel ik antwoord heb.

Bednakt iedereen voor de hulp trwouesn _/-\o_

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

kuwerti schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 06:53:
[...]

Ik heb zowel de batterij-pinnetjes doorverbonden als de clear-cmos pinnetjes. Nog steeds geen resultaat.

Ook heb ik geheugen en andere overbodige onderdelen (HD's etc) verwijder. ook zonder resultaat.
Andere vraag: ik wil het MBO naar www.flashbios.org gaan sturen. Echter de bios zit vastgesoldeerd op het moederboard. Weet iemand of dan ook een biosflash mogelijk is? heb ze ook al gemailed, maar geen idee hoe snel ik antwoord heb.

Bednakt iedereen voor de hulp trwouesn _/-\o_
De gasten van flashbios.org zijn handig genoeg om een bioschip eraf te solderen, kost je iets meer dan een losse chip, maar er zijn genoeg mensen die het al hebben kunnen doen.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bij zo'n nieuw bord zou ik gewoon terug gaan naar de winkel. Een beetje winkel test het bord en ruilt hem daarna om.

I, for one, like Roman numerals

• kuwerti
Def_P schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 09:40:
Bij zo'n nieuw bord zou ik gewoon terug gaan naar de winkel. Een beetje winkel test het bord en ruilt hem daarna om.
Inderdaad. ik heb de winkel (komplett in dit geval) al gevraagd wat de exacte procedure is. Ik wil uiteraard niet weken wachten totdat het gemaakt is. Heb het liefst direct eeb vervangen MOBO. Heb PC nodig voor mijn werk. Iemand van jullie hier ervaring mee?
Pagina: 1