Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Ervaringen] Ipod Nano Look a likes op Ebay

Pagina: 1
Acties:
  • 658 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:07
Hoi,
ik ben al geruime tijd op zoek naar een mp3 speler voor tijdens het sporten met een groot geheugen en met FM ontvangst. Nu zag ik op Ebay een chineese verkoper die een Ipod Nano look a like aanbied voor ongeveer 45EU incl verzending. Deze heeft FM ontvangst en 8GB geheugen aan boord. Tevens kun je er ook video bestanden mee afspelen. De verkoper is vertrouwbaar want hij heeft meer den 4600 positieve beoordelingen. Als je bedenkt dat een Ipod nano 8GB 200EU kost en geen FM speler aan boord heeft ben ik ernstig aan het overwegen om er één te kopen op ebay.

Zijn er mensen die ervaring hebben met zo een mp3 speler? Zo ja, wat is de kwaliteit van het toestel?

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Meestal is de kwaliteit van de behuizingen van die ebay spelertjes erg brak.
En dat is toch wel iets belangrijks om rekening mee te houden.
offtopic:
Dit topic hoort overigens in PMD

[ Voor 43% gewijzigd door _AuToMaTiC_ op 07-08-2007 20:37 ]

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Dit is meer iets voor PMD :Y)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Verwijderd

Check vooral de negatieve beoordelingen van de verkoper. De meeste kopers geven veel te snel feedback, komen soms pas weken later achter het feit dat het geheugen de helft of nog minder is.(gehackt, zie mympxplayer.org, de blacklist) De batterij is een zwak punt, 4 uur speelduur is heel wat met die nano clones. Wat langer voor de radio. Vaak krijg je een usb versie1.0/1.1, waar met 2.0 geadverteerd. 8GB voor €45 thuiisbezord vind ik erg verdacht.

• kokorico
Er zit trouwens zo een silicone beschermhoesje en een AC adapter bij om het toestel op te laden. De prijs is idd erg laag. Ga er nog eens over denken om er één te kopen. :) De verkoper waar ik het zou van kopen is trouwens stoneswei: http://search.benl.ebay.be/_W0QQsassZstoneswei

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:29
duidelijk toch als je de reviews leest? hij stuurt players op van 1 GB (8 gigabit zeker :-) De mensen die klagen krijgen hun geld terug of dat belooft hij althans. Hij gokt er denk ik op dat de meerderheid niet klaagt. Kwestie van kansrekening...

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Even zoeken op Nano kloon geeft dit topic: Nano-look MP4-player 128MB t/m 2GB Ik weet niet of het deze speler is maar de ervaringen zullen vergelijkbaar zijn.

Verwijderd

kokorico schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 22:04:
Er zit trouwens zo een silicone beschermhoesje en een AC adapter bij om het toestel op te laden. De prijs is idd erg laag. Ga er nog eens over denken om er één te kopen. :) De verkoper waar ik het zou van kopen is trouwens stoneswei: http://search.benl.ebay.be/_W0QQsassZstoneswei
Troep, 8x werkelijke verzendkosten, en 1 gigabyte, 8 gigabit dus. Kijk op bijv. uxcell.com, beter spul, werkelijke verzendkosten (ik betaalde €4).

• kokorico
Ik heb er eentje besteld op ebay. Wanneer hij me niet bevald verkoop ik hem wel terug. Ik zal hier eens mijn bevindingen posten van het spelertje als ie binnen is :)

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 20:56
Interessant.
Grappig om te lezen hoe hij steeds reageert op slechte feedback. So sorry dit so sorry that. I'll send you a new one. Tuurlijk, weer 30 dollar betalen voor verzenden zeker.

Dit is helemaal geweldig: so unreasonable buyer,have refund him days ago,leave feedback arbitrarily,unfair

Tuurlijk joh, geef de koper maar de schuld. ;)

Ben benieuwd wat je krijgt en wanneer. :p

Heb je aan kunnen geven welke kleur?
Ik zie dat je het beschermhoesje er op de gok bij krijgt, dus welke kleur je daarvan krijgt is niet bekend.

[ Voor 15% gewijzigd door Leauwie op 08-08-2007 11:31 ]

Verwijderd

kokorico schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 10:55:
Ik heb er eentje besteld op ebay. Wanneer hij me niet bevald verkoop ik hem wel terug. Ik zal hier eens mijn bevindingen posten van het spelertje als ie binnen is :)
Dus je betaald totaal €45 voor een speler die voor zo'n €15 minder hier bij de Blokker e.d. te koop is, maar dan wel met een betere batterij, wel gekeurde lader, en garantie waar je wel wat aan hebt, bij iemand die je gerust een oplichter kunt noemen?
Waarom kom je eigenlijk naar ervaringen vragen, als je er niets mee doet? Snap je uberhaupt het verschil tussen 8 gigabyte en 8 gigabit??
Naar de blacklist
gekeken, waar stonewei iemand heeft bericht dat de spelers inderdaad maar 1 gigabyte hebben, hoewel met 8GB geadverteerd?

• kokorico
ik heb een zwarte besteld. Ik heb ondertussen het bedrag overgemaakt met Paypal. Ben zeer benieuwd naar kwaliteit van de speler.

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56
kokorico schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 12:35:
ik heb een zwarte besteld. Ik heb ondertussen het bedrag overgemaakt met Paypal. Ben zeer benieuwd naar kwaliteit van de speler.
Dat wordt lachen...
1GB is dus ook genoeg voor jou?

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Luister.

Je wilt een Nano maar je kunt of wilt geen Nano kopen. En dus ga je hier vragen wat wij van kloons vinden. Echt, het antwoord ligt zo voor de hand dat je het zelf kunt bedenken. Het antwoord is. Als je een Nano wilt dan moet je een Nano kopen. Als je dat niet kunt/wilt betalen dan moet je voor een inferieur product gaan. Je krijgt waarvoor je betaald, gaat niet altijd op. Maar in dit geval wel.

Ik kan het weten. Ik ben ooit zo dom geweest om de Zen Vision te kopen van Creative. Gelukkig ben ik verstandig geworden en ga ik niet meer voor Apple wannabe producten. Ik hoop dat jij het licht ook gaat zien voordat het je teveel geld heeft gekost.

• kokorico
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:40:
Luister.

Je wilt een Nano maar je kunt of wilt geen Nano kopen. En dus ga je hier vragen wat wij van kloons vinden. Echt, het antwoord ligt zo voor de hand dat je het zelf kunt bedenken. Het antwoord is. Als je een Nano wilt dan moet je een Nano kopen. Als je dat niet kunt/wilt betalen dan moet je voor een inferieur product gaan. Je krijgt waarvoor je betaald, gaat niet altijd op. Maar in dit geval wel.

Ik kan het weten. Ik ben ooit zo dom geweest om de Zen Vision te kopen van Creative. Gelukkig ben ik verstandig geworden en ga ik niet meer voor Apple wannabe producten. Ik hoop dat jij het licht ook gaat zien voordat het je teveel geld heeft gekost.
Het gaat me niet zozeer over de prijs van de Ipod die te hoog is maar wel over de weinig features. Zo vind ik het ontbreken van de mogelijkheid om FM muziek te beluisteren gewoon schandalig ...

• Sluuz
  • Laatst online: 08:46
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 17:40:

Het vergelijken van Creative producten met het soort C-producten waar hier over wordt gediscussieerd kan natuurlijk niet. Creative is weldegelijk een A-merk, en Creative heeft zo ongeveer de DAP uitgevonden. Om nou chinese "namaak" producten te vergelijken met dit merk is krom. Daarbij komt ook nog dat de kwaliteit van Apple producten, die van Creative niet ontstijgt.

(ik heb zelf niets van creative, maar dit moest ik ff rechtzetten :))

ontopic: die spelers zijn echt heel slecht. Vriendin had er ook eens een (gekregen), maar binnen 3 dagen was het "glas" dat het scherm moest beschermen gebroken. Die batterijduur die wordt aangegeven haalt de speler alleen in de eerste paar maanden. Daarna neemt de duur al snel af. Spotgoedkoop is duurkoop!

[ Voor 36% gewijzigd door Sluuz op 08-08-2007 19:10 ]

PSN: Sluuz

Verwijderd

"Het gaat me niet zozeer over de prijs van de Ipod die te hoog is maar wel over de weinig features. Zo vind ik het ontbreken van de mogelijkheid om FM muziek te beluisteren gewoon schandalig ..."

Bij een iPod kun je een losse radio module krijgen. Maar gewoon even. Als je een iPod koopt koop je meer dan alleen een mp3 player. Je koopt een Apple product dat is al 1. 2 is je krijgt naadloze integratie met iTunes erbij. Zo'n store kunnen andere mp3 players alleen maar van dromen voorlopig. Dus die iPod mag dan wel wat duurder zijn maar je krijgt er een mooi apparaat voor terug met een goede service.

"Het vergelijken van Creative producten met het soort C-producten waar hier over wordt gediscussieerd kan natuurlijk niet. Creative is weldegelijk een A-merk, en Creative heeft zo ongeveer de DAP uitgevonden. Om nou chinese "namaak" producten te vergelijken met dit merk is krom. Daarbij komt ook nog dat de kwaliteit van Apple producten, die van Creative niet ontstijgt."

Dan heb jij nooit een Creative Zen gehad. Het apparaat is lomp, de knoppen daar moet je ECHT hard op drukken. Om de haverklap loopt het OS vast. Inmiddels zal de firmware verbeterd zijn maar het begin was rampzalig. De bijgeleverde software is brak; maandag succesvol kunnen syncen betekent niet auomatisch dat het op dinsdag ook nog werkt. Als je van podcasts houd dan heb je "ZenCast". Nou als er een programma om te kotsen is dan is dat Zencast wel. Download verkeerde podcasts (data), is beta, niet af en niet stabiel. Podcast beheren was lastig. Nou zo even wat ergernissen van mij over een Creative product. Het hele product was een nare ervaring als ik het vergelijk met iPods (en daar heb ik er drie van).

Maar ieder zijn meug natuurlijk.

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 04:01:
Bij een iPod kun je een losse radio module krijgen. Maar gewoon even. Als je een iPod koopt koop je meer dan alleen een mp3 player. Je koopt een Apple product dat is al 1. 2 is je krijgt naadloze integratie met iTunes erbij. Zo'n store kunnen andere mp3 players alleen maar van dromen voorlopig. Dus die iPod mag dan wel wat duurder zijn maar je krijgt er een mooi apparaat voor terug met een goede service.
Niet iedereen zit daar op te wachten. Geef mij maar een UMS-speler zonder irritante software zoals iTunes. Muziek kan ik prima zelf aanschaffen, daar heb ik geen "naadloos geïntegreerde store" voor nodig. Prima dat jij dit plezierig vindt, maar niet iedereen denkt zo. Verder: Het argument van "je koopt een Apple-product" is natuurlijk waardeloos.
Dan heb jij nooit een Creative Zen gehad. Het apparaat is lomp, de knoppen daar moet je ECHT hard op drukken. Om de haverklap loopt het OS vast. Inmiddels zal de firmware verbeterd zijn maar het begin was rampzalig. De bijgeleverde software is brak; maandag succesvol kunnen syncen betekent niet auomatisch dat het op dinsdag ook nog werkt. Als je van podcasts houd dan heb je "ZenCast". Nou als er een programma om te kotsen is dan is dat Zencast wel. Download verkeerde podcasts (data), is beta, niet af en niet stabiel. Podcast beheren was lastig. Nou zo even wat ergernissen van mij over een Creative product. Het hele product was een nare ervaring als ik het vergelijk met iPods (en daar heb ik er drie van).
Ik geloof eigenlijk dat jij nog nooit een Creative hebt gehad... Of je hebt een maandag-morgen-product gehad. Als je reviews leest en de ervaringen op GoT bekijkt kun je zien dat de spelers van Creative zéker niet onderdoen voor die van Apple, en qua rauwe specs is Apple altijd duidelijk de mindere. Voor de mensen die van veel features houden is de keus dan makkelijk.
Maar ieder zijn meug natuurlijk.
Precies.

Verwijderd

RoD schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 04:16:
[...]

Niet iedereen zit daar op te wachten. Geef mij maar een UMS-speler zonder irritante software zoals iTunes. Muziek kan ik prima zelf aanschaffen, daar heb ik geen "naadloos geïntegreerde store" voor nodig. Prima dat jij dit plezierig vindt, maar niet iedereen denkt zo. Verder: Het argument van "je koopt een Apple-product" is natuurlijk waardeloos.

[...]
Dat argument is helemaal niet waardeloos. De meeste mensen hier in dit forum houden van Apple producten. In een recente poll op macosx.nl bleek zelfs dat de meerderheid van hun bezoekers bij een 100 procent prijsverhoging nog voor Apple zouden kiezen. Dit hele topic is waardeloos. TS post in een Apple forum, wil graag een Nano maar gaat voor goedkope troep. Vervolgens vind hij die rotzooi beter dan een Nano want ja er zit een FM radio in.
Ik geloof eigenlijk dat jij nog nooit een Creative hebt gehad... Of je hebt een maandag-morgen-product gehad. Als je reviews leest en de ervaringen op GoT bekijkt kun je zien dat de spelers van Creative zéker niet onderdoen voor die van Apple, en qua rauwe specs is Apple altijd duidelijk de mindere. Voor de mensen die van veel features houden is de keus dan makkelijk.

[...]
En ik geloof dat jij nooit in de creative forums hebt rondgekeken. Ik heb trouwens ook niet gezegd dat de speler zelf zo slecht was. Hij speelde prima muziek hoor. Het was alleen een niet prettig apparaat met veel firmware problemen en rampzalige software.

Een voorbeeld. Als je met zencast je abonneerde op een podcast dan ging hij alle afleveringen downen. Ik zweer het je er was geen mogelijkheid om een recente podcast te downloaden. Nou dat vind ik troep. Ik heb maandenlang gewacht op updates voor zencast maar mooi dat er niets kwam ondanks dat Creative deze speler (of hun marketing) als iPod video killer neerzetten in advertenties o.a. in de Spits.

Een tweede voorbeeld bij de installatie van de drivers (om het ding uberhaupt te kunnen benaderen vanuit Windows) vraagt de installatie om een herstart. Doe je dat dan ben je al min of meer fucked want de installatie is nog niet klaar. Je moet nee klikken en dan komt er nog een installer window voorbij en dan pas mag je herstarten. En deze eerste 10 minuten ervaring pakt de hele ervaring samen. Ik ga je een beetje toegeven. De speler was nog niet zo slecht maar de software eromheen was brak en de firmware was ook ronduit slecht. Ik heb hem gekocht voor 350 euro. Ik was 1 van de eersten die hem had. (dankzij het creative topic op tweakers, waar jij ook aan refereert). Ik heb hem verkocht voor 20 euro aan een kennis. Die is er blij mee maar dat is dan ook iemand die zowieso nooit een fatsoenlijke mp3 player heeft gehad dus die vind het wel prima zo en zeker voor zo'n prijsje natuurlijk.

Ik vond het een rot apparaat en als je niet beter gewend bent dan nou ja dan weet je niet beter. Maar zoals ik al zei ieder zijn meug. Ik vond het rotzooi. En de troep die TS wil kopen is natuurlijk nog veel slechter.

• maxtrash
TS vraagt wat wij van zijn idee vinden, iedereen kraakt het af, maar toch koopt hij het. Waarom vraag je het dan? Ben benieuwd of hij dapper en objectief genoeg is zijn echte ervaringen straks te posten...

• kokorico
Ik ben gewoon benieuwd wat voor product hij me opstuurt :) Die speler kan ik toch doorverkopen voor minstens dezelfde prijs hoor ;) Ik heb betaald via Paypal dus kan gebruik maken van de kopersbescherming ... Hopelijk heb ik hem volgende week al

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 17:36:
[...]

Dat argument is helemaal niet waardeloos. De meeste mensen hier in dit forum houden van Apple producten.
Nee, niet in dit forum, daarvoor moet je in APL zijn.
In een recente poll op macosx.nl bleek zelfs dat de meerderheid van hun bezoekers bij een 100 procent prijsverhoging nog voor Apple zouden kiezen.
Juist, op macosx.nl ja.
Dit hele topic is waardeloos. TS post in een Apple forum, wil graag een Nano maar gaat voor goedkope troep. Vervolgens vind hij die rotzooi beter dan een Nano want ja er zit een FM radio in.
Daarom staat het topic nu ook in PMD. In ieder geval, de TS zegt niet dat het rotzooi is, hij zegt dat je voor die prijs weinig features krijgt.
En ik geloof dat jij nooit in de creative forums hebt rondgekeken. Ik heb trouwens ook niet gezegd dat de speler zelf zo slecht was. Hij speelde prima muziek hoor. Het was alleen een niet prettig apparaat met veel firmware problemen en rampzalige software.
Jazeker wel. Maar het is logisch dat op de forums van Creative zich de probleemgevallen accumuleren en de goede ervaringen daar minder belicht worden. Zo werkt dat altijd.
Een voorbeeld. Als je met zencast je abonneerde op een podcast dan ging hij alle afleveringen downen. Ik zweer het je er was geen mogelijkheid om een recente podcast te downloaden. Nou dat vind ik troep. Ik heb maandenlang gewacht op updates voor zencast maar mooi dat er niets kwam ondanks dat Creative deze speler (of hun marketing) als iPod video killer neerzetten in advertenties o.a. in de Spits.
Zencasts heb ik geen ervaring mee. Uberhaubt hoor ik maar van weinig mensen die er gebruik van maken. In het ZVM topic hoor je er ook niemand over. Wat dat betreft kun je wel zeggen dat Creative op dat punt nogal geflopt is ja. Heeft echter weinig met de kwaliteit van de spelers te maken.
Een tweede voorbeeld bij de installatie van de drivers (om het ding uberhaupt te kunnen benaderen vanuit Windows) vraagt de installatie om een herstart. Doe je dat dan ben je al min of meer fucked want de installatie is nog niet klaar. Je moet nee klikken en dan komt er nog een installer window voorbij en dan pas mag je herstarten. En deze eerste 10 minuten ervaring pakt de hele ervaring samen. Ik ga je een beetje toegeven. De speler was nog niet zo slecht maar de software eromheen was brak en de firmware was ook ronduit slecht. Ik heb hem gekocht voor 350 euro. Ik was 1 van de eersten die hem had. (dankzij het creative topic op tweakers, waar jij ook aan refereert). Ik heb hem verkocht voor 20 euro aan een kennis. Die is er blij mee maar dat is dan ook iemand die zowieso nooit een fatsoenlijke mp3 player heeft gehad dus die vind het wel prima zo en zeker voor zo'n prijsje natuurlijk.
Leuke van de recentste Creative spelers is dat ze MTP ondersteunen. Een pc met Windows XP is dus genoeg. Het allernieuwste spelertje (Zen Stone) ondersteunt zelfs volledig plug & play.
Ik vond het een rot apparaat en als je niet beter gewend bent dan nou ja dan weet je niet beter. Maar zoals ik al zei ieder zijn meug. Ik vond het rotzooi. En de troep die TS wil kopen is natuurlijk nog veel slechter.
Kan best zijn dat je het troep vond, en het zal ook ongetwijfeld een onplezierig apparaat zijn geweest. Maar om daarvoor heel Creative over één kam te scheren...
Wat betreft de kwaliteit van de spelers in dit topic ben ik het volledig met je eens. Maargoed, je krijgt waarvoor je betaalt. Als de TS weinig geld uit wil geven, en het niet erg vindt dat de speler er na een paar maand mee ophoudt, en het ding voor hem genoeg features heeft, lijkt mij het een prima keus. Persoonlijk zou ik toch wel voor een A-merk speler gaan, en dus wat meer uitgeven, maar zoals je zelf ook al zei, ieder zijn meug :)

• maxtrash
kokorico schreef op donderdag 09 augustus 2007 @ 22:13:
Ik ben gewoon benieuwd wat voor product hij me opstuurt :) Die speler kan ik toch doorverkopen voor minstens dezelfde prijs hoor ;) Ik heb betaald via Paypal dus kan gebruik maken van de kopersbescherming ... Hopelijk heb ik hem volgende week al
waarom dit soort scam in stand houden door dingen te kopen bij deze figuur?

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Mwah, ieder z'n ding, ik heb zelf een ZVM, en heb wel eens een ipod 5.5g een week te leen gehad om te kijken wat me meer bevalt. Ik vond de iPod zeker niet slecht maar de ZVM beviel me toch beter, gebruik het vaak om films mee te nemen ergens naartoe en af te spelen via de av kabel, de ipod kan dit ook, maar de kwaliteit is slecht en je moet eerst de hele film converteren. Dat is voor mij dan ook uiteindelijk de reden geweest om een ZVM te kopen, speelt alles af....(behalve de ipod formaten :S )

En over de chinese namaak: alles wat je hier in de winkel koopt zijn A merken (apple, creative, archos, philips, sony, samsung, etc) de ebay troep is niet vergelijkbaar. En het is zelfs overpriced, die gevalletjes van 1GB kan je met een beetje onderhandelen met een handelaar uit hong kong voor €10 tot € 15 per stuk inclusief verzendkosten krijgen(10+ stuks), heb zelf eens uit nieuwsgierigheid gekeken hoe laag zo'n handelaar wou gaan, vandaar ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Jazzle op 11-08-2007 21:20 ]

• Sluuz
  • Laatst online: 08:46
De hele discussie of Creative nou slecht is of niet is natuurlijk misplaatst hier. Maar duidelijk is dat de negatieve ervaringen vooral voorkomen uit het gebruik van extra diensten die bij zo'n speler worden geleverd. Niet iedereen gebruikt die of WIL die gebruiken. Ik heb persoonlijk een hekel aan al die programma's die het allemaal makkelijker zouden moeten maken, maar alleen maar voor ergernis zorgen. iTunes, SonicStage en al die podcast programma's zorgen altijd voor problemen. iTunes is ook zeker niet perfect, integendeel. Het is ongelooflijk sloom en je wordt verplicht het te gebruiken (los van alle 3rd party software die je ook kan gebruiken).

ontopic: mijn vriendin had er dus een en in het begin denk je nog "mwa, best leuk ding", maar na verloop van tijd begint de sloomheid je toch te ergeren. Het beeldscherm wordt na elke druk op een knop opnieuw opgebouwd (zoals bij elke speler), maar het apparaat kan het amper aan. Hierdoor zit er een dramatische vertraging in het verwerken van het indrukken van die knop. Verder is het geluid schel (ook met goeie doppen), batterijduur dramatisch en bouwkwaliteit ondermaats. Elke euro die je eraan uitgeeft is teveel. Je kan nog beter zo'n audiokey ding van de mediamarkt kopen. Ongeveer even slecht, maar dan heb je tenminste garantie.

PSN: Sluuz

• Leauwie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 02-11 20:56
Een hele tijd niks meer van de topicstarter gehoord. Het product ontvangen of bedrogen?
Pagina: 1