Nee, niet in dit forum, daarvoor moet je in APL zijn.
In een recente poll op macosx.nl bleek zelfs dat de meerderheid van hun bezoekers bij een 100 procent prijsverhoging nog voor Apple zouden kiezen.
Juist, op macosx.nl ja.
Dit hele topic is waardeloos. TS post in een Apple forum, wil graag een Nano maar gaat voor goedkope troep. Vervolgens vind hij die rotzooi beter dan een Nano want ja er zit een FM radio in.
Daarom staat het topic nu ook in PMD. In ieder geval, de TS zegt niet dat het rotzooi is, hij zegt dat je voor die prijs weinig features krijgt.
En ik geloof dat jij nooit in de creative forums hebt rondgekeken. Ik heb trouwens ook niet gezegd dat de speler zelf zo slecht was. Hij speelde prima muziek hoor. Het was alleen een niet prettig apparaat met veel firmware problemen en rampzalige software.
Jazeker wel. Maar het is logisch dat op de forums van Creative zich de probleemgevallen accumuleren en de goede ervaringen daar minder belicht worden. Zo werkt dat altijd.
Een voorbeeld. Als je met zencast je abonneerde op een podcast dan ging hij alle afleveringen downen. Ik zweer het je er was geen mogelijkheid om een recente podcast te downloaden. Nou dat vind ik troep. Ik heb maandenlang gewacht op updates voor zencast maar mooi dat er niets kwam ondanks dat Creative deze speler (of hun marketing) als iPod video killer neerzetten in advertenties o.a. in de Spits.
Zencasts heb ik geen ervaring mee. Uberhaubt hoor ik maar van weinig mensen die er gebruik van maken. In het ZVM topic hoor je er ook niemand over. Wat dat betreft kun je wel zeggen dat Creative op dat punt nogal geflopt is ja. Heeft echter weinig met de kwaliteit van de spelers te maken.
Een tweede voorbeeld bij de installatie van de drivers (om het ding uberhaupt te kunnen benaderen vanuit Windows) vraagt de installatie om een herstart. Doe je dat dan ben je al min of meer fucked want de installatie is nog niet klaar. Je moet nee klikken en dan komt er nog een installer window voorbij en dan pas mag je herstarten. En deze eerste 10 minuten ervaring pakt de hele ervaring samen. Ik ga je een beetje toegeven. De speler was nog niet zo slecht maar de software eromheen was brak en de firmware was ook ronduit slecht. Ik heb hem gekocht voor 350 euro. Ik was 1 van de eersten die hem had. (dankzij het creative topic op tweakers, waar jij ook aan refereert). Ik heb hem verkocht voor 20 euro aan een kennis. Die is er blij mee maar dat is dan ook iemand die zowieso nooit een fatsoenlijke mp3 player heeft gehad dus die vind het wel prima zo en zeker voor zo'n prijsje natuurlijk.
Leuke van de recentste Creative spelers is dat ze MTP ondersteunen. Een pc met Windows XP is dus genoeg. Het allernieuwste spelertje (Zen Stone) ondersteunt zelfs volledig plug & play.
Ik vond het een rot apparaat en als je niet beter gewend bent dan nou ja dan weet je niet beter. Maar zoals ik al zei ieder zijn meug. Ik vond het rotzooi. En de troep die TS wil kopen is natuurlijk nog veel slechter.
Kan best zijn dat je het troep vond, en het zal ook ongetwijfeld een onplezierig apparaat zijn geweest. Maar om daarvoor heel Creative over één kam te scheren...
Wat betreft de kwaliteit van de spelers in dit topic ben ik het volledig met je eens. Maargoed, je krijgt waarvoor je betaalt. Als de TS weinig geld uit wil geven, en het niet erg vindt dat de speler er na een paar maand mee ophoudt, en het ding voor hem genoeg features heeft, lijkt mij het een prima keus. Persoonlijk zou ik toch wel voor een A-merk speler gaan, en dus wat meer uitgeven, maar zoals je zelf ook al zei, ieder zijn meug