Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pc bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 85 views sinds 30-01-2008

• Geforce660
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 16-09-2024
kan iemand mij zeggen welk materiaal het 'beste' is om zelf een pc-bak te maken? aluminium, hout,...?

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Totaal afhankelijk van wat je graag wil doen en wat je leuker, mooier en beter te bewerken vind.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03:28

_Apache_

For life.

Hoe wil je dat je kast eruit komt te zien?
Hoe makkelijk kan jij het materiaal bewerken? ( denk hier aan skills en gereedschap )
Hoeveel wil je aan het materiaal besteden?

Je kunt het eigen niet zo gek bedenken of je kan het gebruiken voor een pc, maar of het praktisch is...

Er zijn kasten van graniet, aluminium, MDF, staal en ga zo maar door..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
hout geleid warmte niet echt goed, maar verder dan dat lijkt het mij echt persoonlijke voorkeur.

• Geforce660
ik wil een high tower maken met 2 'verdiepingen' en eventueel een soort van 'leidingen' zodat de draadjes niet zichtbaar zijn, met plaats voor een waterkoeling

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-11 15:43
Ik dacht toch echt eerst even dat dit weer een topic was over iemand die een PC wilde bouwen, tot ik het topic opende.
Misschien is het verstandig een modje even te vragen de naam iets aan te passen, de huidige titel past imo niet echt bij de inhoud.

Zit zelf met plannen voor het maken van een TV-kast, met MCE ingebouwd. Materiaal dat ik daarvoor in gedachten heb is MDF.
Relatief makkelijk te bewerken, niet al te duur, en stevig.
Nadeel als je de PC veel mee neemt, MDF is behoorlijk zwaar...

Systemspecs

• Caris
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 22:33
Als je het echt mooi wilt doen kun je het met aluminium doen en plexiglas, maar ik weet niet wat je allemaal kunt... Persoonlijk zou ik hem NOOIT van mdf maken, maar het is wel makkelijk te bewerken :) :)

[ Voor 27% gewijzigd door Caris op 07-08-2007 15:27 ]

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

pak lekker hout of alu.
als je wat geavanceerder wil, kun je daar wel zelf voor kiezen.

maar hout is goed te bewerken, alu iets minder maar geleidt de warmte wel beter.
verder: laat je creativiteit de vrije ruimte....

• Geforce660
mijn pc blijft altijd in mijn kamer staan dus gewicht is niet echt een probleem, ikdenk dat ik het eens ga proberen met alu en plexiglas, maar met welk gereedschap kan ik deze het best bewerken?

hoe dik zou het alu en plexi moeten zijn? (geen geluidsoverlast, maar toch nog goed voor de warmte..)

[ Voor 63% gewijzigd door Geforce660 op 07-08-2007 15:46 ]

• Meelobee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03:05

Meelobee

¯\_(ツ)_/¯

Denk niet dat dit de bedoeling is, lees deze pagina's eens:

CM Policy

Frequently Asked Questions CM

Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Geforce660 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:28:
mijn pc blijft altijd in mijn kamer staan dus gewicht is niet echt een probleem, ikdenk dat ik het eens ga proberen met alu en plexiglas, maar met welk gereedschap kan ik deze het best bewerken?

hoe dik zou het alu en plexi moeten zijn? (geen geluidsoverlast, maar toch nog goed voor de warmte..)
Als deze basiskennis ontbreekt zou ik je aanraden om met MDF te beginnen :) Als je dan iets hebt gemaakt wat aan je wensen voldoet dan kun je daarna eens verder kijken naar ALu enz. Dan heb je ervaring met het gereedschap, weet je wat je kan verwachten als je zoiets bouwt (dat zijn een hoop dingen kan ik je vertellen) en kost het niet zoveel als je iets fout doet.

• Geforce660
en welke dikte zou je aanbevelen? voor MDF, alu en plexi? (dan heb ik nog altijd de keuze en weet ik hoe dik alles moet zijn, +/- dan toch :) )

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-10 06:07

Sprite_tm

Semi-Chinees

Een eenregelige topicstart is zo ongeveer per definitie onvoldoende; zoals in CM Policy staat is het de bedoeling dat je eerst zelf zoekt naar antwoorden en dat ook aangeeft in je topic. In jou geval kan je bijvoorbeeld prima een bouwmarkt inlopen en iemand daar vragen wat goed werkt. Een ander alternatief is kijken wat de vele CiP/CMs alhier gebruiken. Mogelijkheden zat dus.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.