Hoe makkelijk kan jij het materiaal bewerken? ( denk hier aan skills en gereedschap )
Hoeveel wil je aan het materiaal besteden?
Je kunt het eigen niet zo gek bedenken of je kan het gebruiken voor een pc, maar of het praktisch is...
Er zijn kasten van graniet, aluminium, MDF, staal en ga zo maar door..
Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler
Misschien is het verstandig een modje even te vragen de naam iets aan te passen, de huidige titel past imo niet echt bij de inhoud.
Zit zelf met plannen voor het maken van een TV-kast, met MCE ingebouwd. Materiaal dat ik daarvoor in gedachten heb is MDF.
Relatief makkelijk te bewerken, niet al te duur, en stevig.
Nadeel als je de PC veel mee neemt, MDF is behoorlijk zwaar...
[ Voor 27% gewijzigd door Caris op 07-08-2007 15:27 ]
als je wat geavanceerder wil, kun je daar wel zelf voor kiezen.
maar hout is goed te bewerken, alu iets minder maar geleidt de warmte wel beter.
verder: laat je creativiteit de vrije ruimte....
hoe dik zou het alu en plexi moeten zijn? (geen geluidsoverlast, maar toch nog goed voor de warmte..)
[ Voor 63% gewijzigd door Geforce660 op 07-08-2007 15:46 ]
Ryzen 7 7700X | ROG Strix B650-E Gaming Wifi | ROG Strix RTX 4070Ti | 32Gb GSkill RipJaws S5 | 980Pro 2Tb | Corsair RM850x Shift | Fractal Design North Black
Als deze basiskennis ontbreekt zou ik je aanraden om met MDF te beginnenGeforce660 schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 15:28:
mijn pc blijft altijd in mijn kamer staan dus gewicht is niet echt een probleem, ikdenk dat ik het eens ga proberen met alu en plexiglas, maar met welk gereedschap kan ik deze het best bewerken?
hoe dik zou het alu en plexi moeten zijn? (geen geluidsoverlast, maar toch nog goed voor de warmte..)
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog
Dit topic is gesloten.
![]()