Toon posts:

Q6600 G0 stepping revisted

Pagina: 1
Acties:
  • 563 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de vorige topic is gesloten omdat er totaal offtopic werd gediscuseerd, probeer ik het nogmaals met een nieuwe.

We naderen de datum dat de G0´s de Nederlandse markt beginnen binnen te druppelen. Heeft er iemand al een zaak gelokaliseerd die ze in stock heeft? :9

P.S. De titel moet natuurlijk "Revisited" zijn 8)7 8)7 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2007 10:40 ]

• PainkillA
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-04 14:12
EMPC kan niet zeggen wanneer ze deze gaan binnenkrijgen maar het komt bij het product op de site staan verzekerden ze me.

3,6 ghz lijkt met alle G0's al mogelijk met goede aircooling. sommigen zitten er al mee op de 4.0 prime stable

[ Voor 32% gewijzigd door PainkillA op 07-08-2007 11:21 ]

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-05 22:30
Hoe herken je ze?

Verwijderd

Topicstarter
Hieraan:

Stepping: G0
sSpec#: SLACR

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-05 12:14

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• kuka
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05 21:00
Enig idee wanneer de G0 stepping in Nederland wordt verwacht?
Ik ben al 4 weken aan het wachten op het kopen van een q6600 processor omdat ik de G0 stepping graag wil. Ze zeggen wachten wordt beloond........Maar geduld hebben is ook een kunst ;)

Xbox Series X "The Tower Of Power" - Skoda Enyaq iV80 Sportline '22 "The Beast"

• PainkillA
ze zijn zo ong overal al verkrijgbaar behalve in nederland :S
heeft niemand hier inside information?

Verwijderd

kuka schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:48:
Ik ben al 4 weken aan het wachten op het kopen van een q6600 processor omdat ik de G0 stepping graag wil. Ze zeggen wachten wordt beloond........Maar geduld hebben is ook een kunst ;)
Volgens je sig heb je die al :S

Verwijderd

Meer info graag.... G0 stepping???

Ik heb een Q6600, waarschijnlijk zonder G0... Wat mis ik nu?

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:08

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:56:
Meer info graag.... G0 stepping???

Ik heb een Q6600, waarschijnlijk zonder G0... Wat mis ik nu?
Je mist niets, maar je hebt wel wat extra warmte :)

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

De topicstart is vrij krap ... maar a la. Misschien een paar links naar waarom tweakers juist een G0 ipv een B0/1/2/3 core zoeken :) ... en wat een G0 sowieso is.

Ik zag overigens dat al het E6750/E6850 silicon sowieso al van de G0 revisie is, dat wist ik helemaal niet. Ik heb iig gehoord dat als de oude stock van de webshops op is er gewoon G0 binnenkomt. No worries, even geduld hebben of een extra stevige koeler op die B core knallen ;) !

De meeste mensen deugen!

• PainkillA
ik w8 idd al meer dan 4 weke, steun mij want de verleiding is zeer groot om die b3 te halen :P

Maar hier nog wat nuttige info voor de startpost:
http://processorfinder.intel.com/details.aspx?sSpec=SLACR#

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Zal morgen eens kijken welke ik vandaag binnen heb gekregen op de zaak.
Ben zelf ook wel weer toe aan een nieuw speeltje, en tja, als ik zo'n G0 verder kan krijgen dan een oudere revisie, zal ik het niet laten.
Zal het hier sowieso wel laten weten...

Verwijderd

Cassius schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 21:59:
De topicstart is vrij krap ... maar a la. Misschien een paar links naar waarom tweakers juist een G0 ipv een B0/1/2/3 core zoeken :) ... en wat een G0 sowieso is.

Ik zag overigens dat al het E6750/E6850 silicon sowieso al van de G0 revisie is, dat wist ik helemaal niet. Ik heb iig gehoord dat als de oude stock van de webshops op is er gewoon G0 binnenkomt. No worries, even geduld hebben of een extra stevige koeler op die B core knallen ;) !
De tweakers wachten er op omdat deze proc @stockspeed wat minder stroom verbruikt ( en dus minder warm word ) en daar nog eens bovenop dat de proc ik meende ook nog eens een 9 graden warmer mag worden ( B0 61 graden tegen 70 graden van de G0 ). Je snapt dus wel dat er met deze proc ( G0 Revisie ) waarschijnlijk hogere (over ) clockspeeds worden gehaald

Lees dit topic eens door, daar word er heel veel over gesproken ( overclocken etc. en de G0 revisie )
Quadcore (Kentsfield) overklok topic

@PainkillA
En ik wacht nog wel wat langer, ik wil eerst ook wel eens wat benchmarks zien betreft de nieuwste games Crysis, Dirt, SupCom etc. En dan voornamelijk Q6600 vs E6850 aangezien deze ongeveer even duur zijn. De Q6600 zou voor mij alleen daarvoor aantrekkelijk zijn. Als de E6850 net zo goed presteerd of nagenoeg hetzelfde, dan hou ik mijn huidige proc nog even. ( E6600 @ 3200 Mhz )

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2007 22:34 ]

• joh14vers6
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06-2024
PainkillA schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:07:
ik w8 idd al meer dan 4 weke, steun mij want de verleiding is zeer groot om die b3 te halen :P
Ach wat is nu 4 weken.

Omdat Batum eind April geen Q6600 wilde leveren tegen de overeen gekomen prijs en ik niet tot 22 juli wilde wachten om hem dan veels te duur te krijgen, draai ik nu tijdelijk een P4 D 805. Maar een G0 versie hoop ik toch voordat ik 36 ben in huis te hebben.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm

Verwijderd

Via Google kun je snel zien wat een G0 is. Tweakers lezen Tweakers.net nieuws en zijn al maanden geïnformeerd over de steppings :z

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
kuka schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 20:48:
Ik was de TS van het vorige topic (dat gesloten werd ivm offtopic geblaat) maar heb ondertussen mijn Q6600 al besteld. Geduld hebben is dus inderdaad een kunst (die ik niet volledig bezig ;) ).

Ik verwacht een B3 binnen te krijgen maar misschien verassen ze mij wel bij Azerty. Overigens zijn de laatste B3 batches ook al te vergelijken met G0 stepping. Het is niet zo dat ze van de ene op de andere dag 10W omlaag gaan, dat gaat geleidelijk en een van de laatste B3's zullen dus 8 of 9W lager zitten schat ik zo.

• Guumuus
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Guumuus

OJAJOH?!

voor mij is het een stuk eenvoudiger om te wachten op de G0 stepping, je kan moeilijk een nieuwe processor aanschaffen als het geld op is hehe, het is trouwens ook niet vreemd dat het zo lang duurt voor de G0 stepping overal op voorraad is, de Q6600 is de populairste en de meest betaalbare quadcore dus de voorraden B3 stepping zullen groot zijn, die moeten natuurlijk wel eerst de deur uit...

The number one enemy of progress is question

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

De Intel spec wijziging is iets anders dan even "dit mag zoveel graden warmer worden dus hij klokt beter".

De omgevingstemperatuur mag van Intel bij de G0 gespecificeerde cpu's 8.8 graden warmen zijn dan bij de B3 stepping. Dit wil GEENSZINS zeggen dat de cpu koeler loopt, alleen dat ze garanderen dat de cpu tot aan die omgevingstemperatuur (bij gebruik van een koeler die hetzelfde of beter koelt dan de boxed koeler) nog zal draaien zonder schade of clock throtling ter bescherming van de cpu.

De tweede specificatie die Intel heeft gewijzigd is dat het maximaal koelvermogen bij maximale belasting 10 Watt minder hoeft te zijn. Dit heeft dus absoluut niets met stroomverbruik te maken maar met warmteafvoer. Vroeger moest je dus in het ergste geval een koeler hebben die 105 Watt aan warmte kon afvoeren, nu zegt Intel dat 95 Watt ook wel voldoende is omdat de cores die ze produceren allemaal onder deze waarde vallen i.p.v. de ene wel en de andere niet.

Dit wil dus niet zeggen dat de B3's van de laatste maanden niet binnen deze specs viel, alleen sinds ze deze specificatiewijziging hebben gedaan valt de maximale warmteafvoer opeens binnen de normen van systembuilders. Nu kan de Q6600 dus opeens in veel meer kant en klaar systemen worden verkocht.

De cpu mag iig in beiden gevallen (B3 of G0) net zo warm worden want de temperatuur waarop de G0 gaat terugclocken ter bescherming van de processor is EXACT gelijk aan die van de B3.

Zoals gezegd zouden de laatste B3 cores al soortgelijke resultaten vertonen en dit is nogal logisch omdat de G0 gewoon een rebranded B3 is vanaf het moment dat Intel de nieuwe specs kon garanderen.

Er zijn ook G0 meldingen bekend van heel teleurstellende overclocks. Je moet dus nergens van uit gaan. Je kunt met een B3 geluk hebben en met een G0 pech. Op US forums zie je ook berichten van mensen die op 3.4Ghz @ 1.55 Volt blijven steken met niet eens echt hoge temperaturen.

De kans dat je met een G0 iets hoger komt dan met de wat eerdere B3's is wel wat groter. De vraag is echter hoeveel groter want juist omdat de G0 revisie nu zo gehyped wordt komen er voornamelijk resultaten binnen van die processor. En als je ziet dat ook de G0 vaak gewoon 1.5Volt of meer nodig heeft voor zulke overclocks verschilt dat allemaal niet zoveel van de B3.

Vaak worden dan ook nog eens de Heatsinks en heatspreader flink gelapped wat resulteerd in behoorlijk verlaagde temperaturen. Heb dit in Nederland nog niemand zien doen.

Wil je perse hoog gaan klokken is het wel grappig om op de G0 te wachten. Er is echter geen enkele aanwijzing dat ze deze maand nog komen. En hoe meer mensen er wachten hoe langzamer de B3 stock opgaat! ;)

Ik heb in ieder geval een B3 gepakt en kijk dan begin volgend jaar wel weer naar een Penryn. Zeker aangezien geen enkele NL shops nog kan vertellen hoelang het nog duurt voor de eerste G0's in Nederland te koop zullen zijn (en dan ook nog eens wanneer ze goed te verkrijgen zullen zijn i.p.v. mondjes maat).
Verwijderd schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 22:16:
[...]

De tweakers wachten er op omdat deze proc @stockspeed wat minder stroom verbruikt ( en dus minder warm word ) en daar nog eens bovenop dat de proc ik meende ook nog eens een 9 graden warmer mag worden ( B0 61 graden tegen 70 graden van de G0 ). Je snapt dus wel dat er met deze proc ( G0 Revisie ) waarschijnlijk hogere (over ) clockspeeds worden gehaald

Lees dit topic eens door, daar word er heel veel over gesproken ( overclocken etc. en de G0 revisie )
Quadcore (Kentsfield) overklok topic

@PainkillA
En ik wacht nog wel wat langer, ik wil eerst ook wel eens wat benchmarks zien betreft de nieuwste games Crysis, Dirt, SupCom etc. En dan voornamelijk Q6600 vs E6850 aangezien deze ongeveer even duur zijn. De Q6600 zou voor mij alleen daarvoor aantrekkelijk zijn. Als de E6850 net zo goed presteerd of nagenoeg hetzelfde, dan hou ik mijn huidige proc nog even. ( E6600 @ 3200 Mhz )

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Als een topic gesloten is, niet zomaar zonder overleg heropenen.

Zie:
BalusC in "Q6600 g0 stepping"

Verder kun je zelf gewoon contact opnemen met je favoriete leverancier voor de info waar iets te kopen. Hoe te herkennen e.d. zijn precies dezelfde soort basic vraagjes waar de vorige topic om gesloten werd.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.