Toon posts:

opvolger van mijn S6500fd

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha allemaal!

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera.
Heb momenteel de S6500fd. Ik wil een andere camera met betere specificaties.
De ruis valt mij tegen, ik wil dus iets beters.
De camera was overigens op leenbasis, gewoon om te kijken wat ik er van vond.
De zoom vind ik wel super!

Ben op de volgende modellen gestuit:
Samsung Pro 815
Panasonic FZ50

Ik wil perse een handmatige zoomring, dat vind ik super.
Overigens wens is dat ik ik nog geen DSLR wil, heb ik geen budget voor.
Mijn budget ligt rond de 500 euro.

Kunnen jullie mij meer vertellen over deze 2 modellen? voordelen, ervaringen, eventuele betere modellen of wat dan ook?
Las op dpreview en een aantal topics dat de ruis van de FZ50 tegenvalt... moet ik deze keuze dan laten vallen?

Zie uit naar jullie reactie!

Verwijderd

Goed zoeken :+
Nee, als ruis belangrijk is, dan ga je niet beter dan de S6500fd vinden.

Trouwens, een Pentax K100D met kitlens is maar 450 euro, dan heb je ook nog SR erbij.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2007 19:58 ]

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-01 12:58
Beide camera's gaan dan zwáár tegenvallen aangezien de 6500 minder ruist (op hogere ISO's) dan de door jou genoemde andere camera's. De Fuji heeft een grote(re) sensor en relatief weinig megapixels en zal als zodanig minder ruis hebben. Zeker als je in sharpness stand 'soft' foto's maakt op Raw formaat.

Panasonic staat bekend om zijn hoeveelheid ruis bij hogere ISO's, en niet in positieve zin. De Samsung is ook heel, heel matig in dit aspect.

Er is maar één enkele oplossing: een DSLR kopen. Alle DSLR's hebben dermate grote sensoren dat deze zonder uitzondering minder ruis zullen hebben dan welke digicam dan ook.

Dus gewoon even sparen en een DSLR kopen. Elke andere digicam gaat sowieso tegenvallen als je de ruis van de 6500 tegen vond vallen.

Nickname does not reflect reality

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-01 19:15
Helaas (voor jou) presteerd de S6500fd voor een compact idd al belachelijk goed.

Wil je iets beters dan zijn er 2 opties:

Sony R1 (minder zoom, magrinaal minder ruis)
DSLR + glas (onprettig prijskaartje)

Als je voor een dSLR gaat dan zou ik eens het [STARTERS] Ik wil een DSLR, wat nu? door lezen en ook een aantal van de merken topics. Sowieso is het altijd aan te raden om naar een aantal camera's vast te houden en uit te proberen (het matched of het matched niet).

Reviews kunnen soms ook wel handig zijn.
Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:57:
Goed zoeken :+
Nee, als ruis belangrijk is, dan ga je niet beter dan de S6500fd vinden.

Trouwens, een Pentax K100D met kitlens is maar 450 euro, dan heb je ook nog SR erbij.
Mag ik de TS dan uitnodigen in het DSLR aanschaf topic uitnodigen. Elk platform heeft zo z'n voors en z'n tegens. Het gaat misschien wat ver om daar hier over te beginnen met alle risico's van een merken oorlog.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Verwijderd

Topicstarter
enorm bedankt voor jullie reacties!

Mijn vraag heeft dus een moeilijker antwoord dan verwacht..

Ik ga me eens orienteren hier op het DSLR forum.

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

Ik heb 3 maanden geleden ook de overstap gemaakt van een S5500 naar een 400D (spiegelreflex dus), en heb er nog geen moment spijt van gehad, fotograferen is zoveel leuker nu! ;)
Je kunt veel meer met scherptediepte spelen, en foto's maken met slecht licht (dus hoge ISO waardes) is geen enkel probleem!

Helaas moet je wel goed je portemonnee in de gaten houden, ik had met mezelf afgesproken eerst een een half jaartje met de kitlens te gaan spelen, om het een beetje onder de knie te krijgen...
ondertussen is er al een zoomlens, prime, grip, accu's en tas bijgekocht, en zit nu te denken om een flitser te gaan halen :P

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 22:07:
enorm bedankt voor jullie reacties!

Mijn vraag heeft dus een moeilijker antwoord dan verwacht..

Ik ga me eens orienteren hier op het DSLR forum.
Als je eenmaal een dSLR hebt gehad wil je niet anders meer.

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-01 00:54

Floor-is

5.2

De vraag is wel hoe belangrijk fotografie voor je is, hoeveel tijd je er aan besteed en of je er budget voor hebt om er in te blijven investeren. Want een DSLR is een aanslag op de bankrekening en zeker niet (alleen) in eerste instantie; de nieuwe/bijbehorende lenzen, flitser, statief, tas, CF/SD etc... allemaal weer extra centjes. :)

Bericht hierboven

Pagina: 1