Damn ben ik net ff een tijdje hier boven aan het F.E.A.R spelen, waar het 30 graden is, en ik kijk in mijn warmte sensor log, en jah hoor 59 graden word mijn cpu, en dat tewel mijn cpu fan op 1900 rpm draait. zijn er meer mensen die hier last van hebben ?
Zou je er niet zoveel zorgen over maken, 59 is niet echt heet voor een cpu.
Als het nog hoger wordt als 67-70 zou ik me pas zorgen gaan maken, lekker doorgamen zou ik zeggen
wordt trouwens weer koeler vanavond dus.
Als het nog hoger wordt als 67-70 zou ik me pas zorgen gaan maken, lekker doorgamen zou ik zeggen
[ Voor 12% gewijzigd door michelc85 op 06-08-2007 16:31 ]
Ligt er helemaal aan wat voor processor je hebt natuurlijkmichelc85 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 16:30:
Zou je er niet zoveel zorgen over maken, 59 is niet echt heet voor een cpu.
Voor een Prescott is 80+ graden dan weer een peulenschil. Niet zo handig dat er zo weinig info in de ts staat.
0.0
59 graden stressed is absoluut niet te hoog. Zoek eens op hoe warm je CPU mag worden volgens de specificaties.
1900RPM zegt ook niks als je niks vertelt over de grootte van de fan.
1900RPM zegt ook niks als je niks vertelt over de grootte van de fan.
zalman 9700 led als ik hem via de schakelaar op zijn snelst zet scheeld het maar 5 graden ofzo
e6600 3600mhz
e6600 3600mhz
Tuurlijk, mijn temps liggen nu ook zon 6 grade hoger door het warme weer, maar niks om me druk over te maken.
Stress je systeem is 10 minuten met orthos, kijk dan is naar je temp. Als je vind dat dat te hoog is moet je er wat aan doen anders lekker zo laten en niet moeilijk over doen.
Stress je systeem is 10 minuten met orthos, kijk dan is naar je temp. Als je vind dat dat te hoog is moet je er wat aan doen anders lekker zo laten en niet moeilijk over doen.
Verwijderd
Tja.. Dat had je wel kunnen weten he met dit warme weer?
Je koeler koelt z'n koelblok met de omgevingslucht. Sinds dat het aardig warme dagen zijn krijgt je CPU dus niet echt koele lucht meer aangeleverd, maar warme lucht. Dat heeft natuurlijk een slecht effect op je CPU zelf.
60graden is niet om je zorgen te maken. Zolang je systeem niet vastloopt en / of gekke dingen doet, is er niets om je zorgen om te maken toch?
Als je echt actieve koeling wilt hebben met dit warme weer moet je kijken voor waterkoeling. Stressed zit ik op 46graden met een X2 3800+ @ 2.8GHz, en daarbij ook nog eens een X1950Pro gekoppeld op m'n waterkoeling, die ergens bij de 54graden blijft steken.
60graden is niet om je zorgen te maken. Zolang je systeem niet vastloopt en / of gekke dingen doet, is er niets om je zorgen om te maken toch?
Als je echt actieve koeling wilt hebben met dit warme weer moet je kijken voor waterkoeling. Stressed zit ik op 46graden met een X2 3800+ @ 2.8GHz, en daarbij ook nog eens een X1950Pro gekoppeld op m'n waterkoeling, die ergens bij de 54graden blijft steken.
ik zal wel ff 10 min met orthos draaien
ik brand mijn vingers trouwens wel aan de SouthBridge (bijna)
ik brand mijn vingers trouwens wel aan de SouthBridge (bijna)
xp 2400 met kamertemps van 34' C op 61' C idle (internet)
AMD 3900x@5Ghz intellkiller
Ik heb al meer dan 2 jaar lang een Dell (voor m'n vader) met een cputemp van 70 graden en een gputemp van 100 graden, en dat ding staat zo goed als 24/7 aan. Doet 't nog steeds.
Edit: Das onder normaal gebruik. Load is 80/110, idle is 55/90 ofzo.
[ Voor 16% gewijzigd door Neoptolemos op 06-08-2007 19:57 ]
Intel Core 2 Duo E6600 @ 3.6GHz | GigaByte GA-P35-DQ6 | G.Skill F2-6400CL4D 4096MB | MSI N660 TF 2GD5/OC
100 graden, sureNeoptolemos schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 19:56:
een gputemp van 100 graden, en dat ding staat zo goed als 24/7 aan. Doet 't nog steeds.
Verwijderd
idd dat is wel erg warm.
Over koelen met dit warme weer: ik heb ms-dos 3.11 op een pentium 1 pc gemietert en ik ben daar lekker op aan het gamen
Pagina: 1