Toon posts:

Windows mist bestand system

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste,

Ik start me pc op en ik krijg de melding dat windows het bestand system mist.
Nou goed ik heb dus gelijk actie ondernomen en heb geprobeerd om windows te herstellen vanaf cd en ik heb bestanden uit de i386 direcotry gekopieerd maar dat pakt hij niet 9dacht ik al wel).

Daarna heb ik een andere pc aangezet en vanaf daar wilde ik system op een floppy of cd zetten maar dat kan niet omdat het bestand in gebruik is.
daarna heb ik windows cd erin gedaan naar repareren gegaan op de andere pc en probeerde ik via het dos scherm het bestand over te kopieren maar weer toegang geweigerd.

Nu heb ik even in de map gekeken op de kapotte pc en het bestand staat er wel, maar ik denk dat het beschadigd is want anders werkte het wel.

iemand hier een oplossing voor?

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Het bestand "system"?

Bestaat de map C:\Windows\System[32] nog wel?

Waarom kopieer je de bestanden en draai je de setup niet? Gewoon "repair" kiezen in Windows Setup.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04-2025
Geef eens letterlijk de foutmelding. Is het soms 'unmountable boot volume' ?

Verwijderd

Topicstarter
nee geen unmountable boot device ( dat is op te lossen met chkdsk)

Hij zegt bij het opstarten

Windows kan niet worden gestart omdat het volgende bestand is beschadigt of ontbreekt \

\windows\system32\config\system

u kunt proberen dit bestand te repareren door de windows cd te gebruiken blablabla....

dit is dus de melding. op floppypast bestand niet en we hebben geen brander meer hier.

maar via de cd en dan r kiezen welk commando moet je dan gebruiken om hem te repareren?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:28
Controleer eerst eens of je boot.ini nog wel naar de juiste directory wijst.

Is dat het geval, dan kun je proberen om de last known good terug te zetten (F8 en dan 'laatst bekende etc'.)

Maar wanneer je system (overigens een onderdeel van de registry) mist is de kans erg groot dat je je pc opnieuw gaat installeren.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Hier is zat over te vinden. Minimumeis op GoT is dat je zelf moeite doet. Lees de Het algemeen beleid en Windows Clients - Policy nog een keer goed door.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.