NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Vorige meet (van DPZ) was daar erg gezellig.
15 t/m 20 minuten lopen is niet zo heel erg. Staat in Den Bosch op zich wel goed aangegeven waar je heen moet.
Same hereFairy schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 21:51:
Ik ben op alle data die aangegeven zijn op vakantie hier ver vandaan
[ Voor 16% gewijzigd door Kluus op 07-08-2007 15:25 ]
Voor als nog gaat het er naar uitzien dat het 26 augustus gaat worden, en hopelijk met nog enkele deelnemers meer.
NL | BYD Atto3 | Bambu Lab X1C | SolarEdge | Homey Pro | Zendure SolarFlow 2400 AC | Panasonic multi split airco's
Ik weet meer zodra ik weere thuis ben
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Kleine tip, meets niet plannen aan het eind van de zomervakantie, of ver daarvoor al gaan regelen. Veel mensen hebben dan namelijk al plannen, van vakantie, via festivals naar gewoon even lekker bijkomen van al die dingen
Ik ben benieuwd!avdl72 schreef op vrijdag 10 augustus 2007 @ 21:30:
De data 11 en 12 augustus zijn verwijderd.
Voor als nog gaat het er naar uitzien dat het 26 augustus gaat worden, en hopelijk met nog enkele deelnemers meer.
Verwijderd
Top jongens momenteel zijn we al met een leuk groepje voor 26 augustus en ik denk dat dit ook wel de streef datum gaat worden.
Ik stel voor dat we nog even afwachten of er nog meer mensen bij komen, en dat we dan in de laatste week nog even definitief afspreken waar we verzamelen en om hoe laat.
Ben zelf sinds 2 maand ofzo wat bezig met fotografie. (alleen analoog momenteel, bevalt me erg goed, ik ben niet bang voor schade/diefstal aangezien mijn "gear" geen duizenden euro's gekost heeft.)
Zou zo'n photomeet voor mij ook interessant/leerzaam kunnen zijn? Misschien niet eens zozeer om zelf foto's te maken, maar ook te kijken hoe de rest in zijn/haar werk gaat.
Verwijderd
idd, dit is eigenlijk de insteek.Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 22:42:
Beetje rondlopen, poging doen tot het maken van foto's, lekker ouwehoeren en gear uitproberen. Dat vat het wel samen denk ik
Verders zal een ieder er zelf een beetje aanvulling aan moeten geven om het tot een geslaagde dag te laten komen.
p.s.Nomad schreef op zaterdag 18 augustus 2007 @ 23:00:
Op mijn tweede meet leerde ik dat je een stuk meer durf moet hebben om vreemden te schieten, dat lukt me nu een stuk beter
Dit is ook de laatste dat de Kermis in het centrum van Den Bosch is, dus hier zullen ook leuke plaatjes gemaakt kunnen worden.
[ Voor 18% gewijzigd door avdl72 op 19-08-2007 13:50 ]
Zie ook: Kermis in Den Bosch
Parkeren
Tijdens de Kermis zijn de transferia Vlijmenseweg en De Vliert geopend:
- zondag, maandag, dinsdag en woensdag: vertrek laatste bus 0.00 uur;
- donderdag, vrijdag en zaterdag: vertrek laatste bus 0.50 uur.
Verwijderd
http://www.s-hertogenbosc...021-0F65-05B82A09844A7068
Lachertje dus
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2007 14:16 ]
Slechts 2 euro (voor een hele dag), dus inderdaad een lachertje om dan vervolgens ook nog met de bus in het centrum gebracht te worden.Verwijderd schreef op zondag 19 augustus 2007 @ 14:08:
Enig idee hoever het is en wat het gaat kosten om te parkeren?
http://www.s-hertogenbosc...021-0F65-05B82A09844A7068
Lachertje dus
Ik zal in ieder geval wel komen opdagen.
Nu alleen nog de vraag welke lensen mee te nemen
Ik ben er dus net geweest.
Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: Sony 550, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Tamron 10-24mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D) Te koop: Sigma 10-20mm KM 18-70mm
Waar wordt het verzamelen, wat wordt het plan?
Verwijderd
Met mcdeath: ik wil graag een datum + programma zien voordat ik definitief ja/nee ga roepen
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2007 12:03 ]
Kijk eens in de startpost zou ik zeggen, is nog maar 1 optie over.Verwijderd schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 12:02:
De rondvaart is trouwens wel aardig (half jaar terug gedaan), maar wel een beetje kneuterigheid ten topMaar goed, ik ben een cultuurbarbaar wat dat betreft
Met mcdeath: ik wil graag een datum + programma zien voordat ik definitief ja/nee ga roepen
Programma ben ik ondertussen ook benieuwd naar.
Voor de goede orde: ik zal met het OV komen.
*qadn overweegt overigens om "licht" te reizen met enkel zijn 50/1.8 op de cam en een enkele flitser.
[ Voor 28% gewijzigd door qadn op 21-08-2007 15:02 ]
Voor stadsfotografie weet ik niet of ik dat zou aanraden. Een 50mm is ontzettend veelzijdig, maar als je een crop body gebruikt vind ik hem alles behalve zaligmakend. Nu weet ik niet wat voor andere lenzen je mee hebt, maar ik vind een 70-200 2.8 of 85mm 1.8 bijvoorbeeld erg prettig. een 30mm 1.4 (voor crop dan) is ook erg fijn. 50mm op crop body erger ik me steeds meer aan, net geen portret, net geen ruimte.qadn schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 15:01:
Ik ben het met neo eens dat een tijd/plek wel eens handig gaat zijn zo langzamerhand.
Voor de goede orde: ik zal met het OV komen.
*qadn overweegt overigens om "licht" te reizen met enkel zijn 50/1.8 op de cam en een enkele flitser.
18-70 kitlens (prima ding, wat traag)
50/1.8 (fantastisch lensje, wel een beetje rare lengte)
24-80 traag en vaag (avoid dus)
100-300 TRAAG (maar wel scherp gelukkig)
Het staat wel in de planning om zeer binnenkrot eens fatsoenlijk uit te breiden (12-24/4 en 85/1.8) zodat ik een aardig setje van 3 lensen heb. Maarja: het bovenstaande is wat mij momenteel ter beschikking staat.
De twee lenzen die je noemt als uitbreiding zijn beide wel erg fijn.
edit@hieronder: ik bedoelde de traag die je bij de 18-70 noemt, maar dat had ik idd niet duidelijk gemaakt.
[ Voor 17% gewijzigd door Nomad op 21-08-2007 18:26 ]
De 28-80 is in elk opzicht beroerder dan de 18-70 dus die leeft continu op mijn F50.
(edit: ook een ancient tokina, de persoon van wie ik de F50 overnam was redenlijk tokina fan.)
[ Voor 17% gewijzigd door qadn op 21-08-2007 17:54 ]
Weet je wat pas een trage (tokina) is?
Mijn RMC tokina 80-200 mm 1:4 (8195153)
Handmatige focus...
Alleen mijn standaard nikkor groothoeklensje is met cpu/autofocus. Misschien toch nog maar eens wat fatsoenlijke lensjes aanschaffen...
Ben nog wat aan het twijfelen of ik nog kan komen. Den bosch is toch echt best wel (friggin) ver weg voor mij. Als er nog eens een photomeet wat dichterbij komt ben ik zeker van de partij.
@hieronder: Ik doe hem momenteel iig nog niet weg (heb hem tijdje terug gekocht, 4 lensen voor nog geen 40 euro inclusief verzending). Mocht ik hem weg doen, dan zal ik je wel een DM sturen.
[ Voor 16% gewijzigd door warcow op 21-08-2007 20:28 ]
Als je hem weg wilt doen ben ik wel geintereseerd (ik kan wegens jarenlang analoog werk best rap handmatig focussen).
In eerste instantie was ik van plan om te verzamelen bij de Arena omdat daar ook een parkeergarage is, echter is deze best prijzig.
De meeste zullen dus gebruik gaan maken van de transferia waar je voor 2 euro kan parkeren en tevens een bus retourtje hebt. Ik zelf zal gebruik maken van Transferium Vlijmenseweg en zal daar omstreeks 11:15 aanwezig zijn, omdat de bus om 11:30 vertrekt. Als iemand hier al wil afspreken laat het dan even weten.
Ik weet niet hoeveel mensen er met de trein willen komen, en om te voorkomen dat deze personen moeten gaan zoeken in het centrum lijkt het mij verstandig om voor het station af te spreken.
Een mooie tijd lijkt mij 12:00 uur verzamelen, waarna we na een korte kennismaking om ongeveer 12:30 kunnen gaan beginnen aan de stadswandeling.
Zoals in mijn eeste bericht reeds genoemd heb ik al enkele leuke bezienswaardigheden verzameld die we kunnen gaan fotograferen. Tevens zullen we aan het einde van de wandeling bekijken hoeveel animo er is voor een rondvaart.
Zondag is tevens de laatste dag dat er nog kermis is in het centrum van Den Bosch waar we dus ook vast leuke plaatjes kunnen schieten.
Tussendoor zullen we ook even kijken waar we kunnen gaan lunchen en aan het einde van de middag kunnen we nog even wat te drinken pakken en de dag evalueren/bespreken.
Als er verder nog iemand die ideeën heeft dan hoor ik ze uiteraard heel graag.
Zie ook : Overzichts_plattegrond
[ Voor 8% gewijzigd door avdl72 op 22-08-2007 10:57 ]
Mijn reisschema (voor andere die vanuit deze richting komen)
V 10:16 Uitgeest 3 Amsterdam Centraal Sprinter 4039 NS
A 10:32 Zaandam 5
V 10:36 Zaandam 4 Amsterdam Centraal Intercity 3037 NS
A 11:19 Utrecht Centraal 14
V 11:21 Utrecht Centraal 15 Hertogenbosch ('s) Intercity 3537 NS
A 11:51 Hertogenbosch ('s) 6b
Ik ben benieuwd. Ook ken ik nog niemand van het groepje, maar ik neem aan dat het te herkennen zal zijn aan aanwezige aperatuur
Hierbij nog maar even voor de duidelijkheid de tijden en verzamelplaats.
Verzamelen op zondag 26 aug. om 12:00 uur voor het NS station in Den Bosch.
Zelf zal ik gebruik maken van het Transferium aan de Vlijmenseweg waar ik om omstreeks 11:15 uur zal zijn, aangezien de eerst volgende bus om 11:30 uur vertrekt, dus al er iemand is die hier al wil afspreken stuur mij dan even een mailtje.
Ik zal er voorzorgen dat ik mijn avatar (het camera plaatje) samen met de text "Photomeet" op een A4'tje geprint op mijn Lowepro fototas is bevestigd, om zo enige herkenbaarheid te hebben.
Ehhh, je avatar/webicoon staat uit.........avdl72 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:05:
Ik zal er voorzorgen dat ik mijn avatar (het camera plaatje) samen met de text "Photomeet" op een A4'tje geprint op mijn Lowepro fototas is bevestigd, om zo enige herkenbaarheid te hebben.
This footer is intentionally left blank
Humm... ik zie hem wel, maar goed.ajhaverkamp schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 19:09:
[...]
Ehhh, je avatar/webicoon staat uit.........
Dat doet het hem! Ik ben er bij, alhoewel het niet moeilijk zal zijn jullie te vinden. (spot de fototassen)avdl72 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 08:08:
[...]
Humm... ik zie hem wel, maar goed.
[afbeelding]
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 12:19 ]
Ow, neo, kom jij nou ook? Ik zie je hier enthousiast meeposten, maar je staat niet in het lijstje?
[ Voor 19% gewijzigd door Orion84 op 24-08-2007 12:38 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Met een beetje geluk heb ik mijn 50 mm /1.8 dan!
Kan ik die testen..
edit; Als ik kom, dan laat ik het natuurlijk van tevoren weten!
[ Voor 23% gewijzigd door endless op 24-08-2007 13:08 ]
Verwijderd
Bij deze dan maar, ik heb Den Bosch al gezien, maar hell: gezellig is het toch welOrion84 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 12:34:
Ow, neo, kom jij nou ook? Ik zie je hier enthousiast meeposten, maar je staat niet in het lijstje?
En zoals gewoonlijk de disclaimer: ik ben niet moeilijk met spul uitlenen, maar onder de voorwaarde: you brake it, you buy it en tegen de geldende nieuwprijs. Ik ga niet met reparatiegezeik zitten
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 14:10 ]
DuidelijkVerwijderd schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 14:06:
[...]
Bij deze dan maar, ik heb Den Bosch al gezien, maar hell: gezellig is het toch welIk zal m'n glasbak wel meenemen, maar de 70-200/2.8IS blijft bij mij (geleend exemplaar omdat de mijne weg is, vandaar).
En zoals gewoonlijk de disclaimer: ik ben niet moeilijk met spul uitlenen, maar onder de voorwaarde: you brake it, you buy it en tegen de geldende nieuwprijs. Ik ga niet met reparatiegezeik zittenWeet ook dat je WA dit niet dekt, maar als je het niet fair vindt, gewoon niet lenen
Al zal ik geen los glaswerk van je lenen, dat schijnt niet te passen
* Orion84 heeft zich ook aangemeld
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik zie de 50 mm somber in, heb nog geen mail gehad dat ie verzonden is.
Zou een duur grapje worden
Wel jammer idd dat Canon spul bij mij ook niet gaat passen, maar ach, het berijk wat ik nodig heb cover ik zelf wel.
Wel hoop ik dat iemand een Tokina 12-24 in Nikonmount meeneemt die te lenen valt (b.v. onder Neo's voorwaardes).
Verwijderd
30D
300 analoog met een rol z/w
10-22
17-40
15/2.8
30/1.4
60/2.8 macro
70-200/2.8IS
550EX
Cokinmeuk
Statief
Tenzij het heel warm wordt, dan heb je kans dat ik alleen de Pretty Boy meesleep ipv de Karachi Outpost
Altijd gezellig
[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2007 16:15 ]
Ik ben verliefd op die lens, heb hem alleen nog steeds niet gekocht..
Zometeen de 50 mm toch nog ff ophalen zodat ik hem zondag heb!
Een statief of in elk geval een 1 poot zou wel handig zijn als we ook de Sint Jan katedraal van binnen gaan bekijken, het is daar op sommige plekken best wel donkel.Orion84 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 16:01:
Vanaf mij komt er iig een D40 + 18-55 + 70-300VR + SB-600 mee. En ik gok dat ik ook nog ff ga kijken of ik mijn statief meesleep. Als we nog avond shots willen doen is dat wellicht wel handig
Flitsen in een kerk? Vaak is er ontzettend mooi licht binnen, en dat zou je verklooien met een flitser. 1poot+IS FTWOrion84 schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:12:
Mwa, dat is een kwestie van alle beschikbare SBx00's tactisch opstellen. CLS ftw
PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
hap, hap?Ronald schreef op vrijdag 24 augustus 2007 @ 23:19:
[...]
Flitsen in een kerk? Vaak is er ontzettend mooi licht binnen, en dat zou je verklooien met een flitser. 1poot+IS FTW
Anyways, ik zag in de krant dat er ook nog begeleide tochten door de Bossche Broek zijn zondag. Deels te voet deels per boot. Mgoed, dat zal niet echt makkelijk te combineren zijn met de rest van de plannen.
Als ik kom neem ik mee...
- Canon 10D
- 17-50 2.8 tamron
- 70-300 Sigma
Ja zit nog niet super in het glas, maar momenteel tevree met wat ik heb
Ow ja statief is ook wel handig denk ik... alleen baal ik dat mijn tas nog niet binnen is, das alles zal nog ff in een standaard rugzakkie moeten
[ Voor 16% gewijzigd door Slaiter op 25-08-2007 00:18 ]
Hahaha jij zal denk ik ook zeker wel gaanVerwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:18:
Ik zou naar Den Bosch gaanLiving statues is druk, heel heel druk
Maar of ik ga hangt af van prijs kaartje en het programma.. Zit niet echt super in de slappe was momenteel ben nl ook bezig met een kleine verhuizing. Misschien dat het me wel lukt en dan ben ik zeker van de partij, maar dat weet ik vanmiddag of in de avond pas zeker.
Living statues is trouwens idd best druk, maar ook wel een leuk evenement en 1x per jaar... word ff een dillema morgen, maar kom er wel uit denk ik
[ Voor 9% gewijzigd door Slaiter op 25-08-2007 00:41 ]
Verwijderd
en ik vind persoonlijk dat er weinig te fotograferen valt, maar misschien komt het omdat ik er aan gewend ben....
Maar als je toch in den bosch bent, moet je ook eens aan de andere kant van het station komen... het paleis kwartier... dat schijnt nogal beroemd te zijn, en daar schijnen ook toeristen op af te komen.
als er weer een meet is wat voor mij ook boeiend is, kom ik ook weer
edit: owjah... ik kan ni eens mee
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 00:45 ]
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:43:
mmm ik vind t jammer dat t in den bosch is... ik zit daar op school, en heb daar op mn eerste dag van de opleiding al rond gelopen.
en ik vind persoonlijk dat er weinig te fotograferen valt, maar misschien komt het omdat ik er aan gewend ben....
Maar als je toch in den bosch bent, moet je ook eens aan de andere kant van het station komen... het paleis kwartier... dat schijnt nogal beroemd te zijn, en daar schijnen ook toeristen op af te komen.
als er weer een meet is wat voor mij ook boeiend is, kom ik ook weerzoals de meeting in arnhem dierentuin, die vond ik gaaf!
edit: owjah... ik kan ni eens meeheb al een afspraak staan
(die meetings beter in de gaten houden
)
Zodirect komt Pacman nog langs, kijk maar uit!
Verwijderd
Alexji schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:49:
[...]
offtopic:
Zodirect komt Pacman nog langs, kijk maar uit!
ik heb nooit pacman gespeeld, en kan m ook ni vinden in dit topic...
dus mij maak je ni bang!
serieus: wat?
Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:14:
[...]
offtopic:
ik heb nooit pacman gespeeld, en kan m ook ni vinden in dit topic...
dus mij maak je ni bang!![]()
serieus: wat?
Deze posts zullen wel getrashed worden, maar ik doelde op je overmatig gebruik van punten, het is namelijk niet gebruikelijk om een zin af te sluiten met "...". Je hebt me steeds op het puntje van mn stoel voor het vervolg!
Verwijderd
Alexji schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 01:17:
[...]
offtopic:
Deze posts zullen wel getrashed worden, maar ik doelde op je overmatig gebruik van punten, het is namelijk niet gebruikelijk om een zin af te sluiten met "...". Je hebt me steeds op het puntje van mn stoel voor het vervolg!
ben benieuwd hoe lang dit blijft staan dan
sorry daar voor.
[ontopic] ook sorry daar voor
(typo)
owjah!! en terug op den bosch!
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2007 01:30 ]
Nee, er zijn gewoon heel veel dingen die je nog niet ontdekt heb.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:43:
mmm ik vind t jammer dat t in den bosch is... ik zit daar op school, en heb daar op mn eerste dag van de opleiding al rond gelopen.
Als je de standaard winkel-route loopt, dan heb je het inderdaad wel gezien, maar het gaat dus meer om de steegjes, de views met de binnendieze, etc.
Een beeld als dit kom je nl. niet overal in NL tegen:
Je moet gewoon een keer op verdwaaltoch gaan in het centrum.
Voor dat soort beelden kan ik ook "brugge" aanraden. Inderdaad niet in Nederland, maar Belgie. (wel vlak bij de grensterabyte schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 09:21:
[...]
Nee, er zijn gewoon heel veel dingen die je nog niet ontdekt heb.
Als je de standaard winkel-route loopt, dan heb je het inderdaad wel gezien, maar het gaat dus meer om de steegjes, de views met de binnendieze, etc.
Een beeld als dit kom je nl. niet overal in NL tegen:
[afbeelding]
Je moet gewoon een keer op verdwaaltoch gaan in het centrum.
Nadeel is van Brugge dat er echt teveel van die vervelende toeristen (met camera's) rondlopen. Dat verpest zo'n prachtig mooi dorp. Toppunt van lameliness is dan de toerbusjes waar ze achter donker glas zitten met koptelefoon op.
Psies, ik las het vanochtend in het BD en hoopte heel even dat dat toevallig in Den Bosch te doen was, maar toen ik las dat er 100.000 man publiek verwacht worden hoefde het van mij niet meerVerwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 00:18:
Ik zou naar Den Bosch gaanLiving statues is druk, heel heel druk
Dan ben je drukker met het opletten dat je zut niet gejat/beschadigd wordt dan dat je foto's kan maken volgens mij?
Verwijderd
Nog een oproep: Zorg dat je kleiner geld meeneemt en niet alleen met briefjes van 50+ aan komt zetten. Bekend probleem
Ook in den bosch hebben ze sindskort een pinautomaat aan de muur waar kleiner dan 50 euro uit komtVerwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 14:11:
Ach jatten en beschadigen ben ik niet zo bang voor, ik heb alleen pesthekel aan die druktes.
Nog een oproep: Zorg dat je kleiner geld meeneemt en niet alleen met briefjes van 50+ aan komt zetten. Bekend probleem(ik ga me hier wel schuldig aan maken... ik heb twee briefjes van 5 en voor de rest alleen maar 50jes in huis...)
Verwijderd
Volgens de volgende SITE zijn de transferia wel geopend op zondag en dat zou komen door de kermis die er morgen nog is.Verwijderd schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:36:
Great, er rijden op zondagen geen bussen naar de transferia. Hoe zit het met de parkeergelegenheden in de binnenstad? Aangezien het zondag is en je toch niet hoeft te betalen
En anders is de volgende een voor de hand liggende optie:
Parkeergarage Paleiskwartier. tarief € 0,50 per uur
openingstijden: maandag t/m zaterdag 07.00 - 21.00 uur
donderdag 07.00 - 22.00 uur
zondag (feestdag) 11.00 - 21.00 uur
Met uw parkeerkaart (pasje) heeft u altijd toegang via de voetgangersingangen.
Uitrijden is ook mogelijk wanneer de garage gesloten is.
adres Hugo de Grootlaan 84
5223 LC 's-Hertogenbosch.
telefoon: (073) 623 35 67, bij geen gehoor: (073) 613 04 89
of:
Parkeergarage Stationsplein.
tarief:
€ 2,00 per uur
openingstijden: maandag t/m donderdag: 05.00 - 02.00 uur
vrijdag 05.00 - 03.00 uur
zaterdag 06.00 - 03.00 uur
zondag 07.00 - 02.00 uur
Tijdens de volgende perioden geldt een maximumtarief:
avond 18.00 - 02.00 uur € 3,00
koopavond 21.00 - 02.00 uur € 3,00
nacht 02.00 - 09.00 uur € 3,00
zondag 09.00 - 18.00 uur € 3,00
uitgezonderd: koopzondag
Maximum tarief per 24 uur € 18,50
De garagedeuren sluiten van 22.00 - 07.00 uur. De deuren openen
automatisch binnen de openingstijden. Pashouders hebben 24 uur
per dag toegang tot de garage. Kort parkeerders binnen de openingstijden.
De deuren openen automatisch als u met de auto voor de deur staat.
Uitrijden is ook mogelijk wanneer de garage gesloten is. Via de
voetgangersingangen op het Stationsplein en bij de ingang aan de
Colvenierstraat kunt u door middel van het aanbieden van de parkeerkaart
bij de voetgangersdeuren toegang krijgen tot de garage. Bij het aanbieden
van de parkeerkaart bij de slagboom openen de deuren automatisch en
kunt u de garage verlaten. Vergeet niet de inrijdkaart mee te nemen na het
parkeren van u auto.
adres:
Colvenierstraat 20
5211 AV 's-Hertogenbosch
telefoon (073) 690 10 50, bij geen gehoor: (073) 613 04 89
[ Voor 39% gewijzigd door avdl72 op 25-08-2007 17:42 ]
Geheugenkaartjes al leeggehaald?
No probs, heb ook nog een imagetank van 40 Gb. Duszz..
[ Voor 18% gewijzigd door Nomad op 26-08-2007 00:58 ]
Al 2 uurtjes wakker nu en k voel me nog serieus beroerd, keelpijn, duizelig ed. Nouja lijkt me niet zo fijn om dan nog een paar uurtjes te reizen...:(
Sorry mannen, hopelijk volgende keer beter
Er zijn hier zeker geen telefoonnummer geplaatst..
Naja, ik zoek jullie wel!
12 uur is sowieso vroeg als je 's avonds ook nog foto's wilt maken!
Het was zowieso gezellig.
Verwijderd
Hier mijn meuk, geen hoogwaardig materiaal, maar ach: gezelligheid is het belangrijkste
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

Als je je foto's plaatst, gebruik dan aub de Check Images knop voordat je post!
Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?
Mooie platen Neo, vooral met de 10-22, veels te mooi lensje, blij dat ik Nikon heb (zodat ik hem niet aan kan schaffen
Ik vind #1 een beetje erg matigjes t.o.v. de rest.
[ Voor 50% gewijzigd door qadn op 27-08-2007 01:46 ]
Hopelijk is een volgende meet iets meer richting het noorden van het land. Dan kom ik zeker ook.
Tering, wat een leuke avond shotsVerwijderd schreef op maandag 27 augustus 2007 @ 01:21:
avdl: bedankt voor de organisatieWas gezellig!
Nu baal ik nog meer dat ik niet langer kon blijven
Maar inderdaad het was een gezellige en leuke dag.
Bij deze ook iedereen nog bedankt die gekomen is.
Lekkere foto's hoor Neo!
Ik heb die van mij nog niet bekeken, weet wel dat ik er 110 heb gemaakt gisteren..
Vanavond meer!
*empty*
*empty*
#O1:

#O2:

Manual focus lukt opzich prima met de 50mm
#O3:

Wat je al niet over moet hebben voor dat ene plaatje
#O4:

Pannen en continuous AF, wel aardig gelukt
#O5:

#O6:

#O7:

Twee exposures uit de raw gehaald en in PS handmatig samengevoegd, aangezien de lucht in het origineel veel te licht was naar mijn zin
#O8:

Zei ik iets over moeilijk doen?
#O9:

#O10:

#O11:

#O12:

#O13:
[ Voor 11% gewijzigd door Orion84 op 27-08-2007 14:52 ]
1:

2:

3:

4:

5:
Verwijderd
@Neo: gave foto's met lekkere kleuren! De volgende foto's springen er naar mijn mening in positieve zin boven uit:
- 5 goed gezien, leuke compositie en een lekker uitzicht
- 9 netjes gedaan met de geringe hoeveelheid licht die er was
[*10 heerlijke verlaten sfeer terwijl er toch wel een aantal mensen rondliepen, prima passende nabewerking. - 32 lekker ND grad filtertje zeg met een mooi resultaat! Lekkere kleuren. Toch ook maar eens aan een grad filter denken vrees ik (zoals je zei zijn meetings behoorlijk prijzig inderdaad...
- O10 leuke weglopende lijnen van de vijver, een iets ander perspectief dan de meesten hebben gekozen daar denk ik zo
- O11: ondanks de wat 'matige' zonsondergang toch nog een erg geslaagd resultaat, toch weer heel anders dan die van Neo, maar zeker niet minder geslaagd!
Mijn foto's moeten nog even wachten, maar morgenavond hoop ik ze er dan toch op te hebben staan.
1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.

13.

14.

15.

16.

17.

18.

19.

20.

21.

22.

23.

24.

25.

26.

27.

28.

29.

Q12: BOOM!

Q14: zitten

Q16: detail

Q18: fotograaf

Q23: blam!
[ Voor 59% gewijzigd door qadn op 27-08-2007 23:21 ]

Q27: nat

Q29: detail

Q33: zon2

Q34: Neo + zon

Q35: verte

Q38: again Neo

Q40: Neo at work

Q43: volle vaart vooruit!
[ Voor 36% gewijzigd door qadn op 27-08-2007 23:03 ]
Zonder uitzondering staat je onderwerp in alle foto's in het midden. Ik zeg niet dat je onderwerp niet in midden mag staan, maar héél soms is dat niet ideaal en voor die momenten hebben we de "rule of thirds"
Je hebt soms wel leuke momenten te pakken.
Oei oei, wat kijkt dat meisje in het oranje je toch lief aan.
Verder erg leuke foto's van iedereen. Ook mooi om te zien hoe iedereen bij dezelfde onderwerpen toch andere foto's weet te maken.
Verwijderd
MV1: Uitzicht over het water

MV2: "De halve man"

MV3: "Zie #O3"

MV4: De Dieze

MV5: Wei(ds) uitzicht

MV6: Aan de wandel

MV7: Schroef van Archimedes

MV8: Schroef van Archimedes (deel 2)

MV9: St Jan

MV10: Bezinning

MV11: Stekeligheden

MV12: In volle spanning

MV13: Het hoekje om

MV14: Reuze ratd

MV15: Reuze ratd - deel 2

MV16:Reuze draak

MV17: Paleiskwartier

MV18: Zonsondergang (HDR)

MV19: Paleiskwartier bij nacht

MV20: Paleiskwartier bij nacht (2)

Mocht je nog wat over de foto's of nabewerking te melden hebben (verbeterpuntjes /positieve dingen) dan hoor ik het graag.