Experia naar Speedtouch 780 flashen

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 99.924 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

De voordelen ervan zijn voor mij ook niet echt duidelijk. Interceptie webbrowsing en de firewall schijnen voor sommige mensen vervelend te zijn dus die wil men graag uitzetten, wat superuser-toegang vereist.

Trouwens, een raar dingetje. Check je telefoonverbinding eens. Mijne was pleite, maar als je kpnuser blijft als standaard user en een nieuwe aanmaakt en die superuser maakt met eigen wachtwoord, zou er geen probleem meer moeten zijn.

Het herstelbestand zet de kpnuser weer terug, maar volgens mij gebeurt dit ook bij een harde reset of het terugzetten van fabrieksinstellingen.

Verwijderd

Haha, inderdaad. Had precies hetzelfde met mijn telefoon. Heb het maar weer gereset. Mijn doel was mijn hoge ping (met mijn planet abo en oude modem had ik altijd de laagste ping van iedereen, nu ping ik geen server onder de 40 bij counterstrike en unreal niets onder de 70) kwijt te raken. Hoopte dat het door inbraakdetectie kwam, maar geen idee hoe ik dat uit krijg. Iemand anders toevallig ook slechte pings? Ik heb ook heel vaak dat ik moet resetten omdat mijn usenet opeens nog maar met 100kb/s download ipv 1.4mb/s.

Maar voor ik teveel OT ga, vraag ik me vooral af wat iedereen nu doet nu met superuser kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 11 september 2008 @ 12:13:
Haha, inderdaad. Had precies hetzelfde met mijn telefoon. Heb het maar weer gereset. Mijn doel was mijn hoge ping (met mijn planet abo en oude modem had ik altijd de laagste ping van iedereen, nu ping ik geen server onder de 40 bij counterstrike en unreal niets onder de 70) kwijt te raken. Hoopte dat het door inbraakdetectie kwam, maar geen idee hoe ik dat uit krijg. Iemand anders toevallig ook slechte pings? Ik heb ook heel vaak dat ik moet resetten omdat mijn usenet opeens nog maar met 100kb/s download ipv 1.4mb/s.

Maar voor ik teveel OT ga, vraag ik me vooral af wat iedereen nu doet nu met superuser kan worden.
Voor supreme commander moet ik m'n modem in DMZ (of bridge mode) zetten....portforwarding helpt niet echt, dus daarom wil ik superuser toegang :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@BabyAap
_/-\o_ Dank voor deze bijdrage _/-\o_

Die kl**j**'s van de KPN willen maar niet begrijpen dat hun apparatuur soms ook wordt gebruikt om mee te werken. Als je een 510 gewend bent (helaas overleden) en dan in voor een gesloten deur komt te staan dan kun je die KPN callcentertrutten wel door de telefoon heen sleuren als ze met een kutopmerkingen komen dat dhcp, portforwarding, etc, niet meer ondersteunt wordt. Vervolgens wordt je nog het bos ingestuurd naar Thomson maar ze weten al lang dat je de firmware niet kunt upgraden. Uren verspild maar waar kan ik de rekening neerleggen ?

Die forward slash oplossing is geniaal. Hoe bedenk je zoiets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraMike
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 12-08 21:56
Is het mogelijk door deze actie uit te voeren en firmware update van je Experiabox te blokkeren. Dit omdat veel collega's van mij na de nieuwste firmware update niet meer een VPN verbinding kunnen op bouwen naar de zaak. Zijn er ook toevallig meerdere mensen met dit probleem?

Ik heb in het topic KPN Internetplusbellen deel14 het ook al gevraagd.

Op IPB-forum zijn ook al mensen die het probleem hebben:
http://www.ipbforum.nl/ex...800&hilit=firmware#p23800

[ Voor 18% gewijzigd door UltraMike op 02-10-2008 14:04 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit was iets wat ik dus al eerder tegen kwam. Het probleem bij mij is echter dat ik, ondanks die 2 forward slashes die je plaatst, nog steeds een geberuikersnaam en wachtwoord in moet voeren als ik de user.ini wil downloaden :?

Mijn vraag aan jou dus of dit op een of andere manier is aangepast, of ik iets verkeerd doe?
Verwijderd schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 19:32:
Hallo allemaal. Nieuw hier, maar deels dankzij dit topic heb ik SuperUser toegang op mijn lieve modempje ^^ Vandaar dat ik zo lief ben de boel even stap voor stap uit te leggen.

Hier volgt een makkelijke uitleg in stappen, om de KPNUser te wijzigen naar SuperUser. Rete-eenvoudig eigenlijk, indien je t even weet.

Wat is anders aan deze methode
Gebruik van Firebug en Firefox voor html aanpassingen die de modemsoftware omleiden om vervolgens backups terug te kunnen zetten met de gewenste aanpassingen die er voor zorgen dat het huidige 'kpn' gebruikersaccount SuperUser is en alle mogelijkheden op de modem toegankelijk maakt *luchthap*.

Wat heb je nodig
Een Experia Speedtouch 780 modem (no shit Sherlock!! XD)
Firefox met de add-on Firebug
Kladblok
KPNuser toegang (dit is standaard, dus http://192.168.1.254)

Wat heb je NIET nodig
Een wachtwoord van je KPN user. Hetgeen waar iedereen naar zoekt is dus overbodig. Hoera!

1. Download de config-backup
'Ja maar ik heb geen toegang want ik heb een wachtwoord nodig voor het ophalen van mijn backup-config'
Niet getreurd, lief kind. Probeer dit eens:
http://192.168.1.254/cgi/b/backup/user.ini//
Uitleg: De slashjes achter deze url zorgen ervoor dat je 'm zonder problemen kan downloaden. Foutje in de modemsoftware, denk ik.

2. Rename de config-backup naar 'user.ini'
Spreekt voor zich. Zo niet, zie disney.com en vermaak je daar verder.

3. Wijzig de user.ini voor SuperUser
Open in kladblok en vind de regel 'role=KpnUser' en verander dit in 'role=SuperUser'. Sla op!

4. Zet de aangepaste config-backup terug
'Maar oh grote BabyAap, ik kan niet uploaden daar!'
Ahaaa, maar hier, mijn jong, komt Firefox met Firebug van pas.
Dus installeer beiden (zie de urls in de lijst wat je nodig hebt).
Ga naar: http://192.168.1.254/cgi/b/bandr//
Open Firebug (F12), ga naar de tab 'HTML' en typ in het zoekvenster rechtsboven de term 'restore'.
Hij vindt de regel '/cgi/b/restore/'. Wijzig dit naar '/cgi/b/restore//', dus een extra slash, en druk op de enterrrrrrknop op uw mooie toetsenbordje.

Druk nu op bladeren, zoek 'user.ini', druk op 'nu configuratie herstellen...', bevestig de boel, laat 'm ff laden en voila. Klaar. Dat was 't al.

SUPAH USAH!! :D

Kleine dingetjes die wellicht van groot belang kunnen zijn
Ik heb wel de update van KPN geinstalleerd, maar met oudere versies zou het volgens mij juist moeten lukken. Zo niet, zie de volgende link:
KPN herselsoftware

BELANGRIJK: Ben je dit ECHT van plan, download eerst de herstelsoftware!! Zonder internet is het nogal lastig. Zorg hiernaast ook voor KABELinternet (dus NIET draadloos, dat werkt niet).

Om te kunnen herstellen moet je de fabrieksinstellingen terug zetten, ondertussen je modem uitzetten om zo de boel softwarematig te slopen en klaar te maken voor een modemherstel. Doe je dit dan niet vraagt ie om het beruchte wachtwoord wat iedereen zoekt. Installeer de herstelsoftware, uiteindelijk vraagt ie om een wachtwoord wat je gewoon kan annuleren en de installatie vervolgens te voltooien. Hierna deed ie bij mij vaag (geen internet door userbeperking, geen modemtoegang) en moest ik mijn modem een harde reset (reset inhouden) geven. Hierna deed ie het weer maar de 'update user' stond nog wel in de backup-config dus ik ga er van uit dat het herstelbestand wel wijzigingen heeft gemaakt.

ik ben niet verantwoordelijk voor schade, dat snappen jullie wel. Hier toch 2 screens voor 'bewijs'.
[afbeelding]

[afbeelding]

Ik hoop hiermee mensen te helpen te ontsnappen van de KPN modem dictatuur. Succes! ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
De bovenstaande post heeft altijd gewerkt, maar vanaf Softwareversie: 7.4.5.1 werkt het helaas niet meer. Erg jammer ,want ik kan nu geen supreme commander meer spelen. Iemand al een andere manier vonden?

[ Voor 10% gewijzigd door Adlermann op 25-10-2008 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredstweakers
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-04 14:14
Ik zit nu de hele middag te prutsen om de experiabox van de kpn te laten werken op het belgacom netwerk. Zelfs het adsl ledje brandt niet (en heeft nog nooit gebrand). Nu internet ik op een gewone speedtouch 780 modem. Het leek me verstandig om een reserve modem te hebben. Maar deze experiabox was goedkoop, maar het schijnt als je de bootloader niet herschrijft kan je met geen alternatieve internet aanbieder contact krijgen. Wat ik wel vreemd vind is dat het adsl lampje niet eens gaat branden (niet eens rood o.i.d.). Iemand eenzelfde probleem meegemaakt of een oplossing misschien? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
maakt belgacom niet gebruik van Annex B ipv Annex A?

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredstweakers
  • Laatst online: 24-04 14:14
[Nee, volgens mij niet. Het modem wat ik nu in gebruik heb (ook in Ned.gekocht) staat PPPoA :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rsklomp
  • Laatst online: 12:01
Weet iemand of zoiets ook mogelijk is voor de Siemens Gigaset SX551 Experiabox?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn hier nog updates, ik zit net dat stappenplan te volgen en lees er onder dat het niet meer werkt vanaf versie 7.4.5.1. Is er misschien een ander draadje waar dit verder gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 09-09 00:25
Ik het met die superuser hack mogelijk de 780WL gewoon als normale modem/router te gebruiken? Dus zonder InternetPlusBellen maar met een andere provider?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat kan, moet je alleen even standard username / password invullen van de desbetreffende provider waar je bijzit, maar daarvoor heb je echt geen "superuser" account nodig. 8)7

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2009 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Verwijderd schreef op zondag 11 januari 2009 @ 18:47:
Ja dat kan, moet je alleen even standard username / password invullen van de desbetreffende provider waar je bijzit, maar daarvoor heb je echt geen "superuser" account nodig. 8)7
Dus ik kan mijn Experiabox zonder problemen zo aan iemand verkopen die geen internetplusbellen heeft? Ik ken nl. iemand die op zoek is naar deze router/modem. Dat zou mooi zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leolinedance schreef op zondag 11 januari 2009 @ 20:08:
[...]

Dus ik kan mijn Experiabox zonder problemen zo aan iemand verkopen die geen internetplusbellen heeft? Ik ken nl. iemand die op zoek is naar deze router/modem. Dat zou mooi zijn :)
1 woord, marktplaats >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Ja dat snap ik. Al kan ik hem zo al aan iemand verkopen. Ik moest alleen weten of het wel zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 december 2008 @ 13:47:
Zijn hier nog updates, ik zie net dat stappenplan te volgen en lees er onder dat het niet meer werkt vanaf versie 7.4.5.1. Is er misschien een ander draadje waar dit verder gaat?
schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Nu online
Geen verdere ontwikkelingen, behalve dat iemand nu bezig is met een hardware hack (zie het adslforum.nl oid).

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Vorige week is er een monteur van KPN geweest en deze heeft KPN Zakelijk 20Mbit aangelegt. Het modem die geplaatst is, is een SpeedTouch 780. Ik lees hier berichten over het flashen van de firmware zodat er een SpeedTouch Modem staat en geen Experia Box.

De firmware versie die momenteel actief is: 7.4.3.2
Hebben wij nu geluk een "echte" SpeedTouch te treffen in plaats van een Experia Box?

Daarnaast zit ik nog met een vraag:

Ik vind in de CommandLineInterface PDF van Speedtouch een aantal dingen over SNMP. Alleen begrijp ik niet waar ze deze commando's willen hebben?

Ik heb mogelijkheden om het modem te benaderen via telnet (putty), via webinterface (IE) en via FTP (Dos of Client). Het inloggen via telnet geeft mogelijkheden om de configuratie aan te passen, maar niet de gewenste SNMP functionaliteiten.

In deze user guide staat het volgende:

code:
1
2
3
All the CLI commands can be executed from within an FTP session. 
Only complete CLI commands (in other words, the complete command 
syntax with all the parameters already specified) can be executed.

Ik probeer de configuratie op te zoeken door het commando 'snmp config' in te typen. Zowel via een FTP sessie als een Telnet sessie krijg ik de melding Invalid Command of Unkown Command.

Doe ik iets verkeerd of heeft de ST780 geen SNMP functionaliteit?

Overigens is er een mooie tool om informatie uit te lezen. Werkende versie voor de 780 kan je hier vinden. De software komt van deze website: http://dmt.mhilfe.de/

[ Voor 6% gewijzigd door Friedchicken op 26-02-2009 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:46
Afbeeldingslocatie: http://img19.imageshack.us/img19/2707/firmwaree.jpg

ik kon niets meer met een rot ding (ik had een hardreset gedaan maar kon gewoon niet inloggen of connecten) , toen ben ik de firmware van Thomson en KPN eens goed gaan bekijken. En eigenlijk bepaald die KP of ie compatible is. In de flash software zie je die KP letters ook tussen haakjes staan . Gewoon in de hexeditor een originele thomson firmware geladen en daar ook "KP" op die lokatie gezet, Ik heb een aangepaste originele thomson firmware in de experia geflashed. Daarna kreeg ik tijdens het flashen dat hij niet meer reageerde. Dit was nadat hij eigenlijk klaar was, en dat hij een check doet of de firmware goed is geflashed. Dat ging dus niet goed. Maar toen heb ik de KPN backup gedaan, die kon ook maar een gedeelte flashen, die kwam halverwege dat het password niet meer klopte. Dat was wel een moment van "eeeeuh..." Maar daarna deed hij het weer. En ik kon daarna gewoon de "superuser" truuk doen. Ik heb toen die hele kpnuser weggegooid en een eigen admin aangemaakt. Gewoon door met telnet naar de modem te connecten inloggen met de KPNuser (die dus al superuser was door de truuk) en met "?" de menu's te bekijken en een Administrator aan te maken. Ik heb ook meteen de update user van KPN weggegooid. Ik wil niet dat KPN in mijn modem komt... al heb ik helemaal geen KPN ;)

Afbeeldingslocatie: http://img21.imageshack.us/img21/8320/firmware2.jpg
Het is wel gek want het is nu een soort hybride firmware. Een beetje van KPN en een beetje van Thomson. Want de versie is die van de thomson FW en niet de KPN versie.

[ Voor 27% gewijzigd door terracide op 03-08-2009 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da-WiZZy0n
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-06 22:48
terracide schreef op maandag 03 augustus 2009 @ 18:45:
[afbeelding]

ik kon niets meer met een rot ding (ik had een hardreset gedaan maar kon gewoon niet inloggen of connecten) , toen ben ik de firmware van Thomson en KPN eens goed gaan bekijken. En eigenlijk bepaald die KP of ie compatible is. In de flash software zie je die KP letters ook tussen haakjes staan . Gewoon in de hexeditor een originele thomson firmware geladen en daar ook "KP" op die lokatie gezet, Ik heb een aangepaste originele thomson firmware in de experia geflashed. Daarna kreeg ik tijdens het flashen dat hij niet meer reageerde. Dit was nadat hij eigenlijk klaar was, en dat hij een check doet of de firmware goed is geflashed. Dat ging dus niet goed. Maar toen heb ik de KPN backup gedaan, die kon ook maar een gedeelte flashen, die kwam halverwege dat het password niet meer klopte. Dat was wel een moment van "eeeeuh..." Maar daarna deed hij het weer. En ik kon daarna gewoon de "superuser" truuk doen. Ik heb toen die hele kpnuser weggegooid en een eigen admin aangemaakt. Gewoon door met telnet naar de modem te connecten inloggen met de KPNuser (die dus al superuser was door de truuk) en met "?" de menu's te bekijken en een Administrator aan te maken. Ik heb ook meteen de update user van KPN weggegooid. Ik wil niet dat KPN in mijn modem komt... al heb ik helemaal geen KPN ;)

[afbeelding]
Het is wel gek want het is nu een soort hybride firmware. Een beetje van KPN en een beetje van Thomson. Want de versie is die van de thomson FW en niet de KPN versie.
Maar heb je een internetplusbellen abonnement? Want lijkt me niet dat de telefonie nog zou kunnen werken zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terracide
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:46
ik bel met voipbuster, en ik tweakdsl als internet. niets geen plusbellen. en alles werkt super.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
heel naar allemaal ik zit nu met Softwareversie: 7.4.5.1 en je raad het al ik kan helaas geen SuperUser account maken :(

ik word gek van het feit dat ik niet kan doen wat ik wel met dat modem zoals bijvoorbeeld inbraakdetectie uitschakelen. Ik krijg daar van die leuke getallen mee -> fragment_out-of-order 21401

echt heerlijk :X ...dat ding blokkeert zowat alles word er gek van, als er een nieuwe manier is hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nupeca
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17-09-2019
Ik heb alle zes paginas aandachtig doorgewerkt, maar moet jammer genoeg tot de conclusie komen dat het nog neimand gelukt is het experiaprobleem op een betrouwbare wijze op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

dodo79

witte dikke tonnie

nupeca schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:32:
Ik heb alle zes paginas aandachtig doorgewerkt, maar moet jammer genoeg tot de conclusie komen dat het nog neimand gelukt is het experiaprobleem op een betrouwbare wijze op te lossen?
Snap niet dat er zoveel problemen zijn met de een experiabox omflashen naar een standaard WL780.
Ik had er 1 gekregen van een maat van me die na een flashpoging van zijn kant niet meer zou werken.
Na even gekeken te hebben bleek deze modem gewoon in "flashmode" te staan.
Als je de modem wou bereiken op zijn ip, kreeg je een inlogscherm, maar die heb je niet nodig.
Ik heb destijds gewoon de firmware van een wl780 erin geflashed, en werkt perfect nu.

Op de behuizing staat experiabox en kpn nog, maar de firmware is gewoon thomson en gebuik hem op een adsl lijn van Online.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
@ dodo79

Er zijn twee versies van Experiaboxen Speedtouchen in omloop.
Je hebt er met een normale Thomson firmware en met een speciale KPN firmware.
Op de apparaten zelf zie je geen verschil. Pas als je inlogt zie je de firmware versie.

De KPN versie is de reden voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:59

dodo79

witte dikke tonnie

cornfed99111 schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:57:
@ dodo79

Er zijn twee versies van Experiaboxen Speedtouchen in omloop.
Je hebt er met een normale Thomson firmware en met een speciale KPN firmware.
Op de apparaten zelf zie je geen verschil. Pas als je inlogt zie je de firmware versie.

De KPN versie is de reden voor dit topic.
Ah kijk aan, dat verklaart een hoop.
Ik heb geen idee wat voor firmware er in de mijne zat, omdat de firmware al aardig vernaggeld was.:)
Kreeg hem wel aangeleverd in de orginele kpn doos.

omdat het kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
dodo79 schreef op maandag 28 september 2009 @ 15:59:
[...]

Ah kijk aan, dat verklaart een hoop.
Ik heb geen idee wat voor firmware er in de mijne zat, omdat de firmware al aardig vernaggeld was.:)
Kreeg hem wel aangeleverd in de orginele kpn doos.
Dan moet dat een normale versie zijn geweest. De bootloader zou anders nooit een algemene firmware
accepteren. De KPN versie was speciaal gemaakt voor InternetPlusBellen abonnementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
@dodo

heb je zelf ook een InternetPlusBellen abbo ? vraag me namelijk af of de telefoon en alles nog wel goed werkt.
En mag ik vragen hoe je dit hebt gedaan ?!

offtopic: heb er nog zo de pest in dat ''het'' niet meer kan :-( kl*te KPN..... heel naar dat bepaalde poorten gewoon weigeren te werken e.d. :-(

[ Voor 31% gewijzigd door Perkouw op 28-09-2009 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen die denken dat het niet lukt met versie 7.4.5.1: het kan wel.

Bij mij is het na veel gekloot ook gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRG
  • Laatst online: 30-08 20:21

KRG

Hoe is het dan gelukt. Ik zit nl met het volgende . Ik wil de speedtouch 780 Wl gaan gebruiken om als router achter de motorola kabelmodem van Ziggo te gebruiken. Dus 1 van de 4 RJ 45 poorten als Wan poort def. maar dan moet ik wel in de 7.4.5.1. kunnen komen.

Dit exemplaar is eerder gebruikt als internetplusbellen modem/router. En ik wil gewoon een gewone router functie erin flasen. maar dan moet je er wel eerst in op level superuser. Hoe fix ik dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Verwijderd schreef op maandag 05 oktober 2009 @ 14:30:
Voor de mensen die denken dat het niet lukt met versie 7.4.5.1: het kan wel.

Bij mij is het na veel gekloot ook gelukt.
als je toevallig nog zou willen uitleggen hoe dan houd ik mij heel erg aanbevolen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer24
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Ook ik hou zou dit graag willen weten, ben er al tijden mee aan het proberen maar het is me helaas nog niet gelukt.

Edit: Het is me nu dan toch ook gelukt.
De stappen van John op een externe site had het gewenste resultaat.

Link: http://kpn.gebruikers.eu/...id=148&pid=1146#post_1909

[ Voor 47% gewijzigd door Surfer24 op 18-10-2009 18:23 . Reden: Oplossing gevonden :-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
als ik het goed begrepen heb, na veeeel lezen... moet het hiermee: http://kpn.gebruikers.eu/...id=148&pid=1146#post_1909 dus te doen zijn?

Ik heb ook internetplusbellen, krijg je op langertermijn met een mogelijke kpn update dan geen problemen met je telefonie??

Ik zit er wel sterk aan te denken om dit uit te proberen... ben het echt zat met die dichtgemetselde speedtouch..

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer24
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik heb zelf geen internet-plus-bellen.

Internet-plus-bellen zal niet gaan als je hem weer origineel maakt, je hebt namelijk gegevens voor de SIP server nodig, en die krijg je niet van KPN. Die zit namelijk standaard in de modemconfiguratie.
In jouw geval zal dit dus vermoedelijk niet goed gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narf717
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-09 16:07
hmmm, dat is erg zuur...

Bedankt voor de snelle reactie iig,

Ik ga nog even lezen, maar ga er langzaam aan vanuit dat het er helaas niet in zit voor mij...

Mijn Specs: http://specs.tweak.to/13683

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Narf717 schreef op maandag 19 oktober 2009 @ 22:23:
hmmm, dat is erg zuur...

Bedankt voor de snelle reactie iig,

Ik ga nog even lezen, maar ga er langzaam aan vanuit dat het er helaas niet in zit voor mij...
meh... dat zelfde heb ik ook echt zuur inderdaad. Heb helaas internetplusbellen jammer dat je dan weer geen gebruik van je telefonie kan maken. Ik haat KPN echt.... zucht.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik naar deze link ga
http://kpn.gebruikers.eu/...id=148&pid=1146#post_1909
dan vertellen dat je deze user.ini moet openen, maar waar vind ik dat?

Hulp please

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-09 16:29
Ik krijg het maar niet voor elkaar de user.ini te backuppen. Hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord en mijn ingestelde naam en wachtwoord werken niet.
Wat doe ik in vredesnaam verkeerd?
Ik heb het verhaal gevolgd om van 7.4.5.1 te downgraden. Ik heb nu versie 6.2.29.2
Ik krijg het tevens ook niet voor elkaar om een superreset de toen, het powerlampje wordt elke keer weer oranje..

Om even duidelijk uit te leggen wat ik heb gedaan en wat ik begrijp van het hele gebeuren:

Stap 1. Thompson firmware aangepast met hex editor
2. Modem in kernel mode zetten middels de reset knop inhouden (Power lampje gaat oranje branden en ethernet lampje knippert)
3. Aangepaste firmware flashen met de tool die bij die thompson firmware zit
4. Bij ongeveer 20% van de taak firmware installeren op de modem gaat het power lampje groen branden en het internet lampje oranje
Als deze op 100% staat komt er een foutmelding dat de modem niet meer reageert.
5. Modem opnieuw in kernel mode gezet
6. KPN herstelsoftware draaien welke opnieuw een firmware flasht die is bijgeleverd bij deze software
7. Deze gaat wel goed en aan het einde komt er een melding dat het wachtwoord is gewijzigd en dat ik deze moet ingeven
8. Ik klik op annuleren
9. Ik ga naar http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/ om er achter te komen dat daar de optie om het wachtwoord te wijzigen niet bij staat
10. Ik ga via het menu naar gebruikersbeheer om het wachtwoord te wijzigen
11. Ik ga naar http://192.168.1.254/cgi/b/bandr// en klik op Backupconfiguratie nu... waarna ik gevraagd word om een wachtwoord
12. Ik loop vast... mijn ingestelde wachtwoord werkt hier niet en heb geen idee wat hier mee te doen

Wat doe ik verkeerd?

Ik heb tevens geprobeerd een 'superreset' te doen door de optie fabrieksinstellingen herstellen te kiezen en na ongeveer 5 seconden de modem uit te schakelen.
Hierna doe ik de modem weer aan in kernel mode maar het power lampje gaat gewoon oranje branden. Ik heb geprobeerd de modem direct na de optie te kiezen uit te doen of langer te wachten, het hielp niks.
Toch heb ik geprobeerd de KPN herstelsoftware weer te draaien, op annuleren gedrukt bij de vraag om wachtwoord maar het euvel blijft. Ik kan geen user.ini downloaden.

[ Voor 70% gewijzigd door Moning2 op 03-11-2009 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Misschien dat ik helemaal gek ben.. maar vraag nu toch ff uit nieuwsgierigheid.

Ik heb ook de Experiabox staan. Zelf zet ik elke keer wireless uit op dat onding.. dit wordt na elke update weer aangezet. Nu is mij ooit verteld dat ik bij de KPN in een soort online 'dashboard' wireless uit moest zetten zodat het uit blijft.

Tot op heden heb ik alle logins die ik van KPN heb, geprobeerd op de kpn site en alle opties nagelopen.. maar heb nog nooit iets gevonden wat ook maar enigzins op een 'dashboard' lijkt (als inloggen op "mijn kpn" of "mijn account" ueberhaupt werkt, maar goed).

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Ik wil graag de wireless permanent uitzetten op dat ding, zonder te hoeven flashen etc. Ik vind het zo namelijk wel erg beperkt allemaal. Ben ooit overgestapt van Direct ADSL naar Internet Basis omdat dit sneller is voor dezelfde prijs.. maar heb sindsdien dus zo'n prachtige Experiabox die binnen een kwartier ongenode gasten op mijn verbinding toelaat via wireless.

[ Voor 9% gewijzigd door Lethalis op 07-11-2009 16:07 ]

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 10:17

PhatFish

and, uhm......Moo

Lethalis schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:01:

Ik heb ook de Experiabox staan. Zelf zet ik elke keer wireless uit op dat onding.. dit wordt na elke update weer aangezet. Nu is mij ooit verteld dat ik bij de KPN in een soort online 'dashboard' wireless uit moest zetten zodat het uit blijft.

Tot op heden heb ik alle logins die ik van KPN heb, geprobeerd op de kpn site en alle opties nagelopen.. maar heb nog nooit iets gevonden wat ook maar enigzins op een 'dashboard' lijkt (als inloggen op "mijn kpn" of "mijn account" ueberhaupt werkt, maar goed).

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? Ik wil graag de wireless permanent uitzetten op dat ding, zonder te hoeven flashen etc. Ik vind het zo namelijk wel erg beperkt allemaal. Ben ooit overgestapt van Direct ADSL naar Internet Basis omdat dit sneller is voor dezelfde prijs.. maar heb sindsdien dus zo'n prachtige Experiabox die binnen een kwartier ongenode gasten op mijn verbinding toelaat via wireless.
Let erop dat bij de meeste KPN abonnementen de Experiabox eigendom is van KPN zelf, als je die gaat flashen vinden ze dat niet fijn.

Verder kun je wireless niet permanent uitzetten. Wordt inderdaad na iedere update aangezet en dan mag je zelf de webinterface in om het weer uit te zetten. Het dashboard waar jij het over hebt heeft ooit bestaan, maar is weer afgeschoten enkele jaren terug.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Ik denk dat ik mijn EB in een loden kistje zet met koperen buitenkant.. Power, Tel, Ethernet, Line, verder geen gaten/draadjes. Wifi bereik is dan nul, en kan dan lekker alles zelf regelen.

Iemand nog uitgevonden of je de SIP/VoiP stukjes kan extracten voor gebruik met een ander modem?

En als KPN dat niet leuk vind, dan hadden ze maar iets beters moeten leveren.

[ Voor 12% gewijzigd door johnkeates op 08-11-2009 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 14:50

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Lethalis schreef op zaterdag 07 november 2009 @ 16:01:

Stuur me even een PM. Misschien kan ik je helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P Iemand? Die mijn vraag kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op maandag 09 november 2009 @ 11:45:
:P Iemand? Die mijn vraag kan beantwoorden?
Volg eens mijn post onder die van jou en kijk of jij de user.ini kunt downloaden vanaf die pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Moning2,
ik zou een oudere herstel versie gebruiken van de kpn 6.2.11.10.1. ik ben terug gegaan naar deze versie en het lukt nu de user.ini op te vragen zonder username/password. Dit lukte mij niet met de 6.2.29.2 versie. vervolgens heb ik het gedaan zoals 'terracide', via telnet connecten en vervolgens de 'kpnuser' verwijderd en een nieuw useraccount aangemaakt.Werkt echt! Mijn (experia)box heb ik opnieuw kunnen configureren en word nu gebruikt met een andere provider. (no more KPN)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 01:15:
@Moning2,
ik zou een oudere herstel versie gebruiken van de kpn 6.2.11.10.1. ik ben terug gegaan naar deze versie en het lukt nu de user.ini op te vragen zonder username/password. Dit lukte mij niet met de 6.2.29.2 versie. vervolgens heb ik het gedaan zoals 'terracide', via telnet connecten en vervolgens de 'kpnuser' verwijderd en een nieuw useraccount aangemaakt.Werkt echt! Mijn (experia)box heb ik opnieuw kunnen configureren en word nu gebruikt met een andere provider. (no more KPN)
Zou je me daarvan een kopie willen sturen aangezien ik nergens die KPN firmware kan vinden.. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op maandag 09 november 2009 @ 17:20:
[...]

Volg eens mijn post onder die van jou en kijk of jij de user.ini kunt downloaden vanaf die pagina
Sorry of ik begrijp het niet helemaal. Alles volgens de tutorial begrijp ik, alleen ik heb geen idee hoe ik user.ini nu op m'n bureablad krijg of hoe ik het kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 15:21:
[...]

Sorry of ik begrijp het niet helemaal. Alles volgens de tutorial begrijp ik, alleen ik heb geen idee hoe ik user.ini nu op m'n bureablad krijg of hoe ik het kan downloaden.
Deze zou je moeten kunnen downloaden door bij stap 11 op "Backupconfiguratie nu..." te klikken
Iets wat mij nog niet lukt en met een oudere firmware wel zou moeten lukken, alleen kan ik deze nergens vinden.. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 16:23:
[...]

Deze zou je moeten kunnen downloaden door bij stap 11 op "Backupconfiguratie nu..." te klikken
Iets wat mij nog niet lukt en met een oudere firmware wel zou moeten lukken, alleen kan ik deze nergens vinden.. :Y)
de oude 2006 f/w versie is te vinden op pagina 1 van deze topic.
Ik zal het makkelijker voor je maken:http://www.euronet.nl/use...ST780_Herstelsoftware.exe

met deze versie kun je de user.ini wel opvragen. Ben nog steeds op zoek naar een manier om de recentere firmware van speedtouch.nl te installeren. vooralsnog krijg ik de melding 'not compatible'

Als mensen suggesties hebben hoor ik het graag,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2009 @ 20:45:
[...]

Ik zal het makkelijker voor je maken:http://www.euronet.nl/use...ST780_Herstelsoftware.exe

met deze versie kun je de user.ini wel opvragen. Ben nog steeds op zoek naar een manier om de recentere firmware van speedtouch.nl te installeren. vooralsnog krijg ik de melding 'not compatible'

je link werkt niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Op pagina 1 werkt de link wel
[...]

Excuses voor mijn slechte zoekskills :/ maar het is wel voor elkaar! Bedankt!
Ik ga em nu weer aan de DSL lijn hangen en kijken of de modem blijft zoals ie nu is

edit: Na twee keer proberen blijft KPN em updaten naar 7.4.5.1
Ik heb de upgrade, technicalsupport en KPN user verwijderd en een eigen admin user aangemaakt met wachtwoord en het wachtwoord van de rootuser veranderd naar een eigen wachtwoord. Werkt allemaal prima totdat ik em aan de DSL lijn doe, dan gaat ie direct weer updaten
Heb ik iets gemist? :(

Het enige verschil dat ik heb meegemaakt tijdens het flashen is dat ik niet bij http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/ kon komen, ook niet via het menu, om het wachtwoord te veranderen
Dit heb ik allemaal na het uploaden van de user.ini gedaan via telnet
Tijdens het hele proces had ik geen DSL lijn er op aangesloten

[ Voor 27% gewijzigd door Moning2 op 11-11-2009 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 12:07:
[...]

Op pagina 1 werkt de link wel

[...]

Excuses voor mijn slechte zoekskills :/ maar het is wel voor elkaar! Bedankt!
Ik ga em nu weer aan de DSL lijn hangen en kijken of de modem blijft zoals ie nu is

edit: Na twee keer proberen blijft KPN em updaten naar 7.4.5.1
Ik heb de upgrade, technicalsupport en KPN user verwijderd en een eigen admin user aangemaakt met wachtwoord en het wachtwoord van de rootuser veranderd naar een eigen wachtwoord. Werkt allemaal prima totdat ik em aan de DSL lijn doe, dan gaat ie direct weer updaten
Heb ik iets gemist? :(

Het enige verschil dat ik heb meegemaakt tijdens het flashen is dat ik niet bij http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/ kon komen, ook niet via het menu, om het wachtwoord te veranderen
Dit heb ik allemaal na het uploaden van de user.ini gedaan via telnet
Tijdens het hele proces had ik geen DSL lijn er op aangesloten
Zit zelf niet bij de KPN, ik gebruik het modem met een andere provider.(Heb dus geen last van geforceerde updates) :) Omdat je IPB hebt, ben ik bang dat je verder vrij weinig kan doen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Verwijderd schreef op woensdag 11 november 2009 @ 22:14:
[...]

Zit zelf niet bij de KPN, ik gebruik het modem met een andere provider.(Heb dus geen last van geforceerde updates) :) Omdat je IPB hebt, ben ik bang dat je verder vrij weinig kan doen......
Dat is het nare, ik heb geeneens IPB, alleen maar ADSL en toch zit ik met dit nare ding!
Argh!
Enige advies van KPN was een andere modem kopen, maar dat is ook weer bijna €100 (Annex B moet ik hebben, dat is ook weer niet zo common)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moning2 schreef op woensdag 11 november 2009 @ 23:28:
[...] maar dat is ook weer bijna €100 (Annex B moet ik hebben, dat is ook weer niet zo common)
Marktplaats?! ISDN modems in overvloed! vanaf 10EUR....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 04:03
[...]

Zucht... ik ben dus na precies 2 jaar weer aan het proberen mijn experiabox om te toveren naar een 780, omdat mijn 716 steeds reboot...

Razak, ik kan de user.ini met de 'normale' herstelsoftware ook niet downloaden, dus ik heb het geprobeerd met de http://www.euronet.nl/use...ST780_Herstelsoftware.exe versie, maar die krijg ik er niet op! Bij het installeren zegt deze herstelsoftware versie op een gegeven moment dat de experia niet reageert en ik heb dan dus ook het modem in de staat met groen en oranje lampje...
Hoe heb jij deze er dan op gekregen Razak?
Ik ben alweer 3 uur bezig met verschillende firmwares en verschillende herstelsoftwares maar het wil maar niet lukken. :'(
Iemand nog ideeën of tips? Het is heel frustrerend dat sommige claimen dat het gelukt is, daardoor blijf ik ook proberen. 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Exar op 03-12-2009 21:56 ]

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik7
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-09 18:16
Wie o Wie kan mij helpen......

Ik heb getracht op mijn SpeedTouch ST780i Root (admin) access proberen te krijgen middels:
Deel 1 Voorbereiding:
2. Geef je Experiabox een SuperReset zodat het power lampje rood blijft.
Dit doe je door via http://192.168.1.... de fabrieksinstellingen terug te zetten en in het midden van het proces hem uit te doen.
3. Haal de DSL, (en eventueel de PTSN) en de Phone kabels eruit. En zet hem aan terwijl de reset-knop ingedrukt is.
4. Wanneer het POWER lampje rood blijft en het Ethernet lampje langzaam knippert ben je er klaar voor.
5. Start de KPN Herstelsoftware en volg de stappen, zodra je bij een wachtwoord scherm drukt, druk je Annuleren. (Firewalls uit)
6. Ga direct verder met Deel 2.
Echter.... na bovenstaande te hebben uitgevoerd kom ik met geen mogelijkheid meer in het modem. Het blijft maar om username en password vragen, ook wanneer ik hem probeer te bereiken via 192.168.1.254.

Ik heb tevens de oude KPN Herstelsoftware van Pagina 1 geprobeerd. Zodra ik bij het wachtwoord scherm kwam heb ik de boel geanuleerd.

Ga ik daarna naar http://192.168.1.254/cgi/b/users/ov/ dan moet ik ook hier een wachtwoord invoeren. En ik heb geen idee welke...........

Wie kan mij helpen??? (ik wil van dat rare wachtwoord af). Ik heb geen idee wat ik nu zou moeten doen.

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rctgamer3
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10-2023
Ook geprobeerd generic fw te flashen, maar werkt niet. Ding disconnect rond de 20%, denk dat de bootloader hem niet accepteert. Heb wel rootaccess gekregen, nu nog weten hoe ik generic fw er op krijg zonder jtag te gebruiken :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:44
Hier ook rootacces met firmware 6.2 (gedowngrade van 7.4).
Ik heb hem via de speedtouch configuratietool nu wel 'schoon' gekregen en Telfort ADSL werkt :)

Schone ST firmware flashen lukt echter niet. Het uploaden van de firmware lukt alleen door met een HexEditor de KP waarde toe te voegen, installeren lukt echter niet! :(

Is iemand hier ondertussen al verder mee gekomen? Ik wil DMT tool gebruiken..! :+

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 11-09 22:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

rctgamer3 schreef op zondag 27 december 2009 @ 13:32:
Ook geprobeerd generic fw te flashen, maar werkt niet. Ding disconnect rond de 20%, denk dat de bootloader hem niet accepteert. Heb wel rootaccess gekregen, nu nog weten hoe ik generic fw er op krijg zonder jtag te gebruiken :/
Heb je wel DHCP uitgeschakeld? En gewoon een statisch ip gegeven?

Speedtouch freak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zit net jullie berichten te lezen en vraag me af of het flashen bij jullie is gelukt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn modem is volgens mij wel ge flasht naar

Product Name: ST780

Serial Number: CP0732JTUQ7

Software Release: 6.2.29.2

Software Variant: AA

Boot Loader Version: 1.0.6

Product Code: 36035800

Board Name: BANT-R

klopt dat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb hier ook superuser rechten op mijn 780WL en vraag me af of het iemand al is gelukt generic firmware te flashen?

Ik zag dat er een user in stond van kpn zodat zei remote de frmware kunnen 'upgraden', deze heb ik 'user' rechten gegeven ipv upgrade rechten. Zo kunnen ze er niet meer bij toch?

edit:

Nu check ik net staat er weer versie 7.4.5.1 op, Ik had hem dus downgraded en daarna de user.ini veranderd zodat de kpn user super rechten heeft. Verder heb ik toen de upgrade user van kpn normale user rechten gegeven alleen die kan blijkbaar nog steeds mijn modem upgraden...

edit2:

nog maar eens geprobeerd nu de update user er uit gesloopt en de knp user er uit gesloopt en zelf een admin user aangemaakt.

edit3:

vervolgens komt kpn er toch nog in en was ik snel weer alles kwijt, dus ik nogmaals terug naar v6.2 en en daarbij heb ik nu ook SWMP uit de config file gesloopt. Alles met SWMP verwijderd en tot nu toe heeft kpn niet meer aan mijn modem gezeten xD

[ Voor 152% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33
Heb deze 780WL:

Toestelnaam:
SpeedTouch 780
Serienummer:
0803KTAGZ
Modus:
Operationeel
IP-adres(sen):
192.168.1.254/24
10.0.0.138/24

Productcode:
36035800
Firmwareversie:
6.2.29.2
TP versie:
2.0.0
Bootloader versie:
1.0.6
Kaarttype:
BANT-R ( QH )

Ik kom er niet uit adh van dit topic of ik deze kan flashen naar standaard Speedtouch firmware, en of een EB sws te flashen is. Kan iemand het verduidelijken?

Het is de bedoeling dat ie voor Telfort wordt gebruikt.

[ Voor 10% gewijzigd door pennywiser op 06-05-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Gewoon flashen in bootstrap modus met een retail firmware.
Als hij hem niet slikt, is hij gelockt door KPN.

Bij de normale 780 moet bij "Software Variant" AA staan.
Bij jouw staat er schijnbaar iets anders: "TP versie 2.0.0".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightMare
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 19:12
cornfed99111 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 16:49:
Gewoon flashen in bootstrap modus met een retail firmware.
Als hij hem niet slikt, is hij gelockt door KPN.

Bij de normale 780 moet bij "Software Variant" AA staan.
Bij jouw staat er schijnbaar iets anders: "TP versie 2.0.0".
En wat is Software Variant FT dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:33
NightMare schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 08:52:
[...]

En wat is Software Variant FT dan?
Volgens mij is het nog niemand gelukt om een EB naar standaard Speedtouch firmware te flashen. Of heb ik dat mis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
Is het inmiddels als iemand gelukt om een Experia box te flashen naar een Speedtouch 780?

Ik heb hier een originele speedtouch 780:

Product Name: ST780
Serial Number: CP0649JT0J2
Software Release: 6.2.17.5
Software Variant: AA

Ik heb hier ook een Experia Box:

Product Name: SpeedTouch 780
Serial Number: CP0708KTTNZ
Software Release: 6.2.11.10
Software Variant: BK

Het enige verschil is dus de software variant. Ik kan al wel inloggen als Administrator op de Experia Box, maar de firmware upgrade software geeft aan dat de router niet geupgrade kan worden "Not Compatible"

Hier staat nog wat info en daar ben ik nu mee bezig http://www.the-scream.co.uk/forums/t25428.html
en hier staat ook wat info maar ik begrijp het nog niet http://forums.whirlpool.n...-replies.cfm?t=896070&p=6 Blijkbaar moet er een kabel gemaakt worden en dan het een en ander geflashed worden

Het uiteindelijke doel is om er een wireless-client switch van te maken zodat ik deze achter mn printer kan plaatsen zodat ik draadloos kan printen (printers hebben ethernet aansluitingen)

[ Voor 24% gewijzigd door raymonvdm op 13-08-2010 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Grofweg beschreven zijn er twee wegen om de 780 te flashen.
Je kan de flash chip direct flashen of de bootloader flashen. Beide manieren moet dat met een JTAG kabel.
Bij de eerste methode moet je altijd opnieuw via JTAG gaan werken om de router te flashen als je wilt flashen.
Methode twee hoef je alleen de bootloader te flashen en je router wordt een normale retail router.

De bootloader controleert of de firmware correct is. Die houdt de normale firmwares tegen op de Experiaboxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06 16:35
cornfed99111 schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:34:
Grofweg beschreven zijn er twee wegen om de 780 te flashen.
Je kan de flash chip direct flashen of de bootloader flashen. Beide manieren moet dat met een JTAG kabel.
Bij de eerste methode moet je altijd opnieuw via JTAG gaan werken om de router te flashen als je wilt flashen.
Methode twee hoef je alleen de bootloader te flashen en je router wordt een normale retail router.

De bootloader controleert of de firmware correct is. Die houdt de normale firmwares tegen op de Experiaboxen.
En weet jij toevallig ook hoe dit gedaan moet worden / ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
Ik zelf heb nog nooit gewerkt met JTAG.
En waarom ook? Ik heb geen Experiabox in mijn bezit..

Maar dit topic legt het een en ander uit: http://forums.modem-help....t=2099&highlight=jtag+780
Sowieso is dat forum heel informatief en daar zitten veel gasten met knowhow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Nice. Ik heb zo'n Experia 780 vandaag in handen gekregen, met bootloader 1.0.6.

Meteen een Thomson firmware erin proberen zetten om de boel vrijgeschakeld te krijgen, dat ging dus bij mij ook niet. Toen hier beland ;)
De truuk van baby-aap lukte me uiteindelijk pas na het proberen van verschillende firmwares. Te weten bij 6.2.11.10 had ik succes!
Ik heb al doende wel een eigen variatie gebrouwen.
Nadat ik eenmaal superuser was, ook een extra persoon als admin aangemaakt.
Toen heb ik de config-tool gebruikt van (mijn provider) de Telfort website. En de juiste .tpl erin gestampt.
Na controle in de webinterface bleek dat de vpi/vci netjes was aangepast en het hele menu vrijgeschakeld was zoals ik dat gewend was van mijn ST546.
(De vpi/vci kan normaliter ook via de ST's interne wizard veranderd worden,maar die wizard werkt niet bij deze versie firmware.Vandaar.)
Maar, potver, nu was na deze actie de halve inhoud van de toolbox verdwenen. Zo zijn we niet getrouwd natuurlijk!
Ik nogmaals de user.ini geëxporteerd en wat bleek,de nieuwe user was weer verdwenen. Wéér de superuser aangemaakt,en de file weer geüpload. En toen In het Speedtouch menu de nieuwe admin opnieuw aangemaakt en ingesteld als standaard.Deze setup nogmaals geëxporteerd.
In deze file heb ik meteen de andere (standaard) users eruit geknikkerd en ook ids config state=disabled veranderd,en weer terug geüpload. (ids=inbraakdetectie,die kan niet veranderd worden vanuit de webinterface...via telnet gaat dit ook)
Toolbox was weer gevuld, en een perfect werkend vrijgeschakeld kastje was geboren.Alle vrijheid in de webinterface! En geen contact meer met KPN voor auto-updates.

[ Voor 3% gewijzigd door I Am Weasel op 17-09-2010 04:53 ]

Verwijderd

Hoi :P
Gaat niet werken met de router van kpn experia box tg 789 vn .
Iemand een idee ik weet dat het adres http://192.168.2.254/cgi/b/backup/user.ini// maar werkt niet :(
Iemand idee 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackpot
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-08 20:14
Na de truck van BabyAap om SuperUser toegang op de modem te krijgen moet men een nieuwe gebruiker met SuperUser rechten aanmaken.

Nu kan je de router flashen met ST7xx_config_nl_R6x_v18.exe en voer je de nieuw aangemaakte gebruiker met het password in.

Veel plezier met je router!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyA
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 28-09-2023
Ik weet dat dit een topic van bijna een jaar oud is, maar dit is wel precies waar ik mee heb zitten knoeien met enig succes. Mijn doel was het gebruiken van een overgebleven 780i WL (v7.4.5.1 van IPB) als accesspoint.

Uiteindelijk is het gelukt met KPN Herstelsoftware ST780 v6.2.11.10 die eerder in dit topic voorbij gekomen is. Ik kan nu bij het vinkje "DHCP inschakelen" en daarmee is mijn missie in feite volbracht. Ook heb ik de user.ini eruit kunnen halen nu, dus dat opent mogelijkheden. Hopelijk kan ik hier nog iemand mee helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 11-09 22:49

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Host ik die file nog steeds niet voor niets :)

Speedtouch freak

• VladimirLudovic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-08 21:58
Juist. Ik had dit oude gebakje ook even nodig om ergens vier (!) afzonderlijke apparaten te vervangen wegens te kort aan stekkerdozen en energieverbruik. En het zijn weer donkere saaie dagen ^_- .

Ik kwam allerlei problemen tegen die ik inmiddels opgelost heb, dus het leek me vriendelijk om toekomstige Experia knutselaars tegemoet te komen.

Ik Quote BabyAap hieronder:
1. Download de config-backup
'Ja maar ik heb geen toegang want ik heb een wachtwoord nodig voor het ophalen van mijn backup-config'
Niet getreurd, lief kind. Probeer dit eens:
http://192.168.1.254/cgi/b/backup/user.ini//
Uitleg: De slashjes achter deze url zorgen ervoor dat je 'm zonder problemen kan downloaden. Foutje in de modemsoftware, denk ik.
Alleen vanneer je Firmware (Software)variant 6.2.29.2 of lager hebt. Bij mij stond er 7.x op, en die stond de 'dubbele slash'-truuk niet toe. Sterker nog: die hele configuratie backup optie leek niet beschikbaar. Ik moest eerst oude firmware erop zetten. Zie file en handleiding in deze zip-executable onder aan pagina.
2. Rename de config-backup naar 'user.ini'

3. Wijzig de user.ini voor SuperUser
Open in kladblok en vind de regel 'role=KpnUser' en verander dit in 'role=SuperUser'. Sla op!
Je kunt hier ook de update account van KPN verwijderen als je problemen hebt met automatisch updaten van firmware wanneer je aan t internet hangt.

Als je via telnet of ftp wilt inloggen, is rootaccess wellicht ook handig. Voeg dit toe aan de user.ini, onder het kopje

[ mlpuser.ini ]

add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9

Je zal dan dit krijgen:

[ mlpuser.ini ]
add name=_DEV_112135AC1395FC98 password=_CYP_d41d8cd98f00b204e9800998ecf8427e role=SuperUser hash2=f3566bfcffe84ac7e1cc986913e2f6b8 defuser=enabled
add name=_DEV_6DCE3D0E24963554BA4513BC5A19520E password=_CYP_5c22630cae4b9ecf93ebde89a71b7884 role=upgrade hash2=8e3a7f7ba0f0ffe9f9b21582953b537e
add name=rootuser password=_CYP_0b180078d994cb2b5ed89d7ce8e7eea2 role=root hash2=4ff65b68acecea198d63378b4313e1a9
4. Zet de aangepaste config-backup terug
'Maar oh grote BabyAap, ik kan niet uploaden daar!'
Ahaaa, maar hier, mijn jong, komt Firefox met Firebug van pas.
Dus installeer beiden (zie de urls in de lijst wat je nodig hebt).
Ga naar: http://192.168.1.254/cgi/b/bandr//
Open Firebug (F12), ga naar de tab 'HTML' en typ in het zoekvenster rechtsboven de term 'restore'.
Hij vindt de regel '/cgi/b/restore/'. Wijzig dit naar '/cgi/b/restore//', dus een extra slash, en druk op de enterrrrrrknop op uw mooie toetsenbordje.

Druk nu op bladeren, zoek 'user.ini', druk op 'nu configuratie herstellen...', bevestig de boel, laat 'm ff laden en voila. Klaar. Dat was 't al.

SUPAH USAH!! :D
BELANGRIJK: Ben je dit ECHT van plan, download eerst de herstelsoftware!! Zonder internet is het nogal lastig. Zorg hiernaast ook voor KABELinternet (dus NIET draadloos, dat werkt niet).
Ik maakte hierna zelf een eigen superuser account aan en zette deze op standaardgebruiker. Sommigen ondervonden problemen met de SIP toen ze de kpn account echt weg haalden, dus beter laat je die staan. gebeurt toch niets mee.

Verder:

Deel 4 Met je router verbinden via Telnet (niet nodig):
Het beste is om met het root account via CLI te werken in Telnet...
Daarvoor gebruik ik PuTTY, en de CLI-commando's die in DIT PDF-document staan.

Hoe open je Telnet:

1. Start PuTTY en klik op het rondje van Telnet.
2. Vul in die balk in: 10.0.0.138
3. Druk op 'Open'
4. Inloggen met:

Username: rootuser
Password: su

5. Wanneer ingelogd kan je alle CLI commando's gebruiken.

Q&A:

Q: waarom is het met de laatste versie niet mogelijk een SuperUser te fixen?
A: De dubbele slash 'bug' is eruitgehaald

Q: Nu ik Superuser ben, kan ik zeker gewoon orginele firmware van SpeedTouch installeren?
A: Nee, want de bootloader zal deze firmware blijven negeren, deze zal aangemerkt blijven staan als 'incompatible' . Just work with the KPN software.

Q: BOOTP, harde reset, Kernelmodus?
A: In dit topic bedoelt iedereen het zelfde: de modus van het apparaat waarin je zonder wachtwoord firmware kan installeren. Zet het ding uit, druk de reset knop in, schakel apparaat in. LED is rood. Pas als LED oranje wordt en het groene Ethernet lampje begint te knipperen, laat je de RESET knop los.

Q: Wordt er geen verbinding gemaakt met experiabox wanneer de firmware wizard is gestart?
A: Opnieuw proberen of andere firmware proberen.

Zo. Klaar met dit Topic, hoop ik ^_^.

Andere link naar handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VladimirLudovic
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13-08 21:58
Ja hoor. Ben ik SuperUser, mis ik de software om überhaupt m'n Internet in te stellen?!

De Set-up wizard is er gewoonweg niet?! De locatie van deze wizard is
//192.168.1.254/ewizard.htm
maar hij geeft een blank scherm. HUH?

En via het menu "Breedbandverbinding" > "Internetverbinding" kun je dit verder niet aanpassen, right? Ik probeerde daar de gebruikersnaam + wachtwoord van m'n ISP in te vullen, maar dan krijg ik het bericht dat "de verbinding is verbroken door de gebruiker". Logisch leek me, want de instellingen kloppen niet. Internet gaat bij Telfort via VCI 34, niet via VCI 48, waar de EB nu nog op staat (KPN instelling nog, lijkt me).

Hoe hebben andere gehackte ExperiaBox gebruikers verbinding gemaakt met het Internet met een andere ISP?

(KPN)Firmware: 6.2.29.2
IPS: Telfort

Afbeeldingslocatie: http://i458.photobucket.com/albums/qq310/lord_ludovic/Speedtouch780.gif

Edit2:

Probleem opgelost. Eerder was al ondervonden dat de internet configuratiepagina in de KPN Firmware niet beschikbaar was (want ja, waarom zou je iets anders in willen stellen dan KPN als ISP?). Dus ik heb uiteindelijk de config file nog maar eens gedownload en aangepast, daarna weer geupload, en het ding fuctioneerd nu naar wens! 8)
Voor de rest, gewoon via "breedbandverbinding" > "Internet" > "configureren" je ISP username + password invullen, en je bent klaar om te gaan!

Kijk in de config file naar dit stukje voor de Internet settings:
[ env.ini ]
vpi/vci poorten:
set var=ATM_addr value=0.34
In dit geval VPI = 0; VCI = 34

[ Voor 38% gewijzigd door VladimirLudovic op 22-11-2011 00:24 . Reden: 1: screenshot toegevoegd; 2: Probleem opgelost ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_h
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-08 14:25

r_h

Vandaag heb ik een gelockte KPN Experia box gekregen. Het is eigenlijk gewoon een Thomson Speedtouch ST780WL. Ik wilde er standaard firmware inzetten, maar dat gaat dus niet zomaar.
Na wat zoeken kwam ik deze link tegen.

http://download.modem-hel...8-706wl-780wl-v1.1.7z.php

Er zit een pdf-je in die precies beschrijft wat je moet doen om de ST780WL te unlocken. Je moet er een eenvoudig kabeltje voor maken en wat draadjes in het modem solderen. Het werkte bij mij perfect en daardoor verdwijnt het apparaat niet (direct) op de afvalberg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
Heb ook mijn modem mogen houden van KPN. Eens kijken en doorlezen wat er mogelijk is. Speedtouch.nl is er igg al niet meer.
Pagina: 1 2 Laatste