Goede avond allemaal,
ik ben op dit moment bezig met een eigen programma te schrijven waarmee ik mappen kan beveiligen met een wachtwoord.
Hoe gaat dit in zijn werk, ik klik met de rechtermuisknop op een map en in die lijst staat er nu een extra commando 'beveiligen', wanneer ik hier op klik opent mijn programma zich.
Nu zou mijn programma moeten weten op welke map ik geklikt heb.
Stel: Ik klik op de map 'System32' in de map: 'C:\Windows\'
Ik gebruik op dit moment volgende code:
Nu wat geeft strPath dan?
C:\Windows
Ik zou als resultaat dus C:\Windows\System32 moeten hebben, hopelijk heeft er hier iemand een ideetje hoe ik dat kan oplossen.
Dank bij voorbaat.
ik ben op dit moment bezig met een eigen programma te schrijven waarmee ik mappen kan beveiligen met een wachtwoord.
Hoe gaat dit in zijn werk, ik klik met de rechtermuisknop op een map en in die lijst staat er nu een extra commando 'beveiligen', wanneer ik hier op klik opent mijn programma zich.
Nu zou mijn programma moeten weten op welke map ik geklikt heb.
Stel: Ik klik op de map 'System32' in de map: 'C:\Windows\'
Ik gebruik op dit moment volgende code:
Imports VB = Microsoft.VisualBasic Imports System.io Private Sub frmLock_Load(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles MyBase.Load 'Hier moet nog code komen om te weten welke map ik zal beveiligen. Dim strpath As String strPath = Directory.GetCurrentDirectory End Sub |
Nu wat geeft strPath dan?
C:\Windows
Ik zou als resultaat dus C:\Windows\System32 moeten hebben, hopelijk heeft er hier iemand een ideetje hoe ik dat kan oplossen.
Dank bij voorbaat.