Toon posts:

SATA + bios probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Disclaimer
Ik heb de handleiding van mijn moederbord + de faq (Serial ATA FAQ) + threads gelezen)

Wat ik ook probeer mijn samsung 500GB sata schijf wordt niet herkent door mijn Asus A8V-deluxe moederbord (en niet door Gentoo en WindowsXP sp2). Wel zie ik volgende bij het opstarten staan
code:
1
SERIAL_CH MASTER 0 Samsung
. Ik heb een recent bios.

Mijn bios staat als volgt ingesteld:
advanced -> onboard devices configuration
Onboard premise enabled
Operating mode Raid

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb wat lopen klooien in het bios en Operating mode Raid veranderd naar Operating mode IDE:

advanced -> onboard devices configuration
Onboard premise enabled
Operating mode IDE

Nu zoekt ie bij het opstarten naar sata drives maar ik krijg deze melding:

code:
1
2
BIOS is not installed!
No drive found

Verder zie bij het boot select menu de volgende schijf extra vermeld staan :?
hd1 via vtk6420

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Misschien stomme vraag hoor, maar staat de gehele SATA controller wel aan? :S

Verwijderd

Topicstarter
Xtresis schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 19:49:
Misschien stomme vraag hoor, maar staat de gehele SATA controller wel aan? :S
Vogens mij wel. Twee regels daarboven staat een sata setting en die staat gewoon aan.

P.S.
Mijn sata schijf wordt nu wel herkend door Linux maar niet door Windows XP (met sp2) geslipstreamed en ik heb geen floppy |:(

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Heb je al geprobeerd een RAID-ARRAY aan te maken van 1 HD? Dat moet nl. bij bepaalde ASUS-moedenborden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 20:42:
Heb je al geprobeerd een RAID-ARRAY aan te maken van 1 HD? Dat moet nl. bij bepaalde ASUS-moedenborden.
Goed punt. met tab bij het opstarten kom in het raid arraey menu maar daar kan ik vrij weinig uitrichten (helemaal niets).

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Hoezo weinig uitrichten? Welke controllers zitten er op je MB? VIA en Promise? Kijk eens op welke van de controllers de HD zit aangesloten en enable die controller in het BIOS. Daarna kun je vast en zeker wel iets vinden.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op vrijdag 03 augustus 2007 @ 21:55:
Hoezo weinig uitrichten? Welke controllers zitten er op je MB? VIA en Promise? Kijk eens op welke van de controllers de HD zit aangesloten en enable die controller in het BIOS. Daarna kun je vast en zeker wel iets vinden.
Volgens mij doet mijn sata schijf het wel. Ik krijg em alleen met geen mogelijkheid herkent door een (recente) WIndowsXP. Vista ziet de schijf wel.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Omdat je voor XP nog lekker met F6 aan de gang mag met een driver voor die controller.
Windows Clients - FAQ - Windows Setup ziet mijn harde schijven niet?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1