Toon posts:

Animation en Games diploma, wat nu ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In 2008 heb ik mijn diploma Animation & Games op MBO nivo 4, als het goed is. Maar wat zal ik daarna doen, werken.. of hku doen (hbo school) en dan gelijk voor mijn bachelor en master diploma, ben ik wel rond 27 jaar als ik daarmee klaar ben.

Opzich wil ik graag werken, ga nu namelijk stage lopen bij een super leuk bedrijf en hoop dat ik daar door kan. Maar dat is dus niet zeker... En wil niet bij een uitzendburo zitten.

Of zoals ik zei doorstuderen, maar heeft het wel nut om door te leren tot me 27ste. Wat kan ik ermee doen ? of is het gewoon pure tijd verspilling.

Wie heeft er nog meer dezelfde diploma die ik heb en wat heb jij gedaan, werken of studeren ?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-01 17:47
Heb zoiets niet gedaan maar wat je je ook moet afvragen: Hoe zit het met de studiefinanciering. Als ik na mijn opleiding master wil gaan doen moet ik dat zelf betalen. Want in september krijg ik mijn laatste studiefinanciering. Natuurlijk zijn er altijd van die speciale beurzen waarvoor je in aanmerking kunt komen.

Trouwens, is dit wel het correcte forum hiervoor?

[ Voor 9% gewijzigd door Ascathon op 03-08-2007 00:30 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Tuurlijk heeft het nut door te studeren. En tuurlijk heeft het nut een baan te vinden. Het enige punt waar je je druk om moet maken is wat jij wilt. Kijk rond op werksites voor de richting waar jij op zou willen gaan en kijk of er interesant werk voor je te vinden is. Als je stagebedrijf al leuk is zouden er zat goede bedrijven voor je zijn als ik zo even na kan denken. Maar met door studeren kan je weer andere richtingen op alleen ben je dan al op leeftijd.

Wat wil jij?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:55

rapture

Zelfs daar netwerken?

Hoeveel interesse heb je in verder studeren/uitdiepen?

Ik had getwijfeld over werk zoeken als netwerkbeheerder (graduaat/HBO) of bij mijn stagebedrijf als ontwikkelaar starten. Ik dachte dat verder studeren bij de ingenieurs (master) niks was, totdat ik eens ging informeren. In mijn huidige opleiding leerde ik netwerken en andere dingen maken. Bij de ingenieurs leer je netwerken ontwerpen, audits doen en economisch nut van IT-dingen. Dat sprak mij meer aan, dat de programmaboekjes van andere scholen dat ik in mijn gedachten had. Die andere programmaboekjes spreken over Master Elektronica + beetje IT dat ik toch al gezien had. Er kunnen grote verschillen in de lesinhouden van opleidingen met dezelfde naam zitten.

Studentenleven verlengen kan leuk zijn, terug naar de studentenkamers, pint in je hand,... enzovoort. Maar financieel is dat voor mij minder leuk, mijn boekhouding/planning was gericht op direct werken met de huidige diploma. Nu plotseling terug student en terug in de werkstudentenstatuut waardoor ik tijdens de zomervakantie geen werk kan vinden (ben fiscaal merkbaar duurder dan de jobstudenten). In oktober kan weer volop aan de slag, kranten sorteren tegen iets meer dan 7 euro per uur,...

Paar jaren later pas beginnen werken, betekent ook dat je paar jaar geen potentieel loon gevangen hebt. Aan de andere kant heb je als student op je studentenkamer onderhouden na bijna geen belastingen en huishoudelijke kosten.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
Je zal zoiezo niet de enige zijn die doorstudeert tot zijn 27ste, er zijn er velen. Als jij denkt dat je het kan, en als je denkt dat het loont om verder te studeren, waarom zou je het dan niet doen?

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Tja, doorstuderen tot je 27e... niet iedereen kan dat aan natuurlijk.
En voor gamedesign heb je in principe nog geen diploma's nodig voor zover ik weet. Gamedevelopers hebben 10 keer liever iemand met een vmbo/havo diploma en een paar jaar ervaring met ontwikkelen van games (dan wel privé of commercieel) dan iemand die tot z'n 27e ervoor gestudeerd heeft en de theorie wel kent maar verder totaal niks kan.

Ik wilde zelf aan de HKU gaan studeren voor gamedesign. Door omstandigheden kwam ik niet door de laatste ronde heen, en heb toen besloten te gaan werken, grafisch ontwerp. En daarnaast ga ik gewoon voor mezelf ontzettend veel 3d modellen maken, en freelancen.

Als ik straks dan een redelijk gevuld portfolio heb, dan zullen 80% van de bedrijven niet eens vragen naar diploma’s :)

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties, heb nu een beter beeld over het studeren.

Ik weet dat studeren op master nivo wel geld kost, daarom wist ik ook nou niet of ik het wel moest doen. Aangezien het niet zo nodig is zoals spike wolf zegt (portfolio).

En aangezien me nieuwe stage bedrijf een game bedrijf is, ga ik denk ik toch maar voor gelijk werken. Zodat ik geld heb voor mijn race-career :D.

Opzich zou ik wel tot me 27ste studeren zonder problemen, maar of het nut heeft dat wist ik niet zeker!

Oh ik stop met het bericht, me internet tijd is op :x

Groet, vanuit spanje :)

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-01 13:11
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:31:

Ik weet dat studeren op master nivo wel geld kost, daarom wist ik ook nou niet of ik het wel moest doen. Aangezien het niet zo nodig is zoals spike wolf zegt (portfolio).

En aangezien me nieuwe stage bedrijf een game bedrijf is, ga ik denk ik toch maar voor gelijk werken. Zodat ik geld heb voor mijn race-career :D.

Opzich zou ik wel tot me 27ste studeren zonder problemen, maar of het nut heeft dat wist ik niet zeker!

welk bedrijf als ik vragen mag? :)

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09-2025
Verwijderd schreef op dinsdag 07 augustus 2007 @ 01:31:

Toevallig de studie aan het volgen op het Grafisch Lyceum Rotterdam?

Ik zou zeggen, leuke opleiding (mits met goede leraren), leuke stage, leuk werk, maar gaat vervelen na een jaar of wat.

Dus ik zou het niet zien als een baan voor de rest van je leven.
Misschien zie jij dat (nu) anders, en blijf je het een fantastisch beroep vinden, maar volgens mij komen er nog veel studenten op terug.
Pagina: 1