Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Dat is uiteindelijk opgelost door op te starten met een Knoppix live cd en de kaart in een cardreader te stoppen. Linux kon de zaak wel gewoon benaderen
Photorescue en andere rescue-tools zou ik pas als laatste redmiddel pakken...kan meer kwaad dan goed doen als je pech hebt namelijk.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Maar mss helpt eht
[ Voor 24% gewijzigd door sapphire op 02-08-2007 23:14 ]
Intel Core 2 Duo E6600 2.4ghz, Asrock Conroexfire-eSata2, Antec Lifestyle Sonata II, Kingston 4gb DDR2-533, Jetway 8800GT 512mb, Seagate Barracuda 7200.10 250gb Sata2, NEC 16x Dual-layer, Samsung TFT 730BF, Logitech X-540 5.1, Creative Audigy SE 7.1
Ik wil je geen hoop ontnemen..maar die fotozaken gebruiken meestal dezelfde tools als waar hier over wordt gesproken.Wou T schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:24:
Ik heb Recuva ook nog geprobeerd, volgens mij gaat het mij niet lukken met software programmatjes. Heb de moed een beetje opgegeven. Ben nu naar een fotozaak gestapt en die gaven aan dat ze vaak de foto's nog konden terugkrijgen. Let's hope...
In ieder geval succes gewenst met terughalen bestanden..
[ Voor 5% gewijzigd door fotojunk op 04-08-2007 12:24 . Reden: toevoeging ]
Heb je -zoals hierboven wordt gesuggereerd- Knoppix in combinatie met je cardreader (of een andere cardreader, wellicht ligt daar het probleem wel) al geprobeerd? Mijn ervaring is namelijk ook dat brakke geheugenkaartjes of schijven op die manier wel (deels) benaderbaar zijn. Zodat je misschien een volledige kopie kan maken en daar vervolgens je andere tooltjes op los kan laten.Wou T schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 11:24:
Ik heb Recuva ook nog geprobeerd, volgens mij gaat het mij niet lukken met software programmatjes. Heb de moed een beetje opgegeven. Ben nu naar een fotozaak gestapt en die gaven aan dat ze vaak de foto's nog konden terugkrijgen. Let's hope...
Knoppix kan je gratis downloaden, ongeveer 2 GB.
Is dat hetzelfde idee als mijn geheugenkaartje testen in combinatie met een card reader en Linux?Zoefff schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 13:01:
[...]
Heb je -zoals hierboven wordt gesuggereerd- Knoppix in combinatie met je cardreader (of een andere cardreader, wellicht ligt daar het probleem wel) al geprobeerd? Mijn ervaring is namelijk ook dat brakke geheugenkaartjes of schijven op die manier wel (deels) benaderbaar zijn. Zodat je misschien een volledige kopie kan maken en daar vervolgens je andere tooltjes op los kan laten.
Knoppix kan je gratis downloaden, ongeveer 2 GB.
De fotozaak kon de foto's er niet afhalen...
Is dit niet misschien een optie? http://www.fotodokter.nl/nl/
[ Voor 4% gewijzigd door Wou T op 04-08-2007 19:24 ]
Windows gaf een fout in het I/O en vroeg af ie mocht formatteren. Ik heb toen op Nee gedrukt. Sindsdien wordt de xD card niet herkend door het toestel en nu ook niet door Windows. Recovery heeft geen zin, aangezien er niets zichtbaar is...
Ik heb ook een ander kaartje, waar ik met PhotoRescue bijna alle foto's (van een vorige vakantie) kon recoveren (wel zichtbaar). Daarna heb ik het door het fototoestel laten formatteren en weer laten recoveren. Toen was niets meer te recoveren. Dus het fototoestel doet een deep/hard format.
Help!
P.s. Ben ook naar de fotograaf geweest en die kon ongeveer 60 van de 350 foto's redden (hij zei normaal 70% te kunnen recoveren).
Ja, ik ga vanmiddag mijn geheugenkaartje ophalen bij de fotowinkel. Denk dat ik het dan naar fotodokter.nl ga sturen. Misschien nog een laatste hoop. Weet niet of fotodokter.nl iets anders probeert dan mijn fotowinkel, maargoed dat zie ik dan wel weer. Weg is toch weg.TonY EaT PastA schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:55:
Ik heb hetzelfde, behalve dat ik niet naar China ben geweest![]()
Windows gaf een fout in het I/O en vroeg af ie mocht formatteren. Ik heb toen op Nee gedrukt. Sindsdien wordt de xD card niet herkend door het toestel en nu ook niet door Windows. Recovery heeft geen zin, aangezien er niets zichtbaar is...
Ik heb ook een ander kaartje, waar ik met PhotoRescue bijna alle foto's (van een vorige vakantie) kon recoveren (wel zichtbaar). Daarna heb ik het door het fototoestel laten formatteren en weer laten recoveren. Toen was niets meer te recoveren. Dus het fototoestel doet een deep/hard format.
Help!
P.s. Ben ook naar de fotograaf geweest en die kon ongeveer 60 van de 350 foto's redden (hij zei normaal 70% te kunnen recoveren).
Bericht hierboven
Ik heb zoiets soortgelijks gehad.. Kaartje in de kaartlezer en vervolgens onleesbaar in zowel kaartlezer als camera. Uiteindelijk heb ik met het programmaatje 'file scavenger' toch alles nog terug weten te halen dmv de longsearch methode of zoiets.. Uiteindelijk geen enkele foto kwijtgeraakt.Wou T schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:13:
[...]
Ja, ik ga vanmiddag mijn geheugenkaartje ophalen bij de fotowinkel. Denk dat ik het dan naar fotodokter.nl ga sturen. Misschien nog een laatste hoop. Weet niet of fotodokter.nl iets anders probeert dan mijn fotowinkel, maargoed dat zie ik dan wel weer. Weg is toch weg.
Weet je overigens zeker dat je kaartlezer nog wel goed is? Kun je andere XD-kaartjes nog wel gewoon lezen?
Ik heb PhotoRescue, SmartRecovery, Recuva, en File Scavenger geprobeerd (met 2 verschillende cardreaders). Bij alle vier de programma's liep het programma voor een minuut ofzo vast toen ik aangaf welk station hij moest zoeken. Daarna ging ik zoeken naar bestanden en vond hij niks.Floor-is schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 11:24:
Kan je nou nog eens omschrijven wat je allemaal geprobeerd hebt? Wellicht hebben we nog tips of is er iemand met ervaring op dit vlak die je helpen wil of kan.
Daarnaast heb ik de XD card naar een fotowinkel gebracht. Inderdaad, waarschijnlijk gebruiken zij dezelfde programma's. In ieder geval, zij konden er ook niks af halen.
Als laatste optie denk ik er nou aan om de kaart naar fotodokter.nl te sturen (zie site). Of zouden die er ook niks mee kunnen?
Iemand nog andere ideeën?
Die blijft doorgaan na leesfouten (die ook worden aangegeven).
Helaas, werkt ook niet. Lijkt er ook op alsof alle programma's hetzelfde reageren op de XD kaart (of beter gezegd, niet reageren). Ga toch maar eens fotodokter proberen. Ben dan wel waarschijnlijk m'n kaartje een paar weken kwijt.Twister336 schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 15:56:
Je zou Flash Memory Toolkit eens kunnen proberen.
Die blijft doorgaan na leesfouten (die ook worden aangegeven).
Er zijn 2 cardreaders uit mijn ervaring die het goed doen; Apacer en Hama.
Apacers zijn niet duur, zoek iemand die er één gebruikt.
@ Wou, kan jij wel je kaartje zien in deze computer? Ik helemaal niet nl. en dat maakt het voor mij lastig. Geen enkel Recovery programma kan aan de slag...Wou T schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:06:
[...]
Helaas, werkt ook niet. Lijkt er ook op alsof alle programma's hetzelfde reageren op de XD kaart (of beter gezegd, niet reageren). Ga toch maar eens fotodokter proberen. Ben dan wel waarschijnlijk m'n kaartje een paar weken kwijt.
Ik heb een Type H kaart van Olympus zelf (512 MB).
Ik kon hem ook niet zien. Maar ik weet op welk station de XD card zit. Ik heb zelf ook een Olympus 512MB Type H.TonY EaT PastA schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 18:59:
[...]
@ Wou, kan jij wel je kaartje zien in deze computer? Ik helemaal niet nl. en dat maakt het voor mij lastig. Geen enkel Recovery programma kan aan de slag...
Ik heb een Type H kaart van Olympus zelf (512 MB).
Toen naar aanleiding van dit topic Flash Memory Toolkit gebruikt. In eerste instantie lukte het niet, IO error lees fouten, toen backup geprobeerd te maken, lukte ook niet en daarna werkte het wel gewoon via recovery.
Drie foto's aan het begin zijn "kapot" maar alle andere gewoon kunnen redden. Hadden nog een tweede toestel mee waar ook foto's mee gemaakt waren, maar toch zeer blij dat ik ze heb kunnen redden. Bedankt dus namens mij voor de tips
Anoniem: 128019
Geen van de recovery programma's kon het kaartje vinden maar toen vond ik dit:
http://www.cardrecovery.com/
Slechts 1 van de foto's is verloren maar de rest is hersteld.
Dat is natuurlijk wel heel mooi! Ik heb net net geïnstalleerd. Het kan alleen niets vinden. Mijn cardreader is inter, zou het verschil maken als ik een externe kaartlezer neem?Anoniem: 128019 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 11:06:
Ik had hetzelfde probleem, foto's weg en telkens de vraag of het kaartje geformatteerd moest worden.
Geen van de recovery programma's kon het kaartje vinden maar toen vond ik dit:
http://www.cardrecovery.com/
Slechts 1 van de foto's is verloren maar de rest is hersteld.
Anoniem: 176826
Als je er per ongeluk een hebt liggen, is het natuurlijk wel het proberen waard.
Heb je ook geprobeerd om je camera als cardreader te gebruiken? Oh, ja zorg dan wel voor een volle accu, want als cardreader vreet je camera meestal stroom.
(oh, ja en kijk eens naar deze draad: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198160/0 Daar staan aardig wat tips in over progjes die dit soort problemen op kunnen lossen.
Vergeet overigens ook niet om nadat je de foto's hebt teruggehaald, je kaart opnieuw te formateren. Het probleem dat je nu hebt komt anders bijna zeker weer terug.
[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 176826 op 19-09-2007 09:50 ]
Ik heb geen cardreader liggen die xD kan lezen. Wil het best kopen, maar als het niet werkt, zit ik met nog zo'n apparaat...Anoniem: 176826 schreef op woensdag 19 september 2007 @ 09:48:
Normaal zou een interne of externe cardreader niets uit mogen maken.
Als je er per ongeluk een hebt liggen, is het natuurlijk wel het proberen waard.
Heb je ook geprobeerd om je camera als cardreader te gebruiken? Oh, ja zorg dan wel voor een volle accu, want als cardreader vreet je camera meestal stroom.
Bedankt voor de verwijzing, maar ook daar word ik niets wijzer van. Het probleem is dat het kaartje niet herkend wordt. Als dit opgelost is, kunnen die 20 verschillende programma's die ik inmiddels heb geinstalleerd aan de slag... Je kan niet iets recorveren wat je niet kan zien...(oh, ja en kijk eens naar deze draad: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1198160/0 Daar staan aardig wat tips in over progjes die dit soort problemen op kunnen lossen.
Vergeet overigens ook niet om nadat je de foto's hebt teruggehaald, je kaart opnieuw te formateren. Het probleem dat je nu hebt komt anders bijna zeker weer terug.

www.compucated.be