Foto's terughalen na format en overschrijving?

Pagina: 1
Acties:
  • 4.594 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98506

Topicstarter
Ben al de hele middag bezig met het doorspitten van wat FAQ's en topics over het terughalen van een geformatteerd flashgeheugen (Kingston 256MB SD). Ik heb al verschillende tools geprobeerd (Get Data Back, PhotoRescue, Image Rescue en PC Inspector smart recovery), maar tot op heden is het me niet gelukt m'n foto's terug te krijgen.

Probleem is: per ongeluk de SD kaart geformatteerd en tot overmaat van ramp 1 foto gemaakt..

Is er misschien een tool waar ik nog iets mee terug kan halen? De 4 bovengenoemde programma's lukte het niet..

Vrees dat het probleem is dat er 1 foto gemaakt is, nadat de kaart geformatteerd was.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 20531

Heb je een quick format gedaan of een volledige ? Maar ik ben bang dat je het wel kunt vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:28

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

camera format is een quickformat btw, dus als je het in-cam deed dan heb je nog wel kans :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Geen idee.. de format van m'n Kodak camera.

Ik heb namelijk 2 SD kaarten en dacht dat ik kaart A erin had zitten (die WEL geformatteerd moest worden....), helaas zat dus B er in! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Garyu

WW

Ach, één foto zou nog moeten gaan om dan het meeste terug te halen. Op zijn hoogst zitten er wat foto's bij met verschoven stukken oid. Ik heb vaker met succes "Zero Assumption digital image recovery" gebruikt. Zie ook de search...

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Garyu schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:30:
Ach, één foto zou nog moeten gaan om dan het meeste terug te halen. Op zijn hoogst zitten er wat foto's bij met verschoven stukken oid. Ik heb vaker met succes "Zero Assumption digital image recovery" gebruikt. Zie ook de search...
Ik ga hem gelijk proberen!

Helaas.. ook dit werkte niet :(

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 98506 op 12-02-2007 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Anoniem: 98506 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:37:
[...]

Hoe probeer je de data terug te halen dan? Via de camera zelf of via een cardreader. Via de camera zelf gaat volgens mij niet lukken, ook niet met die programma's maar via een card reader moet het toch echt geen probleem wezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Via een card reader.. Geen van die tools werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 20531 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:28:
Heb je een quick format gedaan of een volledige ? Maar ik ben bang dat je het wel kunt vergeten.
Quick of volledig maakt helemaal niks uit! Met een volledige format checkt hij of er beschadige sectoren zijn. Dat doet dus niks aan de data. :)
Als ik het me echter goed herinner schrijft flash z'n data op heel veel verschillende plekken.
Dit om te voorkomen dat de limiet van 100.000 (ik zeg maar wat) schrijfbewerkingen snel bereikt wordt.
Grote kans dus dat je vorige foto's beschadigd zijn door die 1ne foto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Full format truly scrubs the disk from
scratch, rebuilds all of the file structures, and checks to make
sure that everything is copasetic. All a Quick format does is lay
down a blank FAT and directory table.
bron: http://chris.pirillo.com/2002/06/29/full-versus-quick/

Kan helaas geen nette bron vinden hiervoor maar dit is wat ik altijd dacht.

[edit] Lekker handig, kan nergens een duidelijke uitleg vinden. Maar je zal wel gelijk hebben... waar heb je anders een low level format voor (behalve dat je dan ook de indeling kwijt bent natuurlijk).

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 12-02-2007 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 20531 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:37:
[...]

[...]

bron: http://chris.pirillo.com/2002/06/29/full-versus-quick/

Kan helaas geen nette bron vinden hiervoor maar dit is wat ik altijd dacht.
Thanx.. ik kan het dus op z'n zachts gezegd 'shaken'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98506 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:43:
[...]

Thanx.. ik kan het dus op z'n zachts gezegd 'shaken'?
Zo te zien heeft Satch gelijk.
Differences between a Quick format and a regular format during a "clean" installation of Windows XP

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 20531 op 12-02-2007 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-05 16:27
Kijk eens naar Zeroassumption Recovery. Deze beweerd een en ander van zulke kaartjes terug te kunnen halen en is gratis voor gebruik van die kaartjes. Probeer het zou ik zeggen, wie weet.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Breepee schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:47:
Kijk eens naar Zeroassumption Recovery. Deze beweerd een en ander van zulke kaartjes terug te kunnen halen en is gratis voor gebruik van die kaartjes. Probeer het zou ik zeggen, wie weet.
Die was al door iemand geopperd.. Werkte helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108504

Je zou nog kunnen proberen of je met File Scavenger Version 3.0 - Revision 1 iets kunt terughalen. Dit is een programma van QueTek Consulting Corporation. Ik heb met dit programma ruim 80GB aan data terug weten te halen van een 300GB Western Digital harddisk. De harddisk was net een week in gebruik (nieuw), alle data er naar toe gekopieerd, opeens niet meer benaderbaar. Toen een lowlevel uitgevoerd met een Western Digital programma, vervolgens deze tool ervoverheen gegooid en ruim 80GB aan data kwam naar boven. Moet er wel even bij vertellen dat het ruim een week op die schijf aan het zoeken ben geweest om alles terug te vinden, maar het is het proberen waard. De meeste programma's die jij getest hebt, heb ik ook geprobeerd, maar je hebt er niets aan.

Aangezien cracks/serials hier niet mogen moet je zelf even zoeken naar de crack anders heb je n.l. nog niets aan het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt eerst een low level format gedaan en daarna de data recovered ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108504

@ Blackspot:
Ja bij een Western Digital werkt dit blijkbaar. Weet heel zeker dat het een lowlevel format was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Laatst online: 02-05 16:27
Recente schijven zijn echter niet meer low-level te formatteren, software die dit claimt te doen (tooltjes van de fabrikant incluis) doen niets anders dan een gewone volledige format. Hoewel dat OT is, kun je een schijf niet meer zo onherstelbaar wissen als ooit kon.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:54

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Ik heb eens wat zitten testen met een CF kaartje (2GB) van mezelf. Deze stond helemaal vol met foto's en die heb ik FAT32 geformateerd. Daarna drie files van circa 1MB naar de kaart gekopieerd

Vervolgens heb ik R-Studio er op los gelaten. Die kon er helemaal niets mee. Daarna Ontrack EasyRecovery Pro eens geprobeerd. Deze vond in eerste instantie ook niets, maar daar had ik ook de keuze om RAW recovery te doen. Die modus vond dus (bijna) alle files en kon ze ook recoveren. Een aantal foto's waren onleesbaar. Die waren waarschijnlijk overschreven door mijn bestanden.

Let wel, dat de originele bestandsnaam wel wordt aangepast.

Er is dus nog hoop voor je.

P.S. 2GB recoveren duurt wel een dikke 2 uur :-)
Maar ja, je moet er wat voor over hebben

[ Voor 6% gewijzigd door BlaTieBla op 12-02-2007 20:47 ]

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Satch schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:29:
[...]

Quick of volledig maakt helemaal niks uit! Met een volledige format checkt hij of er beschadige sectoren zijn. Dat doet dus niks aan de data. :)
Als ik het me echter goed herinner schrijft flash z'n data op heel veel verschillende plekken.
Dit om te voorkomen dat de limiet van 100.000 (ik zeg maar wat) schrijfbewerkingen snel bereikt wordt.
Grote kans dus dat je vorige foto's beschadigd zijn door die 1ne foto
Iets zegt mij dat die techniek die jij opnoemt voor het schrijven op verschillende plekken niet opgaat.
Ik heb wel eens e.e.a. over een dergelijke techniek gelezen (o.a. ivm flash bootdisks e.d.) maar op CF kaartjes e.d. word dit momenteel nog niet actief toegepast.

Correct me if I'm wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
BlaTieBla schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:46:
Vervolgens heb ik R-Studio er op los gelaten. Die kon er helemaal niets mee. Daarna Ontrack EasyRecovery Pro eens geprobeerd. Deze vond in eerste instantie ook niets, maar daar had ik ook de keuze om RAW recovery te doen. Die modus vond dus (bijna) alle files en kon ze ook recoveren. Een aantal foto's waren onleesbaar. Die waren waarschijnlijk overschreven door mijn bestanden.

Ik ga ermee aan de slag! Eens hopen dat dat gaat lukken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Anoniem: 98506 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 18:37:
[...]

je moet de oude gebruiken ....die nieuwe is echt kut
http://www.xs4all.nl/~fishbowl/got/zarsetup_ir.exe

waarmee heb je hem geformateerd, windows overschijft gewoon de fat
maar somige camera's zijn vrij rigorues en formateren echt de hele kaart
als het lang duurt, ben je meestal de pineut, als het formeteren kort duurt kun je vaak nog wel wat

[ Voor 44% gewijzigd door Fish op 12-02-2007 23:36 ]

Iperf

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
BlaTieBla schreef op maandag 12 februari 2007 @ 20:46:
Ik heb eens wat zitten testen met een CF kaartje (2GB) van mezelf. Deze stond helemaal vol met foto's en die heb ik FAT32 geformateerd. Daarna drie files van circa 1MB naar de kaart gekopieerd

P.S. 2GB recoveren duurt wel een dikke 2 uur :-)
Maar ja, je moet er wat voor over hebben
Een RAW recovery (of data carving) is de meest effectieve methode voor file recovery. Als het hier niet mee lukt kun je het wel vergeten.
Een dikke twee uur voor 2 GB is wel enorm traag. Flash Memory Toolkit doet er maar 10 minuten over. Maar misschien heeft dit te maken met het aantal ondersteunde bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:10

DropjesLover

Dit dus ->

hoi,

ik zit met een soortgelijk probleem.
situatie:
ik heb een micro-SD kaartje in mn telefoon zitten. hiermee had ik een paar foto's gemaakt, dus deze wilde ik op mn pc zetten. dus ik zet mn telefoon uit, haal het kaartje er uit, stop het in de adapter. aangezien het enige wat verder nog SD kaartjes gebruikt en aangesloten kan worden is mn digitale cameraatje, stopte ik de adapter hier in, en sloot de camera aan op de pc via usb.

hier zag ik meteen dat er niets meer op stond :|
alles weer afgekoppeld, kaartje er uit, micro-SD weer in mn telefoon, hier er ook helemaal niets op :|

dus nu zit ie weer terug in mn camera en laat ik wat tooltjes lopen. Get Data Back deed het erg goed, die vond meteen een hoop directories en blokken met data. helaas zag ik pas wat later dat je hiermee deze gevonden data niet kan terugzetten zonder het te kopen, en ik zoek iets gratis (slechts iets 1 maligs, nog nooit eerder gehad). Dus deze scan heb ik stopgezet (op 30%) en ik ben nu bezig met EasyRecovery DataRecovery, maar die vind slecht 2 mappen tot nu toe (op 30% van de scan).
oh, en ik heb ook een ander tooltje geprobeerd, maar dat was in dos, ietwat onduidelijk en vond helemaal niets...

wie weet andere tooltjes? de data die er op staat is zowel beeld als geluid

ik vind op de minder legale manieren niet echt wat, en ik vond Get Data Back wel relaxt werken...

[ Voor 5% gewijzigd door DropjesLover op 18-09-2007 23:07 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Gewoon GetDataBack, kopen, kwaliteit heeft z'n prijs. Prima recovery programma!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:31
Runtime GetDataBack werkt bij mij ook altijd goed.
Heb 2x 2 HDD's a 160GB volledig terug kunnen krijgen en een 128MB SD kaart van mijn ouders welke alles kwijt was. Wel alles op volledig zetten en zorgen dat je de FAT versie gebruikt voor geheugenkaartjes.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

DropjesLover schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 23:04:
hoi,

ik zit met een soortgelijk probleem.
situatie:
ik heb een micro-SD kaartje in mn telefoon zitten. hiermee had ik een paar foto's gemaakt, dus deze wilde ik op mn pc zetten. dus ik zet mn telefoon uit, haal het kaartje er uit, stop het in de adapter. aangezien het enige wat verder nog SD kaartjes gebruikt en aangesloten kan worden is mn digitale cameraatje, stopte ik de adapter hier in, en sloot de camera aan op de pc via usb.

hier zag ik meteen dat er niets meer op stond :|
alles weer afgekoppeld, kaartje er uit, micro-SD weer in mn telefoon, hier er ook helemaal niets op :|

dus nu zit ie weer terug in mn camera en laat ik wat tooltjes lopen. Get Data Back deed het erg goed, die vond meteen een hoop directories en blokken met data. helaas zag ik pas wat later dat je hiermee deze gevonden data niet kan terugzetten zonder het te kopen, en ik zoek iets gratis (slechts iets 1 maligs, nog nooit eerder gehad). Dus deze scan heb ik stopgezet (op 30%) en ik ben nu bezig met EasyRecovery DataRecovery, maar die vind slecht 2 mappen tot nu toe (op 30% van de scan).
oh, en ik heb ook een ander tooltje geprobeerd, maar dat was in dos, ietwat onduidelijk en vond helemaal niets...

wie weet andere tooltjes? de data die er op staat is zowel beeld als geluid

ik vind op de minder legale manieren niet echt wat, en ik vond Get Data Back wel relaxt werken...
Dus jij wilt illegaal een tool hebben omdat je het geen geld waard vind om je geliefde data terug te krijgen en al zeker de experts die er voor zorgen dat de techniek uitgevonden wordt geen cent te gunnen?

Mijn advies: Kaartje formatteren en helemaal vol schieten. Sorry hoor maar dit vind ik zó flauw.

Beetje jammer dat veel tweakers er de stelling: "Hardware mag veel geld kosten, software wil ik niet voor betalen" op nahouden.

Koop gewoon die GetDataBack als het je goed bevalt.

[ Voor 4% gewijzigd door Fairy op 19-09-2007 08:45 ]

Anoniem: 110237

Recuva is mijn vriendje in data-nood. Doet alles voor me als vriendendienst O+ :*) Succes.

• Zoefff
  • Laatst online: 22:15

Zoefff

❤ 

Fairy schreef op woensdag 19 september 2007 @ 08:43:
[...]

Dus jij wilt illegaal een tool hebben omdat je het geen geld waard vind om je geliefde data terug te krijgen en al zeker de experts die er voor zorgen dat de techniek uitgevonden wordt geen cent te gunnen?

Mijn advies: Kaartje formatteren en helemaal vol schieten. Sorry hoor maar dit vind ik zó flauw.

Beetje jammer dat veel tweakers er de stelling: "Hardware mag veel geld kosten, software wil ik niet voor betalen" op nahouden.

Koop gewoon die GetDataBack als het je goed bevalt.
Wat wil je precies met deze post bereiken? Ik begrijp dat je hier een bepaalde mening over hebt, maar het voegt weinig toe aan de discussie om deze hier te ventileren -het is immers een volledig andere discussie. Als je vind dat iets over het randje gaat kan je dat melden in een TR :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• DukeN
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:21

DukeN

ook @ www.leeralles.nl

Door toedoen van een virus of uw eigen stommiteit zit u zonder dat belangrijke document. Gebruik Recuva als reddingswerker om het terug te halen uit de bestandenhemel.

Download Recuva hier:
http://www.duken.nl/compo...details/gid,65/Itemid,69/

Perfect freeware programma :)

Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek

Pagina: 1