Windows boot niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:00
Heya,

Jullie zullen wel denken 'Niet weer zo'n n00b', dat mag, zolang je het maar voor je houd :P

Ik heb net een heel nieuw systeem:

Asus P5KC
ATI Radeon 2900XT
E6750
Corsair 2gb TWIN2x2024-6400C4
Be Quiet 650w Straightpower

Nu heb ik daar mijn oude hardeschijf ingezet, een IDE. Als ik dan opstart, gaat het allemaal goed. Bios herkent em, en hij start door, naar het bootscreen. Ik draai een dualboot met XP Pro en Vista.

Tot zover alles goed. Op het moment dat ik kies tussen 1 van de twee, en dus enter hit, gaat het scherm naar 'No Signal' en reboot. Na zo'n reboot geeft hij weer hetzelfde, alleen kan ik dan nog kiezen uit 'Safe Mode' enzo.

Ik heb de Hangen en Opstartproblemen FAQ al doorgelezen, maar ik heb niets gezien dat met mijn probleem te maken heeft. (Maar dat ik het niet gezien heb zegt niks >.< )

Iemand enig idee?

Verwijderd

Heb je windows wel gereinstalled , daar heb ik niks over gelezen dus van oude pc > naar nieuwe pc dan moet je dus je os opnieuw installeren.

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:39

Soggy

vroemmmm

Je zult windows opnieuw moeten installeren, anders zal het niet gaan werken. Teveel verschil in drivers.

If it works, tweak it

• omgwtfbbq
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:46:
Heb je windows wel gereinstalled , daar heb ik niks over gelezen dus van oude pc > naar nieuwe pc dan moet je dus je os opnieuw installeren.
Hmm, ik zal het even proberen.

• Yokidrink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 11:23
omgwtfbbq schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:46:
[...]

Hmm, ik zal het even proberen.
kan het niet zijn dat je een video probleem hebt met starten? start in save mode op, zet de resolutie naar 800/600 of zo en start dan opnieuw op, waarschijnlijk kom je dan in windows terecht. Hij zal wel gaan zuren om drivers etc so be prepared ;)

btw, vista gaat behoorlijk goed om met hardware wijzigingen al is een schone installatie natuurlijk beter (voor zowel xp als vista)

@below ... die is ook leuk ja

Verwijderd

OMFGWTFBBQ! UTFS!

• omgwtfbbq
Yokidrink schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:50:
[...]

kan het niet zijn dat je een video probleem hebt met starten? start in save mode op, zet de resolutie naar 800/600 of zo en start dan opnieuw op, waarschijnlijk kom je dan in windows terecht. Hij zal wel gaan zuren om drivers etc so be prepared ;)

btw, vista gaat behoorlijk goed om met hardware wijzigingen al is een schone installatie natuurlijk beter (voor zowel xp als vista)

@below ... die is ook leuk ja
Dat is het probleem, ik kom nietr in Safe MOde, hij reboot dan ook...

Ik ben nu Vista aan het installeren..

@Hierboven: Heb ik gedaan, waarschijnlijk alleen andere zoekterm gebruikt. Ik kwam die iig niet tegen.

[ Voor 26% gewijzigd door omgwtfbbq op 02-08-2007 15:08 ]

• omgwtfbbq
Sorry voor dubbelpost,

Maar hij wil Vista niet installeren. Als hij vraagt op welke partitie hij moet worden geinstalleerd, vind hij geen HDD.

Nu is het zo dat ik maar 1 IDE lijn heb op dit moederbord. Ik heb dus ook de DVD en de HDD op 1 cable. de HDD is Master, de DVD is Slave. DVD first boot device, HDD second.

Kan het zijn dat hij mijn HDD niet vind omdat DVD en HDD op 1 lijn gewoon niet werkt?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

In de search vind je het antwoord op (inmiddels) beide vragen - komen regelmatig soortgelijke vragen voorbij... gebruik de search dus, zoals cas.fm al lichtjes aantipt. :+
Dit kan je zelf makkelijk uitzoeken.
omgwtfbbq schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:41:
...
Jullie zullen wel denken 'Niet weer zo'n n00b', dat mag, zolang je het maar voor je houd :P
Ik zeg nix...

(en gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif knop als je een post wilt aanpassen, ipv een nieuwe te maken)

[ Voor 60% gewijzigd door remco_k op 02-08-2007 15:24 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Je kunt geen 2 versies van Windows op dezelfde petitie zetten.
Dus moet je een 2e petitie aanmaken op je HD en daar dan Vista op zetten.

• omgwtfbbq
Ik vraag het wel ergens anders, mischien dat ze daar wel wat aardiger zijn. Ik voel me hier iig niet prettig =)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:31

remco_k

een cassettebandje was genoeg

omgwtfbbq schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:35:
Ik vraag het wel ergens anders, mischien dat ze daar wel wat aardiger zijn. Ik voel me hier iig niet prettig =)
Waaruit dus blijkt dat je je zelf 0,0 inzet om jezelf te helpen. Suc6! :w

Alles kan stuk.

• ScSi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-05 09:36

ScSi

Belg.

Niet weer zo'n n00b

:O

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:46:
Soggy schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:46:
Je zult windows opnieuw moeten installeren, anders zal het niet gaan werken. Teveel verschil in drivers.
Werkt prima, maar wel met enige voorbereiding. Zorg dat je in de oude configuratie alvast de nieuwe drivers installeert. Start vervolgens op in de nieuwe configuratie en draai de windows setup vanaf cd. Kies voor nieuwe installatie en de setup zal aangeven dat er al een windows versie is gevonden. Kies hier voor upgraden van de oude installatie. Nu zou het moeten werken.
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:34:
Je kunt geen 2 versies van Windows op dezelfde petitie zetten.
Dus moet je een 2e petitie aanmaken op je HD en daar dan Vista op zetten.
Dat kan prima, zowel gelijke versies als verschillende.b
Succes, ik kan je keuze wel begrijpen.

• omgwtfbbq
remco_k schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:40:
[...]

Waaruit dus blijkt dat je je zelf 0,0 inzet om jezelf te helpen. Suc6! :w
Volgensmij moet ik die PC aan het werk krijgen, niet jij. Ik ben hier naar het forum gekomen voor hulp. Dat lijkt dan volgens mij inzet tonen om hem toch aan de praat te krijgen.

Onderhand heb ik hem aan de praat gekregen, maar niet met hulp van jouw.

@Hierboven: Was die laatste zin sarcastisch of?

[ Voor 5% gewijzigd door omgwtfbbq op 02-08-2007 17:41 ]

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
omgwtfbbq schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 17:40:
@Hierboven: Was die laatste zin sarcastisch of?
Nee :)

Verwijderd

O mijn god, what the fuck barbeque, ooit gehoord van iets orgineels? Lees de FAQ eens door :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2007 18:02 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Goed, TS heeft de pc aan de praat gekregen. Ik gooi 'm dicht omdat dit verder nergens meer over gaat.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.