1024 of 2048mb intern geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Beste tweakers,

Ik zou graag willen weten of het zin heeft om in een P4 2,4 Ghz 2 gb intern geheugen te prikken (2x 1gb PC3200 400mhz geheugen) en of ik dan het verschil zou merken met maar 1 gb geheugen. Momenteel zit er 2x 256 mb in en ik merk dat dit gewoon te weinig is. Het prijs verschil is gering, 55 euro per gb.

Alvast bedankt!

Sj44k13

Verwijderd

Als je Windows XP of Vista gebruikt en je bent een poweruser dan wel, welke programma's en games gebruik je en hoeveel tegelijk ?

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:36
Wat voor OS gebruik je?
Waar gebruik je je pc voor?
Wat zijn de rest van je specs?
Ondersteunt je mobo dualchannel?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

2GB is altijd fijn. 1GB kan ermee door, als je zelf niet echt een poweruser bent, maar ik merk op mijn eigen pcs dat 2GB best fijn is, zet Photoshop een keertje open of veel browservenstertjes en je bent al een paar 100MB kwijt, 1GB heb ik zo gevuld iig. De pc waar ik nu achterzit staat net aan en er wordt al ruim 700MB gebruikt, zonder dat er veel openstaat.

Maar goed, het is makkelijk te checken, gewoon je taskmanager openzetten en kijken wat je huidige geheugengebruik is.

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Sorry, ja ik gebruik winxp.. vista lijkt me niet echt nuttig op zon 'oude' pc. Ik moet voor me werk redelijk wat sites open hebben en als ik dat combineer met winamp, azureus etc etc gebruikt hij wel vaak rond de 700 mb ja.. ik denk dat ik voor die 55 euro extra voor de 2gb ga dan maar:)

mobo ondersteunt trouwens volgens mij dual channel... af en toe speel ik wel een spelletje, maar die doen het nu meestal ook wel lekker.

[ Voor 21% gewijzigd door Cobiwan op 02-08-2007 09:55 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:55
Er zijn genoeg topics te vinden over welke hoeveelheid geheugen nuttig is. Doe voor de gein eens een search op '2GB nuttig' o.i.d.
Verder staat er ook wel wat over in de FAQ PMG FAQ

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.