Toon posts:

Keuze Voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de voeding van mijn 2-3 jaar oude PC het niet meer naar behoren doet, ben ik eens gaan rondkijken & vragen door welke ik deze zou vervangen, en ik ben dan uitgekomen bij deze modellen:

AOpen PSU ATX, 400W, 20p+4p (€60)
Thermaltake PurePower 460W (Retail, €72-80)
Cooler Master Real Power PSU ATX, 450W + Power Consumption indicator. (€75-85)
Cooler Master Real Power 550 (550W+ Power Consumption indicator) (€105-115)

Welke is aan te raden? Ervaringen?

Ik heb voor deze gekozen omdat ze er mooi uitzien (zwart+blauwe led), en met oog op het inbouwen van deze in een nieuwe pc (die er volgend jaar waarschijnlijk wel komt).
Ik heb geen idee wat eeen dualcore zoal slikt van energie, dus tips zijn altijd welkom ;-)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod

Verwijderd

TIP... Koop wel een voeding van een degelijk merk... ( dus AOpen valt af )

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Geweldig goede tip.... niet. En dat zonder enige motivatie waarom en daarom waardeloos.

In het topic Welke voeding heb ik nodig? Deel 17 en de vorige delen daarvan staat AOpen als A-merk en recensies zijn er zat.

ARME AOW’er

• timbry
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-03 16:10
Deze heb ik ook en met een mooie blauwe verlichting:

http://www.pcmegastore.nl....php?products_id=35576283

Never argue with an idiot, he'll drag you down to his level and beat you with experience

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:42
Ik heb daar de 600 watt versie van. Ik kan ervan zeggen dat het een erg stille voeding is met RUIM voldoende aansluitingen en 4! 12 volt lijnen (met 18A per lijn). Zeker als je ooit nog ns een SLI configuratie gaat samenstellen is dit erg prettig. Wat mij betreft een aanrader. Die blauwe led had er voor mij niet ingehoeven maargoed, dat heeft ie nou eenmaal wel. Er is ook een review van te vinden (even zelf geen zin om te zoeken). Dit toonde ook aan dat onder full load de 12 volt lijn nauwelijks ook maar iets inzakte.

Trouwens hulde voor de idiote opmerking dat Aopen geen goede voedingen maakt. Als er een merk is wat goede voedingen maakt tegen een scherpe prijs dan is het Aopen wel (zeker in combinatie met een kast. Los zijn ze in verhouding duurder).

UNOX: The worst operating system

• Fab1Man
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 23-05 23:29

Fab1Man

Live life to the fullest

Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 00:53:
Omdat de voeding van mijn 2-3 jaar oude PC het niet meer naar behoren doet, ben ik eens gaan rondkijken & vragen door welke ik deze zou vervangen, en ik ben dan uitgekomen bij deze modellen:

AOpen PSU ATX, 400W, 20p+4p (€60)
Thermaltake PurePower 460W (Retail, €72-80)
Cooler Master Real Power PSU ATX, 450W + Power Consumption indicator. (€75-85)
Cooler Master Real Power 550 (550W+ Power Consumption indicator) (€105-115)

Welke is aan te raden? Ervaringen?

Ik heb voor deze gekozen omdat ze er mooi uitzien (zwart+blauwe led), en met oog op het inbouwen van deze in een nieuwe pc (die er volgend jaar waarschijnlijk wel komt).
Ik heb geen idee wat eeen dualcore zoal slikt van energie, dus tips zijn altijd welkom ;-)
Wat is je budget?

Daarnaast, ik heb de Zalman ZM-600HP. Een geweldige voeding van 600W, genoeg stekkers, modulair, sleeved en met een blauw lampje. Maar bovenal: stil! Dit door de heatpipe koeling die erin zit icm een 120mm koeler.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 09:10

M2M

medicijnman

Fab1Man schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 03:46:
[...]

Wat is je budget?

Daarnaast, ik heb de Zalman ZM-600HP. Een geweldige voeding van 600W, genoeg stekkers, modulair, sleeved en met een blauw lampje. Maar bovenal: stil! Dit door de heatpipe koeling die erin zit icm een 120mm koeler.
helemaal eens met het bovenstaand. maar je moet wel even nagaan of je al die power ook nodig hebt. specs over je (nieuwe) pc waar je deze voeding in wil gebruiken zouden in ieder geval wel handig kunnen zijn.

- Maarten.

-_-

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 01:08:
TIP... Koop wel een voeding van een degelijk merk... ( dus AOpen valt af )
Vreemd dat je dit zegt. Aopen liet vroeger haar voedingen door FSP maken wat toch een gerespecteerd merk is. Ik weet niet of ze ondertussen veranderd zijn maar als ze nog steeds door FSP worden gemaakt is er niets mis met Aopen.

Je moet trouwens ook geen voeding kopen met een veel te hoge capaciteit voor je computer want dan betaal je ten eerste te veel en ten tweede zal je voeding niet in zijn meest efficiënte gebied werken. De keuze voor een te krachtige voeding kan in mijn ogen alleen gerechtvaardigd worden als je die voeding binnenkort in een nieuw systeem wil gebruiken (of als je geld teveel hebt :P)

[ Voor 31% gewijzigd door Admiral Freebee op 02-08-2007 09:55 ]

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Kijk eens naar de Corsair HX520 of 600 kijken.

Dit is een verbeterde versie van de Seasonic PSU's, Zeer stabiel, zeer stil en betaalbaar.
Ook modulaire opbouw dus fijn wat betreft kabelmanagement.

Alleen niet overal te krijgen maar via internet bestellen is natuurlijk geen probleem.

[ Voor 11% gewijzigd door acidfever op 02-08-2007 10:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
Fab1Man schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 03:46:
[...]

Wat is je budget?

Wel, een budget is er niet echt omdat de voeding toch wel 1 van de belangrijkste componenten van je pc is.
Maar als ik moet kiezen tussen een zeer goede van €75 en eentje van €250 is de keuze natuurlijk snel gemaakt ;)

En allen bedankt voor de reacties, maar ik was wel nog vergeten te melden dat er nu maar een 350W voeding inzit, een 700W erinstoppen heeft dan waarschijnlijk niet veel zin (maar met de vooruitzichten van een nieuwe pc dan weer wel, ik twijfel dus nog)

Verwijderd

Topicstarter
M2M schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 09:26:
[...]

helemaal eens met het bovenstaand. maar je moet wel even nagaan of je al die power ook nodig hebt. specs over je (nieuwe) pc waar je deze voeding in wil gebruiken zouden in ieder geval wel handig kunnen zijn.

- Maarten.
Wel, de specs van de nieuwe pc (nog niet eens zeker dat ie er komt, maar waarschijnlijk wel binnen een jaar).
Dan denk ik aan:
MSI P6N SLI V2 of MSI P6N SLI Platinum
Core 2 Quad - Q6600 (hoewel, misschien nog even wachten op de FSB1333)
MSI NX8800GTS
4GB geheugen (Corsair, DDR2)
2x320GB (Western Digital?)
Dan nog miscchien 1 of andere cardreader, en koeler (in deze pc een Arctic Cooler Freezer 7 Pro laten steken, indien mogelijk deze misschien overplaatsen)

(maar voor het samenstellen van een nieuwe pc open ik wel een nieuw toppic als te tijd rijp is ;) )

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-04 10:11

Turkish

zhé germans

dit soort vragen horen thuis in Welke voeding heb ik nodig? Deel 17

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.