van GeForce 6800 Ultra naar GeForce 8500 GT

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

• PantheRBlacK
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 10:44
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje:
Ik heb een GeForce 6800 Ultra maar die begint het te begeven. Nu zit ik momenteel krap bij kas maar wil wel graag een nieuwe videokaart. Nu zag ik in de pricewatch een GeForce 8500 GT voor rond de 80,- euro maar is deze kaart een klein beetje te vergelijken met de 6800 Ultra?

Ik bedoel, als ik games ga spelen (zoals Supreme Commander, Company of heroes F.E.A.R. e.d.) zou ik dan ongeveer met dezelfde video instellingen het spel kunnen spelen? of moet ik dan een stapje of een flinke stap terug?

Nu is m'n oog gevallen op de GeForce 8500 GT, maar misschien is er nog een (iets) betere videokaart in die prijs klasse... dan zou ik dat ook graag willen horen.

Alvast bedankt!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Aangezien een 6800Ultra beter is dan een 7600GT. En een 7600GT qua performance ongeveer gelijk zit met een 8600GT. Een 8600GT is een stuk beter dan een 8500GT. Dan heb je dus nogal performance verlies.

Wel heb je met de 8500GT beschikking over directx10. Maar DX10 is zo zwaar dat zelfs de high end modellen het zwaar krijgen.

[ Voor 24% gewijzigd door tdn135 op 01-08-2007 21:11 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Eerst maar eens vragen wat er mis met je 6800 Ultra is. Geeft hij artifacts of is hij gewoon sloom?

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-07 23:42

Dhrax

Prog Lord

Zoals al gezegd is zal je er stukken op achteruit gaan kwa performance ;)

Laat je niet misleiden omdat er 8500 staat, tis gewoon een cheapo budgetkaartje.

• PantheRBlacK
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 10:44
Ik heb idd last van artifacts (dat is toch dat je op sommige punten soort strepen door je beeld lopen?). hoe nieuwer het spel is hoe erger last ik daar van heb. Ik heb al vanalles geprobeerd maar het help niet (Andere koeler erop, andere drivers geprobeerd e.d.)

Heb me nu iig laten overtuigen dat ik met de 8500 GT geen reet mee opschiet. dan moet ik denk ik maar ff doen met de wat oudere spellen en wachten tot ik geld heb voor een betere videokaart.

Als mensen nog sugesties heeft dat ik misschien wel van die artifacts afkom, be my gast.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Met een laag budget, minder dan 100 euro, is het is mijn mening vaak beter om een 2e hands kaart te kopen. Dan krijg je veel meer kaart voor je geld. Vrijwel alle nieuwe kaarten onder de 100 euro zijn niet echt goed geschikt om lekker mee te gamen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je een andere kaart zoekt, zoek gewoon reviews/benchmarks. Zoek je oplossingen voor je artefacts, kijk in eerste instantie naar je koeling...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.