Welke kast? Door de bomen het bos niet meer te zien

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• ScytheNL
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-06-2025

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Goedemorgen mede-tweakers,

Ik ben op dit moment voor mijn tante ( al 70 en wil nog aan computers beginnen ;) ) een pc aan het samenstellen die ik voor haar in elkaar ga zetten e.d.
Nu heb ik alle onderdelen eigenlijk al een beetje op een rijtje maar ik krijg het gewoonweg niet voor elkaar om een fatsoenlijke, redelijk modern uitgeruste kast te vinden.
Voornamelijk door de reden die ik in mijn topictitel heb verwerkt; door de bomen het bos niet meer zien.

Ik ben via de pricewatch en de search (ervaringen met kasten) op zoek gegaan naar een simpele en strakke kast om het systeem dus in te verwerken, maar ik krijg het dus niet voor elkaar om een geschikte kast te vinden. Alhoewel ik had er misschien wel eentje gevonden : NZXT Trinity...strak design en redelijk gebruiksvriendelijk maar die is dus vrijwel nergens meer te krijgen en ik zou deze graag tegenover een of meerdere andere keuzes willen zetten om te vergelijken. Overigens als mijn tante het leuk had gevonden om een modcase te hebben had ik dit probleem niet echt gehad O-)

Om te voorkomen dat dit een opsomtopic wordt heb ik een paar basisregels waar de kast aan zou moeten voldoen;

* Simpel en strak design; Dus geen windowmods of iets dergelijks
* Gebruiksgemak ; Uitschuifbaar moederboardtray, schroefloos monteren van HD's e.d
* Goede koelings mogelijkheden; ruimte voor een (paar) extra 80-120 MM fan bijvoorbeeld
* Max kosten van 75-100 Euro
* Geen PSU bijgevoegd
* Miditower
* Het liefst een kast die verkrijgbaar is in het zwart

Even voor de duidelijkheid; Ik vraag dus niet of dat iemand voor mij wil zoeken naar opties, maar meer van Goh, ik heb die en die kast (gehad) en dat lijkt mij wel wat je zoekt, zoiets...meer ervaringen van eigenaars van kasten die aan mijn omschrijving voldoen (min of meer)
Ik blijf zelf uiteraard ook op zoek.

Disclamer; Ik heb de FAQ e.d nog eens extra goed doorgelezen voor ik dit topic heb geopend en mijn antwoord valt daar iig niet in terug te vinden, en ik hoop dan ook dat dit topic aan de regels voldoet om open te blijven.

• Str1ngS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-01 09:27

Str1ngS

Boe!

Even voor de duidelijkheid; Ik vraag dus niet of dat iemand voor mij wil zoeken naar opties, maar meer van Goh, ik heb die en die kast (gehad) en dat lijkt mij wel wat je zoekt, zoiets...meer ervaringen van eigenaars van kasten die aan mijn omschrijving voldoen (min of meer)
Tkomt wel meer over zo van: zoek voor mij een kast, dan een ervaring topic :|
Waarom neem je gewoon niet zoon uber cheap sweex ding, je tante hoeft echt geen kast van 75+ euries....
De Sweex Spoetnik, slechts 40 euro!
* Gebruiksgemak ; Uitschuifbaar moederboardtray, schroefloos monteren van HD's e.d
Dan kom je wel in de duurdere kasten, en lijkt me ook zwaar overbodig voor je tante..

(mensen zien tegenwoordig wel erg vaak door de bomen het bos niet meer. IPV dat mensen zich eerst ergens goed! in verdiepen......
En dit is wel erg simpel onderwerp, neem gewoon de goedkoopste zwarte kast.)

[ Voor 32% gewijzigd door Str1ngS op 01-08-2007 10:07 ]

TnI 4 Life

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Meeste Antec-kasten hebben schroefloos monteren van hdd, genoeg 120mm fans (vaak meegeleverd, met ingebouwde fancontroller L-M-H).

Uitschuifbare mobo-tray zal moeilijk worden, en een budget van 100 euro is niet bijzonder veel.

De Ninehundred heeft bv ook uitschuifbare hdd, enkel zitten die wel vast met schroeven. Heeft 3x 120mm, en 1x 200mm. Prijs ligt echter wel rond de 120 euro's.

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
* Simpel en strak design; Dus geen windowmods of iets dergelijks
- Kijk op sites als Alternate, daar staan veel afbeeldingen bij de diverse modellen
- Waarom wil je dat persé. Je gaat die machine toch niet (vaak) openmaken enzo?
* Goede koelings mogelijkheden; ruimte voor een (paar) extra 80-120 MM fan bijvoorbeeld
- Lijkt me overbodig voor iemand van 70 die waarschijnlijk de machine niet superzwaar gaat belasten.

Heb zelf een "Antec Performance One 180". Die is heel strak, groot en stil. Maar heeft geen uitschuifbare moederbord-tray. (iets wat in mijn ogen voor iemand van 70 (eigenlijk voor alle beginners) overbodig is)

[ Voor 17% gewijzigd door Bart© op 01-08-2007 10:09 ]

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Deathscythehell schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 09:59:
Dit is lang weggeweest, en komt nu terug in duurdere kasten, als Stackers. (de losse tray).
Harddisks kun je vaker monteren zonder te klooien (wel met schroeven, maar een uitneembare tray).
Maar.. Hoe vaak was je van plan dit systeem te gaan verbouwen dan, aangezien het voor een bejaarde tante is? Het is toch de bedoeling dat je het nu in elkaar zet, en er de komende twee jaar hooguit één ding aan wijzigd?

Verder zul je toch eens moeten vertellen wat je erin wilt. 5TB opslag en twee 8800 Ultra's, of een AM2 multimedia-systeempje?

Ik zou het in ieder geval wel weten, een kast als de NSK4000 is prima.
Str1ngS schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 10:03:
[...]

De Sweex Spoetnik, slechts 40 euro!
De NSK4000 ook, maar die is van Antec en niet van Sweex en blik ;)

[ Voor 12% gewijzigd door TheZeroorez op 01-08-2007 10:06 ]

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:10

_Apache_

For life.

Let wel op,

Ik zie staat dat je geen PSU zoekt, wanneer je een merkloze hebt kan het zijn dat de kwaliteit vaak minder is. Wanneer het gaat om betrouwbaarheid van je pc moet je imho niet bezuinigen ;)..

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Mijn ervaring in dit soort gevallen is dat een willekeurig budgetsysteem of een barebone prima geschikt is. Met een kant-en-klaarsysteem heb je vaak ook nog eens 3 jaar garantie on-site en een OS-erbij.

Ik ga er vanuit dat de kast eenmalig wordt voorzien van hardware en dat je tante niet het inwendige gaat stofzuigen. Dus waarom een tray en schroefloos monteren?

Ik zou eens bij Antec neuzen als je een goede kast wilt en niet gaat voor een k&k-systeem.

NB:
Kastenkeuze is persoonlijk. Kijken in OH welke kasten besproken worden, je conclusies trekken en zelf je keuze bepalen lijkt me handiger dan een opsomtopic want dat wordt dit topic sowieso.

[ Voor 17% gewijzigd door Guardian Angel op 01-08-2007 10:11 ]

ARME AOW’er

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2025
Inderdaad, bestel er gewoon een bij Dell. Goed zat en geen gezeik met garantie e.d.

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
Misschien iets niet helemaal goed uitgelegd ook,

Als mijn tante er niet mee overweg kan komt de computer natuurlijk mijn kant op O-)
Ik zit zelf met een goedkoop q-tech kastje die op zich redelijk goed z'n werk doet na wat gedremel e.d. maar als ik iets aan wil passen zal eerst alles eruit geschoeft moeten worden via moeilijk te bereiken plekjes(ik weet het, je bent een tweakert of niet). Toch wel makkelijk als alles een beetje handig eruit te halen valt in het geval dat er iets veranderd/aangepast moet worden.

De hardware die erin komt;

E6600/ E6750
Gygabyte P35-DQ6 moederbord
2X 320 Gb Maxtor 10.
X1950Pro
Zalmann 520 W voeding

Mijn tante mag misschien 70 zijn, maar ze is nog erg bij de tijd en lijkt 50...spelletjesfanaat van hier tot aan tokio (ze heeft een PS, Nintendo, SNES, PS2, XBOX) en kijkt ook graag filmpjes e.d. dus een budget systeem gaat het niet worden. Daarnaast geeft ze mij ook graag wat te hobbyen.

Hoop dat het zo een beetje duidelijker is.

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

• ScytheNL

ScytheNL

Mooiste deal ooit.

Topicstarter
|:( :X

Ik kan niet geloven dat ik dat topic gemist heb?
Dank je voor het wijzen hierop.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Disclamer; Ik heb de FAQ e.d nog eens extra goed doorgelezen voor ik dit topic heb geopend en mijn antwoord valt daar iig niet in terug te vinden, en ik hoop dan ook dat dit topic aan de regels voldoet om open te blijven
Als je FAQ Overige Hardware [OH] (update 14-07-07) daadwerkelijk "extra goed" doorgelezen zou hebben, zou je dit vast gezien hebben:
Als laatste gaan ook de topics als 'Wat moet ik kopen?' en 'Is dit een goede configuratie?' op slot.
Dan zou het je niet moeten verbazen dat hier een slotje op komt :o

Sowieso is het "door de bomen het bos niet meer zien" een symptoom van niet duidelijk genoeg je eisen gesteld te hebben. Begin daar eens mee...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.