Toon posts:

Snelle DirectX9 of middelmatige DirectX10 kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 52 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben een nieuwe PC aan het samenstellen alleen heb ik nog een struikelblok namelijk: een snelle DirectX9 kaart of een middelmatige DirectX10 kaart? Ik ben geen fanatieke gamer af en toe eens een spelletje maar wil misschien toch wel eens Oblivion gaan spelen.

Voor een DirectX9 kaart zat ik te denken aan de ATi Radeon X1950XT.
En voor de DirectX10 kaart zat ik te denken aan de nVidia GeForce 8600 GTS.

Ik vind de nVidia GeForce 8800 (welke versie of hoeveel MB dan ook) te duur dit zal ik ook niet gebruiken. Maar omdat in vele reviews de lagere 8xxx reeks van nVidia nog al slecht uitvalt qua prestaties in DirectX10, is het misschien handiger om een wat snellere DirectX9 kaart te kopen en als DirectX10 echt de standaard wordt dan een nieuwere DirectX10 kaart te kopen?

Overigens ga ik Vista HP draaien met een Samsung SyncMaster 206BW.

Wat zouden jullie me aanraden?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:13

Nik

Ga voor dat handige. Nu een dikke DX9 kaart, straks een dikke DX10 kaart. Je wil immers _nu_ met mooie instellingen kunnen spelen.

• Gydeon
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-07 15:50
Ik zou in dit geval ook eerder gaan voor een snelle DX9 kaart dan een 8600GTS. Vooral dat je dan nog niet goed mee kan draaien met DX10, en een X1950XT ( of een andere snelle DX9 kaart ) waarschijnlijk beter presteert dan de 8600GTS in DX9. Op het moment dat DX10 mainstream wordt kan je altijd nog besluiten je PC een keer te upgraden met een DX10 kaart. Vooral met het uitkomen van PCI 2.0 in November ergens ( dacht ik tenminste ) lijkt het mij verstandig nu niet meteen voor een 8600GTS te gaan. Ik zou eerst besparen op de videokaart om later een keer een "verder ontwikkelde" DX10 kaart in je systeem te bouwen.

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik heb hier een 8600gt (~120 euro ofzo?), en hij doet het prima op 1280x1024 met dx9 met de games die ik speel (bf2 bijv.)
ik zou die kopen. is zeker voldoende voor huidige games zolang je niet naar hoge resoluties verlangt. (ik neem aan dat die tft van je 1280x1024 doet?) of als je geen AA aan gaat zetten moet 1600x1200 ook goed lukken.

koop je over een jaar ofzo maar een betere DX10 kaart.

edit: jouw monitor doet blijkbaar 1680x1050. dan wil je inderdaad mss kijken naar iets snellers dan een 8600gt.

[ Voor 12% gewijzigd door defusion op 31-07-2007 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
PCI 2.0? Een vervanger voor PCI-Express? Moet je dan ook een nieuw moederbord aanschaffen?

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-07 07:13
Nah, tis allemaal backwards compatible. Als ik jou was zou ik ook gewoon snelle DX9 kaart kopen. DX10 heb je geen ene ruk aan atm :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Gewoon benches erop naslaan en zelf kiezen. Iedere fatsoenlijke review van DX10 kaarten geeft trouwens aan wat je daar momenteel aan hebt (geen zak, aangezien geen van deze DX10 kaarten goed genoeg in DX10 presteert om nuttig te zijn)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.