Hey,
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe pc. Maar omdat het nog al wat geld kost ben ik ook aan het kijken of ik mn oude pc een beetje kan aanpassen zodat het nog een half jaar tot een jaar mee kan. Ik vraag me eigenlijk dus af of het nog waard is om een nieuwe videokaart te kopen. Ik heb namelijk de x1950pro in gedachte. Maar zou deze videokaart niet een beetje te zwaar zijn voor mijn pc?
Dit zijn mijn specificaties:
-Hp midi kast
-230watt voeding
-standaart 80mm fan
-pentium 4 2.6gig.
-2x512mb ram = 1gig ram
-80gig hd
-Ati Radeon 9600xt 256mb (agp aansluiting)
Wat ben ik van plan te kopen voor deze oude pc:
videokaart:
-Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI)
-Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI)
nieuwe kast met voeding
(omdat ik mijn oude kast heb verknalt met overspuiten
en omdat ik een nieuwe voeding nodig heb
om een nieuwe videokaart er in te zetten)
-Cooler Master Elite 330 ... of de ...
-Antec SLK3800B
Ik vraag me dus eigenlijk af of het nu heeft om nog zoveel geld aan deze pc te besteden en of het ook echt nut heeft. Ik denk zelf dat mijn processor problemen gaat geven omdat het maar een p4
2.6 is en ik het niet kan overclocken omdat het ik het in de bios niet kan aanpassen (de text is grijs inplaats van zwart)
Ook weet ik niet echt waar ik dit zou kunnen vinden op internet omdat alle sites de videokaarten testen met goede test bakken.
Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen
Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe pc. Maar omdat het nog al wat geld kost ben ik ook aan het kijken of ik mn oude pc een beetje kan aanpassen zodat het nog een half jaar tot een jaar mee kan. Ik vraag me eigenlijk dus af of het nog waard is om een nieuwe videokaart te kopen. Ik heb namelijk de x1950pro in gedachte. Maar zou deze videokaart niet een beetje te zwaar zijn voor mijn pc?
Dit zijn mijn specificaties:
-Hp midi kast
-230watt voeding
-standaart 80mm fan
-pentium 4 2.6gig.
-2x512mb ram = 1gig ram
-80gig hd
-Ati Radeon 9600xt 256mb (agp aansluiting)
Wat ben ik van plan te kopen voor deze oude pc:
videokaart:
-Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI)
-Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI)
nieuwe kast met voeding
(omdat ik mijn oude kast heb verknalt met overspuiten
om een nieuwe videokaart er in te zetten)
-Cooler Master Elite 330 ... of de ...
-Antec SLK3800B
Ik vraag me dus eigenlijk af of het nu heeft om nog zoveel geld aan deze pc te besteden en of het ook echt nut heeft. Ik denk zelf dat mijn processor problemen gaat geven omdat het maar een p4
Ook weet ik niet echt waar ik dit zou kunnen vinden op internet omdat alle sites de videokaarten testen met goede test bakken.
Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen
[ Voor 0% gewijzigd door HowlingWolve op 31-07-2007 22:04 . Reden: foutje het moet natuurlijk p4 zijn ]