Heeft een x1950Pro nog nut in een oude p4 pc?

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• HowlingWolve
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 02-01 16:10
Hey,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe pc. Maar omdat het nog al wat geld kost ben ik ook aan het kijken of ik mn oude pc een beetje kan aanpassen zodat het nog een half jaar tot een jaar mee kan. Ik vraag me eigenlijk dus af of het nog waard is om een nieuwe videokaart te kopen. Ik heb namelijk de x1950pro in gedachte. Maar zou deze videokaart niet een beetje te zwaar zijn voor mijn pc?

Dit zijn mijn specificaties: :'(

-Hp midi kast
-230watt voeding
-standaart 80mm fan

-pentium 4 2.6gig.
-2x512mb ram = 1gig ram
-80gig hd
-Ati Radeon 9600xt 256mb (agp aansluiting)

Wat ben ik van plan te kopen voor deze oude pc:

videokaart:
-Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI)
-Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI)

nieuwe kast met voeding
(omdat ik mijn oude kast heb verknalt met overspuiten :P en omdat ik een nieuwe voeding nodig heb
om een nieuwe videokaart er in te zetten)
-Cooler Master Elite 330 ... of de ...
-Antec SLK3800B

Ik vraag me dus eigenlijk af of het nu heeft om nog zoveel geld aan deze pc te besteden en of het ook echt nut heeft. Ik denk zelf dat mijn processor problemen gaat geven omdat het maar een p4 :P 2.6 is en ik het niet kan overclocken omdat het ik het in de bios niet kan aanpassen (de text is grijs inplaats van zwart)

Ook weet ik niet echt waar ik dit zou kunnen vinden op internet omdat alle sites de videokaarten testen met goede test bakken. :|

Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen 8)

[ Voor 0% gewijzigd door HowlingWolve op 31-07-2007 22:04 . Reden: foutje het moet natuurlijk p4 zijn ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Dit hoort gezien de vragen in Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 14

Je zou het kunnen overwegen als de kaart niet te duur is en je het zelf de moeite waard vindt. Jouw PC, jouw geld dat ik niet ga uitgeven..

[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 31-07-2007 22:06 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Bamikwal schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 21:50:
Hey,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een nieuwe pc. Maar omdat het nog al wat geld kost ben ik ook aan het kijken of ik mn oude pc een beetje kan aanpassen zodat het nog een half jaar tot een jaar mee kan. Ik vraag me eigenlijk dus af of het nog waard is om een nieuwe videokaart te kopen. Ik heb namelijk de x1950pro in gedachte. Maar zou deze videokaart niet een beetje te zwaar zijn voor mijn pc?

Dit zijn mijn specificaties: :'(

-Hp midi kast
-230watt voeding
-standaart 80mm fan

-pentium 4 2.6gig.
-2x512mb ram = 1gig ram
-80gig hd
-Ati Radeon 9600xt 256mb (agp aansluiting)

Wat ben ik van plan te kopen voor deze oude pc:

videokaart:
-Sapphire Radeon X1950 Pro 256MB DDR3 (AGP, 2x DVI)
-Sapphire Radeon X1950 Pro 512MB DDR3 (AGP, 2x DVI)

nieuwe kast met voeding
(omdat ik mijn oude kast heb verknalt met overspuiten :P en omdat ik een nieuwe voeding nodig heb
om een nieuwe videokaart er in te zetten)
-Cooler Master Elite 330 ... of de ...
-Antec SLK3800B

Ik vraag me dus eigenlijk af of het nu heeft om nog zoveel geld aan deze pc te besteden en of het ook echt nut heeft. Ik denk zelf dat mijn processor problemen gaat geven omdat het maar een p2 2.6 is en ik het niet kan overclocken omdat het ik het in de bios niet kan aanpassen (de text is grijs inplaats van zwart)

Ook weet ik niet echt waar ik dit zou kunnen vinden op internet omdat alle sites de videokaarten testen met goede test bakken. :|

Dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen 8)
Ik denk dat je er kan vanuit gaan dat het een pentium 4 is..
De eerste pentium 2 op 2.6ghz moet, denk ik, nog geboren worden....

• Punkie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-03 15:15
Heb net een gelijkaardige upgrade gedaan door een radeon 9800pro te vervangen door een X1950pro . Imho was het zeker dat waard omdat ik niet van plan was om binnen 2 jaar al een nieuwe pc te kopen. Mijn bak is misschien wel een half jaar jonger dan je jouwe + ik had al een 350w voeding van hoge kwaliteit.

Is het in jouw geval nog de moeite? Hangt ervan af, indien je upgrade, hoe lang denk je nog te wachten tot een nieuwe pc? Kan je stukken herbruiken?

• HowlingWolve
Bedankt voor de reacties!

Ja ik gebruik mijn pc tog vooral voor photoshop en af en toe wat 3d programma's.
Dan merk je wel dat je pc niet de snelste is. En echt de allernieuwste spellen hoef ik
nou ook weer niet echt te spelen omdat ik binnekort de xbox360 of ps3 ga halen.

Ik ben van plan om deze pc nog een half jaar tot een jaar te houden ongeveer.

• Punkie
Niet de moeite dan. deze taken vergen wel wat van je cpu em ram...

• HowlingWolve
Ja klopt maar t is tot nu toe wel te redden omdat ik de 3d moddelen niet render maar direct in een spel plaats dan is het verschil in single of multi core niet echt te merken.

Ik merk wel als ik een spel test dat mijn 3d kaart het niet meer aankan.

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-07 22:13

Nik

Ik zou dan gewoon voor de cpu + mem upgrade gaan, en van het geld van je videokaart, een mooie spelcomputer kopen (x360). Eventueel kun je er ook voor kiezen om een nieuw systeem samen te stellen, met een iets minder snelle videokaart, maar wel een waar je op vooruit gaat, zoals een X850 (ofzo). Beetje oud, maar voldoet prima denk ik zo. Tenzij je budget het toelaat om alles te kopen :)

• HowlingWolve
Meschien is het toch maar beter om een goedkope kast te kopen (omdat deze verknalt is) alles over te zetten en dan een xbox360 kopen of een ps3 natuurlijk. En dan over een tijd een nieuwe pc kopen denken jullie niet?

• Punkie
cpu upgrade? Dan ook een ander mobo (andere socket), en dus ook een andere gpu(pci-E). En dus een beter voeding ook. Nah, een geheel nieuw systeem dus.

Ikzelf heb gerekend op een enkele gpu upgrade en extra HD en heb wat extra geld in de andere compnenten gestoken opdate ze wat extra jaren meegaan zonder iets te vervangen

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

THG heeft nota bene paar maanden terug nog een stel benches van moderne kaarten in oude systemen gedaan, met vrijwel exact wat je hier voorstelt. Kijk daar eens naar en bepaal zelf of je het het geld waard vindt. Een Tweaker hoort daar geen topic voor nodig te hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.