Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Css wordt niet ingeladen *

Pagina: 1
Acties:
  • 703 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je al ziet aan de titel, heb ik een website gemaakt in XHTML traditional, niets bijzonders eigenlijk. Toen ik hem geupload had naar freewebs.com was er nog steeds niks aan de hand alles deed het nog steeds netjes..

Echter nu ik hem net naar home.planet.nl heb geupload blijkt hij alles wel netjes uit te voeren behalve mijn css bestandje in te laden (hij is wel geupload)..

- Alles staat in dezelfde map
- CSS werkt op de HDD en op Freewebs prima..

Kan het misschien zijn dat planet geen CSS ondersteunt?

De stylesheet:
body { color: White; background: Black; font-family: Berlin Sans FB margin: 0px; border-color: #E0E0E0 #606060 #606060 #E0E0E0;

}
TABLE {border-style: solid; border-color: #2987d5;border-width: 1px;}
TD {border-style: solid; border-color: #2987d5;border-width: 1px;}

.s1 { font-family: Monotype Corsiva}
.s2 { font-size: 20px; font-weight: bold}
.s3 { font-size: 14px; font-weight: bold}
a:link {color:#2987d5}
a:hover {color:#2987d5}
a:active {color:#2987d5}
a:visited {color:#2987d5}

Zo wordt ernaar verwezen op alle pagina's:
<link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />

Natuurlijk heb ik netjes de GOT search gebruikt maar daar kwam niet echt iets bruikbaars uit..
Ook heb ik geprobeert de URL voor style.css te zetten maar dit maakt geen verschil...

Weet iemand waarom mijn CSS niet werkt?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 19:29 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
De css staat in dezelfde map als waar de html vandaan komt? En kun je de CSS wel via een browser benaderen?

(Ik heb overigens even 5 uitroeptekens uit je topictitle gesloopt, da's nergens voor nodig)

[ Voor 58% gewijzigd door RobIII op 31-07-2007 19:32 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ja alles staat in dezelfde map zowel op de hdd als op freewebs als op home.planet.nl dus dit zou het probleem niet kunnen zijn of wel?

EDIT:
Sorry voor die uitroeptekens maar deze site is voor iemand anders... Dus die zal hier net echt blij mee zijn want zijn oude site is al vervangen snap je...

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 19:34 ]

• DelTorro
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-01-2024
Doet je CSS het niet in Firefox of in alle browsers niet? Ik heb een keer het probleem gehad dat CSS in Firefox niet werd gelezen. Kan me niet herinneren dat het probleem destijds is opgelost maar ik heb toen het volgende topic doorgebladerd:

[html/css] Geen CSS in Mozilla Firefox

Misschien heb je hier iets aan? Je aanroep lijkt me verder ok namelijk.

edit:
Mss een oplossing om je CSS hard in het html-bestand zelf te zetten? Werkt dat wel? 't Is niet erg veel CSS namelijk

[ Voor 14% gewijzigd door DelTorro op 31-07-2007 19:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb zelf geen Firefox maar aangezien hij het in IE6 en IE7 niet doet is natuurlijk niet ok, zelfs als hij het in Firefox wel zou doen maakt dit niets uit want de meeste mensen gebruiken nog steeds IE denk ik...

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44

Onbekend

...

Heb je "style.css" wel zonder hoofdletters geschreven? Op het web is alles case-sensitive.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Ja alles is zonder hoofdletters (omdat XHTML ook case-sensitive is namelijk)

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Onbekend schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:37:
Op het web is alles case-sensitive.
Geheel afhankelijk van de webserver/onderliggend OS van de webserver :Y)
Maar er is idd een goede kans dat planet's webserver wél Case Sensitive is en de vorige hoster niet.

@Kalten: post de url naar de CSS eens? Je moet in principe een 404 of iets dergelijks krijgen, of er is een probleem met de encoding/http headers of dat soort zaken.

[ Voor 39% gewijzigd door RobIII op 31-07-2007 19:42 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11:44

Onbekend

...

Kan je misschien een link geven naar je online pagina?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Verwijderd

Topicstarter
Is het niet mogelijk dat er geen extern stylesheet wordt ondersteund? Kan dit nergens vinden op de site van planet..

Ik heb namelijk ook geprobeerd de site bij mediamax en tripod.lycos up te loaden maar daar deed zich hetzelfde probleem voor... Bij Freewebs dan toch weer niet....

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 19:42:
Ik heb namelijk ook geprobeerd de site bij mediamax en tripod.lycos up te loaden maar daar deed zich hetzelfde probleem voor... Bij Freewebs dan toch weer niet....
En je weet 100% zeker dat de filenaam niet "Style.css" is in plaats van "style.css" ofzo?

Over mij

Verwijderd

Topicstarter
ja zeker weten

Dam stom stom stom, ik tijdens de hele bouw van de site mijn vingers van de caps en shift knop gehouden (omdat ik weet dat dit vaak problemen geeft) blijkt nu dat ik de CSS bestanden van een oude site had gebruikt :+ :+ :+ en verandert die waren je raad het al "Style.css en Style2.css" genaamd.... Jesus wat stom :X .... Maar ja nu weten we ook weer dat freewebs niet case-sensitive is!!!

Bedankt voor jullie hulp!!
Al bleek het uiteindelijk een kleine slordigheid van mijn kant te zijn....... _/-\o_

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 19:48 ]

Pagina: 1