Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[html/css] Geen CSS in Mozilla Firefox

Pagina: 1
Acties:
  • 170 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• -Mous-
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-11 23:51
Mijn vader heeft zijn domeinnaam verhuisd. Hij kon hem ergens anders namelijk goedkoper laten hosten.

Nu ging ik daarnet de eerste pagina van de vernieuwde website uploaden. Toen zag ik dat er geen map "www" was. Dus ik dacht: ik probeer em wel in de root.

Dat werkt, met 1 klein foutje.

Ik heb mijn stylesheet in de map "css" gestopt.

Als ik de website open in Internet Explorer of Opera werkt alles perfect. Alleen in Mozilla Firefox wordt het hele stylesheet niet toegepast.

Ik heb de volgende lijnen geprobeerd:
code:
1
2
3
4
5
<link rel="stylesheet" href="css/style.css" type="text/css" />

<link rel="stylesheet" href="/css/style.css" type="text/css" />

<link rel="stylesheet" href="http://www.site.nl/css/style.css" type="text/css" />

Geen van allen werkt in Firefox.

Mijn vraag: Zou dat aan de server liggen of is er toch stiekem een foutje geslopen in het aanroepen van het stylesheet? Of moet ik soms de map van het stylesheet CHMOD-en?

Ik weet (nog) niet helemaal waar het aan ligt, vandaar dat ik het hier post. Als het een netwerk probleem is, moet het misschien naar netwerken.

De site is voor het bedrijf van mijn pa, dus ik zal niet meteen het url spammen.

[ Voor 8% gewijzigd door -Mous- op 13-04-2004 18:50 ]

Verwijderd

Wat voor content-type krijg je terug als je het CSS bestand bekijkt?
(Anne gokt op 'text/plain'.)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:01

crisp

Devver

Pixelated

* crisp gokt toch op een foutje in de css zelf.
Het zou wel erg ver gaan als Mozilla/FireFox verlangt dat een webserver zo is ingesteld dat een .css een aparte content-type meekrijgt gebaseerd op extensie - ik denk dat dan ineens wel erg veel sites het niet meer doen in FireFox...

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 13-04-2004 19:03 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Anne merkt op dat de meeste servers zo zijn ingesteld (AddType text/css .css) en dat het alleen geld voor standard-compliant mode.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:05:
Anne merkt op dat de meeste servers zo zijn ingesteld (AddType text/css .css) en dat het alleen geld voor standard-compliant mode.
True, maar je filesystem zal dat bijvoorbeeld niet doen; als het al zo zou zijn dat FireFox dat echt verlangt, dan zou je lokaal dus niet eens meer een pagina kunnen ontwerpen zonder gebruik te maken van een webserver.
Ik geloof dus niet dat dat de reden is dat het fout gaat, FireFox is slim genoeg om uit het feit dat de css wordt aangeroepen vanuit een link-tag met 1) een rel="stylesheet" en 2) een type="text/css" aan te nemen dat het om css gaat, en een eventuele verkeerde content-type te negeren. Er zal hooguit een warning gegenereerd worden.

Intentionally left blank

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 20:12
crisp schreef op 13 april 2004 @ 18:59:
* crisp gokt toch op een foutje in de css zelf.
Het zou wel erg ver gaan als Mozilla/FireFox verlangt dat een webserver zo is ingesteld dat een .css een aparte content-type meekrijgt gebaseerd op extensie - ik denk dat dan ineens wel erg veel sites het niet meer doen in FireFox...
En toch gaat het zover :). Idd als een server geen type/css als header meestuurt wordt het standaard type gepakt en werkt je css file niet naar behoren in alle grafische browsers behalve Internet Explorer, die slikt dat dan weer wel.

Dit is gebaseerd op eigen ervaring met een simpele Java HTTP server.

Verwijderd

crisp, er zijn verscheidene bugs op Bugzilla langsgekomen hierover. Het lijkt me toch dat ik het bij het rechte eind op (los van het feit of het hier het geval is). Als je bestanden op je locale (of met een k?) computer bekijkt, speelt HTTP geen rol, dus gaat het ook niet op.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2004 19:18 ]

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 19:18:
crisp, er zijn verscheidene bugs op Bugzilla langsgekomen hierover. Het lijkt me toch dat ik het bij het rechte eind op (los van het feit of het hier het geval is). Als je bestanden op je locale (of met een k?) computer bekijkt, speelt HTTP geen rol, dus gaat het ook niet op.
Dan zou het misschien alleen met bepaalde versies spelen; ik test net op mijn eigen webserver, en als ik voor .css een custom mime-type aanmaak of text/plain gebruik dan blijft FireFox het gewoon goed doen, zolang ik maar type="text/css" in de link-tag opgeef...

Was trouwens een transitional page; strict heb ik nog niet getest.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 13-04-2004 19:26 ]

Intentionally left blank

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Heb je al geprobeerd een heel simpele css te schrijven, bv. eentje die alleen maar ff de BG aanpast? Dan weet je zeker dat 't niet aan de css ligt, maar aan de server?

offtopic:
Met een k ;)

[ Voor 5% gewijzigd door blizt op 13-04-2004 19:22 ]

United we stand, and divided we fall

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
crisp schreef op 13 april 2004 @ 19:09:
[...]

True, maar je filesystem zal dat bijvoorbeeld niet doen; als het al zo zou zijn dat FireFox dat echt verlangt, dan zou je lokaal dus niet eens meer een pagina kunnen ontwerpen zonder gebruik te maken van een webserver.
Ik gok dat MOZ eerder opmaakt uit het url (file:///) dat het om een "lokaal" bestandssysteem gaat en dat dáárom geen content-type wordt verwacht.

Regeren is vooruitschuiven

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik probeer het net met een XHTML strict document, en daar gaat het inderdaad wel op dat het css-bestand de juiste content-type moet hebben (weer wat geleerd ;) )
De grote vraag aan -Mous- is dan ook: gaat het om een pagina met een strict DTD? Zo ja, dan mag je die hosting-jongens gaan schoppen want dan is hun webserver niet goed geconfigureerd :P

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 13-04-2004 19:32 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Hehe, ik wist het! Dan is het niet de 'standard compliant' mode rendering maar de 'fully standard complaint' mode rendering (subtiel verschil van Mozilla, niet interessant in de meeste gevallen).

@T-MOB, ze gaan niet op basis van de URI e.d. iets proberen te interpreteren, het ligt eraan dat je lokaal (bedankt allemaal) geen HTTP header informatie krijgt meegestuurd en daarom weet Mozilla dat het zelf iets moet bedenken (soort gelimiteerde "quirks" mode rendering).

• -Mous-
Het is inderdaad een text/plain. :)
Het lijkt er op dat Anne weer eens gelijk heeft. Maar wat doe ik hier nou aan? Ik neem aan mijn bestand anders opslaan ofzo?
crisp schreef op 13 april 2004 @ 19:29:
Ik probeer het net met een XHTML strict document, en daar gaat het inderdaad wel op dat het css-bestand de juiste content-type moet hebben (weer wat geleerd ;) )
De grote vraag aan -Mous- is dan ook: gaat het om een pagina met een strict DTD? Zo ja, dan mag je die hosting-jongens gaan schoppen want dan is hun webserver niet goed geconfigureerd :P
De configuratie was eerst al niet goed, dat zou nu opgelost moeten zijn (kon er eerst niet eens een map op maken).

En inderdaad strict xhtml 1.0.
edit:
Ah, ik lees dat ze dat op de server moeten instellen. Dat wordt morgen Euronet bellen.
Lekker n00bs daar. :P

Ik heb de frontpage (met het in aanbouw zijn van de site) maar even een in-line stylesheet gegeven.

[ Voor 79% gewijzigd door -Mous- op 13-04-2004 19:50 ]

Verwijderd

Wat je kunt doen is iets als 'css.php' met bovenaan "header('content-type:text/css;charset=utf-8');" en de rest gewoon je CSS file natuurlijk als ze het helemaal niet ondersteunen.

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Je bent dus *verplicht* iets als PHP te gebruiken voor goede CSS? Da's toch gewoon vreemd, hoe moet 't dan met 'statische' sites?

United we stand, and divided we fall

• -Mous-
blizt schreef op 13 april 2004 @ 20:00:
Je bent dus *verplicht* iets als PHP te gebruiken voor goede CSS? Da's toch gewoon vreemd, hoe moet 't dan met 'statische' sites?
Dit is dus zo'n statische site. En de server heeft zowiezo geen PHP. Maar ik las ergens (heb ff de link niet) dat normaal alle .css bestanden als content-type text/css mee kunnen krijgen als dat is ingesteld op de server.

Ik ga dus morgen eerst bellen met Euronet.

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
Hm vreemd, ik heb hier normaal nooit last van in firefox, ook als ik m'n dingen lokaal (als in: file://) bekijk. Misschien dat het volgende wel werkt?

HTML:
1
2
3
<style type="text/css" media="screen">
       @import "style/style.css";
</style>

Verwijderd

Je bent helemaal niet verplicht. In dit geval gaat het om een server die gewoon compleet ver****t is en zo snel mogelijk gefixed moet worden. Mocht het een belangrijke website zijn dan kan PHP een tijdelijke "workaround" zijn.

(Het is verstandig om als je iets niet compleet snapt, geen conclusies te gaan trekken; kom het bij mezelf ook vaak genoeg tegen, daar niet van.)

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-11 21:40

Not Pingu

Dumbass ex machina

ik heb dat probleem met een site die ik voor een klant gemaakt heb, maar het komt slechts met bepaalde versies van FB/FF voor. En in dit geval moest ik (vanwege restricties in het klote uploadprogramma van de klant zijn host) de CSS file renamen naar .html, ik gok dat dat de reden was dat FF hem soms niet pakte. Maar het probleem doet zich naar mijn ervaring enkel in bepaalde versies voor.

[ Voor 4% gewijzigd door Not Pingu op 13-04-2004 20:20 ]

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• -Mous-
chris schreef op 13 april 2004 @ 20:09:
Hm vreemd, ik heb hier normaal nooit last van in firefox, ook als ik m'n dingen lokaal (als in: file://) bekijk. Misschien dat het volgende wel werkt?

HTML:
1
2
3
<style type="text/css" media="screen">
       @import "style/style.css";
</style>
Nee, dat helpt ook niet, je vraagt tenslotte om een type="text/css" en je krijgt een text/plain.

En ook al zou het helpen. Dan is nog de server niet goed geconfigureerd.

• JeromeB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-11 14:27

JeromeB

woei

misschien een stomme gok, maar misschien helpt dit:

<link href="css/style.css" rel="stylesheet" type="text/plain" media="screen" />

of

<link href="css/style.css" rel="stylesheet" media="screen" />

PC load letter? What the fuck does that mean?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

je kan mimetype ook via een .htaccess regelen, vooropgesteld dat dat wel ondersteund wordt natuurlijk ;)

[ Voor 37% gewijzigd door crisp op 13-04-2004 20:43 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Of gewoon je strict dtd eruit slopen...

• T-MOB
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 22:42:
Of gewoon je strict dtd eruit slopen...
Dat bedoel je tijdelijk neem ik aan :), maar 't is wel een work-around... Als je IE6 toch in strict mode moet hebben kun je altijd nog een GOT 5k "doctype" gebruiken:
code:
1
<!DOCTYPE Strict>

IE slikt dit prima 8)7

Verwijderd

T-MOB schreef op 13 april 2004 @ 22:57:
Dat bedoel je tijdelijk neem ik aan :),
Als jij het zegt, dan zal ik dat wel bedoelen :)

• -Mous-
T-MOB schreef op 13 april 2004 @ 22:57:
[...]

Dat bedoel je tijdelijk neem ik aan :), maar 't is wel een work-around... Als je IE6 toch in strict mode moet hebben kun je altijd nog een GOT 5k "doctype" gebruiken:
code:
1
<!DOCTYPE Strict>

IE slikt dit prima 8)7
LOL 8)7

IE en Opera slikken trouwens ook het huidige css, dus dat is geen probleem. Tot nu toe is het alleen in Firefox, ik zal Mozilla 1.6 ook wel ff testen.

En ik hoef helemaal geen workaround, want het heeft helemaal geen haast. Ik zie eerst wel wat Euronet er van zegt.

Zou dit trouwens niet standaard zo ingesteld moeten zijn? En dat geen www map vond ik ook al raar. Je zou toch beter verwachten van een provider/host.
edit:
Had ff geen zin om Mozilla 1.6 te downloaden, maar 1.7b heeft in ieder geval hetzelfde resultaat.

Er is trouwens geen .htacces ondersteuning.

[ Voor 14% gewijzigd door -Mous- op 13-04-2004 23:31 . Reden: getest in 1.7b ]

Verwijderd

-Mous- schreef op 13 april 2004 @ 23:16:
Zou dit trouwens niet standaard zo ingesteld moeten zijn? En dat geen www map vond ik ook al raar. Je zou toch beter verwachten van een provider/host.
edit:
Had ff geen zin om Mozilla 1.6 te downloaden, maar 1.7b heeft in ieder geval hetzelfde resultaat.

Er is trouwens geen .htacces ondersteuning.
Dat is zeker een retorische vraag of niet? :) Normaal gesproken lijkt het me logisch dat een webserver .css extensies als text/css verstuurt, dus in dit geval is het zeker een bug.
Je hoeft niet meteen alle Mozilla versies te testen hoor. Als het goed is, dan handelt Mozilla in alle versies mime-types goed af.
Waarschijnlijk omdat zoveel servers verkeerd/onhandig zijn afgesteld, heb je er in quirks-mode geen last van.

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 14 april 2004 @ 00:45:
[...]

Dat is zeker een retorische vraag of niet? :) Normaal gesproken lijkt het me logisch dat een webserver .css extensies als text/css verstuurt, dus in dit geval is het zeker een bug.
Je hoeft niet meteen alle Mozilla versies te testen hoor. Als het goed is, dan handelt Mozilla in alle versies mime-types goed af.
Waarschijnlijk omdat zoveel servers verkeerd/onhandig zijn afgesteld, heb je er in quirks-mode geen last van.
Ik heb net wat IIS en apache-installs bekeken, en alle recente installs geven .css een text/css content-type mee, dus of die hoster gebruikt een andere webserver, of een verouderde versie, of ze hebben zelf lopen klooien. In recente webserver-installs is dit default al goed geregeld...

Intentionally left blank

Verwijderd

Even een samenvatting. Je hebt er _alleen_ last van in "Standard Compliant mode". Als je je document als 'text/html' verstuurd kun je dit krijgen door een HTML 4.01 Strict DTD, XHTML 1.0 Strict DTD of XHTML 1.1 DTD te gebruiken (XHTML 1.1 moet je natuurlijk nooit als 'text/html' versturen, maar dat terzijde). Gebruik je een XHTML 1.0 of HTML 4.01 Transitional doctype dan heb je "Almost Standard Compliant mode" aangezet en heb je er geen last van. Net zo min als je er in "Quirks mode" last van hebt.
(Zie hier ook een overzicht: http://www.hut.fi/u/hsivonen/doctype.html )

Ik refereerde eerst naar "Standard Compliant mode" als "Full Standard Compliant mode" omdat er bij "View Page Info" geen onderscheid tussen "Almost ..." en "Standard ..." wordt gemaakt. Daarnaast zeggen veel mensen liever "Full ...", omdat naar "Almost ..." ook wel gerefereerd wordt als "Standard ..." waardoor het nogal warrig overkomt allemaal (dit gebeurt uiteraard ook, omdat alle andere browsers geen "Full ..." hebben.)

Gebruik je een XML content-type dan zit je altijd in de "Full ..." categorie.

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-02 22:17
Anne, king standardmode. ;)

(ps: bedankt voor het verhelderende verhaal ;))

[ Voor 4% gewijzigd door Grijze Vos op 21-10-2004 15:57 ]

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-11 14:16
-Mouse- heb je niet zo'n CSS plugin geinstalleerd voor FireFox? Als ik de Edit CSS sidebar gebruik dan leest Firefox de CSS die in de Sitebar staat en negeert dus alle CSS binnen de XHTML.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Ik heb dit sinds FF0.8 ook wel eens met plaatjes, nadat ik me cache mozilla leeggegooit heb werkt het weer.
Misschien dat dit dezelfde oorzaak heeft (bug dus).

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:15
Staan je fonts wel op user defined? * Sluuut heeft geen zin/tijd om het hele topic door te lezen.. maar misschien kan ik je door dit kleine stukje text helpen :).

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

hint: 'Anne' is ook een jongensnaam... ;)

• RedTop
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-01-2024
Ik heb hetzelfde probleem.

Lokaal en op mijn eigen Windows 2003/Apache 1.3.x server werkt alles prima. Op de hosting (Unix server) die we via Euronet hebben (niet aan beginnen, eersteklas *** bedrijf) werkt het css niet in Firefox. Net als bij anderen werkt het voor de rest wel prima in browsers als IE, Opera en Safari.

Ik heb al naar de helpdesk gebeld en het gemeld. Krijg ik als antwoord: "En wat wilt u dat wij er aan doen?". Ik stelde voor dat ze eens een mannetje laten kijken naar hun serverconfiguratie. Kreeg simpelweg het antwoord dat ze daar niet aan begonnen. Ze waren gewoon niet te overtuigen van het feit dat er iets mis mee was. (er schort wel meer aan die configratie, zoals het ontbreken van de character encoding).

Ik heb als DTD XHTML 1.0 transitional.
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="./style.css"/>

• T-MOB
Kun je niet een andere oplossing uit dit topic gebruiken, bijvoorbeeld: anne's suggestie.

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

RedTop schreef op 20 oktober 2004 @ 14:55:
werkt het css niet in Firefox. Net als bij anderen werkt het voor de rest wel prima in browsers als IE, Opera en Safari.
Als het in andere browsers wel werkt dan ligt het dus niet aan de serverconfiguratie he :P

misschien wel handig om bij dit soort gevallen er even bij te vermelden om welke versie van Firefox het gaat. Ik heb wel vaker gezien dat iets op alle versies van firefox werkt behalve op versie 0.6.3.1.5.3.7 (versienummer wat overdreven voor komisch effect :P). Zie daar maar eens op te testen.

Dat vind ik dan weer het kutte van firefox: bij IE zijn er 3 gangbare versies, da's nog te testen. Bij firefox zijn er duizenden nightly builds en versies die sommige dingen net weer anders interpreteren. En je zult altijd zien dat er weer net 2 users zijn die ooit een nightly build geinstalleerd hebben en niet meer geupgrade hebben.
:z en op zijn hosting werkt het alleen in firefox niet. m.a.w. als het op andere browsers wel werkt, waarom dan de server de schuld geven?

[ Voor 64% gewijzigd door Not Pingu op 21-10-2004 15:39 ]

Verwijderd

RedTop schreef op 20 oktober 2004 @ 14:55:Ik heb hetzelfde probleem.

Lokaal en op mijn eigen Windows 2003/Apache 1.3.x server werkt alles prima.
Gunp01nt schreef op 21 oktober 2004 @ 15:08:
Als het in andere browsers wel werkt dan ligt het dus niet aan de serverconfiguratie he
:? lezen!
Dat vind ik dan weer het kutte van firefox: bij IE zijn er 3 gangbare versies, da's nog te testen. Bij firefox zijn er duizenden nightly builds en versies die sommige dingen net weer anders interpreteren.
En nog steeds geen versie 1.0, dus zullen we het nog maar even als Beta beschouwen?

Mensen die nightlies installeren, doen dat over het algemeen elke dag.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2004 15:31 ]

• Not Pingu

Not Pingu

Dumbass ex machina

Verwijderd schreef op 21 oktober 2004 @ 15:24:
En nog steeds geen versie 1.0, dus zullen we het nog maar even als Beta beschouwen?

Mensen die nightlies installeren, doen dat over het algemeen elke dag.
Dit gaat ontzettend offtopic, maar: er zijn nu al wel tienduizenden mensen die ervan gebruikmaken. ook steeds meer huis-tuin-en-keuken-computeraars, en die updaten NIET. vanuit het oogpunt van een webdeveloper/designer is dat een ramp omdat je een publiek hebt dat duizend verschillende browsers gebruikt.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-11 09:42

JHS

Splitting the thaum.

Gunp01nt schreef op 21 oktober 2004 @ 15:49:
[...]

Dit gaat ontzettend offtopic, maar: er zijn nu al wel tienduizenden mensen die ervan gebruikmaken. ook steeds meer huis-tuin-en-keuken-computeraars, en die updaten NIET. vanuit het oogpunt van een webdeveloper/designer is dat een ramp omdat je een publiek hebt dat duizend verschillende browsers gebruikt.
offtopic:
en dus ook niet de verantwoordelijkheid van de devver imo, daar valt niet zo veel aan te doen :), zolang je code "perfect" is, althans :) .

DM!

• RedTop
Mijn eerste gedachte was natuurlijk dat het aan firefox lag, aangezien het idd in de andere browsers wel werkt.

MAAR... zoals ik al heb geschreven werkt het in firefox, op mijn eigen server dus wel gewoon perfect. Tevens ben ik een ongelooflijke zeikerd wat betreft " nette HTML". Alle code is dus W3C validated, net als de CSS. Ik gebruik ook nooit " hacks" om bepaalde zaken gedaan te krijgen. Ik vind het (dus) ook belangrijk rekening te houden met zoveel mogelijk verschillende browsers...

Volgens mij is dus de enige verklaring dat er iets mist aan de serverconfiguratie. Een setting waar andere browsers misschien iets makkelijker overheen kijken dan Firefox?

Een voorbeeld is bijvoorbeeld de encoding die de server meegeeft aan een document (weet niet of dit relevant is voor dit probleem, maar ik heb op mijn eigen server dus wel eens meegemaakt dat dat problemen gaf voor 1 specifieke browser).

Firefox die ik gebruik:
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; PPC Mac OS X Mach-O; en-US; rv:1.7) Gecko/20040803 Firefox/0.9.3

Ook de windows versie die ik thuis gebruik heeft dit probleem. Het is dus niet Mac gebonden.

Maar goed, ik ben bang dat dit zo'n punt is dat je maar gewoon moet zeggen: Laat ze maar een andere browser gebruiken. :(

[ Voor 11% gewijzigd door RedTop op 26-10-2004 10:31 ]

Verwijderd

heb je een paginavoorbeeld? hoe wordt de css geserveerd? want ik kan me voorstellen dat als dat fout gaat dat firefox het niet pakt. Probeer eventueel van je css een php pagina te maken en de juiste headers mee te geven, want het kan dus zijn dat de server daar de mist in gaat

• RedTop
Het gaat om deze pagina:
www.apron.nl

Op mijn eigen server werkt ie wel:
www.richardvankooten.nl/~apron

(Het is idd maar een simpele site ;) )

php gaat niet lukken, de hosting ondersteund die niet (voor het abbo dat wij hebben). Bovendien vind ik het niet wenselijk om af te wijken van standaarden omdat ergens iets niet goed werkt (hetzij de pagina, browser of serverconfiguratie).

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

en zonder die ./ ervoor dan?

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Ik krijg deze error in FireFox:
Error: The stylesheet http://www.apron.nl/style.css was not loaded because its MIME type, "text/plain", is not "text/css".
en dat had ik eigenlijk ook verwacht

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 27-10-2004 09:40 ]

Intentionally left blank

• RedTop
Ik ook... maar dan klik je view > source:

code:
1

gedefinieerd als text/css dus... Bovendien zou diezelfde error dan ook op mijn eigen server tevoorschijn moeten komen. en dat doettie nie. :|

[ Voor 45% gewijzigd door RedTop op 27-10-2004 09:46 ]

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

De erver serveert je css als text/plain en niet als text/css. Dit heeft niks met je html of css te maken, enkel met een foute instelling op je server.

Mail de hoster dus maar.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• RedTop
Kijk, en dan is de cirkel dus rond... precies zoals ik dacht.

maar goed, de hoster was weer (zoals gewoonlijk) totaal niet geinteresseerd in wat de klant te melden heeft. Ze wilden dus gewoon niet meewerken.

Ik heb het hele verhaal en geuren en kleuren uitgelegd. Ook mijn aanpak van testen op verschillende servers en in verschillende browsers. Luisteren deden ze niet, wat ik ook zei... het lag aan mijn code. Ze zeiden ook nog dat als het in IE, Opera en Safari werkt de pagina "dus" wordt weergegeven. Dit betekent dan weer dat ze er gewoon niks meer aan doen.... sufferds. (btw... Euronet/Wanadoo, niet aan beginnen. Bagger service, bagger helpdesk)

Wel fijn dat ik nu in ieder geval de bevestiging heb dat het aan de server ligt. :)

edit:

Heb in ieder geval nog een boze mail gestuurd. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door RedTop op 27-10-2004 10:13 ]

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Meld het op bijv. http://webhosters.nl/

Verwijderd

RedTop schreef op 27 oktober 2004 @ 09:55:
sufferds. (btw... Euronet/Wanadoo, niet aan beginnen. Bagger service, bagger helpdesk)

Wel fijn dat ik nu in ieder geval de bevestiging heb dat het aan de server ligt. :)

edit:

Heb in ieder geval nog een boze mail gestuurd. ;)
Verwijs ze even naar deze thread en vertel ze even dat er hier duizenden mensen actief zijin :+ altijd leuk.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

RedTop schreef op 27 oktober 2004 @ 09:55:
Kijk, en dan is de cirkel dus rond... precies zoals ik dacht.

maar goed, de hoster was weer (zoals gewoonlijk) totaal niet geinteresseerd in wat de klant te melden heeft. Ze wilden dus gewoon niet meewerken.
Heb je toegang tot een .htaccess file?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• RedTop
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Er staat er in ieder geval nog niet eentje in onze root. Ik weet niet of het werkt als ik er daar zomaar eentje in zou knallen...

Verwijderd

RedTop schreef op 27 oktober 2004 @ 10:48:
Eerlijk gezegd zou ik het niet weten. Er staat er in ieder geval nog niet eentje in onze root. Ik weet niet of het werkt als ik er daar zomaar eentje in zou knallen...
Niet geschoten is altijd mis ;)

.htaccess:
code:
1
AddType text/css .css

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2004 11:39 ]

• -Mous-
Om nog maar even te reageren op mijn gekickte thread. Ik heb 2 maanden geprobeerd dit probleem op te lossen met Euronet (want het ligt tenslotte aan hun server settings), maar alles zonder resultaat.

Uiteindelijk zijn we verhuisd naar een andere host en daar werkt alles als een zonnetje.

Wat ik echter niet begrijp is waarom Euronet in dit geval geen hulp wil bieden en waarom ze uberhaupt dat mime-type verkeerd meegeven. Standaard wordt dit namelijk door zowel Apache, ISS als PWS goed ingesteld. Ze hebben dus zelf dat mime-type anders ingesteld of zelfs verwijderd.

edit:
Ik had destijds geen toegang tot een .htaccess bestand jammer genoeg, anders had ik dat ook wel geprobeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door -Mous- op 27-10-2004 23:31 ]

• RedTop
omdat het eikels zijn ;) :+

Kreeg overigens een vriendelijk mailtje terug. (het feit dat ik daar verbaast over ben zegt al genoeg...). Er stond in dat dit eigenlijk niet iets was voor de Euronet Helpdesk. Beetje erg raar als je het mij vraagt...

Maar goed, de persoon in kwestie claimde zelf ook Mozilla te gebruiken en devver te zijn, dus hij ging het uitzoeken. Uiteraard werd er weer gesugereerd dat er iets mis was met de code. |:(

Kennelijk is het allemaal net iets te logisch of zo...

hun server niet, mijn server wel. 8)7

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Als er werkelijk met mozilla naar gekeken gaat worden zullen ze in het javascript console (ctrl+shift+j) een error tegen komen over de mime type van de css, wijs ze daar even op.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47
Sorry voor de kick, maar ik denk met hetzelfe probleem te zitten. Check deze site maar eens. In IE wordt ie gewoon getoond (ben nog maar net begonnen met het xhtml/css verhaaltje, dus let nog niet te veel op inhoud etc.), maar de nieuwste firefox toont helemaal niks.

Nu begrijp ik uit de overige posts dat het hier gaat om een instelling bij mijn webhoster. Ik snap alleen niet goed wat de essentie van de discussie is. Kan iemand mij duidelijk maken wat ik tegen hen moet zeggen, wanneer ik hen morgen opbel? Wat dienen ze aan te passen en waarom?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• André
  • Laatst online: 27-11 10:04

André

Analytics dude

Haal die z-index:-1; eens weg uit je #supercontainer en hij staat er ;)

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:47
André schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 01:49:
Haal die z-index:-1; eens weg uit je #supercontainer en hij staat er ;)
:X
Daar heb ik dan een uur op gezocht.... Misschien wordt het tijd dat ik ga slapen.

Kun je me ook uitleggen waarom het met z-index: -1 niet werkt?? Ik wil tenslotte supercontainer achter de #container hebben. Supercontainer bevat alleen een gifje met schaduwzijden, en toevallig is het midden (breedte van container) transparant. Maar in principe wil ik dus container óp supercontainer, zodat transparantie niet uitmaakt. Kun je me nog volgen?

Nu nog een oplossing zien te vinden voor het verschil in stretchen in IE en FF, maar het lijkt me verstandiger daar morgen mee verder te gaan :)

Thnx, wakkere geest...

[ Voor 26% gewijzigd door coelho op 02-02-2005 02:01 . Reden: extra uitleg ]

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

• T-MOB
Door de z-index van -1 zet je de supercontainer (en alles wat daar in staat dus ook) achter je body. Het voor achter van #container en #supercontainer volg ik verder niet zo heel erg omdat #container gewoon in supercontainer staat. Als je dus zorgt dat je supercontainer iets groter is dan de container dan kun je de extra ruimte gebruiken voor je schaduweffect.

Verwijderd

Om nog maar even te reageren op mijn gekickte thread. Ik heb 2 maanden geprobeerd dit probleem op te lossen met Euronet (want het ligt tenslotte aan hun server settings), maar alles zonder resultaat.
Heh, das toevallig. Ik hoorde laatst ook van iemand anders die is verhuisd vanwege Euronet's brakke ondersteuning betreffende hetzelfde probleem.
Pagina: 1