Een FSx-ende vriend van mij wil een nieuwe graka.
Hij heeft inmiddels een Matrox TripleHead2Go met drie schermen maar de videokaart
waaraan hij hangt trekt het niet.
zijn pc is als volgt:
Asus a8n-sli deluxe
AMD x2 4200
2GB corsair (4x512mb)
vid kaart Nvidia 6600GT 128Mb
Even een quote uit zijn mail:
"Dan de grafische toestand dat is lastig omdat ik mijn cockpit-wensen heb.
Wat ik uiteindelijk wil is een nieuwe kaart met Direct X 10 en daaraan een Matrox Triple Head 2 Go met drie schermen (voorlopig analoge schermen, later digitaal). Dus de kaart moet voldoende memory hebben om 3840 x 1024 resolutie aan te kunnen. En ik wil niet de hoofdprijs betalen. Zit aan max 250 euri te denken want die Triple head is ook al aan de prijs."
Ik twijfel nu wat een beter advies is:
2x Nvidia 8600GT met 256mb in SLI
of
1x Nvidia 8800GTS 320mb
Je moet het zo zien, hij is bezig een B737NG cockpit na te bouwen en
wil een daarom een wide angle view creeeren, vandaar de matrox. Tevens wil hij zoveel mogelijk eyecandy (iig zoveel als zijn budget toelaat).
Aangezien ik weinig kennis heb van de Matrox Triplehead en lastig kan inschatten wat in zijn geval beter is, vraag ik jullie om advies.
Ik denk(maar weet niet zeker) dat die 512 meer texture files kan houden, FSX is erg intensief met grafisch.
Hij heeft inmiddels een Matrox TripleHead2Go met drie schermen maar de videokaart
waaraan hij hangt trekt het niet.
zijn pc is als volgt:
Asus a8n-sli deluxe
AMD x2 4200
2GB corsair (4x512mb)
vid kaart Nvidia 6600GT 128Mb
Even een quote uit zijn mail:
"Dan de grafische toestand dat is lastig omdat ik mijn cockpit-wensen heb.
Wat ik uiteindelijk wil is een nieuwe kaart met Direct X 10 en daaraan een Matrox Triple Head 2 Go met drie schermen (voorlopig analoge schermen, later digitaal). Dus de kaart moet voldoende memory hebben om 3840 x 1024 resolutie aan te kunnen. En ik wil niet de hoofdprijs betalen. Zit aan max 250 euri te denken want die Triple head is ook al aan de prijs."
Ik twijfel nu wat een beter advies is:
2x Nvidia 8600GT met 256mb in SLI
of
1x Nvidia 8800GTS 320mb
Je moet het zo zien, hij is bezig een B737NG cockpit na te bouwen en
wil een daarom een wide angle view creeeren, vandaar de matrox. Tevens wil hij zoveel mogelijk eyecandy (iig zoveel als zijn budget toelaat).
Aangezien ik weinig kennis heb van de Matrox Triplehead en lastig kan inschatten wat in zijn geval beter is, vraag ik jullie om advies.
Ik denk(maar weet niet zeker) dat die 512 meer texture files kan houden, FSX is erg intensief met grafisch.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 17:20 ]