[XP64] EFS heeft alweeer kuren

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik heb al andere EFS topics lopen maar die gaan over andere aspecten van EFS.

Nu heb ik toch iets raars. Ik kan mijn laptop (XP32) bestanden die ge-encrypt zijn niet benaderen, ookal kopieer ik nu live het certificaat naar deze computer.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://stuff.rednet.nl/rommel/Screens/certificate-lies.png

Nu merk ik dat EFS kennis niet echt vanzelfsprekend is hier, maar ik hoop toch dat iemand hier iets nuttigs over kan zeggen.

Ik heb de certificaten* met en zonder exportmogelijkheid geimporteerd - soms zit de ongein in een vreemde hoek. Als trusted en personal. In verschillende volgorde's. Niets helpt.

* - Ik gebruik andere certificaten voor een hoop data op externe schijven wegens historische redenen. Deze hebben geen probleem.

Ik heb gegoogled van de simpele losse termen tot 'xp x64 efs compatibility' constructies, maar ik vind alleen de zoveelste efs uitleg en mijn eigen eerdere topics hier op GoT.

:|

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 31-07-2007 12:42 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Een netwerk is zo vanzelfsprekend dat het buiten mijn referentiekader viel als probleem. Toch kwam ik er zojuist achter.

Inmiddels denk ik dat er 'iets' standaard anders is ingesteld in XP64 mbt file sharing over een netwerk tov XP32, want ik kan heen en weer geen encrypted bestanden lezen, maar wel als ik ze eerst op een NTFS externe schijf zet en via USB aansluit.

Het lukt me nog niet iets te vinden of bedenken, dus ik begin te vermoeden dat 32 en x64 niet geheel compatibel zijn met EFS over een netwerk..

🇪🇺 Buy from EU (GoT)