Dual boot 2x xp?

Pagina: 1
Acties:
  • 203 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 09:55
Ik heb nu een xp media center 2005 geinstalleerd, alleen die is gedeeldetelijk naar de klote. Daarom wil ik een nieuwe xp ernaast installeren, zodat ik met de 'verse' xp mn bestanden kan redden van mn xp die kapot is.

Ik heb al een aparte partitie gemaakt, en op google gezocht naar dual boot systemen, maar het probleem is dat dat alleen gaat over 2 verschillende OS'. Kan iemand mij vertellen hoe dat gaat met 2x xp? Gaat dit zonder problemen en waar moet ik rekening mee houden?

Verwijderd

Dit gaat volgens mij zonder problemen. Het is (uiteraard) wel aan te raden om een andere partitie te gebruiken, maar dat had je zelf ook al door. Werkt de 'repair' functie trouwens niet?

• simon stokvis
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:41:
Dit gaat volgens mij zonder problemen. Het is (uiteraard) wel aan te raden om een andere partitie te gebruiken, maar dat had je zelf ook al door. Werkt de 'repair' functie trouwens niet?
Nope helaas niet.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt zonder problemen deze 2 naast elkaar draaien. Zelf heb ik ook een tijd 2000 en XP in een dualboot gehad (2000 voor het standaard werk, XP voor een enkele game die niet werkte onder 2000). Veel meer dan je XP cd erin duwen en de setup starten is niet niet nodig (als je al 2000 erop hebt staan). Dan vraagt de setup vanzelf of je een multiboot wil maken.

• simon stokvis
Terw_Dan schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 11:52:
Veel meer dan je XP cd erin duwen en de setup starten is niet niet nodig (als je al 2000 erop hebt staan).
Maar ik heb geen 2000 :/

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Het werkt gewoon hetzelfde, ik heb al eens bij iemand 1 van de 2 windowsxp's moeten verwijderen omdat ze verkeerd hadden geinstalleerd. Je krijgt gewoon een bootmenu met aan het begin 2x dezelfde naam (is aan te passen)

☻/
/▌
/ \

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ah, ik las 2K ipv 2X in je topictitel. Maar goed, het verhaal blijft precies hetzelfde, gezien de installers van 2000 en XP nagenoeg gelijk zijn.
Pagina: 1