Heel xp in de war na chkdsk /f

Pagina: 1
Acties:

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 09:55
Hallo allemaal,

Omdat ik Vista (heb nu xp) wilde gaan installeren, wilde ik eerste mijn partities anders indelen. Maar omdat ik een foutmelding kreeg in Norton Partition Magic heb ik op aanraden van Norton CHKDSK /F uitgevoerd. Dat heeft een tijdje geduurd alleen toen ik hoopvol mijn pc weer opstarte kreeg ik geen menu start meer te zien, kan ik geen bestanden meer knippen en plakken, is mijn printer niet meer "geinstalleerd" en heb ik ook geen geluid meer. Ik kan nog wel de verkenner opstarten met mijn toetsenbord.

Weet iemand wat er aan de hand is en hoe ik dit kan oplossen?

[ Voor 6% gewijzigd door simon stokvis op 29-07-2007 14:25 ]

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het ziet er naar uit dat je Norton Partition Magic de boel flink heeft gesloopt. Wanneer kreeg je de foutmelding? Tijdens het aanpassen van de partities of toen hij wilde beginnen? Als het tijdens is, dan ben je echt zuur. Je zult je hele hdd opnieuw moeten partitioneren en Windows XP dus opnieuw installeren.

Commandline FTW

• simon stokvis
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01-03 09:55
Hero Of Time schreef op zondag 29 juli 2007 @ 14:55:
Het ziet er naar uit dat je Norton Partition Magic de boel flink heeft gesloopt. Wanneer kreeg je de foutmelding? Tijdens het aanpassen van de partities of toen hij wilde beginnen? Als het tijdens is, dan ben je echt zuur. Je zult je hele hdd opnieuw moeten partitioneren en Windows XP dus opnieuw installeren.
Nou, ik wilde dus een extra partitie maken ed dus bij het opnieuw opstarten zou dat gebeuren, alleen toen kreeg ik die foutmelding "Error 1531: Too few clusters" en ging ie weer terug naar Windows, niks aan de hand.

Toen heb ik gezocht op google, en kwam ik op die website terecht van Norton, waar stond dat ik CHKDSK /F moest uitvoeren, dat heb ik gedaan, en toen daarna is het fout gegaan.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat zou betekenen dat je al vanaf het begin die fout zou hebben gekregen. Ik heb eens een hdd gezien met een corrupte partitietabel (was mijne geloof ik eens, weet niet meer zeker) waar nog prima mee te werken was, alleen Partition Magic werkte niet, checkdisk gaf ook het een en ander fout aan, maar toch kon ik nog netjes werken. Ik denk dat het bij jou een stukje erger is.

Commandline FTW

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik heb meer spookverhalen van Partition Magic gehoord. Het staat niet bekend als het meest solide partitioneringspakket. Ik zou Acronis Disk Director gebruiken (mag je zelf beslissen hoe je eraan gaan komen), omdat die me nog nooit echt *helemaal* in de steek heeft gelaten.

En misschien kan ie zelfs je partitie wel weer repareren.

日本!🎌