DS "homebrew" topic

Pagina: 1
Acties:
  • 872 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
GBA & DS (Lite) Backup Tools - Deel 5 is een topic dat in SGT regelmatig ter discussie komt wanneer er in een andere draad een post bewerkt wordt door een mod omdat deze info/links naar illegale inhoud zou bevatten. Bovenstaande topic is immers een uitzondering op deze regel en het feit dat praat over roms en flashcards hier wél getolereerd worden is op zijn zachts gezegd "vreemd" te noemen.

"Jamaar" hoor ik de voorstanders meteen afkomen, "dit topic dient enkel voor homebrew games en de development daarvan.". Heel hard hypocriet noem ik dit. Reeds in de TS wordt er uitleg gegeven welke DS kaarten het best gebruikt kunnen worden om DS roms te spelen. Binnen de draad gaat een groot deel van de problemen over het afspelen van commerciële games via de flashkaart en de discussie over welke kaart het snelst is (zodat de fmv's van vb castlevania). Ik heb de draad eens zitten doorlezen en soms lijkt het inderdaad even "legitiem" te zijn, maar uiteindelijk blijkt het toch neer te komen op een helpdesk voor mensen die hun copies niet kunnen afspelen.

Mocht het nog niet duielijk zijn: piraterij van games is iets wat ik mij wel degelijk aantrek. Vooral de DS is een bron van creativiteit die aangemoedigd zou moeten worden door goede verkoopscijfers. Wanneer ik weer eens te horen krijg dat een bepaald game wel in de US, maar niet in Europa komt wegens "gebrek aan belangstelling", terwijl ik tegelijk hoor over mensen die dit illegaal op flashcard spelen doet dit me gewoon pijn aan het hart. Het erge is dat men dan vaak nog afkomt met het argument "alsof jij geen games copieert".

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Boeboe > Boehoe :+

(en nee, geen flame, te obvious/grappig om niet te roepen)

Maar over jouw punt: a) GoT is geen democratie: als de modjes/beleid het topic toestaat, jammer. b) Er is ontzettend veel behoefte aan zo'n topic. c) Dat er over sommige onderwerpen geen topic mag, is vanwege de 'wetspositie' van GoT: ze willen geen gezeik. Aan al deze punten voldoet het topic toch? Ik zie het probleem eigenlijk niet.

edit: ik betwist trouwens niet dat het topic superdubbel is: officieel gaat het over homebrew, in de praktijk maar voor de helft. Ach, dat valt natuurlijk ook wel te verwachten. Je kan ook in een topic over snelle motoren verwachten dat mensen het ook over te snel rijden gaan hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Twhomp op 31-07-2007 09:42 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Zolang er geen illegale roms worden gedeeld of uitleg waar je ze kan vinden is het niet strafbaar om er over te praten. Link zijn ook verboden naar illegale roms, maar niks van dit al is te vinden in dat topic. (Anders word het ook netjes weg gehaald door de mods)

Dus lijkt me een volstrekt legaal topic.

Edit/
En flashcards zijn ook legaal wat iedereen er mee doet mag hij zelf weten. :)

[ Voor 12% gewijzigd door mad_max234 op 02-08-2007 14:17 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
mad_max234 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:16:
Zolang er geen illegale roms worden gedeeld of uitleg waar je ze kan vinden is het niet strafbaar om er over te praten. Link zijn ook verboden naar illegale roms, maar niks van dit al is te vinden in dat topic. (Anders word het ook netjes weg gehaald door de mods)
Daar knelt hem het schoentje: volgens de GoT policy is het wél verboden om er over te praten. In andere topics wordt die regel ook streng toegepast terwijl hulp met problemen om deze roms aan de praat te krijgen vrijuit gegeven/getolereerd wordt in het "homebrew" topic. Alsof die ene topic een uitzondering op de regels is.
Het wordt wel vaker vermeld in andere topics wanneer er een modbreak gebeurt om deze redenen: dat het DS homebrew topic het wél tolereert en dat dit vrij hypocriet is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 00:17

Twhomp

Stayin' Alive

Boeboe schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 14:23:
[...]

Daar knelt hem het schoentje: volgens de GoT policy is het wél verboden om er over te praten. In andere topics wordt die regel ook streng toegepast terwijl hulp met problemen om deze roms aan de praat te krijgen vrijuit gegeven/getolereerd wordt in het "homebrew" topic. Alsof die ene topic een uitzondering op de regels is.
Het wordt wel vaker vermeld in andere topics wanneer er een modbreak gebeurt om deze redenen: dat het DS homebrew topic het wél tolereert en dat dit vrij hypocriet is.
Okee, misschien wat flauw (heb er zelf ook een hekel aan als mensen dit gaan zeggen in een discussie): heb je voorbeelden uit het DS topic en andere topics waaruit het verschil blijkt dat er in het DS topic significant toleranter wordt omgegaan met 'het grijze gebied'? Dus dat het DS topic donkergrijs is ipv grijs ;)

Ik denk namelijk dat het wel allemaal hetzelfde is. Je mag hier echt wel over de middelen praten om niet officiele dingen te doen op je DS. Je mag het niet hebben waar je gestolen spullen haalt (de ROMs). Je wordt niet geholpen met je ROM af te spelen, wel met je homebrew (en ja, het verschil is (expres?) niet te maken). Het gaat om de deniability voor GoT/Tweakers/VNU/whoever. Zij moeten, when shit hits the fan, kunnen zeggen: ja, maar dat is wel allemaal legaal hoor. En dat kan dus op deze manier.

Dat jij er ethish/moraal strenger naar kijkt, dat maakt dan niet uit. En dat geeft ook helemaal niet (het is juist goed dat er af en toe dit soort vinger-aan-de-pols topics komen :) ).

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-09 16:02

JHS

Splitting the thaum.

Als ik vragen mag: waarom denk jij dat het topic onder een van de zaken in Het algemeen beleid #verboden zou vallen :) ? Worden er beveiligingen omzeild, licentierechten geschonden, of gemod / gechipt?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
JHS schreef op zondag 05 augustus 2007 @ 11:59:
Als ik vragen mag: waarom denk jij dat het topic onder een van de zaken in Het algemeen beleid #verboden zou vallen :) ? Worden er beveiligingen omzeild, licentierechten geschonden, of gemod / gechipt?
Omdat ik eerlijk gezegd inderdaad droog zat wat duidelijk bewijs betreft, maar het ondertussen dankzij het terug toelaten de spuigaten uitloopt:
[NDS] GTA: Chinatown Wars

(het spel komt pas op 20 maart uit btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Uit de link die JHS aan haalt:
Hoe je aan je software, muziek, foto's, films, Canal+-uitzendingen en dergelijke zaken komt moet je zelf weten. We willen echter niet dat je GoT hier op welke manier dan ook in betrekt.
GoT wordt niet betrokken bij het verkrijgen van het spel, mijn inziens (maar het is niet mijn forum ;)) is het dus geen probleem om er een topic over te hebben.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En bedankt :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Boeboe schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 18:45:
[...]

Omdat ik eerlijk gezegd inderdaad droog zat wat duidelijk bewijs betreft, maar het ondertussen dankzij het terug toelaten de spuigaten uitloopt:
[NDS] GTA: Chinatown Wars

(het spel komt pas op 20 maart uit btw)
Ook met een verbod op 'homebrew topics' zouden die postings er staan.

Had je trouwens niet beter een topicreport kunnen maken bij dat topic, ipv offtopic mensen af te lopen zeiken? Door jouw 'olie op het vuur' is het inderdaad een beetje de spuigaten uitgelopen. Anders stonden er enkel postings over wie waar was in het spel.

[ Voor 11% gewijzigd door TheZeroorez op 17-03-2009 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Dus dat is het definitieve antwoord? We kijken massaal de andere kant uit? Begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Als je iets te melden hebt wil ik er best op in gaan hoor. Rare verdraaingen van antwoorden kan ik alleen weinig mee.

Nogmaals: Waar iedereen z'n games haalt heeft het GoT/Spielerij beleid niets mee te maken, en het topic over DS homebrew al helemaal niet. Dat is een probleem van Nintendo/politiek/etc., niet van de Spielerij crew. De Spielerij crew zorgt er wel voor dat er geen 'hoe werkt mijn warez'-topics komen.

[ Voor 56% gewijzigd door TheZeroorez op 17-03-2009 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-09 12:07

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

Ga je ons ook in dit topic voor gek verklaren? Ik heb hier een gejailbreakte iPhone 3G en iPod Touch 2G, dat bevalt me prima. Gebruikmaken van de faciliteiten die je tot je beschikking hebt. Kan ik bijvoorbeeld m'n files via Bluetooth verzenden of copypasten.

Je punt begrijp ik, maar demo's op een Nintendo DS (Lite) bestaan niet zover ik weet. Als bijvoorbeeld CLB mij vertelt dat profje Layton een hippe game is maar ik er niet zeker van ben, wil ik deze toch eerst graag uitproberen. Voldoet hij niet aan m'n verwachting blijft de game op de MicroSD staan die in m'n flashcartridge zit. Mario Party DS bijvoorbeeld vind ik een geniale multiplayer-game, die ligt hier als legale cartridge in huis. Zelfde geldt voor m'n OS'en, ik download ook eerst uitgelekte versies via de daarvoor bekende kanalen. Bevalt het OS mij, volgt daarop de aanschaf van het OS.

En ja, het is hier af en toe hypocriet op GoT. Zo werd er een modbreak in m'n post geplaatst omdat ik uitlegde hoe je gedownloade applicaties vanuit iTunes op de devices moet installeren. Dit kunnen gratis applicaties zijn, maar ook applicaties die niet zijn toegelaten in de App Store. Aan de andere kant: dankzij m'n post zou je ook betaalde applicaties kunnen installeren die je ergens van het wereldwijde web hebt geplukt. Dat was niet de bedoeling van m'n post, maar het is wel door mogelijk.

In het geval van het topic van CLB wordt er niet gelinkt naar illegale warez, maar is sprake van de ervaring en mening van spelers over de game. Als ik namens CLB mag spreken, is dat de intentie van het topic. Dat de game pas op 20 maart uitkomt, spijtig voor de makers en uitgever. Omdat bij de producer / uitgever het spel uitlekt, moeten wij tot 20 maart wachten voordat we hier een topic kunnen openen? Dankje de koekoek, gebruikmaken van de faciliteiten die je hebt. Tevens toegestaan door de policy van GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Tsja, en toch kan ik er wel mee inkomen. Ik heb ook GTA besteld, en ging vol goede moed de DS en GTA topics weer eens opzoeken, om even lekker een beetje de hype te voeden en te lezen over de verwachtingen. In de topics aangekomen zijn de usual suspects die allemaal Homebrew draaien op hun DSTT, en natuurlijk alle goede spellen kopen, al weer lang en breed bezig over hun laatste aanwinst waarvan ze nooit het hoesje van binnen zullen zien.

Zeker met de DS games is het ook nog eens een kleine groep die steevast vooraan staat. Jammer, maar die topics laat ik ook meer weer links liggen, want ja, of je het nou gek vind of niet, dat haalt voor mij weer een hoop plezier weg.

Mensen die wel een beetje rechtvaardigheids gevoel hebben en/of de game industrie een warm hart doe dragen, kunnen op GoT maar beter ver weg van specifieke game topics wegblijven helaas, wat meteen ook de reden is dat ik op GoT op game gebied eigenlijk alleen te vinden ben in de "Grote console x" topics.

[ Voor 24% gewijzigd door PWM op 17-03-2009 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Dat is een kwestie van de users spoilertags laten gebruiken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PWM schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 20:41:
al weer lang en breed bezig over hun laatste aanwinst waarvan ze nooit het hoesje van binnen zullen zien.
Dat is wel heel erg kort door de bocht, ik heb 'm op mn Acekard, en mede omdat ik 'm daarop gespeeld heb, heb ik 'm bij Bart-smit besteld. Ik verwacht morgen "het hoesje" van binnen te zien.
DaMarcus schreef op dinsdag 17 maart 2009 @ 19:45:
Je punt begrijp ik, maar demo's op een Nintendo DS (Lite) bestaan niet zover ik weet. Als bijvoorbeeld CLB mij vertelt dat profje Layton een hippe game is maar ik er niet zeker van ben, wil ik deze toch eerst graag uitproberen. Voldoet hij niet aan m'n verwachting blijft de game op de MicroSD staan die in m'n flashcartridge zit. Mario Party DS bijvoorbeeld vind ik een geniale multiplayer-game, die ligt hier als legale cartridge in huis. Zelfde geldt voor m'n OS'en, ik download ook eerst uitgelekte versies via de daarvoor bekende kanalen. Bevalt het OS mij, volgt daarop de aanschaf van het OS.
Als je een Wii hebt kan je het Nintendo kanaal gebruiken om DS demos te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Niet online
Nu ik de boel nog eens overlezen heb besef ik wel dat je er moeilijk iets tegen KAN doen (je kan niet mensen gaan verbieden over een spel te praten tot het daadwerkelijk gereleased is, zou te gek voor woorden zijn :)).
Wat mij vooral frustreert, is dat de tegenstanders van piraterij steevast als de slechterikken behandeld worden, zowel door de piraten zelf (die zeggen dat we onze mond maar moeten houden) als door de modjes (dat we niet op zere tenen mogen trappen in de betreffende topics). Hierdoor wordt een sfeer in SGD gecreerd die insinueert dat het allemaal ok en aanvaard is om je games illegaal te downloaden ipv ze te kopen.
Dat is wel heel erg kort door de bocht, ik heb 'm op mn Acekard, en mede omdat ik 'm daarop gespeeld heb, heb ik 'm bij Bart-smit besteld. Ik verwacht morgen "het hoesje" van binnen te zien.
Ik hoop dat je zelf ook beseft dat je daarmee een grote uitzondering bent tussen al die mensen die al zoveel uren in het spel zitten terwijl ze het "even proberen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 19:38

PromoX

Flying solo

Boeboe schreef op donderdag 19 maart 2009 @ 11:05:
Wat mij vooral frustreert, is dat de tegenstanders van piraterij steevast als de slechterikken behandeld worden, zowel door de piraten zelf (die zeggen dat we onze mond maar moeten houden) als door de modjes (dat we niet op zere tenen mogen trappen in de betreffende topics).
Dat op zere tenen trappen is in die topics offtopic, waarbij de toon soms ook nog 's erg negatief is. Het draagt niet bij aan een goede sfeer en net als bij andere sfeerverpestende reacties wordt hier op gemodereerd.
Hierdoor wordt een sfeer in SGD gecreerd die insinueert dat het allemaal ok en aanvaard is om je games illegaal te downloaden ipv ze te kopen.
Wat je zelf ook al aangeeft: er is moeilijk wat aan te doen. Officieel uitgebracht of niet, legaal of niet, zolang er enkel inhoudelijk over de game gesproken wordt is dat niet zo'n probleem. Ik denk ook niet dat wij in de positie zijn om iets aan het probleem van illegale software te doen.

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Plus het feit dat je dan alleen maar dwingt dat mensen niets zeggen over het kaartje, maar in de praktijk toch gewoon gebruiken. Het verbieden werkt niet. Alleen het bespreken waar die dingen te koop zijn en wat er beter is... dat is duidelijk niet legaal.

Overigens ben ik het met de standpunt eens Boeboe, tot op zekere hoogte. Ook al doe ik er zelf vrolijk aan mee :X

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vesper64
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Snap niet goed wat nou het probleem is.. Mensen kopiëren.. ja? so what? Je wilt ook niet weten hoeveel mensen dat doen. En echt niet alleen met de DS dat is overal. console's pc's tv series films en mss de grootste van allen muziek.
Je wilt niet weten hoeveel mensen de laatste how i met your mother of burn notice hebben gezien terwijl ze nog lang niet in nederland te zien zijn.
Je kan er weinig aan doen, en volgens mij is de DS zo immens populair doordat je zo makkelijk kan copieren.

So what als mensen het hebben over hun ervaring met een nieuw spel dat nog 3 dagen uit moet komen en al lang en breed te downloaden valt op het net. Jij weet niet hoe ze er aan komen. Zodra je iets eerder hebt wordt je direct al uitgemaakt voor dief omdat je het gedownload hebt (volgens hun.) Nou Guess what er zijn meerdere manier om er aan te komen, en die zijn lang niet allemaal illegaal. Zo zijn er sommige winkels die het eerder verkopen, kan je het halen uit landen die het eerder releasen omdat jij of je oom daar toevallig voor business reis was, je kan het van een werknemer krijgen die bij een winkel werkt en het al in voorraad heeft. Press releases anyone? Je moet er gewoon niet standaard vanuit gaan dat het gedownload is. Het kan.. ja tuulk kan het, maar het hoeft niet.

En om nou links te gaan geven naar sites die dat soort illegale downloads hosten... tsja ik kan me prima voorstellen dat tweakers.net dat liever heeft. Gewoon om eventueel gezeik te voorkomen.
Hoe je Homebrew programma's en games !!! ZOALS BIJV. TYRIAN !!! GRATIS ALERT !!! aan de praat moet krijgen zou ik niet zo erg vinden. Als je de kaartjes die je kan gebruiken opnoemt vind ik dat ook nog niet zo erg, daar is iig niks illegaals aan. Om nou naar sites te gaan linken waar je die kaartjes kan krijgen... hmm kan me voorstellen dat tweakers.net dat ook liever niet heeft, mocht het ooit illegaal worden.

Anyhow, ik heb een hekel aan de schijnheilige boontjes die er een stampij van maken als ze iemand verdenken van illegale praktijken :o:o aangezien ik niet geloof dat alles wat zij zelf bezitten 100% legaal is. En ook vind ik het overdreven alles wat maar iets met homebrew te maken heeft weg te modden. Je moet gewoon kijken of hetgeen wat ze zeggen illegaal is. en niet al wegmodden als het ook illegaal gebruikt kan worden door bijv. ipv tyrian een willekeurig ander iets neer te zetten. [gewoon mijn standpunt, geen idee of dit ook gedaan wordt]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

De uitgangspunten zijn volstrekt helder; de praktijk is soms weerbarstiger. T.net is niet zijn 'gebruikers hoeder'. Als je een vraag hebt of een discussiepunt over b.v. Visual Studio, Exchangeserver of Office2007 gaan we niet controleren of je wel een geldige licentie hebt. Als iemand een topic opent over een exchange server op een huis- tuin en keukenbakje heb je een reden om te vermoeden dat er geen geldige licentie aanwezig is, maar dat is nog steeds geen voldoende reden om het topic dan maar dicht te doen.

Aan de andere kant werken we op geen enkele manier mee aan het verkrijgen of werkend krijgen van warez. Discussies over het omzeilen van trialbeperkingen, kraken van beveiligingen, downloadlocaties, keygens etc. gaan simpelweg op slot, en bij herhaling kun je er een waarschuwing voor verwachten.

Homebrew is dan typisch zo'n gebied waar de praktijk weerbarstiger is. Homebrew an sich is volstrekt legaal en zondermeer een onderwerp wat op t.net thuishoort. Helaas lag bij de vorige homebrew serie het accent steeds meer op het verkrijgen van Ds kaartjes en het spelen van gekopieerde spellen. Dan verliest het topic zijn waarde en gaat het dicht.

Een ervaringentopic over een spel wat nog in Nederland uit moet komen is ook een grensgeval. Het bezit van het spel is dan misschien illegaal, het erover praten echter niet. Zolang het topic puur gaat over het spel zelf is er niets aan de hand. Het wordt anders als mensen mededelingen gaat doen in de trant van 'ik ben hem nu aan het binnenhalen' etc. Dat is patsen met warez en wordt niet gewaardeerd noch toegelaten.

offtopic:
In alle gevallen geldt trouwens dat discussie hierover in het topic zelf off topic is en de manier waarop in [NDS] GTA: Chinatown Wars is ronduit trollend en sfeerverpestend.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Lustucru schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:46:
De uitgangspunten zijn volstrekt helder; de praktijk is soms weerbarstiger. T.net is niet zijn 'gebruikers hoeder'. Als je een vraag hebt of een discussiepunt over b.v. Visual Studio, Exchangeserver of Office2007 gaan we niet controleren of je wel een geldige licentie hebt. Als iemand een topic opent over een exchange server op een huis- tuin en keukenbakje heb je een reden om te vermoeden dat er geen geldige licentie aanwezig is, maar dat is nog steeds geen voldoende reden om het topic dan maar dicht te doen.
Daarom vind ik het zo vreemd dat je bijvoorbeeld in V&A geen retail software mag aanbieden. Want "we kunnen niet controleren of het legaal is of niet".

Dat kan op een forum ook niet maar daar mogen topics wel openblijven. Niet echt consequent als je het mij vraagt.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Lustucru schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:46:
Aan de andere kant werken we op geen enkele manier mee aan het verkrijgen of werkend krijgen van warez. Discussies over het omzeilen van trialbeperkingen, kraken van beveiligingen, downloadlocaties, keygens etc. gaan simpelweg op slot, en bij herhaling kun je er een waarschuwing voor verwachten.
algemeen beleid:
vooral niet dat GoT uitgroeit tot een uitwisselboard voor van alles en nog wat
Volgens mij is dit in het verleden ook al gesteld. het is om te voorkomen dat got een uitwisselbord wordt. Niet (in hoofdzaak) omdat het illegaal is, maar enkel om de sfeer goed te houden.

* leuk_he is te lui om te zoeken naar die oude topic.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Gunner schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 10:50:
[...]

Daarom vind ik het zo vreemd dat je bijvoorbeeld in V&A geen retail software mag aanbieden. Want "we kunnen niet controleren of het legaal is of niet".

Dat kan op een forum ook niet maar daar mogen topics wel openblijven. Niet echt consequent als je het mij vraagt.
Dan mis je het verschil tussen het aanbieden van een platform om technisch inhoudelijk over dingen te praten of het aanbieden van een platform om zaken te verhandelen. Beetje kromme vergelijking misschien, maar er is geen reden om een discussie over de verzorging van de nijlkrokodil te verbieden, het particulier te koop aanbieden van zo'n beest is volstrekt illegaal.

V&A is een aparte tak van sport en is in sommige opzichten strenger gereguleerd dan het forum. Wat niet wil zeggen dat daar geen discussie over mogelijk is/wordt gevoerd, maar dit topic gaat niet over V&A :)

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1