Toon posts:

Harde schijf aan voller te zijn dan dat er data op staat...

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een tijdje terug een harde schijf weergevonden die ik een poos niet in gebruik heb gehad (omdat ik 3 identiek ogende schijven het met dezelfde capaciteit dacht ik dat hij kapot was net als de andere twee), achteraf bleek deze nog goed te zijn en maxtools zegt ook dat hij in prima shape is.

Het volgende is aan de andere kant aan de hand:
Ik heb gekeken hoe vol de schijf is en hij geeft aan 4 GB aan ruimte over te hebben van de 40.
Ik heb alle data bekeken door alles te selecteren en te kijken naar de eigenschappen (met alle mappen zichtbaar) en hij geeft aan dat er maar 23,5 Gb in beslag genomen is... Waar is alle data heen? Een kleine 12 GB is onvindbaar en moet in beslag zijn genomen volgens mijn harde schijf. Ik heb geen extra schijven liggen die leeg zijn anders had ik hem geformateerd.

Weet iemand misschien een mogelijkheid deze ruimte weer te krijgen?

Met vriendelijke groet,
Spike.

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-02 15:42

VIPER2001

[GOT]The Source

prullenbak misschien ??

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

Verwijderd

Topicstarter
Daar was ik allemaal al voorbij geweest. Anders zou ik deze vraag hier niet stellen.
en de prullenbak is al voor de zoveelste keer geleegt omdat ik weer wat verwijderd heb van de computer

• ErikRedbeard
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-10-2025

ErikRedbeard

Cookiecutter 5.0

Ik zou hem gewoon eerst eens proberen te formatteren, werkt dat dan nog niet dan verwijder je de partitie en maak je nieuwe aan en formatteerd deze.

P.S. vergeet niet backups te maken van belangerijke data.

Owja, vergeet niet dat verborgen bestanden/mappen standaard niet geselecteerd worden en dus meegerekends worden met het totale verbruik. Dus misschien ook even kijken naar verborgen bestanden/mappen.

[ Voor 49% gewijzigd door ErikRedbeard op 31-07-2007 02:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan wordt het wachten tot ik weer geld heb voor een andere harde schijf, deze kan nog niet geformateerd worden. Bedankt iig.

Verwijderd

Swapfile, verborgen bestanden, bestanden die in gebruik zijn, slack space etc etc.

Tis vrij normaal om zo'n deel te missen, geloof maar dat die ruimte echt gebruikt wordt ;)

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-02 12:55

Comgenie

Soms heb je dat

Voor zekerheid kun je ook een chkdsk eroverheen gooien. Ik heb al een aantal keer gehad dat de vrije ruimte-hoeveelheid daardoor word gefixt.

No animals were harmed in the making of this comment.

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

verborgen bestanden?

ga naar start>run/uitvoeren>typ "cmd" en duw op enter
ga nu in cmd.exe naar je HDD en typ "attrib -h *.* /D"

kijk nu nog eens in explorer of de verborgen bestanden de overige ruimte innam/neemt

Greyh0und

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 08:33

MeNTaL_TO

The future is not set

Eerste dingen die ik me kan bedenken zijn slackspace, pagefile, hibernate file, system restore points en zoals eerder al genoemd de waste bin.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Verwijderd

Vergeet niet bestanden die op dat moment open staan, vaak neemt Explorer deze ook niet mee.

Overigens al je verborgen bestanden non-hidden maken is geen goed idee, ze zijn verborgen voor een reden ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 03:38 ]

• Fonzie27
  • Laatst online: 21-02 10:39
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 03:37:
Overigens al je verborgen bestanden non-hidden maken is geen goed idee, ze zijn verborgen voor een reden ;)
Heb je gelijk in maar als je, zoals TS aangeeft, graag wilt weten wat er met de ruimte is gebeurd kan k me voorstellen dat je ze zichtbaar wilt zien.

@TS

Kan het misschien zijn dat je iets hebt geinstalleerd of een backup hebt gemaakt van iets wat veel ruimte in kan nemen. Heb het zelf ook een keere gehad met een of ander programma, die bleek achteraf 13 gb weggesnoept te hebben bij creeren van een backup van een oude schijf.

Verwijderd

Fonzie27 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 04:09:
[...]

Heb je gelijk in maar als je, zoals TS aangeeft, graag wilt weten wat er met de ruimte is gebeurd kan k me voorstellen dat je ze zichtbaar wilt zien.
Dan moet je gewoon even bij je instellingen in de Windows Explorer aangeven dat je verborgen bestanden wilt weergeven en niet al je verborgen bestanden non-hidden maken 8)7

• Fonzie27
  • Laatst online: 21-02 10:39
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 04:28:
[...]

Dan moet je gewoon even bij je instellingen in de Windows Explorer aangeven dat je verborgen bestanden wilt weergeven en niet al je verborgen bestanden non-hidden maken 8)7
Stond ie bij mij al ;), zo snugger ben ik nou ook weer niet 8)

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
is de partitie wel de volledige hard disk? (misschien is er een stuk gewoon niet in gebruikt)
als er WindowsME/XP/Vista op staat, maak de map "System Volume Information" toegankelijk voor bv de administrator
system restore of een of andere index programma heeft daar misschien veel geplaatst

hebben we het trouwens over 23GB aan size of size on disk, dat wil ook nog eens verschillen (hoewel meestal zoveel niet)
Pagina: 1