[Vista] Newsleecher / Grabit snelheden veel te laag

Pagina: 1
Acties:
  • 7.806 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-02 22:05
Ik heb een probleem elke keer na een nieuwe install van Vista, zijn de snelheden waarmee ik download erg traag via usenet (Newsleecher of Grabit maakt niet uit). Normaal haal ik ongeveer 2.2mb per seconde en nu schommelt hij steeds tussen de 700-1000kbps.

Met mijn laatste install had ik eerst ook maar later weer niet. Ik heb alleen geen flauw idee hoe ik het heb opgelost.

Ik heb 2 payservers (Tweaknews/Newsxs) en mijn verbinding is Orange 20mbit (en dat haal ik ook, ik zit 50mtr van de schakelkast in de straat). Als ik naast de usenetdownloads een trailer van Apple ofzo ga downloaden, dan gaat dat alsnog met 1.2mb per seconde, terwijl usenet doortokkelt met 1mb per seconde. Aan de internetverbinding ligt het dus niet.

Aan de newsproviders ligt het ook niet. Die rapporteren geen problemen met servers of snelheden. Vrienden halen wel gewone snelheden.

Verder wordt ik van Google niet veel wijzer en hier heb ik nog geen topics gevonden met dezelfde vraag. Ik heb dit nu al een tijdje en ik weet dat het goed moet kunnen gaan...maar hoe...

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• MacDokie
-=Kick=- Ik heb dit probleem nog steeds en ik heb het nog steeds niet gevonden. Heeft iemand hier ervaring mee?

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:31

Crusader

Arc Nature

Heeft veel weg van dit topic:
Snelheids vertraging !!!

Al staat daar ook geen oplossing in.
Enkele dingen die je zou kunnen controleren:
- Driverversie netwerkkaart
- Half duplex? Forceer netwerk anders eens op 100 Mb/Full duplex
- Chipset drivers wel geïnstalleerd?

edit: bovenstaande niet helemaal relevant, omdat je totale downloadsnelheid niet lager is

[ Voor 13% gewijzigd door Crusader op 23-08-2007 12:11 ]

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• DarkTemple
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 09:10
Elke keer na een nieuwe install?

Installeer je vaak vista opnieuw dan?
Haal je de gewone snelheden met Vista of een ander OS, dat is niet duidelijk?

Als dit het geval is, is het zeer waarschijnlijk de driver van de netwerkkaart ja.

Je zegt alleen usenet is traag. Betekent dit dat de snelheid van een gewone download wel normaal is?

Wireless/draad?

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik had problemen met een langzame Firefox op Vista, een command prompt openen met administrator privileges en dan daar netsh interface tcp set global autotuning=disabled invoeren loste het voor mij op.

Had het gevonden op http://www.neillans.co.uk/?p=165 trouwens :).

• pSycho-Y2K
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-04-2025
Bij mij was het een instelling van m'n Antivirus software. Avast AntiVirus scant namelijk elk article (incoming & outgoing newsarticles). Door dit uit te zetten ging mijn downloadspeed ook stukken hoger. Wellicht dat je dit probleem ook hebt?

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-02 10:05
Welke snelheid staat er in je livebox geregistreerd?

Probeer dit reg bestandje eens (volgens mij is een reboot nodig)

http://home.orange.nl/famstultjens/livebox

• MacDokie
MarkieNL schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 22:28:
Welke snelheid staat er in je livebox geregistreerd?

Probeer dit reg bestandje eens (volgens mij is een reboot nodig)

http://home.orange.nl/famstultjens/livebox
Hey tx ik ga het allemaal eens proberen.

• whiteclear
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-02 12:23
Zelfde probleem hier. Ben al een paar dagen aan het knutselen, zonder succes.
Sinds 3 dagen Vista. Met XP home altijd rond de 700 KB/s nu met Vista rond de 200-300 KB/s

Erg jammer allemaal. En vreemd....

Aantal dingen geprobeerd:
Kaspersky NNTP 119 staat uitgeschakeld.
Vista "autotuning" uitgeschakeld.
Router/modem reset etc.

Informatie:
Windows Vista Home Premium.
Download programma: Grabit 1.7.1 Beta (build 960)
Server: Payserver "Eweka" (newsreader100)
ISP: Chello Power.
Router: Linksys BEFSR41 (bedraad)

Iemand al wijzer geworden?

Mijn dank is groot _/-\o_

Verwijderd

Ik heb het van het weekend ook gehad, alleen niet na een OS wissel maar plotsklaps.

Na contact met Usenet4U werdt het me duidelijk dat Chello het usenetverkeer terugschroeft zodra
er een tekort is aan bandbreedte.

Telefoontje naar UPC bevestigde dit.

Oplossing: Downloaden met een programma dat overweg kan met SSL via poort 563 (Newsleecher bijvoorbeeld) en ik haalde weer te volledige snelheid!

Misschien is dit een oplossing voor een heel ander probleem maar dacht zeg t ff...

• binbero
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-02 17:21
Gebruik hier alt binz geen probleem met snelheid

ondersteund ook ssl.

http://www.altbinz.com/

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-02 21:55

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Eweka en SSL gaat niet werken. Chello knijpt heel erg op usenet verkeer. Kijk maar eens op het forum van chello (www.chelloo.com) en op het Eweka forum, even zoeken en je vindt tientallen topics over de traagheid van chello. Er is er nu zelfs een die helemaal niets meer kan met usenet, torrents schijnen ook al niet te werken bij hem (het gaat om dit topic).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• whiteclear
Ik ga andere programma's proberen. En ik weet dat chello afknijpt. Ik ken heel het verhaal

Echter had heb ik al meer dan 6 maanden geen probleem (700kb/s download snelheid) bij eweka met grabit...tot dat ik vista ging installeren. Beetje toevallig

[ Voor 3% gewijzigd door whiteclear op 11-12-2007 21:19 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hmm, sommige Eweka gebruikers klagen ook wel eens over snelheidsverlies bij Chello toen ze van server zijn gewisseld (te laat met betalen). Het kan idd toeval zijn dat Chello net in jouw wijk de zooi is dicht gaan zetten, maar zoals je zelf al een beetje op doelt kan het ook van Vista komen (hoewel ik dat niet denk, omdat ik wel met hoge snelheden heb kunnen downloaden (800 kB/s+)).

• whiteclear
Hero Of Time schreef op woensdag 12 december 2007 @ 00:42:
Hmm, sommige Eweka gebruikers klagen ook wel eens over snelheidsverlies bij Chello toen ze van server zijn gewisseld (te laat met betalen). Het kan idd toeval zijn dat Chello net in jouw wijk de zooi is dicht gaan zetten, maar zoals je zelf al een beetje op doelt kan het ook van Vista komen (hoewel ik dat niet denk, omdat ik wel met hoge snelheden heb kunnen downloaden (800 kB/s+)).
Ik heb inderdaad te laat betaald. Echter had ik toen nog 1 dag XP, en draaide alles weer volledige snelheid nadat ik weer de betaling heeft overgemaakt.

- EDIT -

Grabit draait weer volledige snelheid. _/-\o_

Oplossing? Geen idee! Zal wel aan Eweka gelegen hebben. :?

Nogmaals, bedankt voor jullie support!!

[ Voor 10% gewijzigd door whiteclear op 12-12-2007 20:47 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

whiteclear schreef op woensdag 12 december 2007 @ 20:39:
[...]

Ik heb inderdaad te laat betaald. Echter had ik toen nog 1 dag XP, en draaide alles weer volledige snelheid nadat ik weer de betaling heeft overgemaakt.

- EDIT -

Grabit draait weer volledige snelheid. _/-\o_

Oplossing? Geen idee! Zal wel aan Eweka gelegen hebben. :?

Nogmaals, bedankt voor jullie support!!
Nee, ligt nergens aan, behalve je provider. Die knijpt niet constant, maar om bepaalde tijden. Overdag zal je weinig problemen hebben, 's avonds en in het weekend daarentegen wel. Het ligt puur aan hoe zwaar het netwerk belast wordt.

Verwijderd

Oi, hoogstwaarschijnlijk ligt dit inderdaad aan je provider Chello. Het is bekend dat deze provider selectief bandbreedte verdeeld voor verschillende doeleinden, QoS heet dit ook wel. Ook kan dit heel sporadisch en wisselvallig voorkomen, aangezien dit gebeurd op moment en locaties waar het druk is op het netwerk van UPC. Ook SSL zal niet (lang) een oplossing zijn, aangezien het beperken van de bandbreedte op verschillende manieren kan gebeuren. Dus niet alleen aan de hand van een bepaalde poort, maar indien nodig ook op hele IP-ranges op bepaalde tijdstippen, enz. Hier valt aan jouw en Eweka's kant helaas weinig tot niks aan te doen.

• RSD1982
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb ook lage snelheden ik zelf heb orange ADSL 20MB en haal als maximum in zowel Grabit als Newsleecher 630KB/s sneller gaat gewoon niet...deze snelheid haal ik zowel met wireless als met kabel...in de ochtend ovderdag en in de avond, ik doe volgens mij echt iets verkeerd.

Ik draai onder Vista. Heb mn chipset driver ook al eens ge-update...heeft iemand enig idee? het .reg bestandje dat ik vond voor Orange adsl gebruikers deed ook niks...

[ Voor 4% gewijzigd door RSD1982 op 18-12-2007 17:07 ]

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Hoeveel verbindingen gebruik je en welke usenet provider? Als je Eweka hebt en maar 1-2 verbindingen, dan is het niet zo raar. Eweka heeft sinds kort een limiet per verbinding dat misschien eraf gaat als de load balancers goed werken.

• RSD1982
Hero Of Time schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 19:05:
Hoeveel verbindingen gebruik je en welke usenet provider? Als je Eweka hebt en maar 1-2 verbindingen, dan is het niet zo raar. Eweka heeft sinds kort een limiet per verbinding dat misschien eraf gaat als de load balancers goed werken.
Ik mag 8 verbindingen gebruiken van Eweka en dat doe ik dus ook...maar ik kom gewoon nergens boven die 630 KB verbinding uit ook niet als ik een speedtest doe of iets dergelijks. Heel vreemd als je t mij vraagt. Net getest op mijn ouders pc en daar haal ik dezelfde snelheden weer....

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Kijk eens in je modem. Misschien staat er een lagere intrainsnelheid. Haal de stroom er eens vanaf en doe deze na een paar seconde er weer op. Het zou nu sneller moeten gaan.

• RSD1982
Hero Of Time schreef op dinsdag 18 december 2007 @ 23:40:
Kijk eens in je modem. Misschien staat er een lagere intrainsnelheid. Haal de stroom er eens vanaf en doe deze na een paar seconde er weer op. Het zou nu sneller moeten gaan.
Waar staat dat ingesteld die intrainsnelheid...Heb een livebox van orange

• sewer
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:52
Ga in je webmenu van de livebox naar advanced, en dan naar statistieken | adsl statistieken.

[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 19-12-2007 18:17 ]

• RSD1982
sewer schreef op woensdag 19 december 2007 @ 18:16:
Ga in je webmenu van de livebox naar advanced, en dan naar statistieken | adsl statistieken.
Heb m al gevonden inmiddels ook Orange aan de lijn gehad...downstream staat op 5675 klopte ook uit test wat ik heb gedaan hoogsthaalbare tot nu toe is 6Mbit...waardeloos dus als je een 20MB abo heb. Volgens Orange was dit ook te langzaam en moest ik minsten tussen de 8 en 10MB zitten...de TD gaat er nu naar kijken...

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

RSD1982 schreef op woensdag 19 december 2007 @ 19:59:
[...]

Heb m al gevonden inmiddels ook Orange aan de lijn gehad...downstream staat op 5675 klopte ook uit test wat ik heb gedaan hoogsthaalbare tot nu toe is 6Mbit...waardeloos dus als je een 20MB abo heb. Volgens Orange was dit ook te langzaam en moest ik minsten tussen de 8 en 10MB zitten...de TD gaat er nu naar kijken...
Heb je de stroom er al vanaf gehad?

• RSD1982
Hero Of Time schreef op woensdag 19 december 2007 @ 20:34:
[...]

Heb je de stroom er al vanaf gehad?
Jep allemaal gedaan...de gast bij Orange heeft zelf een poort-reset gedaan wat het ook mag inhouden.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Poort-reset, oftewel, de instellingen op hun router die jouw verbinding verzorgt een schop gegeven naar standaard 20 mbit waardes (vermoed ik).

• RSD1982
Ja maar heb die gast om half 6 aan de lijn gehad...tot kwart over 6 gekeken naar mn internet snelheid...maar niks geen disconnect gehad tijdens die reset...dus het valt te betwijfelen of die m daadwerkelijk heeft gedaan...hij zei in elk geval dat ie t ging doen maar daarvoor moest ie naar een andere computer...maar goed we wachten af vervolgens zit ik nog steeds op 630KB/s in Grabit wifi of lan maak nie uit...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Moeilijk gedoe zeg.
Als je nou ter vergelijk een huge-ass file ergens probeert te downloaden, bijvoorbeeld de Release Candidate van SP1 voor Vista (zonder dat je 'm gaat installeren, dat mag je zelf weten).

Dan kun je daaraan toch zien of het aan je snelheid ligt van je ISP of niet?
Als die snelheid wel boven de 630 uitkomt wordt NNTP gewoon afgeknepen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• RSD1982
Inderdaad volgens mij had ik dit toch vermeld...en idd als ik een groot bestand download gaat ie gewoon naar 630KB/s

Maar dit gaat nu volgens mij niet meer over usenet ed...srry voor het moeilijk-gedoe gehalte O-)
Pagina: 1