Bios update failed

Pagina: 1
Acties:
  • 354 views sinds 30-01-2008

• SuX DeLuXe
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-07-2023
Ok mensen heb het weer eens flink verkloot...
nadat ik enkele dagen mijn nieuwe moederbord had, een Asus P5k dacht ik laat ik eens even het BIOS updaten via Asus Update...ik dat dus geprobeerd, dat mislukte dus!
en ik kan nu helemaal niks meer, niet meer booten of niks. blijkbaar is het BIOS gewoon helemaal pleitte...
wat nu te doen? Help AUB!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Er is heel simpel te vinden hoe je dit 'blind' kunt proberen te flashen; PMG FAQ

Wanneer dit niet lukt zou je, als je een losse BIOS-chip hebt, kunnen proberen te hotflashen met iemand anders. Als dit niet gaat zul je toch met Asus contact op moeten nemen, of met een BIOS-coder.

Damn zeg, als je geen FDD hebt, waar begin je dan aan :X Toch niet zo'n paupere Windows-tool gebruikt hè? :X
Maargoed: http://sallandautomatiser...asket/basket.php?pid=3708

[ Voor 50% gewijzigd door TheZeroorez op 30-07-2007 22:33 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Heb je de handleiding van je moederbord al door gelezen? En met name het deel over het herstellen van je bios?

Heb je uberhaupt nog beeld op je pc? of doet de pc helemaal niets meer?

• SuX DeLuXe
de PC blijft steeds opnieuw opstarten, hij leest het BIOS dus niet meer...
mijn leven is dus echt over nu...heb ik 2 weken zitten w8en op nieuwe moederbord en nu DIT WEER
ik zit het moederbord boekje door te zoeken maar ik zie geen oplossing...heb ook geen floppy drive dusja

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

Dan kan je niet goed zoeken. Hoofdstuk 4.1.5.

Maar dan moet je pc wel beeld geven.
Als je pc geen beeld geeft, doe dan eerst een bios reset.

[ Voor 52% gewijzigd door job op 30-07-2007 22:29 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ik ga helaas niet rebooten maar ik dacht dat je met F8 en de installatie CD van ASUS iets kunt herstellen. I.i.g. heeft ook dit MB een crashfree BIOS utility. Staat in het manual.

Hoofdstuk 4.1.5 (net als bij mijn P5B Deluxe dus)

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 30-07-2007 22:31 ]

ARME AOW’er

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:30:
Ik ga helaas niet rebooten maar ik dacht dat je met F8 en de installatie CD van ASUS iets kunt herstellen. I.i.g. heeft ook dit MB een crashfree BIOS utility. Staat in het manual.

Hoofdstuk 4.1.5 (net als bij mijn P5B Deluxe dus)
..En als die niet werkt kun je het wel vergeten. Ik had met m'n GigaByte bord net zoiets, maar daar werkte een alternatieve flash door de Award BootBlock niet meer; het BIOS was zover heen dat het niet meer van m'n media kon lezen.
Ik heb toen RMA gehad via GB, maar bij Asus gaat dit je denk ik niet (zo snel) lukken. Je zult dan dus zelf aan de slag moeten...

• SuX DeLuXe
job schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:28:
Dan kan je niet goed zoeken. Hoofdstuk 4.1.5.

Maar dan moet je pc wel beeld geven.
Als je pc geen beeld geeft, doe dan eerst een bios reset.
bios reset in de zin van batterijtje eruit halen en restarten en weer terug erin?
ik heb de moederbord cd erin gedaan en de PC opgestart, maar hij leest de cd niet eens...
hij gaat meteen opnieuw opstarten omdat het BIOS gewoon helemaal f*cked is...
dus wat in mijn mobo boekje staat werkt niet voor mij, ook niet met F8

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Batterij eruit hoeft vaak niet. Er is meestal een jumper die je even moet omzetten om het BIOS te clearen.

ARME AOW’er

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thrills33ka schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:26:

mijn leven is dus echt over nu...
8)7

Stel je niet zo aan man, het is een vervelend probleem, maar om nou dit soort opmerkingen te maken..Er staat je nog wat te wachten in het leven als dit de tegenslag van je leven is.

• SuX DeLuXe
Exorcist schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:42:
[...]

8)7

Stel je niet zo aan man, het is een vervelend probleem, maar om nou dit soort opmerkingen te maken..Er staat je nog wat te wachten in het leven als dit de tegenslag van je leven is.
serieus ik heb mezelf net bijna een hersenschudding geslagen met m'n hoofd tegen de betonnen muur..
omdat ik gewoon zo fokking dom ben, ik had me vorige moederbord al gesloopt en nu gebeurt er weer zoiets doms...
en buiten dat verveel ik me zonder PC
ik ga nog eens proberen jumpertje om te zetten maar ben bang dat het allemaal weer verspilde moeite is

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:44
www.flashbios.org

Ze kunnen daar je chip opnieuw programmen of een nieuwe opsturen met de juiste BIOS.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12-05 15:08
op flashbios.org kan je voor een paar centen je bios opnieuw laten flashen, zie http://www.flashbios.org/...c01cfff2e621330517d5f831d

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Thrills33ka schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:45:
[...]

serieus ik heb mezelf net bijna een hersenschudding geslagen met m'n hoofd tegen de betonnen muur..
omdat ik gewoon zo fokking dom ben, ik had me vorige moederbord al gesloopt en nu gebeurt er weer zoiets doms...
ik ga nog eens proberen jumpertje om te zetten maar ben bang dat het allemaal weer verspilde moeite is
Vraag of iemand met hetzelfde moederbord wilt hotflashen, of de (web)winkel als deze ook een locatie heeft. Kost je misschien een ritje, en wat geld, maar dan werkt je bord weer.

Daarnaast wil ik je ook aanraden toch wat meer hobby's te zoeken, als je niets meer weet te doen als je PC het niet doet is er imho iets mis.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-05 23:45

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Leuk, Asus blijft dus kloten met zijn BIOSsen, ook op de nieuwe mobo's.

Met de P5B/P5B-E's is ook zo'n leuk probleem geweest met een bepaalde BIOS serie waardoor heel veel mobo's het niet meer deden.

Ik heb zodoende een paar maanden geleden na een BIOS flash een paar mobo's dood gekregen, RMA ingevuld en zonder enig probleem splinternieuwe mobo's teruggekregen via 4Launch, en ik bleek niet de enige te zijn want er stonden toen (toevallig?) nog een paar man met een dood Asus bord onder hun arm ;)

Kortom: ik zou zelf niet gaan lopen klooien met een BIOS chip, maar domweg RMA-en.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
@Hierboven.

Hij flashed wel vanuit Windows he. Dat is iets wat je sowieso nooit moet doen. Gewoon via USB stick of floppy doen. Of via CD als het moet, maar gewoon niet in Windows.

Ik heb al tig ASUS mobo's geflashed en nooit problemen gehad.

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:31

Sebazzz

3dp

Meestal kan je het probleem oplossen door de Support CD erin te doen. De nieuwere moederborden, zeg vanaf M2N-SLI Deluxe kunnen dat iig wel. En zelfs dan kan je nog proberen blind te flashen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

PilatuS schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:57:
@Hierboven.

Hij flashed wel vanuit Windows he. Dat is iets wat je sowieso nooit moet doen. Gewoon via USB stick of floppy doen. Of via CD als het moet, maar gewoon niet in Windows.

Ik heb al tig ASUS mobo's geflashed en nooit problemen gehad.
En voor het geval iemand dit als maatgevend ziet, dat is niet zo.

Ik flash al onder Windows sinds dat mogelijk is (een jaar of 4-5?) met ASUS-update en nooit een probleem gehad.

ARME AOW’er

• SuX DeLuXe
volgens mij was de fout gewoon dat ik een DOS bios had gekozen ipv een "all OS"
daarom ging het ook fout denk ik, en ik weet nog dat ik in Windows zat en hij wilde niet meer opnieuw updaten...ik wist gewoon dat zodra ik de PC opnieuw zou opstarten dat het gedaan was
en ja hoor :'(
nouja dat wordt dus een nieuw moederbord kopen? want ik heb dat met die jumpertjes geprobeerd, lukte niet....hij doet niks meer...alleen maar steeds restarten

• SuX DeLuXe
The Triad schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:59:
Meestal kan je het probleem oplossen door de Support CD erin te doen. De nieuwere moederborden, zeg vanaf M2N-SLI Deluxe kunnen dat iig wel. En zelfs dan kan je nog proberen blind te flashen.
kun je dit misschien ff toelichten? ik heb met de support CD geprobeerd, maar hij doet niks
hij geeft gewoon geen beeld...dusja wordt lastig cd laden dan, de PC blijft rebooten

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Thrills33ka schreef op maandag 30 juli 2007 @ 22:45:
[...]

Nofi - en het draagt ook niet veel bij tot een oplossing, maar preventie is het halve werk - maar waarom flash je je BIOS? Omdat je het laatste wil hebben? BIOS flashes zijn dingen die je niet lichtvoetig doet, hoe minder, hoe beter, je doet zoiets alleen als je het echt nodig hebt (lees: bugs die jouw configuratie teisteren en door de update worden gefikst). Anders blijf je van dat ding af, je kan naar hartelust in het BIOS zelf zitten kutten, maar flashen? Ho maar.

Heb je de knoopcelbatterij al van het moederbord gehaald? Dat reset wat er nog over is van je BIOS, altijd de moeite waard (je verliest er hoogstens wat custom instellingen mee).

[ Voor 8% gewijzigd door Borromini op 30-07-2007 23:47 ]

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• SuX DeLuXe
Borromini schreef op maandag 30 juli 2007 @ 23:45:
[...]

Nofi - en het draagt ook niet veel bij tot een oplossing, maar preventie is het halve werk - maar waarom flash je je BIOS? Omdat je het laatste wil hebben? BIOS flashes zijn dingen die je niet lichtvoetig doet, hoe minder, hoe beter, je doet zoiets alleen als je het echt nodig hebt (lees: bugs die jouw configuratie teisteren en door de update worden gefikst). Anders blijf je van dat ding af, je kan naar hartelust in het BIOS zelf zitten kutten, maar flashen? Ho maar.

Heb je de knoopcelbatterij al van het moederbord gehaald? Dat reset wat er nog over is van je BIOS, altijd de moeite waard (je verliest er hoogstens wat custom instellingen mee).
ik heb die CMOS battery al eruit gehaald ja...
maar er is gewoon niks meer over van het BIOS, dus als ik probeer te resetten wat er niet is, dan heb je nog altijd niets
denk dat het een nieuw moederbord kopen wordt....

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Thrills33ka schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:01:
[...]

ik heb die CMOS battery al eruit gehaald ja...
maar er is gewoon niks meer over van het BIOS, dus als ik probeer te resetten wat er niet is, dan heb je nog altijd niets
denk dat het een nieuw moederbord kopen wordt....
Ligt het nou aan mij, of kun je niet gewoon van die biossen kopen?

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:40

OcGuru

Giulietta Qv

Op de meeste moderne moederborden zijn de bios chips vastgesoldeerd. 8)7 :X

Ook op deze P5K maar ook op mijn gigabyte p35 bord.

[ Voor 26% gewijzigd door OcGuru op 31-07-2007 00:07 ]

Bl44t

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

danielkraak schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:03:
[...]

Dat ligt niet aan jou, dat kan zeer zeker.

• SuX DeLuXe
danielkraak schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:03:
[...]

ik heb daar allemaal niet zoveel verstand van...
ik weet nog maar net m'n bios chip aan te wijzen, laat staan dat ik hem zelf kan loskoppelen etc. zonder daarbij weer de rest van m'n PC te slopen...
ik heb al zoveel gesloopt in het verleden

Verwijderd

Ik had precies 1 week geleden eenzelfde probleem met mijn Asus P5B moederbord. Ik had een nieuwe BIOS geflashed en alles leek goed gegaan. Tot ik rebootter dus, want toen deed niets het meer, ik kreeg niet eens beeld. Ik wist ook zeker dat het BIOS dood was, maar dat bleek dus NIET het geval.

Mijn moederbord wilde na de BIOS update mijn (OCZ) RAM niet meer herkennen. RAM dat het voor de update gewoon deed. Na de update niet meer dus. Ik heb nieuw RAM gekocht (Corsair) en nu werkt het weer perfect.

Misschien ligt het bij jou ook aan je geheugen, ga eens bij een computerwinkel vragen of ze er wat ander RAM in willen testen voor je.

• SuX DeLuXe
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:26:
Ik had precies 1 week geleden eenzelfde probleem met mijn Asus P5B moederbord. Ik had een nieuwe BIOS geflashed en alles leek goed gegaan. Tot ik rebootter dus, want toen deed niets het meer, ik kreeg niet eens beeld. Ik wist ook zeker dat het BIOS dood was, maar dat bleek dus NIET het geval.

Mijn moederbord wilde na de BIOS update mijn (OCZ) RAM niet meer herkennen. RAM dat het voor de update gewoon deed. Na de update niet meer dus. Ik heb nieuw RAM gekocht (Corsair) en nu werkt het weer perfect.

Misschien ligt het bij jou ook aan je geheugen, ga eens bij een computerwinkel vragen of ze er wat ander RAM in willen testen voor je.
ik ben bang dat ik toch gewoon geen BIOS meer heb, hij gaf in Windows zelf ook al aan dat het BIOS updaten mislukt was...
ik heb denk ik een grote fout gemaakt door een "DOS" bios te kiezen ipv een "ALL OS" bios...dit heeft mijn Bios gewoon zodanig gesloopt dat ik nu niks anders meer kan...dit besefte ik me pas later, ik had gewoon per ongeluk een DOS bios gekozen volgens mij...
maarja zelfs dan nog, ik vind het belachelijk dat ik nu niks meer kan...ze zouden met de nieuwste technieken etc. toch wel wat gebruiksvriendelijkere moederborden kunnen maken die een soort van reserve BIOS behouden
morgen maar snel langs Paradigit voor nieuw moederbord, dat andere maar proberen te RMA'en (hoelang dat ook mag gaan duren) bij Sallandautomatisering
ik had dit moederbord pas 1,5 week ofzo 8)7
een ezel stoot zich geen 2e keer aan dezelfde steen....

[ Voor 4% gewijzigd door SuX DeLuXe op 31-07-2007 00:30 ]

Verwijderd

O, ik had niet gelezen dat je ook daadwerkelijk een foutmelding kreeg bij het updaten. Dan zit er waarschijnlijk niets anders op nee.

Succes ermee :)

• Pino64
  • Laatst online: 23-05 09:21
Je hebt toch niet stiekem die F-lock verkeerd staan op je keyboard waardoor de F8 niet werkt?

Met een crash-free bios moet het toch niet mis kunnen gaan............

Verwijderd

Moederbord was toch net nieuw??
Gewoon terugsturen en garantie claimen -> DOA

Problem Fixed.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 01:15 ]

• mrFoce
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-05 22:36
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:14:
Moederbord was toch net nieuw??
Gewoon terugsturen en garantie claimen -> DOA

Problem Fixed.
Ja, tot ze erachter komen dat een verkeerde flash de oorzaak is ( met een BIOS die niet van de fabrikant afkomt). Dan kan je gaan dokken voor de onderzoekskosten!

Slim idee!

• SuX DeLuXe
Pino64 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 00:48:
Je hebt toch niet stiekem die F-lock verkeerd staan op je keyboard waardoor de F8 niet werkt?

Met een crash-free bios moet het toch niet mis kunnen gaan............
lol wtf, dat zou ik nog kunnen proberen
er stond een F- lampje aan op mijn toetsenbord, maar goed ben bang dat het toch weinig zal helpen

Verwijderd

gideon82 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:21:
[...]

Ja, tot ze erachter komen dat een verkeerde flash de oorzaak is ( met een BIOS die niet van de fabrikant afkomt). Dan kan je gaan dokken voor de onderzoekskosten!

Slim idee!
"met een BIOS die niet van de fabrikant afkomt"?
Hij heeft het toch via ASUS Update gedaan. Komt dus wel van de fabrikant af.

Gewoon terugsturen die hap. 100% zeker dat je er niks meer van hoort.
De (web)winkel stuurt hem ook gewoon terug naar de groothandel en krijgt er een nieuwe voor.

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:26:
[...]

"met een BIOS die niet van de fabrikant afkomt"?
Hij heeft het toch via ASUS Update gedaan. Komt dus wel van de fabrikant af.

Gewoon terugsturen die hap. 100% zeker dat je er niks meer van hoort.
De (web)winkel stuurt hem ook gewoon terug naar de groothandel en krijgt er een nieuwe voor.
Niet een bios die door de fabrikant erop is gezet (bedoel ik daarmee). Dus het is geen DOA,
Als je gewoon aangeeft dat er iets fout is gegaan met flashen, kunnen ze je vast beter helpen.

Verwijderd

gideon82 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:29:
[...]

Niet een bios die door de fabrikant erop is gezet (bedoel ik daarmee). Dus het is geen DOA,
Als je gewoon aangeeft dat er iets fout is gegaan met flashen, kunnen ze je vast beter helpen.
Als je gaat aangeven dat je het zelf verneukt hebt komen er JUIST onderzoekskosten.
Gewoon naar de winkel gaan en meteen een nieuwe meenemen.
Niks zeggen over het flashen, in de winkel kunnen ze dat toch niet zien.
Je hebt hem ingebouwd en de zaak werkt niet, meer hoef je niet te zeggen.
Klaar.

edit:

Ik zie nu dat je toch al van plan was om het terug te sturen.
Dus niks zeggen over het flashen maar gewoon geld terug of een nieuwe vragen.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 01:35 ]

• SuX DeLuXe
dat met die F8 knop lukte echt niet, het toetsenbord kreeg niet eens stroom als ik het goed zag...
want tja zonder BIOS ook geen toetsenbord aansturing :S

en over dat RMA'en, ik heb al een RMA aangevraagd toenstraks, met de vermelding dat ik een bios update had geprobeerd...en dan wel een officieele bios update (dus een van de fabrikant)
had ik dat beter niet kunnen zeggen dan?
ik koop me zo snel mogelijk bij Paradigit ofzo wel een nieuw moederbord en als ik die andere ook weer nieuw krijg dan verkoop ik die wel door (met wat verlies)
alleen hele moederbord opnieuw inbouwen kan natuurlijk ook weer vanalles fout bij gaan
maarja ik moest het zelf weer verknallen, ik d8 ik ga ff onschuldig het BIOS flashen...mijn wereld stortte in elkaar toen ik doorhad dat ik het weer verknald had 8)7 |:(
maarja misschien dat ik na iedere keer dingen te slopen een keer leer om er volgende keer gewoon af te blijven

[ Voor 18% gewijzigd door SuX DeLuXe op 31-07-2007 01:42 ]

• mrFoce
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:30:
[...]

Als je gaat aangeven dat je het zelf verneukt hebt komen er JUIST onderzoekskosten.
Gewoon naar de winkel gaan en meteen een nieuwe meenemen.
Niks zeggen over het flashen, in de winkel kunnen ze dat toch niet zien.
Je hebt hem ingebouwd en de zaak werkt niet, meer hoef je niet te zeggen.
Klaar.
offtopic:
Je kan altijd 'de onschuldige' spelen. Als jij niet aangeeft dat je een bios update gedaan heb, zullen ze het moederbord eerst gaan testen met CPU, geheugen, videokaart etc etc. Omdat ze niet alles lukraak naar de leverancier kunnen terugsturen! Als je aangeeft dat er een probleem met de bios is, kunnen ze zelf nagaan hoe ze dit het beste kunnen aanpakken.
Maar goed, genoeg daarover.

Na Googlen zie ik dat iedereen die dit probleem heeft, z'n moederbord RMA heeft gestuurd. Zit dus weinig anders op dan een RMA aan te vragen.

Ondanks de features als

• CrashFree BIOS 3
Simply restore corrupted BIOS data from USB flash disk
The ASUS CrashFree BIOS 3 allows users to restore corrupted BIOS data from a USB flash disk containing the BIOS file. This utility saves users the cost and hassle of buying a replacement BIOS chip.

• EZ Flash 2
Simply update BIOS from a USB flash disk before entering the OS
EZ Flash 2 is a user-friendly BIOS update utility. Simply launch this tool and update BIOS from a USB flash disk before entering the OS. You can update your BIOS only in a few clicks without preparing an additional floppy diskette or using an OS-based flash utility.

[ Voor 10% gewijzigd door mrFoce op 31-07-2007 01:45 ]

Verwijderd

gideon82 schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:42:
offtopic:
Je kan altijd 'de onschuldige' spelen. Als jij niet aangeeft dat je een bios update gedaan heb, zullen ze het moederbord eerst gaan testen met CPU, geheugen, videokaart etc etc. Omdat ze niet alles lukraak naar de leverancier kunnen terugsturen! Als je aangeeft dat er een probleem met de bios is, kunnen ze zelf nagaan hoe ze dit het beste kunnen aanpakken.
En komen er dus hoogstwaarschijnlijk onderzoekskosten.
Thrills33ka schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:39:
en over dat RMA'en, ik heb al een RMA aangevraagd toenstraks, met de vermelding dat ik een bios update had geprobeerd...en dan wel een officieele bios update (dus een van de fabrikant)
had ik dat beter niet kunnen zeggen dan?
Ik zou het er niet bij zetten nee, grote kans dat je nu onderzoeks kosten moet betalen of dat je geen nieuw bord krijgt omdat er geen garantie meer op zit.

Als je toch een nieuw bord krijgt zonder onderzoekskosten is dat iig mooie service van de winkel, want ze hoeven het zeker niet te doen.

offtopic:
En nu slapen. :O

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2007 01:54 ]

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-05 23:45

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2007 @ 01:46:
[...]

En komen er dus hoogstwaarschijnlijk onderzoekskosten.

[...]

Ik zou het er niet bij zetten nee, grote kans dat je nu onderzoeks kosten moet betalen of dat je geen nieuw bord krijgt omdat er geen garantie meer op zit.

Als je toch een nieuw bord krijgt zonder onderzoekskosten is dat iig mooie service van de winkel, want ze hoeven het zeker niet te doen.
Zoals ik al eerder had aangegeven had ik na flashen vanuit de BIOS ook 2 niet meer werkende P5B/P5B-E mobos ondanks crashfree bios etc.
Ik heb beide mobos, met de melding dat het na een BIOS upgrade gebeurde ge-RMA-d en binnen 5dgn had ik weer 2 splinternieuwe mobos terug...

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

1) wat te doen bij mislukte BIOS flash staat gewoon in de FAQ
2) een aantal mensen zitten hier verdraaid dicht bij een OW wegens voorstellen tot fraude. Of je het eens bent met beleid winkels/fabrikanten of niet, TS aanraden tot liegen over toedracht is gewoon fout en dat soort onzin willen we op GoT niet lezen.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.