[SBS 2003] File Replication-service melding

Pagina: 1
Acties:

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik krijg de volgende melding veel in het logboek onder File Replication-service:

De File Replication-service heeft ontdekt dat het replicahoofdpad van c:\windows\sysvol\domain in c:\windows\sysvol\domain is gewijzigd. Als dit met opzet is gedaan, moet er onder het nieuwe hoofdpad een bestand met de naam NTFRS_CMD_FILE_MOVE_ROOT worden gemaakt.
Dit is voor de volgende replicaset ontdekt:
DOMAIN SYSTEM VOLUME (SYSVOL SHARE)
Het veranderen van het hoofdpad van de replica is een tweeledig proces dat wordt gestart door het maken van het NTFRS_CMD_FILE_MOVE_ROOT-bestand.
[1] [1] Bij de eerste controle die over 5 minuten plaatsvindt wordt deze computer uit de replicaset verwijderd.
[2] Bij de controle die volgt op de verwijdering, wordt deze computer opnieuw aan de replicaset met het nieuwe hoofdpad toegevoegd. Het opnieuw toevoegen heeft tot gevolg dat de boomstructuur voor de replicaset volledig wordt gesynchroniseerd. Aan het eind van de synchronisatie zijn alle bestanden verplaatst naar de nieuwe locatie. De bestanden kunnen, afhankelijk van of ze nog nodig zijn of niet, uit de oude locatie worden verwijderd.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.

De link in het stukje geeft geen verder info.

Heeft dit serieuze gevolgen?
Waar kan ik beginnen met het oplossen van het probleem?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je kan beginnen door eens op het event-id nummer te zoeken. Daarover is ontzettend veel te vinden. Ik kon zelf iig vele oplossingen vinden, de tientallen keren dat ik dit event heb gezien.
Wat heb je zelf al ondernomen en geprobeerd? Het is een vereiste op GoT dat je zelf moeite doet. Zie daarover Het algemeen beleid

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
sanfranjake schreef op maandag 30 juli 2007 @ 15:53:
Je kan beginnen door eens op het event-id nummer te zoeken. Daarover is ontzettend veel te vinden. Ik kon zelf iig vele oplossingen vinden, de tientallen keren dat ik dit event heb gezien.
Wat heb je zelf al ondernomen en geprobeerd? Het is een vereiste op GoT dat je zelf moeite doet. Zie daarover Het algemeen beleid
Thanx, goeie tip ;)
Helaas nog niet zo erg bekend mee, hier kom ik al een stuk verder mee :)