2e monitor advies

Pagina: 1
Acties:
  • 96 views sinds 30-01-2008

• mooncat
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-02-2022
Hoi,

Graag zou ik wat advies kunnen gebruiken over het volgende.
Ik wil graag een 2e monitor kopen omdat ik meer werkruimte wil.
Ik heb nu een goede 17 inch monitor met resolutie van 1280x1024. (pva panel)
Ik gebruik de computer veel voor CAD en modelling/photoshop werk enzo. Dus een grote resolutie is erg fijn. Maar aangezien ik nu een 17 inch monitor heb, is het misschien beter om een tweede 17 inch monitor erbij te kopen. Of toch een grote 22 / 24 inch monitor met hoge resolutie, maar dan heb je niet zo veel meer aan het tweede scherm, de resolutie sluit dan minder mooi aan.

Zijn er hier tweakers die aan CAD/photoshop/3d etc doen en een advies kunnen geven wat zij fijn vinden werken qua dualscreen?

alvast bedankt :)

• DJMurtz
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21-05 11:51
Ik zelf werk momenteel met één scherm in Photoshop en ga inderdaad ook een tweede scherm erbij kopen. Ik heb momenteel een 19" widescreen. Mijn idee was om een 24" Widescreen erbij te kopen en de 19" widescreen dan 90 graden te draaien zodat het scherm op de zijkant komt te "staan". Via de videokaart drivers kan je het beeld dan in de tegengestelde richting draaien waardoor je tóch gewoon recht beeld hebt.

Op deze manier zou je (tenminste, zo redeneer ik) dus toch voor een groter scherm kunnen kiezen en verder alles hetzelfde laten. Je moet dan uiteraard niet je werkvenster in bijvoorbeeld Photoshop over de twee schermen verspreiden, maar je kunt wel de toolbars op het tweede scherm tonen en je primair scherm als werkvenster instellen.

• Elephtera
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
ik heb zelf vroeger een tijdje met 15" en 17" dual screen gewerkt. was best goed te doen, maar nu met 2x 19" identieke schermen is gewoon een heel stuk prettiger.

maw, het valt te doen, en een groot scherm is altijd fijn. je zou dus een groter scherm kunnen halen, en dan een 2e groot scherm in de planning zetten voor als er wat meer geld is.

als je dat niet wil, dan zou ik toch gaan voor een tweede 17" zodat je twee evengrote schermen hebt. dat werkt toch het meest prettig met wisselen tussen de schermen.

“An elephant is a mouse with an operating system”

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

**LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Voor een tweede monitor geldt hetzelfde als voor een eerste: van een Tweaker verwachten wij dat hij zelf eisen kan stellen, ervaringen en reviews op kan zoeken en zelf kan kiezen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.