AMD Turion 64Mobile MT-28 vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Ik heb zojuist mijn laptop (Fujitsu Siemens AMILO Ax645) helemaal opnieuw geformateerd en geinstalleerd omdat hij tergend traag was.
Nu viel me op dat bij de System Properties het volgende staat:
Computer:
AMD Turion 64 Mobile Technology MT-28
399 MHz, 480 MB of RAM
Physical Address Extension
Ik vroeg me nu af waar die 399MHz op slaat? Is dit wel correct?

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Overigens geeft het progje FreshDiagnose aan dat de clocksnelheid 798MHz is (2x 399?)
zover ik weet zou dit toch 1,6Ghz moeten zijn?? ik heb in de bios gechecked, maar daar kan ik niets instellen ... dit lijkt me dus niet in orde... hoe kan ik dit herstellen?

• martijn-
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-05 10:08
Dit komt omdat de processor langsamer gaat lopen zodat hij zuiniger is als je iets gaat doen dat veel processor kracht vereist zal hij vanzelf sneller gaan.

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-05 21:01
Volgens mij moet het hier iets anders zijn, omdat de multiplier bij deze Turion zover ik weet niet teruggaat naar twee keer bij Powernow maar minimaal naar 5 keer. Ik weet niet wat het wel is. Maar in dit geval is het probleem niet de zogenaamde Powernow. Je zou CPU-Z eens een keer kunnen downloaden, en dan iets zwaars gaan uitvoeren op je computer en kijken of de snelheid van je processor dan wel goed is.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

boaty schreef op maandag 30 juli 2007 @ 07:13:
Volgens mij moet het hier iets anders zijn, omdat de multiplier bij deze Turion zover ik weet niet teruggaat naar twee keer bij Powernow maar minimaal naar 5 keer. Ik weet niet wat het wel is. Maar in dit geval is het probleem niet de zogenaamde Powernow. Je zou CPU-Z eens een keer kunnen downloaden, en dan iets zwaars gaan uitvoeren op je computer en kijken of de snelheid van je processor dan wel goed is.
minimum is 4x volgens de website van balusc ;)
en ik gok dat met de multiplier ook de bussnelheid wordt verlaagd om stroom te sparen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Verder is het ongewenst om <24u 2x achter elkaar te posten. Gebruik de edit-knop als je iets toe wilt voegen...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.